Úterý 10.04.2012 11:09,
Stejný motor
Mám v E46 stejný motor, a trochu víc najeto než p. redaktor. Každopádně můžu doporučit. Pokud totiž nechcete 3,0 R6, nebo starou 2,8, tak se podle mě jedná o nejvhodnější benzín do E46 (kromě výše zmíněných). Slabší R6 nejsou pocitově a hlavně v nižších otáčkách oproti 2,0 R4 nic moc lepší (měl jsem možnost vyzkoušet). E46 s lehkým 2,0 mi přijde i agilnější. Než jsem tenhle motor vyzkoušel, byl jsem docela skeptický, že to nebude stačit, ale pak se mi zalíbil jeho charakter. Charakteristika a zvuk nad 4000 je návykový a předjíždění je jedna radost. Skoro to vypadá, jako by auto mělo aspoň o 10 Kw víc. Naopak v nízkých otáčkách je kultivovaný, tichý a překvapivě úsporný. Můžete se šoulat na 5tku 60, pak tam hodit 2ku a vystřelit kupředu a hodit tam zase 5tku. Max. rychlosti vůz dosahuje snadno a i díky výborné aerodynamice je pohodlné jet 200 km/h a ani vám nepříjde, že jedete tak rychle. To se pak dá snést i jinak nudná dálnice směr Mnichov. Dlouhodobou spotřebu mám na 7,5, aniž bych se nějak snažil. Samozřejmě nejezdím stylem brzda-plyn, ale plynule i když rychleji. Mechanicky je motor odolný. Jemné -cvrdlikání- na volnoběh je normální. S jinými pazvuky jsem se zatím nesetkal. Myslím, že motoru prospívá dát mu jednou za týden trochu do těla a pořádně ho vytočit (samozřejmě po důkladném zahřátí). Podle mě se pak méně zanáší, pořádně promaže a nebude vydávat nějaké pazvuky jak popisuje p. redaktor. Olej měním po 10 000, předepsaný Castrol, mezi výměnami nedolívám, jen kontroluji. Vzduchový filtr, který je ale z hlediska výměny na debilním místě, z provozního na výborném, taky tak. Výměnu svíček doporučuji zkrátit na 60 000 kvůli cívkám. Na autě může zazlobit elekronika motoru. Čidel je tam dost. Dobrou zkušenost mám s tankováním naturalu 98, který prý výrobce do tohoto motoru doporučuje tankovat (někde jsem to četl), ten tankuji hlavně při cestě v Rakousku. Motor je trochu tišší, má lepší odezvu na plyn a o pár deci i klesne spotřeba. Delší trasy po silnicích 1. třídy i s podílem dálnice není problém zajet za 7 l / 100 km.
reagovat