0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 528i - jak majitel hodnotí 15 let starý vůz?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 06:39, posilovač řízení
Osobně se domnívám, že kdyby posilovač byl o uvedených 30% učinější, ztratilo by řízení na komunikavosti. Je to přeci jen jedna z nejsportovněji laděných limuzín vyšší střední své doby a v jejím případě nemůže být řízení jak tvarůžek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 07:08, RE: posilovač řízení
Jan Čachotský napsal:
Osobně se domnívám, že kdyby posilovač byl o uvedených 30% učinější, ztratilo by řízení na komunikavosti. Je to přeci jen jedna z nejsportovněji laděných limuzín vyšší střední své doby a v jejím případě nemůže být řízení jak tvarůžek
528i jsem mel asi 4 roky a na problem s posilovacem jsem nenarazil ani pri blbnuti na letisti. Jakoby tuzsi mi posilovac pripada u soucastne M3 e46, ale to je jinak ladene auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 08:56, docela objektivní
konečně někdo napsal pravdu s tou zimou a zadním náhonem. Štve mě, když někdo tvrdí, že stačí kvalitní gumy a zima není problém, protože to je problém a třeba manželce bych bmw na zimu nedal.
Ohledně vrzání palubky jsem taky slyšel různé info, na bmw klubu nikomu taky nic nevrže,ale všichni ostatní objektivní majitelé říkají,že jim vrže palubovka u 3er i 5er a to včetně novějších E90, E60, stěžují si na to celkem pravidělně. Prý to dříve bylo kvalitnější než dnes, nevím...
Celkově zajímavé počtení a názory autora.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 09:17, RE: docela objektivní
Tomi napsal:
konečně někdo napsal pravdu s tou zimou a zadním náhonem. Štve mě, když někdo tvrdí, že stačí kvalitní gumy a zima není problém, protože to je problém a třeba manželce bych bmw na zimu nedal.
Ohledně vrzání palubky jsem taky slyšel různé info, na bmw klubu nikomu taky nic nevrže,ale všichni ostatní objektivní majitelé říkají,že jim vrže palubovka u 3er i 5er a to včetně novějších E90, E60, stěžují si na to celkem pravidělně. Prý to dříve bylo kvalitnější než dnes, nevím...
Celkově zajímavé počtení a názory autora.
Přidávám se. Míra objektivity je daná lásce k automobilu a sklonům mu tu a tam nějaký poklesek odpustit. To co někdo pojmenuje jak závadu, má jiný za normální stav věci a někdo dokonce za vlastnost.
Tuhle se psalo, že má BMW poměrně slušně vyvážené zatížení náprav, takže bych se jej v kombinaci s DTC nebál. On je totiž nepříjemný ten neustálý dohled nad přetáčivým smykem, než že by BMW vyloženě něco nevyjelo. A když je tohle elektronicky ošéfovaný, tak ani nemusí být na plynu tak citlivá noha. Spíš bych řekl, že je v zimě "na obtíž" vysoký výkon motoru. Mám motor podobné velikosti v Mondeu a necitlivá noha mi taky na kluzku rozbliká ESP a bez něj by taky asi auto jelo jinam, než by byla má vůle.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 09:37, Proč?
Proč má řízení za "1" s tím popsaným problémem při rychlejším pohybu na volantu? A proč je spolehlivost za "1" po 2 tkm?
A taky mě trošku mrzí, že tady není o motoru prakticky ani slovo, o konstrukci o charakteristice o nárocích na olej, případné úbytky oleje. To stejné převodovka, ani slovo. Jdu si to přečíst znovu, jestli nekřivdím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 10:13, RE: docela objektivní
David V napsal:
Přidávám se. Míra objektivity je daná lásce k automobilu a sklonům mu tu a tam nějaký poklesek odpustit. To co někdo pojmenuje jak závadu, má jiný za normální stav věci a někdo dokonce za vlastnost.
Tuhle se psalo, že má BMW poměrně slušně vyvážené zatížení náprav, takže bych se jej v kombinaci s DTC nebál. On je totiž nepříjemný ten neustálý dohled nad přetáčivým smykem, než že by BMW vyloženě něco nevyjelo. A když je tohle elektronicky ošéfovaný, tak ani nemusí být na plynu tak citlivá noha. ...
Recenzované auto (jestli jsem špatně nečetl) nemá uvedený rok výroby. Dle informace že má pouze ASR ( jen antihrab) a světlo je schopen senat za 5tkč (nikoliv xenon) sousím že je to předfacelift a tudíž rv někde kolem 98-00. Faceliftové modely mají DSC (antihrab a stabilizační), a zde jsou vlastnosti při jízdě za snížených adhezních podmínek opět o kousek dále.
Ano jsem BMW fanda a lecos jim odpustím, ale občas narazím i na nesoudnost majitelů s předohrabem, takže ta pravda je vždy někde na půl cesty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 15:08, moc nerozumím
Popravdě moc (vlastně vůbec) nerozumím tomu, jak někdo může psát recenzi vozu po najetí 2 tis. km při průměrném nájezdu 330 km/měsíc. To mi prostě hlava nebere.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 22:45, RE: docela objektivní
Jan Čachotský napsal:
Recenzované auto (jestli jsem špatně nečetl) nemá uvedený rok výroby. Dle informace že má pouze ASR ( jen antihrab) a světlo je schopen senat za 5tkč (nikoliv xenon) sousím že je to předfacelift a tudíž rv někde kolem 98-00. Faceliftové modely mají DSC (antihrab a stabilizační), a zde jsou vlastnosti při jízdě za snížených adhezních podmínek opět o kousek dále.
Ano jsem BMW fanda a lecos jim odpustím, ale občas narazím i na nesoudnost majitelů s předohrabem, takže ta pravda je vždy někde na půl cesty.
Recenzované auto je r.v. 1996, je to uvedeno hned v tabulce na začátku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.01.2011 22:52, RE: moc nerozumím
Amerika4077 napsal:
Popravdě moc (vlastně vůbec) nerozumím tomu, jak někdo může psát recenzi vozu po najetí 2 tis. km při průměrném nájezdu 330 km/měsíc. To mi prostě hlava nebere.
Na druhou stranu proč ne. Na dovolených jsem vyzkoušel pár aut a i za 2-4 dny se nějaký pocit z auta získá. Natož po půl roce, to je přeci spousta času. Naopak když už auto mám 5 let, tak si na něj zvyknu natolik, že zapomenu na to jak se vlastně jezdilo v předchozím autě. Zkrátka po x letech je už člověk tzv. "institucializovanej" , abych použil jednu výbornou hlášku z filmu Vykoupení z věznice Shawshank.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.01.2011 09:05, RE: docela objektivní
Jan Čachotský napsal:
Recenzované auto (jestli jsem špatně nečetl) nemá uvedený rok výroby. Dle informace že má pouze ASR ( jen antihrab) a světlo je schopen senat za 5tkč (nikoliv xenon) sousím že je to předfacelift a tudíž rv někde kolem 98-00. Faceliftové modely mají DSC (antihrab a stabilizační), a zde jsou vlastnosti při jízdě za snížených adhezních podmínek opět o kousek dále.
Ano jsem BMW fanda a lecos jim odpustím, ale občas narazím i na nesoudnost majitelů s předohrabem, takže ta pravda je vždy někde na půl cesty.
a 528i (myslim teda, ze moc velky fanda BMW nejsi) se po faceliftu nevyrabel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 16.01.2011 19:00, RE: Proč?
David V napsal:
Proč má řízení za "1" s tím popsaným problémem při rychlejším pohybu na volantu? A proč je spolehlivost za "1" po 2 tkm?
A taky mě trošku mrzí, že tady není o motoru prakticky ani slovo, o konstrukci o charakteristice o nárocích na olej, případné úbytky oleje. To stejné převodovka, ani slovo. Jdu si to přečíst znovu, jestli nekřivdím.
Já mám BMW 528iA už 3 roky a 20 tis. km. Řízení bych dal taky určitě za 1, s žádným problémem jsem se nesetkal, jen by mohl být opravdu při nižších rychlostech posilovač naladěn na vyšší výkon. Spolehlivost motoru a jiné mechaniky též za 1, ale elektrika tak 3 - 4.
Co se týče motoru, tak na celkem těžké auto a u mě automatickou převodovku je to tak akorát, není to sice žádný závoďák, ale ani "brzda provozu". Motor je naladěn na dostatečně velký točivý moment v nižších otáčkách, tak není problém jezdit v běžném provozu kolem 2 tis. otáček a tak řadí i automat.
Co se týče spotřeby oleje, tak u mě je to po 250 tis. najetých kilometrech a ježdění převážně po městě cca 1 litr na 5 tis. km.
S automatickou převodovkou jsem spokojen, řadí rychle a dobře, ale nemám moc s čím srovnávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.01.2011 06:34, RE: docela objektivní
marosh napsal:
a 528i (myslim teda, ze moc velky fanda BMW nejsi) se po faceliftu nevyrabel.
Nezaměňovat slovo fanda znalec prosím. Jinak s 528i máš pravdu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.01.2011 16:35, RE: Proč?
David V napsal:
Proč má řízení za "1" s tím popsaným problémem při rychlejším pohybu na volantu? A proč je spolehlivost za "1" po 2 tkm?
A taky mě trošku mrzí, že tady není o motoru prakticky ani slovo, o konstrukci o charakteristice o nárocích na olej, případné úbytky oleje. To stejné převodovka, ani slovo. Jdu si to přečíst znovu, jestli nekřivdím.
Řízení za 1 jsem ohodnotil na základě skutečného chování vozu na změny směru.
Uvedenou zaznamenanou ztuhlost volantu přiřazuji nějaké poruše, resp. jsem objednán na prohlídku serva vč. příslušenství, neboť včera při zatočení plného rejdu začalo divně hučet, přitom náplň v servu je. Tedy považuji onu ztuhlost za nestandartní chování tohoto konkrétního vozu, nikoli E39 obecně.

Motor běhá jako hodinky, úbytek oleje zatím nění, přestože motor točím v cca 5% rozjezdů do 5500 otáček. Na diagnostice řekli, že motor má velmi dobré hodnoty a běží perfektně, ale jaké hodnoty měli na mysli, netuším.

Převodovka řadí ochotně, dokonce mě překvapuje, že dvojka, tzn. nejvíce namáhaný synchron funguje bez jakéhokoli odporu plynule i při podřazení z vyšších rychlostí.
Bez problémů vždy zařadím jedničku, pokud ji tam dávám těsně po sešlápnutí spojky, pokud však sešlápnu spojku a třeba po vteřině chci dát za 1, občas nechce zařadit jedničku, ale když přeřadím vestoje na dvojku poté hned jedničku, padne tam.

Myslím si, že na rok 1996 funguje motor excelentně a převodovka velmi dobře.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.