0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 525i a detailně popsané zkušenosti majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 07:08, Chvala
Musim autora velmi pochvalit za opravdu nadherne napsanou recenzi. Jinak muj sen je toto BMW v 545, ale spise realnejsi sen je 530D. Jinak exterier auta se mi velmi zamlouva, ale interier me prijde oproti minule generaci hodne osklivy. Co se interieru tyce tak u me vede Audi A6. Jinak zkusenosti s minulou generaci 5tkove rady a motoru 3.0D kombi byly vyborne. Hodne me prekvapila spotreba. Ted vlastnim Mondeo kombi 2.0 TDCI a spotreba na tempomat pri 140 s prazdnym autem byly realnych 6.5 litru, takze jen o litr mene nez R6 BMW :) takze nevim jestli mam karat mondeo a nebo oslavovat BMW za skutecnou spotrebu...pravda je, ze kombinovanou mesto, dalnice, okresky mam stale mezi 6.2 a 6.5.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 07:09,
Je vidět že sis dal s článkem práci, palec nahoru!!! ale nedá mi to na pár věcí nezareagevoat, jelikož jednu 530Xd máme taky v rodině.
Jednak teda motor 2,5i - chápu že po přesednutí z "obyčejného" 2,0 ti přijde jako bomba. On až tak špatný opravdu není, ale jeho uplatnění bych viděl spíše v trojkové řadě. Na prémiovku typu 5er je výkonový projev dle mého názoru hodně na spodní hraně.
Velikost kufru mi naopak přijde jako dobrá a potvrzuje jí i výborná dostupnost díky velkému vstupnímu otvoru. Mrkni schválně na vstupní otvor u A6. Je téměř o třetinu menší. Bavím se o sedanu.
Co se týče vzhledu, tak mi verze bez Mpaketu (i když jsem zarytý BMWař) přijde ze tří největších konkurentů MB-E, A6, 5er, nejvíce tuctová a nudná. Prostě za nabízenou cenu bych očekával víc.
Jinak se ale v převážné většině ztotožňuji s tím co je v článku napsáno a přeju dál hodně šťastných kilometrů bez nehod a poruch.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 08:56, dobryyy
Jsem velice mile překvapen, od 24letého autora recenze o BMW bych čekal spíš zážitky z nočních závodů s vytuněnými alfami a golfami GTI, tohle počteníčko bylo opravdu poutavé a moc mi líbilo, i když fanda bavorů zrovna nejsem a svou toyotu za německou káru nevyměním
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 09:42, RE: bez předmětu
Valnoha napsal:
Je vidět že sis dal s článkem práci, palec nahoru!!! ale nedá mi to na pár věcí nezareagevoat, jelikož jednu 530Xd máme taky v rodině.
Jednak teda motor 2,5i - chápu že po přesednutí z "obyčejného" 2,0 ti přijde jako bomba. On až tak špatný opravdu není, ale jeho uplatnění bych viděl spíše v trojkové řadě. Na prémiovku typu 5er je výkonový projev dle mého názoru hodně na spodní hraně.
Velikost kufru mi naopak přijde jako dobrá a potvrzuje jí i výborná dostupnost díky velkému vstupnímu otvoru. M...
No, tuctová sice je, ale zato tvrdost M-paketu podle mně sedanu vyšší střední třídy nepřísluší. Lze to vyřešit šalamounsky (jak jsem to učinil já že si k běžnému modelu objednáš optický paket - v mém případe Rieger. Výsledek vypadal skvěle a nebyl nepohodlný.
Trošku mi chybí zkušenosti s poruchami a závadami - opravdu žádné nebyly?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 09:58, RE: bez předmětu
Reno napsal:
No, tuctová sice je, ale zato tvrdost M-paketu podle mně sedanu vyšší střední třídy nepřísluší. Lze to vyřešit šalamounsky (jak jsem to učinil já že si k běžnému modelu objednáš optický paket - v mém případe Rieger. Výsledek vypadal skvěle a nebyl nepohodlný.
Trošku mi chybí zkušenosti s poruchami a závadami - opravdu žádné nebyly?
Zatím žádné závady opravdu nebyly... benzínový motor bez turba se zdá bezproblémový. Elektronika též nezlobí - jednou mi to vyhodilo dočasnou chybu řízení, ale stačilo vypnout a nahodit motor a od té doby už 3 měsíce zase nic.
Podvozek považuji za spotřebák a že byly ještě za doby mého taty jednou měněny ramena nemůžu počítat jako závadu...
Jindy mi to zas díky opotřebení zadních brzdových destiček a kotoučů vyhodilo chybu čidla (bylo skřípnuté), ale s tím se počítá a nové stojí 4 stovky (samozřejmě je třeba udělat nové brzdy - což dává smysl).

O auto bylo staráno opravdu velmi dobře a funguje absolutně bezproblémově.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 10:29, Zvláštní
Proč mám pocit, že už jsem to někde četl? Některé pasáže jsem nečetl poprvé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 10:49, RE: Zvláštní
David V napsal:
Proč mám pocit, že už jsem to někde četl? Některé pasáže jsem nečetl poprvé.
Jinou a méně přehlednou verzi mám i D-FENSovi... je v podstatě stejná, ale rozházeli mi ji do nepřehledných odstavců a četla se špatně i mě... tak jsem to upravil a hodil i sem :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 10:50, RE: bez předmětu
Reno napsal:
No, tuctová sice je, ale zato tvrdost M-paketu podle mně sedanu vyšší střední třídy nepřísluší. Lze to vyřešit šalamounsky (jak jsem to učinil já že si k běžnému modelu objednáš optický paket - v mém případe Rieger. Výsledek vypadal skvěle a nebyl nepohodlný.
Trošku mi chybí zkušenosti s poruchami a závadami - opravdu žádné nebyly?
Je to věcí vkusu, ale mě osobně 5er s Mpaketem nepřijde až tak tvrdá jak se všude píše a říká. Ve městě na kostkách bude skákat všechno, ale na poskakování po městě jsou zaměřená auta jiného segmentu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 12:02, Variabilní sání
Pokud má motor proměnlivé sání, které se v některých otáčkách přepíná, tak to může být zdroj malého "zaváhání". Dále to pak může být způsobeno třeba změnou časování ventilů. Prostě v těchto otáčkách se něco v motoru přenastavuje a vlivem toho dojde ke zhoupnutí výkonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 12:38, RE: Variabilní sání
David V napsal:
Pokud má motor proměnlivé sání, které se v některých otáčkách přepíná, tak to může být zdroj malého "zaváhání". Dále to pak může být způsobeno třeba změnou časování ventilů. Prostě v těchto otáčkách se něco v motoru přenastavuje a vlivem toho dojde ke zhoupnutí výkonu.
Tak tak.. už jsem si to po napsání článku nechal ověřit a je to tak, jak říkáš.
V tu dobu probíhá zrovna změna časování ventilů.. aspoň teda co můj zdroj říkal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 12:52, Dvě poznámky na okraj:
1) Autor zapomněl ještě na jeden osmiválec v nabídce - 550i
2) Ten ekonoměr mají iM5ky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 13:09, RE: Dvě poznámky na okraj:
jintaj napsal:
1) Autor zapomněl ještě na jeden osmiválec v nabídce - 550i
2) Ten ekonoměr mají iM5ky?
Ten ekonoměr se mi líbí moc. Kolega v práci má taky Báwo i s ekonoměrem a říká, že při volnoběhu je na nule, což mi vadí, pokud se tam někde nepřepíná rozměr spotřeby. Jak to je, je tam striktně ltr/100km nebo se to přepíná do ltr/hod v případě stání?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 13:17, Robo
Jaký servis? Chci se zeptat jaký servis teda používáš? ať můžu taky ušetřit nějaké peníze. Jedná se o pupíky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 13:44, RE: Dvě poznámky na okraj:
jintaj napsal:
1) Autor zapomněl ještě na jeden osmiválec v nabídce - 550i
2) Ten ekonoměr mají iM5ky?
No v podtstatě nezapomněl. 550i a 540i se dávaly až po faceliftu, kdy tyto motory nahradily 545i.
Pofaceliftové motory se mi už moc vyjmenovávat nechtělo..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 13:46, RE: Dvě poznámky na okraj:
RadekJ napsal:
No v podtstatě nezapomněl. 550i a 540i se dávaly až po faceliftu, kdy tyto motory nahradily 545i.
Pofaceliftové motory se mi už moc vyjmenovávat nechtělo..
Jo a M5tky ekonoměr nemají.. místo toho je tam teplota motoru. Obyčejné 5er teplotní ukazatel nemají, ale za to u otáčkoměru ukazují, do jakých maximálních otáček je vhodno točit v závislosti na teplotě motoru. Podle toho tak nějak jde poznat, zda už je motor zahřátý či nikoliv.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 13:49, RE: Robo
nepřihlášen napsal:
Jaký servis? Chci se zeptat jaký servis teda používáš? ať můžu taky ušetřit nějaké peníze. Jedná se o pupíky?
Servis to je KP Design & Sound v Blažovicích.. jsou i na facebooku, kde mají fotky. Na první pohled to vypadá "vesnicky", ale pak zjistíte, že tam jezdí lidi s novýma bavorákama.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 14:16, RE: bez předmětu
Valnoha napsal:
Je vidět že sis dal s článkem práci, palec nahoru!!! ale nedá mi to na pár věcí nezareagevoat, jelikož jednu 530Xd máme taky v rodině.
Jednak teda motor 2,5i - chápu že po přesednutí z "obyčejného" 2,0 ti přijde jako bomba. On až tak špatný opravdu není, ale jeho uplatnění bych viděl spíše v trojkové řadě. Na prémiovku typu 5er je výkonový projev dle mého názoru hodně na spodní hraně.
Velikost kufru mi naopak přijde jako dobrá a potvrzuje jí i výborná dostupnost díky velkému vstupnímu otvoru. M...
Fakt hezky napsáno.

Ke kritice motoru musím napsat, že bylo hned řečeno, že lepší by byl ten třílitr. Dlaší popis chování dvouapůllitru byl napsán dobře nemyslím si, že byl zbytečně přechválen.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.06.2010 06:37, RE: Variabilní sání
RadekJ napsal:
Tak tak.. už jsem si to po napsání článku nechal ověřit a je to tak, jak říkáš.
V tu dobu probíhá zrovna změna časování ventilů.. aspoň teda co můj zdroj říkal.
BMW nazývá tento systém Vanos (Variable NOckwellen Steuerung). Později pak DoubleVanos, který má větší rozsah nastavení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů. Změna by měla být plynulá a je řízená ř.jednotkou ovladáná elektromagnetickými ventily.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.06.2010 10:15, R6 - V6
Řeknu to tak, mám slabost pro stroje generující výkon. Dokáže mi naskčit husí kůže, když zabere naplno diesel-elektrická lokomotiva, až slyším sřetelně hvízdat turbíny, stejně tak při jízdě na ratraku na korbě jsme seděli od motoru několik desítek cm a opět záběr naftového šestiválce doprovázeného hvízdající turbínou a sálající teplo budí respekt a konkrétně mně vyplavuje endorfiny. Stejně tak na mě udělal dojem 6-ti válec ve sportovním letadle, ve kterém jsem letěl v rámci vyhlídkového letu. Podobně mi naskakuje kůže, když startuji ve velkém dopravním letadle za doprovodu burácení vycházejících horkých plynů z trysky proudového motoru za svistu spalovací turbíny pohánějící kompresor.
Z výše uvedených důvodů jsem opustil konvenční nezajímavé 4-válce a před rokem si pořídil svoji první V6. Nedokážu posoudit, jestli je lepší V nebo R, každé má svoje výhody a nevýhody. Pravdou jest, že mají trošku odlišný běh. Řadový má asi opravdu vyrovnanější běh, protože odstup zážehu 120° je dodržen a shoduje se i s úhlem pootočení kliky. U vidlice je sice odstup zážehu výpčtově stejný, ale tím, že jsou trojice válců de-facto vedle sebe (svírají úhel obvykle 60°), tak jsou zážehy trochu časově posunuté, čímž dochází k tomu, že má V-čko trochu jiný zvuk (3 x se zopakují rychleji po sobě jdoucí dvojice, zatímco u R6 je 6 x zážeh). Co se týká ostatních věcí, tak řadový motor je delší, což běžně znemožňuje příčné uložení a proto se řaďáky dávají s výstupem na zadní náhon. Zajímalo by mě, jestli řidič BMW s hodně roztočeným motorem pociťuje vliv gyroskopického momentu v průjezdech zatáčkami (do jedné zatáčky jde auto poslušněji než do druhé).
Jinak mám v autě konkurenční motor, co do obsahu a jeho chování se dost shoduje s popisem v této recenzi. Nemám variabilní časování ventilů, ale zase mám 2 různě dlohé sací větve. Obojí vede k tomu, že se na křivce točivého momentu objeví další "hrb" v oblastech s nízkými otáčkami, což se projeví na výborné pružnosti prakticky v celém spektru otáček. Pokud tato regulace není plynulá, jako že u vícenásobného sání ani být nemůže, tak se přechodový stav může projevit na změně výkonu (já nepozoruji propad, ale naopak s přepnutím na krátkou větev začne motor citelně víc táhnout). U nastavení vačkových hřídelů asi záleží, jak rychlá změna (v jakém otáčkovém spektru) úhlů otevřeví ventilů je definovaná. Ale obecně bych řekl, že je to malá daň za tak široký použitelný rozsah u atmosférického motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.06.2010 10:36, RE: R6 - V6
David V napsal:
Řeknu to tak, mám slabost pro stroje generující výkon. Dokáže mi naskčit husí kůže, když zabere naplno diesel-elektrická lokomotiva, až slyším sřetelně hvízdat turbíny, stejně tak při jízdě na ratraku na korbě jsme seděli od motoru několik desítek cm a opět záběr naftového šestiválce doprovázeného hvízdající turbínou a sálající teplo budí respekt a konkrétně mně vyplavuje endorfiny. Stejně tak na mě udělal dojem 6-ti válec ve sportovním letadle, ve kterém jsem letěl v rámci vyhlídkového letu. Po...
Úplně to spolu nesouvisí, ale jak píšeš o tom gyroskopickém momentu vzpoměl jsem si na moment kdy jsem měl tu čest s veteránem BMW (motocykl) s boxerovým motorem tenkrát samozřejmě bez vyvažovacího hřídele. Po přidání plynu na neutrál se celý motocykl pěkně naklonil na stranu. Taky jsem měl napoprvé husí kůži ale z uplně jiného důvodu
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.