0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën C5 2.0 HDI - když přijde rozčarování

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 20.10.2016 14:59, super
Tak jsem se dlouho nepobavil
reagovat
Martin72
počet příspěvků82
datum registrace30.09.2016
Čtvrtek 20.10.2016 15:08, Jára
Jestli on Jára nepřišel na to, že předpotopní ASR vyžaduje ruční brzdu na hnané nápravě.
reagovat
hab21um
počet příspěvků1
datum registrace11.04.2016
Pátek 10.11.2017 22:16, Omyl
Historka s Járou Cimrmanem je sice milá, ale bohužel nesprávná. U Citroenu se ruční brzda na přední nápravě objevila u modelů s hydrodynamickým pérováním. Nemá to souvislost s vlečenou zadní nápravou - při zdvihnutí by auto trochu couvlo, při klesnutí zase popojelo - což asi nebyl hlavní důvod, to by až tolik nevadilo, šlo by o pár centimetrů.
Mnohem důležitější byla společná hydraulika pro pérování, posilovač řízení i brzdy (u modelu Xm). Byla sice odstupňovaná tak, že při pozvolném úniku auto nejdříve přestalo pérovat (hodně ztvrdlo), pak vypadl posilovač řízení (což ještě není fatální), a pak vypadly brzdy. Problém by mohl nastat při masivnějším úniku, kdy by to šlo příliš rychle. Proto byla parkovací brzda (vedení lanovodem, takže nezávislé na hydraulice) na přední kola, aby se případně dalo auto nouzově brzdit ruční brzdou (pří brzdění zadní nápravy by v daném případě mohlo auto začít driftovat).
Z nějakého důvodu se to udrželo i u novějších verzí, kde již mají brzdy samostatný okruh, buď se to frantíkům nechtělo předělávat, nebo to zůstalo kvůli couvnutí při zdvihání, případně jako další bezpečnostní prvek.
Celkem je to docela nepříjemné při sundávání kol, zadní se protáčí a při defektu přední pneu v kopci asi zažijete horké chvíle (přední náprava je trochu odlehčená na heveru a zadní nebrzdí, takže auto může popojet a seskočit z heveru - rozhodně doporučuji auto nouzově zajistit cihlou/kamenem).
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.