0
zpět
 

diskuze k tématu: chevrolet aveo 2010 origo lpg

kategorie zařazení tématu: automobilky, americká vozidla
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 03.02.2016 15:36, RE: lpg vs nafta
KoobaS napsal:
europa00 napsal:
takze auto je v provozu od 2008 od te doby ma namontovane lpg LANDI RENZO..bomba se bude muset vymenit za necele dva roky...pry lpgeckem motor trpi...je vubec vyhodne kupovat tak stare auto v lpg? a pak tam davat zase bombu na 10 let..kdyz to auto diky tomu lpg treba dalsich 10 let ani nevydrzi?? jak moc to ten motor znici to sucha palivo za tech 10 let? jak to poznam??proc mi tady kazd pise jak jsou naftaky problematicke na udrzbu atd atd...pritel zase tvrdi opakjaka je hlavni nevyhoda naftaku?? už mě boli hlava z toho .-)zavidim babam co to nemusi resit .-)
O tomhle všem už byly popsány kilometry a kilometry papíru, a i tady na tipcars je toho napsáno mnoho a mnoho, stačí jenom hledat. Pokud tě z toho bolí hlava, dej peníze příteli a řekni mu, ať ti doveze auto... Pokud se kvůli tomu hádáte, tak se v tom asi vyzná, není jenom plnej hospodskejch keců a pár ojetejch nafťáků už koupil... On ti vybere takovej, kterej bude dalších deset let potřebovat jenom novej olej a naftu...Největší výhoda benzínových motorů je jednoduchost. To je u ojetiny s neznámou historií opravdu velká výhoda. Tuto výhodu nákupem plyňáku nebo nafty ztrácíš a jdeš do rizika dražších oprav.Ale, pokud vybereš kousek v dobrým stavu, jakékoliv motorizace, a budeš se o něj dobře starat, nemusíš na něm nikdy nic řešit... Pokud ale vybereš unavenou hujdu, tak benzínovou uvedeš do lepšího stavu mnohem levněji než jinou...Přestože jsem pár desítek tisíc km na plyn najezdil, plynovou ojetinu bych si nikdy nekoupil... Stejně tak ojetou naftu bych hledal s jiným rozpočtem a nájezdem aspoň 25 tisíc km...Nehledě na to, že přetěžovat přední nápravu pola téměř dvoulitrovým nafťákem mi přijde stupidní... Nehledě na to, že 8 let starý auto v naftě bude mít najeto kolem 250 tkm...


Tady evidentně nejde o radu, těch padlo dost. Zde jde o tlak na schválení vybraných aut a postupu. Vše ostatní je mlácení prázdné slámy.
Minimálně pro mě už by v tuto chvíli jako laikovi stačilo, že mi na třech paralelně běžících diskusích naftu ani lpg nikdo nedoporučil.
Z mého úhlu pohledu je europa00 ideální klient autobazaru. Vybírá pohon, u kterého je třeba dbát zvýšené opatrnosti a má vyšší pravděpodobnost nákladného servisu (ne třeba poruchy, ale výměny dosouživšiho dílu) a ještě jí je v podstatě lhostejná historie vozu. Alespoň na mě to takhle působí.
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Středa 03.02.2016 17:32, :-)
uprime, kdybych byla idealnim zákaznikm pro bazar tak už asi davnio auto mam..1.2 polo je tam clkem premnozene...až mi muj pritel bude chtit vybrat auto aniz bych vedela jake tak klidne , at ho ale i zaplati...
co se tyce toho dieslu je dost tezke i pres vase vsechny nazory jit proti presvedceni meho pritele, ktery mi tim dava pocit ze s tim benzinem udem chybu a td atd...
takze asi tak..asno ja mam vybrane polo 1.4 ale nic vic...ve zbytku tapu protoze tomu nerozumim..tady z 99 % vyhrava benzin u vas na foru...
u pritele jedine nafta se spotrebou 4.5 - 5.5 nebo max 6 l na km
benzin od 7 -8 l na 100 km
jzdeni dalnice a mesto, pry vice dalnice.....
on ma diesly cely zivot a tvrdi mi ze takto se to neposira jak me tady strasite... .-)
takze asi tak noooo...tak zase do meee .-)
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 03.02.2016 20:40, RE: :-)
europa00 napsal:
uprime, kdybych byla idealnim zákaznikm pro bazar tak už asi davnio auto mam..1.2 polo je tam clkem premnozene...až mi muj pritel bude chtit vybrat auto aniz bych vedela jake tak klidne , at ho ale i zaplati...co se tyce toho dieslu je dost tezke i pres vase vsechny nazory jit proti presvedceni meho pritele, ktery mi tim dava pocit ze s tim benzinem udem chybu a td atd...takze asi tak..asno ja mam vybrane polo 1.4 ale nic vic...ve zbytku tapu protoze tomu nerozumim..tady z 99 % vyhrava benzin u vas na foru...u pritele jedine nafta se spotrebou 4.5 - 5.5 nebo max 6 l na kmbenzin od 7 -8 l na 100 kmjzdeni dalnice a mesto, pry vice dalnice.....on ma diesly cely zivot a tvrdi mi ze takto se to neposira jak me tady strasite... .-)takze asi tak noooo...tak zase do meee .-)


Jela jste s tou 1,4TDI? Opravdu by jste v tom chtěla jezdit? Vážně? Každý den?
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Středa 03.02.2016 21:30, polo 1.4 hdui
jj jela prave...jedine co je na tom blbe je ta hlucnost...jinak mi tam nic nevadilo...

ale jela jsem i v tom benzinu ale s lpg ta jizda byla tizsi...auto elo fakt hezky, ale nemam paru jak moc znici motor lpg krtere je tam uz od zacatku.za dva roky mu konci platnost....nevadi mi investovat do nobve nadrze..aleeee nevim kdo mi zjisti jak moc dostal tn motor zabrat za tech 8 let provozu lpg....

co se tyce jizd byla bezproblemova....ale to se muze projevit pozdeji ze...

pritel je proste nazoru ze ty benziny jak nafty se positraji uplne stejne...ze to moc resim...a ze budu jezdit casto dalnici..takze z naftou ase dostanu na 4.5 az 5 l spotrebu..coz je krasne
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 03.02.2016 22:15, RE: polo 1.4 hdui
europa00 napsal:
jj jela prave...jedine co je na tom blbe je ta hlucnost...jinak mi tam nic nevadilo...ale jela jsem i v tom benzinu ale s lpg ta jizda byla tizsi...auto elo fakt hezky, ale nemam paru jak moc znici motor lpg krtere je tam uz od zacatku.za dva roky mu konci platnost....nevadi mi investovat do nobve nadrze..aleeee nevim kdo mi zjisti jak moc dostal tn motor zabrat za tech 8 let provozu lpg....co se tyce jizd byla bezproblemova....ale to se muze projevit pozdeji ze...pritel je proste nazoru ze ty benziny jak nafty se positraji uplne stejne...ze to moc resim...a ze budu jezdit casto dalnici..takze z naftou ase dostanu na 4.5 az 5 l spotrebu..coz je krasne


Zajímavé, že u LPG ten dosavadní provoz řešíte a u nafty mi to trochu chybí a to na tom u 8-mi letého auta taky sakra záleží a nejen na provozu, ale i na palivu. Řeknu to tak, neznám v okolí nikoho, kdo si koupil ojetý diesel a neřešil aspoň jednu z těch známých věcí. Nejčastější je setrvačník a dost mu sekunduje EGR na třetí místo bych zařadil vstřikovače, pak turbínu. Já jsem koupil 8 let starý ojetý benzín, najel jsem na něm 75 tkm a na motoru jsem vyměnil volnoběžný ventil (typické pro benzín), ale jen proto, že vydával špatný zvuk, ne že by odešel a auto nejelo. A zatím se nebojím, že by mě něco fakt drahého potkalo.
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Středa 03.02.2016 22:34, diesel
neresim to proto ze vubec nevim co na tom mam resit...
to lpg vim jen z toho duvodu, ze jsem se o to zacala jeste vice zajimat protoze jsem vazne uvazovala o koupi toho auta...

diesel jsem neresila..az ted co do me husti pritel..ze mam brat jedine disel..asi mel pouze naftaky nebo ja nevim..

takze proto...a jak si veci co jste napsal mam overit? kdyz bch takove auto kupovala...
tady mi ale prijde ze vsichni delaji z naftaku uplny horor....
uprimne ja si kupovast vetsi silnejsi auta tak do benzinu taky nikdy nejdu...
ale u toho maleho nevim no....neverim ze kazdy naftak bude katastrofa..jen je fakt hlucnejsi o dost nez benzin...
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 04.02.2016 00:38, nafta
Ok, takže diesly se kazí stejně. Aha.

- zeptejte se přítele kde je u benzínu turbo. To je extrémě náchylné na to jak se k motoru chovali před vámi. Cena za repas(ne nové) cca. 8000,- . (benzín 1,4 16V turbo nemá)
- potom vstřiky. Ty jsou zase hoooodně náchylné na špatnou naftu. Benzín je má taky, ale u motoru 1,4 16V jsem tedy ještě neslyšel že by to někdo řešil. Fungují totiž trochu jinak. U TDI PD se řeší celkem často. Jeden stojí cca. 7t a jsou tam tři.
- u 1,4 TDI je dvouhmota na spojce, stojí okolo 20t, možná víc. Běžnou spojku uděláte za 8t a vydrží déle než na dieslu
Nepočítám že 1,4TDI blbě topí, v zimě je diesel náchylnější na baterii která je i dražší...

Výše uvedené náklady se dají tolerovat pokud najedete tak 25t km za rok a více. Potom se dá servis platit z peněz uspožřených za naftu. Pokud ale nemáte přísun kradené nafty vůbec diesel neřešte...

U bennzínu vás čeká po nákupu investice cca 8t - 10t - rozvody, olej, filtry, možná svíčky. Potom měníte olej po 15t a máte do 120t km klid. Tedy ještě tak 2x svíčky.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 04.02.2016 02:21, benzín lpg nafta
Pokud dobře počítám, nájezd je spíš ke 20 tisícům km ročně.

Za pět let 100 tisíc, hrubá úspora na plyn 60 tisíc Kč, čistá úspora (vč. nové flašky, filtrů, svíček, revizí, repase vstřiků a zplynovače) kolem 45 tisíc Kč - tj. 750 Kč měsíčně. Stojí to za to? Někomu ano, někomu ne.

Na naftě ušetříš podobnou částku, ale jen za předpokladu absolutní spolehlivosti. Pokud se na motoru podělá pár věcí z Petrova seznamu, veškeré výhody nafty jsou pryč.

Stav motoru určíš změřením kompresních tlaků válců v servise.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 04.02.2016 06:27, RE: nafta
PetrT napsal:
Ok, takže diesly se kazí stejně. Aha. - zeptejte se přítele kde je u benzínu turbo. To je extrémě náchylné na to jak se k motoru chovali před vámi. Cena za repas(ne nové) cca. 8000,- . (benzín 1,4 16V turbo nemá) - potom vstřiky. Ty jsou zase hoooodně náchylné na špatnou naftu. Benzín je má taky, ale u motoru 1,4 16V jsem tedy ještě neslyšel že by to někdo řešil. Fungují totiž trochu jinak. U TDI PD se řeší celkem často. Jeden stojí cca. 7t a jsou tam tři. - u 1,4 TDI je dvouhmota na spojce, stojí okolo 20t, možná víc. Běžnou spojku uděláte za 8t a vydrží déle než na dieslu Nepočítám že 1,4TDI blbě topí, v zimě je diesel náchylnější na baterii která je i dražší...Výše uvedené náklady se dají tolerovat pokud najedete tak 25t km za rok a více. Potom se dá servis platit z peněz uspožřených za naftu. Pokud ale nemáte přísun kradené nafty vůbec diesel neřešte... U bennzínu vás čeká po nákupu investice cca 8t - 10t - rozvody, olej, filtry, možná svíčky. Potom měníte olej po 15t a máte do 120t km klid. Tedy ještě tak 2x svíčky.


A k tomu všemu 1.4 TDI není motor na dálnici.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 04.02.2016 08:08, Re:
Za jaké peníze kupoval ty svoje nafťáky přítel? Je to aspoň vzdáleně podobná částka těm tvým 100 tisícům? Přítel ti s výběrem auta nechce pomoct. Bude ti přispívat na palivo? Opravy? Pojistku, servis, cokoliv?
Věř tomu, že pokud ti při zkušební jízdě vadil hluk, při každodením používání z toho dostaneš migrény...

Máš teď svoje auto? Kolik ročně najezdíš, to je pořád údaj který jsi nenapsala...
Loni jsem pomáhal s nákupem 3 aut holkám. Dvě byly zvyklý na nafťák, obě jsem přesvědčil do benzínu a obě jsou maximálně spokojený. Ta třetí auto neměla, koupila taky benzín a jezdí se jí s tím mnohem líp než s rodinným naftovým korábem...
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Čtvrtek 04.02.2016 08:38, diky
ahoj já všechny vase rady respektuji a verim ze nevarite z vody jen je to pro me tezko pred pritelem obhajitelne...nakonec stejne koupim co chci ja pac to platim...ale ja prave autum nerozumim vubec a nikdyx jsem se o ne nestarala pac mam ridicak par mesicu...

proto ted zjistuji co se da...diky za nazory padlojich tady vice nez dost a vsechny pro benzin u tohoto auta..

jeste tam nekdo psal ze mu ta 1.4 v nafte neprijde pro dalnice...proč??? jen at vim..diky moc
za pomoc
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 04.02.2016 12:00, RE: diky
europa00 napsal:
jeste tam nekdo psal ze mu ta 1.4 v nafte neprijde pro dalnice...proč???


Protože v roomsteru se dvěma lidmi a plným kufrem jede s bídou 120 km/h. V polu to bude určitě lepší, ale bez sebemenší výkonové rezervy (stoupání, předjíždění budou komplikovaná) a naplno se projeví jak hlučnost, tak nekultivovanost toho motoru. V Moravskoslezském kraji, kde je terén přece jen dosti zvlněný, je to problém. Ve Středočeském kraji na okreskách by nebyl.

A nevím, proč by sis měla před přítelem něco obhajovat. On se nestará ani o ten nákup, ani ho neplatí, asi to nebude ani servisovat, tak ti do toho nemá co mluvit. Z toho, co píšeš, mi přijde, že přítel je typický hospodský spekulant, který auta střídá častěji než ponožky, do údržby nedá ani korunu, a důvod, proč se mu nafťáky nekazí, je ten, že to ani nestihnou. Po takových lidech je "radost" něco kupovat, a pokud to vysněné polo budeš mít po někom takovém a na rozdíl od přítele si auto necháš dlouhodobě, tak si asi pořídíš noční můru.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 04.02.2016 12:30, RE: diky
europa00 napsal:
ahoj já všechny vase rady respektuji a verim ze nevarite z vody jen je to pro me tezko pred pritelem obhajitelne...nakonec stejne koupim co chci ja pac to platim...ale ja prave autum nerozumim vubec a nikdyx jsem se o ne nestarala pac mam ridicak par mesicu...proto ted zjistuji co se da...diky za nazory padlojich tady vice nez dost a vsechny pro benzin u tohoto auta..jeste tam nekdo psal ze mu ta 1.4 v nafte neprijde pro dalnice...proč??? jen at vim..diky mocza pomoc


Hele, autům dle svých slov nerozumíte. Budete to Vy, kdo si bude zařizovat opravy nebo dokonce spravovat auta? Ono je něco jiného přijít do servisu se slovy něco tomu je a se slovy myslím, že tohle nefunguje, prověřte a domluvíme se na dalším postupu. Finančně je to diametrálně odlišné a podle mě stará naftová ojetina pro začínajícího řidiče není z tohoto titulu ideální. Může se stát, že budete 3 roky jezdit v pohodě (ušetříte na palivu 15 tisíc, které mít ale v kasičce nebudete) a pak přijde běžný spotřební díl naftového motoru, 2-hm. setrvačník a budou po Vás chtít 20 (když nebudete chtít shit a budete hledat, jinak i více) a úspora je fuč a auto s vyloženě špatným setrvačníkem prostě neprodáte.
To mluvím o nákladovém hledisku, pak je zde ještě hledisko provozní. O zvýšené hlučnosti jste se přesvědčila sama. Nad vibracemi auta jste možná nepřemýšlela a stejně tak asi neřešíte, zda budete do auta tankovat naftu kdekoliv nebo si budete vybírat raději prověřené benzínky. Pravděpodobně možná ani nevíte, že jízda po dálnici se slabým naftovým motorem znamená, že turbína pojede celo dobu naplno a pak nesmíte bezprostředně po zastavení vypnout motor nebo ji zadřete. Stejně tak musíte po nastartování nechat motor prohřát, než po něm budete chtít něco zásadnějšího a pokud s čerstvě nastartovaným slabým dieselem vyjedete na dálnici, tak to pro něj bude znamenat vyšší opotřebení.
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Čtvrtek 04.02.2016 12:31, ...
ha haa nee opravdu pritel neni hospodsky spekulant .-) naopak...dost kultivovany nepijak
mel jen velike auta a dalsi bude taky veleke superb nebo pasat...a to bude rozhodne v nafte a tam to i chapu

ja se jen chci pak vyhnout pripominkam typu ja jsem ti to rikal.-)
rada si veci zjistim a overim sama ikdyz tady ted asi vypadam jako kravka .-) s tim stejným problemem furt dokola.ů.potrebuju trochu sama prrijit na tu podstatu nez jen papouskovat nazory druhych..takze se proste ptam..a zjistuju ze kazdy vlastne doporucuje v cem sa jezdi...

drahy nafta..kamos zase lpg...ale pravda nechava si je prestavet sam nekupujer uz jete plynaky
takze asi tak...

tkze jk jsem to pocitala naftaky tady vychazeji stejne o 15 000 draze..takze dva roky uspory za pohonne hmoty...
takze kdybych si koupla benzin a hold treba za rok nebyla spokojena s tou spotrebou vzd ho uzu prekopat na plyn..bude od novoty..a dele jak 10 s tim autem stejne nepocitam...prestavba kolem 25 000... benzinak je levnejsi o 15 000 takze pak uz vlastne clovek doda 10 000....ktere se mu pak vrati behem roku v usporach za lpg... no zatim mi to prijde jako nejlepsi reseni...


reagovat
jana.hola.1865FB
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2014
Pátek 05.02.2016 20:35, přítel Vám radí nafťáka...
Já bych Vašeho přítele poslechla a klidně si polo v dieselu koupila. Jde jen oto, aby byl v dobrém stavu tzn. někoho znalého si k výběru vozu pozvat a tím minimalizovat špatnou koupi. Pokud se seznámíte s pravidly, jak se k dané motorizaci chovat neměl by být s autem vážnější problém.Sama mám již čtvrté auto s dieselem a nikdy jsem neměla poruchu typu špatné turbo - vstřikovače -čerpadlo - rozvody apod. ato si zásadně kupuji jetá vozidla páč na nové nemám a také toho moc nenajezdím spíše couračky po Brně a okolí cca 8tis.km ročně. Momentálně mám 8mi letou C3 s 1.4 hdi motorem koupenou před 4mi lety v bazaru a nedám na ni dopustit, ani žádné závady el. inst. jak se u francouzských aut s oblibou uvádí se nekonají (možná jsem měla jen štěstí). Stejný autíčko akorát o pět let starší má i moje sestřenice na jejíž doporučení jsem vůz vybírala a zatím nelituji: AUTO ABSOLUTNĚ NEREZAVÍ, spotřeba paliva 4.5 v zimě 5 lt. nafty jednoduchý, spolehlivý motor bez dpf filtru i dvojhmoty. Po zahřátí na provozní teplotu nevíte že je pod kapotou dízl. Toliko mé poznatky s "naftou". Přeji šťastnou ruku při výběru Vašeho mazlika.
reagovat
europa00
počet příspěvků37
datum registrace25.01.2016
Sobota 06.02.2016 09:24, :-)
děkuji..konečeně slyším i jiný názor .-) ale pravda ten diesel je urvanej..ja bych si stejne nechala benzin prekopat na lpg..je to ekologičtejí a jeste clovek ušetří...to co vlastne razi do prestavby lpg je podobne co priplati za naftove auto...
ja se naftakum nebranim kupovat vetsi vuz z vetsim obsahem tak jedine v dieslu ..ale u toho maleho pola je mozna fakt vhodnejsi benzin s prekopavkou na lpg...

ne kazde auto je proste v naftaku uplne top..vim ze delaji i 1.6 pola naftaky ale to je raritka...
takze asi tam jsem to nejak trochu uzavrela .-)
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 06.02.2016 11:03, xxxx xxxx xxxxx
Jiny nazor je fajn, ale... Jak uz jsem psal. Kamaradka ma Clio 1,5dci coz je snad nejhorsi motor co muzete v 15 let stare ojetine koupit. Auto jezdi bez problemu, kdyz to prezenu tak hlavne proto ze ona nevi ze by nemelo. A hlavne - ma prisun nafty.
Vase kolegyne c C3 zase mozna nevedomky koupila nejlepsi motor co mohla. Navic najede tak malo ze se to nestaci podelat. 1,4HDI je vyborny motor a v tomto obsahu mu nic nesaha po kotniky, z te doby. Davat ho do toho Pola 9N klidne ho kupte. Ale on ma take vstriky, drazsi nez TDI. Ma i turbo, asi i dvouhmotu. Je to 10 let stare auto, od neznameho pachatele. Staci setrit na oleji a nasledky nese ten dalsi... Duvod proc diesel nikdo nedoporucuje je ze je vyrazne slozitejsi nez benzin. Takze je tam vic moznych problemu a nektere dost drahe.
TDI v tom Polu je spolehlivosti srovnatelny s tim HDI. Ale jizda s nim je utrpeni. Do Roomsteru Van je super. Ale do osobaku? 1,4TDI v novem Polu je uz uplne jiny motor.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.