zpět
 

diskuze k tématu: BMW 5 Touring F11 2011, 2012 automat - KOUPĚ - co mě může překvapit?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, německá vozidla
okok
počet příspěvků7
datum registrace21.10.2016
Pátek 21.10.2016 12:22, BMW 5 Touring F11 2011, 2012 automat - KOUPĚ - co mě může překvapit?
Uvažuji o koupi cca 4-5letého BMW v automatu.

BMW 5 Touring F11 520d, 525d, 530d, rok výroby od 2011 s nájezdem do 150 tisíc km a adaptivním podvozkem (případně max. 200.000km s dobrou výbavou). Předpokládaný roční projezd bude cca 17-20 tisíc km.

Na co si dát pozor a co mě může čekat za nečekané opravy? Jezdím do práce vzdálené 30km 2x týdně + občas cesty 200-500km. Nemám garáž.

Díky za rady Ondra
reagovat
Jencek
počet příspěvků91
datum registrace09.01.2016
Pátek 21.10.2016 12:52, ..... .......
A co te vede ktomu koupit naftu s automatem a jeste ktomu s adaptivnima tlumicema?
reagovat
okok
počet příspěvků7
datum registrace21.10.2016
Pátek 21.10.2016 13:36, ...
Je mi to asi jedno, ale v nabidce je asi 95% nafty (a mam rad zatah odspoda). Navic chci docela slozitou kombinaci vybavy, automat je jasna vec a jelikoz dost BMW zmeklo, chci mit moznost zmeny.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Pátek 21.10.2016 17:30, RE: BMW 5 Touring F11 2011, 2012 automat - KOUPĚ - co mě může překvapit?
okok napsal:
Uvažuji o koupi cca 4-5letého BMW v automatu.BMW 5 Touring F11 520d, 525d, 530d, rok výroby od 2011 s nájezdem do 150 tisíc km a adaptivním podvozkem (případně max. 200.000km s dobrou výbavou). Předpokládaný roční projezd bude cca 17-20 tisíc km. Na co si dát pozor a co mě může čekat za nečekané opravy? Jezdím do práce vzdálené 30km 2x týdně + občas cesty 200-500km. Nemám garáž.Díky za rady Ondra


Reno! Kde jsi??? To je dotaz na tebe

Můj názor nevnucuji, ale rád jej vyjevím:
Předem upozorňuji, že jsem NIKDY neměl žádné BMW, ale dosti jsem s nimi najezdil, co by spolucestující a pouze občasný řidič. Na firmě měl kolega 530D e61. Tu měnil v roce 2012 za 520D F11. Nyní cituji pouze jeho slova: ve smyslu zlatá předchozí modelová řada. Na doatz, proč -jednoduchá odpověď: pokles kvality. No a pak samosebou motor - šestiválec jel a zněl lépe a daleko méně hučel (duněl).

Jinak co čekat? Cokoliv. U ojetiny opravdu cokoliv. Rozvody , vstřiky žhaviče, turbo (njesou tam nyní náhodou dvě??), automatická převodovka, brzdy, tlumiče, uložení, podbozkové díly, čidla.... Cokoliv jako na každém jiném olítaném nafťáku - jenže za daleko větší ranec



reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Pátek 21.10.2016 19:16, RE: ...
okok napsal:
Je mi to asi jedno, ale v nabidce je asi 95% nafty (a mam rad zatah odspoda). Navic chci docela slozitou kombinaci vybavy, automat je jasna vec a jelikoz dost BMW zmeklo, chci mit moznost zmeny.


Adaptativní podvozek je hovadina, kup normální, popř. sportovní eMkový, jestli chceš ztratit komfort a získat na jízdních vlastnostech. V nabídce jsou i turbo benzíny a nejedou špatně a táhnou odspodu. Mám po úpravě dvoulitru s benzínem, odměřených 305 kobyl a spotřeba pod devět i s mojím hulvátským stylem jízdy. Atmosférický 528i resp. 523i lehce upravitelný na hodnoty 528i jsou rozumná volba, popř. 530i, kterých mnoho není.
Cca před měsícem známý koupil za 800 tisíc 535 xd se 180 tkm. To mi nejde do hlavy, ale každého věc.
Edit: teď čtu 15-20 tisíc? jsi se zbláznil? naftu? kup atmo šestiválec...


reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pátek 21.10.2016 20:35, RE: BMW 5 Touring F11 2011, 2012 automat - KOUPĚ - co mě může překvapit?
okok napsal:
Uvažuji o koupi cca 4-5letého BMW v automatu.BMW 5 Touring F11 520d, 525d, 530d, rok výroby od 2011 s nájezdem do 150 tisíc km a adaptivním podvozkem (případně max. 200.000km s dobrou výbavou). Předpokládaný roční projezd bude cca 17-20 tisíc km. Na co si dát pozor a co mě může čekat za nečekané opravy? Jezdím do práce vzdálené 30km 2x týdně + občas cesty 200-500km. Nemám garáž.Díky za rady Ondra


525d bych rovnou vyřadil pokud necheš riskovat opravu dvou turb navíc je to vyhoněnej 2l takže tomu bude odpovídat životnost. Dej si pozor na rozvody pokud nebude 100% jasné, že je tam poslední modifikace tak nechat okamžitě vyměnit v autorizáku prý to stojí 30k, ale nezjištoval jsem. Jinak by u nájezdu do 150k neměl být žádný zásadní problém, ale koupil bych normální podvozek...

reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pátek 21.10.2016 20:38, RE: ...
Reno napsal:
okok napsal:
Je mi to asi jedno, ale v nabidce je asi 95% nafty (a mam rad zatah odspoda). Navic chci docela slozitou kombinaci vybavy, automat je jasna vec a jelikoz dost BMW zmeklo, chci mit moznost zmeny.
Adaptativní podvozek je hovadina, kup normální, popř. sportovní eMkový, jestli chceš ztratit komfort a získat na jízdních vlastnostech. V nabídce jsou i turbo benzíny a nejedou špatně a táhnou odspodu. Mám po úpravě dvoulitru s benzínem, odměřených 305 kobyl a spotřeba pod devět i s mojím hulvátským stylem jízdy. Atmosférický 528i resp. 523i lehce upravitelný na hodnoty 528i jsou rozumná volba, popř. 530i, kterých mnoho není.Cca před měsícem známý koupil za 800 tisíc 535 xd se 180 tkm. To mi nejde do hlavy, ale každého věc.Edit: teď čtu 15-20 tisíc? jsi se zbláznil? naftu? kup atmo šestiválec...


Kde ten atmo šestiválec bude hledat? Když se podíváš na cenový rozdíl tak je každému jasn, že vyjde levněji koupit a opravit naftu než koupit benzín a ještě se modlit, aby se nic nerozbilo, protože jinak to bude pěkně drahá sranda, ale hlavně, že bude podle "rozumu"
reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Sobota 22.10.2016 00:43, RE: ...
PatM napsal:
Reno napsal:
okok napsal:
Je mi to asi jedno, ale v nabidce je asi 95% nafty (a mam rad zatah odspoda). Navic chci docela slozitou kombinaci vybavy, automat je jasna vec a jelikoz dost BMW zmeklo, chci mit moznost zmeny.
Adaptativní podvozek je hovadina, kup normální, popř. sportovní eMkový, jestli chceš ztratit komfort a získat na jízdních vlastnostech. V nabídce jsou i turbo benzíny a nejedou špatně a táhnou odspodu. Mám po úpravě dvoulitru s benzínem, odměřených 305 kobyl a spotřeba pod devět i s mojím hulvátským stylem jízdy. Atmosférický 528i resp. 523i lehce upravitelný na hodnoty 528i jsou rozumná volba, popř. 530i, kterých mnoho není.Cca před měsícem známý koupil za 800 tisíc 535 xd se 180 tkm. To mi nejde do hlavy, ale každého věc.Edit: teď čtu 15-20 tisíc? jsi se zbláznil? naftu? kup atmo šestiválec...
Kde ten atmo šestiválec bude hledat? Když se podíváš na cenový rozdíl tak je každému jasn, že vyjde levněji koupit a opravit naftu než koupit benzín a ještě se modlit, aby se nic nerozbilo, protože jinak to bude pěkně drahá sranda, ale hlavně, že bude podle "rozumu"


Co bude na benzínu "pěkně drahá sranda"? Bude hledat samozřejmě v Německu, tady v poblblém česku, kde chce mít každý naftu určitě ne... V Německu, od prvního majitele soukromníka, nebo od autorizovaného prodejce...
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Sobota 22.10.2016 13:18, RE: ...
Reno napsal:
PatM napsal:
Reno napsal:
okok napsal:
Je mi to asi jedno, ale v nabidce je asi 95% nafty (a mam rad zatah odspoda). Navic chci docela slozitou kombinaci vybavy, automat je jasna vec a jelikoz dost BMW zmeklo, chci mit moznost zmeny.
Adaptativní podvozek je hovadina, kup normální, popř. sportovní eMkový, jestli chceš ztratit komfort a získat na jízdních vlastnostech. V nabídce jsou i turbo benzíny a nejedou špatně a táhnou odspodu. Mám po úpravě dvoulitru s benzínem, odměřených 305 kobyl a spotřeba pod devět i s mojím hulvátským stylem jízdy. Atmosférický 528i resp. 523i lehce upravitelný na hodnoty 528i jsou rozumná volba, popř. 530i, kterých mnoho není.Cca před měsícem známý koupil za 800 tisíc 535 xd se 180 tkm. To mi nejde do hlavy, ale každého věc.Edit: teď čtu 15-20 tisíc? jsi se zbláznil? naftu? kup atmo šestiválec...
Kde ten atmo šestiválec bude hledat? Když se podíváš na cenový rozdíl tak je každému jasn, že vyjde levněji koupit a opravit naftu než koupit benzín a ještě se modlit, aby se nic nerozbilo, protože jinak to bude pěkně drahá sranda, ale hlavně, že bude podle "rozumu"
Co bude na benzínu "pěkně drahá sranda"? Bude hledat samozřejmě v Německu, tady v poblblém česku, kde chce mít každý naftu určitě ne... V Německu, od prvního majitele soukromníka, nebo od autorizovaného prodejce...


Já to myslel celkově. Hlavně pořizovací cena... nejlevnější 520d začíná na 16k euro benzín začíná někde na 22k euro a je jich 1/20 Opravdu tady chce někdo tvrdit, že nafta vyjde za 5 let provozu o těch 6k euro dráž? Nemluvě o vyšších nákladech na PHM takže ten rozdíl bude ještě víc než těch 6k euro...
reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Sobota 22.10.2016 14:33, Jhuz zthh bzv tt
Dvoulitrová nafta je nedůstojná motorizace pro pětku. Ale jezdí do 6 litrů, to je fakt.
Benzínových kombíků je míň než limuzín, bohužel. Na sauto je pekny sestivalec za 450, leč sedan.
A faktem je, ze PC benzinoveho sestivalu je daleko jinde nez 2.0d takze ten rozdil chapu.
Je i dvoulitr turbo benzín...
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Sobota 22.10.2016 17:30, RE: Jhuz zthh bzv tt
Reno napsal:
Dvoulitrová nafta je nedůstojná motorizace pro pětku. Ale jezdí do 6 litrů, to je fakt. Benzínových kombíků je míň než limuzín, bohužel. Na sauto je pekny sestivalec za 450, leč sedan. A faktem je, ze PC benzinoveho sestivalu je daleko jinde nez 2.0d takze ten rozdil chapu. Je i dvoulitr turbo benzín...


Tím pěkným šestiválcem myslíš tuhle social edition s vymláceným podvozkem z D1? https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/16969015?goFrom=list
reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Sobota 22.10.2016 18:41, dfgds fgdfg dfg sgd sdg
byla od soukromného majitele, dneska ji tam nevidím
za 500
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/17011159?goFrom=list
tohle by se taky dalo uhádat za pětikilo
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/16986236?goFrom=list
a to už je skoro kombík...
cca 18 tisíc EUR... najeto kolem kila, pro benzín žádný nájezd.
ale je fakt, že to nejsou kombíky.
social edition? už koupě ojetého auta je social edition, ohánět se výbavou... no budiž:)
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Úterý 25.10.2016 18:48, RE
On chce 4 roky staré auto a ty sem dáš 11letou plečku za stejné prachy Kdyby chtěl V8 tak to napíše hned...
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Úterý 25.10.2016 18:52, RE
Ona bohuzel bude spis plecka ta nova 5er, zvlast za tu cenu co pise Ale jestli mas pocit, ze za 500 koupi 4 roky starou udrzovanou petku, tak hodne stesti... mozna tak corku
reagovat
okok
počet příspěvků7
datum registrace21.10.2016
Středa 26.10.2016 11:49, ..
Nemám ambice si kupovat nové auto, ikdyž to není úplně o penězích, ale o smyslu. Vzhledem k tomu, že kupovat tyto auta byla vždy nejnesmyslnější investice na zeměkouli, nemám zatím tuto potřebu to v tuto chvíli nějak měnit. Stačí mi něco 3-4 roky staré (teď nacházím i kousky kolem 100t, ale výbava není zatím alespoň ideal). A nepřehánějte to zas s cenama. Chápu, že jako majitelé vozů je to vždy těžkoakceptovatelný fakt, ale za 450-500t už se dá něco najít, akorát, že výbava nebude nejspíš nikdy DREAM a vždy bude něco chybět. Benzínu se nebráním v případě ceny, ale je třeba určitě kombík.

Co ten Adaptive drive - zatím to byla má podmínka, ale teď zas někdo namítal, že raději ne? Otec má pár let 520D F11 bez adaptive drivu, ale já byl oproti dřívějším modelům překvapenej, že to hodně změklo - proto jsem chtěl mít volbu pohodlí jak z neadaptive verze, tak zároveň si moci někdy sjet sportovněji nebo je to mylná představa?

Zatím je u mě následující žebříček od 9/2011 530d, do 8/2011525d, od 9/2011 525d 160kW 4val, od 2012 520d (v tom je největší výběr, ale všichni mě odrazují)

Vyjádříte se ještě k tomu podvozku případně motorům? (Asi chci slyšet vem i 4val - nech zvýšit výkon TÍMTO chipem a budeš OK.)

Chtěl jsem jít pouze pro výhodnou koupi tzn cca do 500t a cca 550t dream výbava, takže předpokládám nejspíš dojedu do Německa.

PS: Nemyslím si, že rozdíl cenovky na autě z něj dělá udržovaný nebo neudržované vůz, kterému dotyčný šlapal na krk či nikoliv. To mě může pouze utěšovat, ale člověk pokud ten motor a převodovku nerozebere, tak ví prd.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Středa 26.10.2016 12:38, RE
Asi kazdy bezny auto koupeny do soukromho vlastnictvi za ucelem vozeni si pozadi je investicni nesmysl...

S tou cenou... Rekl bych, ze bude reflektovat stav auta. Malokomu je fuk kolik prodela.
Da se ocekavat, ze ojetina u cenovyho dna pro danej model bude u dna i stavem. Nerikam, ze vzdycky, ale vetsinou. Pak muzes zjistit, ze jsi mel radsi koupit to z vedlejsiho bazaru, ktery stalo o 80tis. vic..

Mas pravdu v tom, ze "rozdíl cenovky na autě z něj dělá udržovaný nebo neudržované vůz, kterému dotyčný šlapal na krk či nikoliv." Ale taky plati neprima umera - cim nizsi cena vzhledem k danymu modelu, tim vyssi sance, ze tomu neco bude.

citace:
(Asi chci slyšet vem i 4val - nech zvýšit výkon TÍMTO chipem a budeš OK.)


Proboha proc? Uz tak nasteroidovanej 4-valec jeste vic namahat? Spis ten "chip" propali vstriky/pisty a zaplatis vic, nez o kolik byl drazsi ten 6-valec...

Je to auto na pohodlny poklidny cestovani, ne sportak...

Spotreba toho R6 3.0 je navic dost v klidu...

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=2
reagovat
okok
počet příspěvků7
datum registrace21.10.2016
Středa 26.10.2016 13:35, ..
ok diky za koment...jeste nekdo dalsi prosim k memu predeslemu prispevku? dekuji
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Středa 26.10.2016 13:54, RE: ..
okok napsal:
ok diky za koment...jeste nekdo dalsi prosim k memu predeslemu prispevku? dekuji


Hele, buď jsi vlákno četl a rady jsem v něm viděl a nebo máš svou pravdu, kterou si za svý prachy můžeš ověřit a pak se zde o výsledek podělit. Bude to přínosné pro všechny.
reagovat
okok
počet příspěvků7
datum registrace21.10.2016
Středa 26.10.2016 15:08, ..
Aha OK, dekuji uctive take za nazor.

V kazdem pripade pokud se nekdo bude chtit podelit i konstruktivni postrehy, budu rad.
reagovat
Reno
počet příspěvků1340
datum registrace30.03.2010
Středa 26.10.2016 18:02, RE: ..
okok napsal:
Aha OK, dekuji uctive take za nazor.V kazdem pripade pokud se nekdo bude chtit podelit i konstruktivni postrehy, budu rad.



kup s m-paketem, budeš mít tvrdý podvozek. Adaptativní tlumiče stojí balík, kup rovnou tvrdý, když se ti to zdá měkký. Taky jsem na trojce měnil, ale možná jsem idiot - pro běžné ježdění je ten komfort famózní.

reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.