0
zpět
 

diskuze k tématu: Porucha indikace teploty motoru u Citroenu C3

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 31.05.2011 09:37, Kontakt / čidlo
Tohle bych viděl, jako špatný kontakt nebo čidlo. Obvykle je teplotních čidel více a každé je napojeno na něco jiného. Tak například u mého předchozího auta bylo čidlo pro řízení motoru přímo v hlavě válců, ale čidlo pro vizualizaci teploty na přístrojovém štítu bylo na termostatu. Pokud je to tak i u tohoto Citroena, tak diagnostika, troufám si tvrdit, nic neukáže. Navíc charakter závady se skokovými změnami teplot spíše ukazuje na problém v elektrice, kdy se měření teploty realizuje termočlánky (měření el. odporu, který se v závislosti na teplotě mění). Čerpadlo bych vyloučil úplně, nedokážu si představit mechanickou závadu na čerpadle typu, chvilku se točí a chvilku ne. Prdlou hlavu by mohla doprovázet rozkolísaná teplota, ale průvodních jevů by bylo více a zase jsou tu ty prudké skoky.

Já doporučuji zjistit, které konkrétní čidlo je napojeno na vizualizaci na přístrojovém štítu, a na to se zaměřit - čidlo samotné a kabeláž. Tipuju nějaký kontakt asi přímo na čidle nebo třeba řádění hlodavce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 31.05.2011 16:26, RE: Kontakt / čidlo
David V napsal:
Tohle bych viděl, jako špatný kontakt nebo čidlo. Obvykle je teplotních čidel více a každé je napojeno na něco jiného. Tak například u mého předchozího auta bylo čidlo pro řízení motoru přímo v hlavě válců, ale čidlo pro vizualizaci teploty na přístrojovém štítu bylo na termostatu. Pokud je to tak i u tohoto Citroena, tak diagnostika, troufám si tvrdit, nic neukáže. Navíc charakter závady se skokovými změnami teplot spíše ukazuje na problém v elektrice, kdy se měření teploty realizuje termočlánk...
Naprostý souhlas. Prasklé těsnění by sice mohlo způsobit přehřívání motoru, ale ne takto skokově a návrat do normálu by se nekonal tak rychle, zejména pokud by nedošlo okamžitě ke snížení zatížení motoru. Pokud nedojde během projevů závady ke změně zatížení motoru, tak prostě blbne elektrika na měřácích.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 03.06.2011 23:55, RE: Kontakt / čidlo
David V napsal:
Tohle bych viděl, jako špatný kontakt nebo čidlo. Obvykle je teplotních čidel více a každé je napojeno na něco jiného. Tak například u mého předchozího auta bylo čidlo pro řízení motoru přímo v hlavě válců, ale čidlo pro vizualizaci teploty na přístrojovém štítu bylo na termostatu. Pokud je to tak i u tohoto Citroena, tak diagnostika, troufám si tvrdit, nic neukáže. Navíc charakter závady se skokovými změnami teplot spíše ukazuje na problém v elektrice, kdy se měření teploty realizuje termočlánk...
Hm, tak už vím, že i čerpadlo chladicí kapaliny může vykazovat závadu typu běží/neběží. Kupříkladu motor 1.2 TSi má odpojovatelné čerpadlo chladicí kapaliny, aby se (odhaduji o 1-2 minuty) dříve ohřál motor. Pro mě je to prvek nespolehlivosti, jehož selháním půjde motor do kytek. Proboha proč?
reagovat
martin.hrubsa.5FB
počet příspěvků2
datum registrace16.09.2014
Úterý 16.09.2014 18:52, zablokovaný motor
Dobrý den
Ptřeboval bych pomoc! Zablokoval se mi motor. Při couvání škrtla přítelkyně pravým předním blatníkem o jiné auto. Ani jedno auto nemělo vědší škodu, ale nám se zablokoval (zamčel) motor. Jedná se o Citroen C3, 1.1 L, benzín, r.v. 2006.
Slyšel jsem, že se motor dá odblokovat nějakym tlačítkem v motorové části, jen bych potřeboval vědět, KDE TOTO TLAČÍTKO NAJDU?!?!

Děkuji
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Úterý 16.09.2014 22:39, RE: zablokovaný motor
martin.hrubsa.5FB napsal:
Dobrý denPtřeboval bych pomoc! Zablokoval se mi motor. Při couvání škrtla přítelkyně pravým předním blatníkem o jiné auto. Ani jedno auto nemělo vědší škodu, ale nám se zablokoval (zamčel) motor. Jedná se o Citroen C3, 1.1 L, benzín, r.v. 2006.Slyšel jsem, že se motor dá odblokovat nějakym tlačítkem v motorové části, jen bych potřeboval vědět, KDE TOTO TLAČÍTKO NAJDU?!?!Děkuji


Během parkování v pátek mi někdo na Ládví promáčknul levý přední blatník a štrejchnul i nárazník (nechám to opravit v autorizáku na pojišťovnu doufám výměnou obou dílů). Tak doufám že to nezpůsobila tvoje přítelkyně Pokud jo tak mi pošli číslo pojistky ať nemám zbytečný malus na havarijní pojistce... Díky. No mě jinak motor funguje :) To byla asi velká pecka pokud po drcnutí nefunguje motor ne? Nebo je kabeláž v Citroenu opravdu až tak chatrná? V tom případě to kouzelné tlačítko asi nevyřeší.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 17.09.2014 07:25, RE: zablokovaný motor
martin.hrubsa.5FB napsal:
Dobrý denPtřeboval bych pomoc! Zablokoval se mi motor. Při couvání škrtla přítelkyně pravým předním blatníkem o jiné auto. Ani jedno auto nemělo vědší škodu, ale nám se zablokoval (zamčel) motor. Jedná se o Citroen C3, 1.1 L, benzín, r.v. 2006.Slyšel jsem, že se motor dá odblokovat nějakym tlačítkem v motorové části, jen bych potřeboval vědět, KDE TOTO TLAČÍTKO NAJDU?!?!Děkuji


Mělo by snad být někde zespodu v blízkosti řídící jednotky, u 306 je to tuším mezi ní a tlumičem. Na tom kamarádce praskla pružina a způsobila to samé s motorem. Jelikož jde o stejný "koncern", hledal bych někde tam. Nebo si zavolat do servisu...
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 17.09.2014 10:17, tlačítko
Nevim jestli to je stejné, ale Megane měl to tlačítko u pojistek v motorovém prostoru. Odpojilo to pumpu v nádrži po nárazu z bezpečnostních důvodů. U megana se to muselo startovat i při výměně baterky, bylo to strašný auto klteré mě spolu s lagunou a berlingem naprosto vyléčilo od nákupu farncouzkých aut.. Ne nadarmo jsou levná.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.