0
zpět
 

diskuze k tématu: Chcete víc, než obyčejné palivo?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 01:42,
v blesku jsem četl, že v chorvatsku je bionafta za nějakých cca 4 kuny a nafta 8 kun.
A kuna má kurz asi 3,50kč. což je nějakých 14kč bionafta a 28kč nafta ale takovou cenu jsem u nas nikde neviděl hned bych tam tankoval
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 07:44, Vodík
3000 US dolarů za vodíkový motor není snad tolik. Spíš to ostatní bude problém a asi největší problém bude OPEC.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 08:14, RE: bez předmětu
anonym napsal:
v blesku jsem četl, že v chorvatsku je bionafta za nějakých cca 4 kuny a nafta 8 kun.
A kuna má kurz asi 3,50kč. což je nějakých 14kč bionafta a 28kč nafta ale takovou cenu jsem u nas nikde neviděl hned bych tam tankoval
Ty ceny jsou trochu výš - asi tak 9,2 na 5,4 kuny - viz odkaz.
http://www.ina.hr/default.aspx?id=203
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 08:41, RE: Vodík
anonym napsal:
3000 US dolarů za vodíkový motor není snad tolik. Spíš to ostatní bude problém a asi největší problém bude OPEC.
Líbí se mi slečna Michalka. Doufám, že s tím vodíkem a dalšíma alternativníma palivama se udělá něco dřív, než tady budem chcípat hlady, kvůli předražené naftě s ekologickým nádechem řepky olejné, která bude stát padesát korun. Buzeranti...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 08:45, RE: Vodík
anonym napsal:
Líbí se mi slečna Michalka. Doufám, že s tím vodíkem a dalšíma alternativníma palivama se udělá něco dřív, než tady budem chcípat hlady, kvůli předražené naftě s ekologickým nádechem řepky olejné, která bude stát padesát korun. Buzeranti...
Jde o to, jak se ten vodík bude získávat. Jestliže z vody, tak to zase někomu kape na karbid....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 08:56, RE: Vodík
anonym napsal:
3000 US dolarů za vodíkový motor není snad tolik. Spíš to ostatní bude problém a asi největší problém bude OPEC.
Podle mě budoucnost není ve vodíku, ale v CNG.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 09:13, RE: Vodík
David V napsal:
Jde o to, jak se ten vodík bude získávat. Jestliže z vody, tak to zase někomu kape na karbid....
proč? za pár let má být londýn pod vodou a hladina světových moří o pár metrů výš, tak v čem je problém?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 09:21, RE: Vodík
anonym napsal:
proč? za pár let má být londýn pod vodou a hladina světových moří o pár metrů výš, tak v čem je problém?
Na rozbití vody je potřeba tolik energie, která se získá zpět oxidací. Teoreticky. Prakticky je potřeba energie o účinnost větší a při oxidaci výtěžek o účinnost menší. Kdepak se ta energie na ty ekologický vodíkový auta vezme? Z ropy, uhlí nebo štěpením.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 09:56, RE: Vodík
anonym napsal:
Podle mě budoucnost není ve vodíku, ale v CNG.
A co methylalkohol?třeba ford píše že sériový focus na to může běžně jezdit.Je to vlastně alkohol získaný z cukrové třtiny..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 10:17, RE: Vodík
anonym napsal:
A co methylalkohol?třeba ford píše že sériový focus na to může běžně jezdit.Je to vlastně alkohol získaný z cukrové třtiny..
To je taky špatný. Myslím že CNG je lepší volba než jakákoliv forma biologického paliva, které není navíc ani ekonomické ani ekologické. Pokud se týče pohonu aut, tak fosilní paliva jsou dle mého názoru paradoxně nejekologičtější a nejekonomičtější. Stačí je pouze vyčistit. A navíc všecny frakce ropy najdou využití až po asfalt. To o biopaliva se musí starat, pak se složitě zpracovávají, destilují a zbytky se mohou jedině spálit (možná něck skrmit).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 10:38, RE: Vodík
anonym napsal:
Podle mě budoucnost není ve vodíku, ale v CNG.
Přesně tak, pro mě je CNG už 2 roky přítomnost (ne budocnost).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 10:42, Ropa
A já myslím, že ropy je na světě pořád dost.
Jen se zatím neví kde a kde se zase ví že je, je moc obtížné ji těžit.
Nejsou na to vhodný technologie. ZATÍM
Současná cena ropy je navíc uměle vyšponovaná, jen aby rostly ceny a už tak gigantický firmy si namastily kapsy ještě víc!
Vodík ať si strčí někam i s bionaftou a dalšíma sračkama.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 14:41, Může škodit?
Těšil jsem se, že se v článku dozvím, zda vysokooktanové benziny mohou také nějak motorům škodit, např, motorům konstruovaným na 91, nicméně v článku tato iformace chybí. Párkrát jsem slyšel názor, že může dojít k podpálení těsnění nebo jiným destrukcím motoru. Je to pravda? Bohuslav
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 16:07, RE: Může škodit?
anonym napsal:
Těšil jsem se, že se v článku dozvím, zda vysokooktanové benziny mohou také nějak motorům škodit, např, motorům konstruovaným na 91, nicméně v článku tato iformace chybí. Párkrát jsem slyšel názor, že může dojít k podpálení těsnění nebo jiným destrukcím motoru. Je to pravda? Bohuslav
Ano, ale prakticky se tenhle problém může projevit jen u velmi starých motorů z první poloviny dvacátého století. Nepodpálí se ovšem těsnění, ale jsou více namáhány výfukové ventily a jejich sedla, protože je vyfukována ještě nedohořelá směs paliva a vzduchu. Ventily se tak mohou snáze poškodi, zvlášť pokud špatně dosedají do ventivových sedel a jsou tedy hůře chlazeny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 19:33, RE: Ropa
anonym napsal:
A já myslím, že ropy je na světě pořád dost.
Jen se zatím neví kde a kde se zase ví že je, je moc obtížné ji těžit.
Nejsou na to vhodný technologie. ZATÍM
Současná cena ropy je navíc uměle vyšponovaná, jen aby rostly ceny a už tak gigantický firmy si namastily kapsy ještě víc!
Vodík ať si strčí někam i s bionaftou a dalšíma sračkama.
Nemyslím, že cena ropy je vyšponovaná uměle pro zvýšení tržeb producentů.Všude slyším, že je to stoupající výrobou a životní úrovní v Číně a Indii a docela tomu i věřím.Počet obyvatel jen těchto dvou zemí jsou téměř 2/3 celosvětové populace.A když si jdete něco koupit tak na 8 výrobcích z deseti jsou visačky Made in China.Umělohmotné hračky, umělohmotné nádobí, oblečení ze syntetiky ,atd., atd..Všechno balené do igelitu,mikrotenu.No a základní surovinou pro tohle všechno je ropa .A protože ji najednou všichni chtěj, tak je ji málo a cena stoupá.Doba, kdy se Čína zmohla tak na vývoz čaje, "tygří" masti a vonných tyčinek se už nevrátí.Tak si holt musíme připlatit za svezení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 19:52, Jaká je skutečná cena ropy?
http://libinst.cz/komentare.php?id=476

Pohled na drahou ropu trochu jinak...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.05.2008 23:25, Jsou ve svete dve metody jak urcit octanove cislo ?
Ziji v cizine, kde vsechna nova auta pouzivaji 91 octanu - bez problemu a bez klepani. Cili kupovat 95 octanu je zbytecne.
Vsiml jsem si, ze v Cesku do tech samych aut lide kupujo 95 octanu.
Neexistuje nejaky rozdil mezi "americkym" a evropskym systemem urcovani octanoveho cisla ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.05.2008 09:49, RE: Jaká je skutečná cena ropy?
anonym napsal:
http://libinst.cz/komentare.php?id=476

Pohled na drahou ropu trochu jinak...
Bohuzel to napsal chemik a ne ekonom. Pojmy jako OPEC a ostatni kartelne monopolni organizace mu nic nerikaji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.05.2008 12:18, Nic nového...
Poměrně vyčerpávajícím způsobem je téma tekutého tuningu rozebráno v D-Fensově článku:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.05.2008 21:25, RE: Jsou ve svete dve metody jak urcit octanove cislo ?
anonym napsal:
Ziji v cizine, kde vsechna nova auta pouzivaji 91 octanu - bez problemu a bez klepani. Cili kupovat 95 octanu je zbytecne.
Vsiml jsem si, ze v Cesku do tech samych aut lide kupujo 95 octanu.
Neexistuje nejaky rozdil mezi "americkym" a evropskym systemem urcovani octanoveho cisla ?
jsou to sice ta samá auta ale mají odlišné motory, mimochodem při vyšším oktanovém číslu se lépe využije energie v palivech, tzn. např.mají menší spotřebu ale to u Vás v usa asi nepotřebujete, hlavně nezapomeňte demonstrovat proti cenám benzínu který v přepočtu překročil hranici šílených 14k.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.