0
zpět
 

diskuze k tématu: Doporučíme čtyřválec 318i do řady E46?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 09:50, Skvělé!
Pan redaktor Varadi přesvědčil nejen důvěrnou znalostí auta, ale i schopností skvěle své zkušenosti a pocity popsat. V době, kdy jiní tesají články neobratně sekerou, jde o velmi sympatický, profesionálně dokonale zvládnutý projev. Početl jsem si, něco se dozvěděl a těším se na další.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 10:07, RE: Skvělé!
donald napsal:
Pan redaktor Varadi přesvědčil nejen důvěrnou znalostí auta, ale i schopností skvěle své zkušenosti a pocity popsat. V době, kdy jiní tesají články neobratně sekerou, jde o velmi sympatický, profesionálně dokonale zvládnutý projev. Početl jsem si, něco se dozvěděl a těším se na další.
Liška si pochválila svůj ocas já nevím, uměl bych si tam představit i něco silnějšího...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 10:47, RE: Skvělé!
Michal napsal:
Liška si pochválila svůj ocas já nevím, uměl bych si tam představit i něco silnějšího...
Asi tak. Co nemá alespoň 6 hrnků, to u mě není BMW v pravém slova smyslu. Je to něco podobného, jako kecy o kašpárkovi a velkém divadle. Ale napsané to bylo moc hezky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 11:09, Stejný motor
Mám v E46 stejný motor, a trochu víc najeto než p. redaktor. Každopádně můžu doporučit. Pokud totiž nechcete 3,0 R6, nebo starou 2,8, tak se podle mě jedná o nejvhodnější benzín do E46 (kromě výše zmíněných). Slabší R6 nejsou pocitově a hlavně v nižších otáčkách oproti 2,0 R4 nic moc lepší (měl jsem možnost vyzkoušet). E46 s lehkým 2,0 mi přijde i agilnější. Než jsem tenhle motor vyzkoušel, byl jsem docela skeptický, že to nebude stačit, ale pak se mi zalíbil jeho charakter. Charakteristika a zvuk nad 4000 je návykový a předjíždění je jedna radost. Skoro to vypadá, jako by auto mělo aspoň o 10 Kw víc. Naopak v nízkých otáčkách je kultivovaný, tichý a překvapivě úsporný. Můžete se šoulat na 5tku 60, pak tam hodit 2ku a vystřelit kupředu a hodit tam zase 5tku. Max. rychlosti vůz dosahuje snadno a i díky výborné aerodynamice je pohodlné jet 200 km/h a ani vám nepříjde, že jedete tak rychle. To se pak dá snést i jinak nudná dálnice směr Mnichov. Dlouhodobou spotřebu mám na 7,5, aniž bych se nějak snažil. Samozřejmě nejezdím stylem brzda-plyn, ale plynule i když rychleji. Mechanicky je motor odolný. Jemné -cvrdlikání- na volnoběh je normální. S jinými pazvuky jsem se zatím nesetkal. Myslím, že motoru prospívá dát mu jednou za týden trochu do těla a pořádně ho vytočit (samozřejmě po důkladném zahřátí). Podle mě se pak méně zanáší, pořádně promaže a nebude vydávat nějaké pazvuky jak popisuje p. redaktor. Olej měním po 10 000, předepsaný Castrol, mezi výměnami nedolívám, jen kontroluji. Vzduchový filtr, který je ale z hlediska výměny na debilním místě, z provozního na výborném, taky tak. Výměnu svíček doporučuji zkrátit na 60 000 kvůli cívkám. Na autě může zazlobit elekronika motoru. Čidel je tam dost. Dobrou zkušenost mám s tankováním naturalu 98, který prý výrobce do tohoto motoru doporučuje tankovat (někde jsem to četl), ten tankuji hlavně při cestě v Rakousku. Motor je trochu tišší, má lepší odezvu na plyn a o pár deci i klesne spotřeba. Delší trasy po silnicích 1. třídy i s podílem dálnice není problém zajet za 7 l / 100 km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 11:33, RE: Stejný motor
Paul napsal:
Mám v E46 stejný motor, a trochu víc najeto než p. redaktor. Každopádně můžu doporučit. Pokud totiž nechcete 3,0 R6, nebo starou 2,8, tak se podle mě jedná o nejvhodnější benzín do E46 (kromě výše zmíněných). Slabší R6 nejsou pocitově a hlavně v nižších otáčkách oproti 2,0 R4 nic moc lepší (měl jsem možnost vyzkoušet). E46 s lehkým 2,0 mi přijde i agilnější. Než jsem tenhle motor vyzkoušel, byl jsem docela skeptický, že to nebude stačit, ale pak se mi zalíbil jeho charakter. Charakteristika a zv...
Dobrý den přeju mate recht na co auto 3.0- 2,8 to je pro machírky pro nas uvažující lidi stačí 2,0 bohatě zrovna se na jedno těším měl bych ho podědit tak si rád přečtu takové recenze abych do auta nelezl uplne neponaučen a neobeznámen jen bych rád našel další recenze mužete doporučit děkuji ( BMW 318i turing rok 2001)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 12:37, RE: Stejný motor
zleba1 napsal:
Dobrý den přeju mate recht na co auto 3.0- 2,8 to je pro machírky pro nas uvažující lidi stačí 2,0 bohatě zrovna se na jedno těším měl bych ho podědit tak si rád přečtu takové recenze abych do auta nelezl uplne neponaučen a neobeznámen jen bych rád našel další recenze mužete doporučit děkuji ( BMW 318i turing rok 2001)
Pozor na značení, není 318i jako 318i. Z roku 2001 může jít o starou 318 - tzn. 1,9 R4 118k, nebo o tu co mám já a redaktor tj. 2,0 R4 143 koní. 2,0 R4 se dával až do faceliftovaného modelu. Podívejte se do velkého techničáku. Jízdně je mezi nimi dost velký rozdíl. 1,9 je snad jen 8mi ventil, ale zase se na něm nemá co zkazit a pro běžnou jízdu stačí. Vanosovské opojení však s ním nezažijete. A abych se přiznal, původně jsem chtěl 3,0 R6, jenže v té době, před 5ti nebo 6ti lety jsem nemohl sehnat 3,0 v dobrém stavu za rozumnou cenu. Buď jsem narazil na nějakou mrdku nebo na top stav ale za top cenu... Pak jsem se projel v 2,0 a byl jsem tak překvapen, až jsem ho koupil a nelituju.
Každopádně Vám přeju mnoho zábavných kilometrů, ať už to bude jakákoliv 318. Pěknou okresku si užijete i v té slabší ;o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 13:22, RE: Stejný motor
zleba1 napsal:
Dobrý den přeju mate recht na co auto 3.0- 2,8 to je pro machírky pro nas uvažující lidi stačí 2,0 bohatě zrovna se na jedno těším měl bych ho podědit tak si rád přečtu takové recenze abych do auta nelezl uplne neponaučen a neobeznámen jen bych rád našel další recenze mužete doporučit děkuji ( BMW 318i turing rok 2001)
To je o úhlu pohledu. Šestiválce mají klady, za které si člověk nemusí nijak zásadně připlácet, ať jde o kultivovanost, mnohdy velkou pružnost a jako třešnička na dortu je charakteristický zvuk. Dost také záleží s jakou hmotou se motor potýká. Nechci tím shazovat 2-litrové benzíny, které ještě před několika lety patřily k těm největším motorizacím pro střední třídu. Jenže časem vozidla přibrala pěkně na hmotě a dnešní atmo 2-litry začínají být spíše dostatečné, než cokoliv lepšího. 3-ka patří do nižší střední třídy, takže šestiválce jsou spíše skutečně zaměřené pro řidiče, co rádi řídí, než pro běžné přesuny (ale jízda s nimi bude pohodlnější a o tolik paliva si navíc neřeknou). Já třeba zrovna zvolil do auta šestiválec, i když to není BMW. Ne z nějakých pochybných pohnutek vytáhnout se před okolím. Byla to volba rozumu. jezdím často s rodinou a bagáží a v létě ještě něco vezme klima. Nechtěl jsem už jezdit s dýchavičným autem, u kterého se předjíždění autobusu plánuje na 5-ti letky. Chtěl jsem motor, u kterého budu vědět, že když ho "požádám" poskytne mi potřebný výkon. A protože nejezdím moc, o 20% vyšší spotřeba oproti 4-válcovému 2-litru mě netrápí, vím za co je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 14:01, N42
Petr-Tipcars: Ono s tou liškou, co si chválí svůj ocas je to samozřejmě pravda, ale na druhou stranu, když je ocas kvalitní, proč jej nepochválit. I podle mne to pravé BMW má mít pod kapotou 6 válců (spalujících benzín), na druhou stranu, tento motor spolu s isem z předchozí generace a spolu s isem z následující generace ukazuje, že v BMW může dávat jakýs takýs smysl i 4 válec. Ale v autě s hmotností skoro 1400kg se má někdy co ohánět. Cítím všechno: dalšího člověka, klimu...Jinak ty pazvuky po startu již mají diagnostikované pachatele: jsou dvojího druhu, jeden skutečně asi souvisí s podáváním čerpadla a nutností posečkat o chvilku déle před dotočením, druhý souvisí velmi pravděpodobně s napínákem řetězu. Snad se o víkendu dostanu k tomu, abych ho vyndal a prohlédnul. Jinak řetěz samozřejmě vydrží věčnost, ale napínáky a vodicí lišty mohou říct sbohem o mnoho dříve. Každopádně řetěz se zatím ozývá jen cca 2 sekundy po startu, pak ztichne, jak se asi napínák natlakuje. Při jízdě ani po ní o něm nevím. Pro úplnost: napínák se dá od FEBi od 500Kč, není to žádná tragedie. A doplnění off topic k podvozku: po ujetých 25.000km jsou znovu v háji kosti (FEBI), ale to je prostě těmi cestami...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 16:33, RE: Stejný motor
David V napsal:
To je o úhlu pohledu. Šestiválce mají klady, za které si člověk nemusí nijak zásadně připlácet, ať jde o kultivovanost, mnohdy velkou pružnost a jako třešnička na dortu je charakteristický zvuk. Dost také záleží s jakou hmotou se motor potýká. Nechci tím shazovat 2-litrové benzíny, které ještě před několika lety patřily k těm největším motorizacím pro střední třídu. Jenže časem vozidla přibrala pěkně na hmotě a dnešní atmo 2-litry začínají být spíše dostatečné, než cokoliv lepšího. 3-ka patří do...
BMW řady 3 je střední třída nikoliv nižší střední.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 22:53, RE: Stejný motor
Oberleutnant napsal:
BMW řady 3 je střední třída nikoliv nižší střední.
Pravda. Chyba na mé straně, že jsem dal na dojem (lehká stísněnost interiéru), než abych si správnou informaci vyhledal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.04.2012 01:03, RE: N42
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ono s tou liškou, co si chválí svůj ocas je to samozřejmě pravda, ale na druhou stranu, když je ocas kvalitní, proč jej nepochválit. I podle mne to pravé BMW má mít pod kapotou 6 válců (spalujících benzín), na druhou stranu, tento motor spolu s isem z předchozí generace a spolu s isem z následující generace ukazuje, že v BMW může dávat jakýs takýs smysl i 4 válec. Ale v autě s hmotností skoro 1400kg se má někdy co ohánět. Cítím všechno: dalšího člověka, klimu...Jinak ty pazvuky ...
kosti po 25t km nejsou cestami, ale nekvalitním dílem. Já mám na autě (pravda ne BMW) kosti původní a netlučou ani při celkovém nájezdu 150t km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.04.2012 12:51, RE: N42
eLzyx napsal:
kosti po 25t km nejsou cestami, ale nekvalitním dílem. Já mám na autě (pravda ne BMW) kosti původní a netlučou ani při celkovém nájezdu 150t km.
Jeste nekdo s nejdokonalejsi oktavkou?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.04.2012 15:04, RE: N42
anonim napsal:
Jeste nekdo s nejdokonalejsi oktavkou?
pátrejte trochu více severněji Oktávka mi do baráku nesmí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.04.2012 19:22, RE: N42
eLzyx napsal:
kosti po 25t km nejsou cestami, ale nekvalitním dílem. Já mám na autě (pravda ne BMW) kosti původní a netlučou ani při celkovém nájezdu 150t km.
Petr-Tipcars: Najezd realizuju prevazne na okreskach, ktere jsou v celkem spatnem stavu. Nevim no, bud malo klickuju mezi dirama, nebo ty kosti nevydrzi tolik. Origo tam byly do 115 a mlatily, tyhle se po 25 zacinaj ozyvat a mne to leze na nervy, tak je menim tak napul preventivne. Ale jak rikam, nevycitam jim to, celkove kdyz se kouknu na stav silnic, na kterych jezdim bych tomu autu nevycital ani kdyby tam toho tukalo vic. Mozna zkusim pro zajimavost jinou znacku, uvidim...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.04.2012 02:18, RE: N42
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Najezd realizuju prevazne na okreskach, ktere jsou v celkem spatnem stavu. Nevim no, bud malo klickuju mezi dirama, nebo ty kosti nevydrzi tolik. Origo tam byly do 115 a mlatily, tyhle se po 25 zacinaj ozyvat a mne to leze na nervy, tak je menim tak napul preventivne. Ale jak rikam, nevycitam jim to, celkove kdyz se kouknu na stav silnic, na kterych jezdim bych tomu autu nevycital ani kdyby tam toho tukalo vic. Mozna zkusim pro zajimavost jinou znacku, uvidim...
u nás na severu čech také nejsou silnice ideální. Je fakt, že se celkem podstivě snažím vyhýbat dírám, nicméně jezdím "nad limit" a tak se občas některým dírám nevyhnu. Pneu mám 225/45R17, takže žádné komfortní balony, které by podvozek o trochu víc chránily. A navíc jsem jedním z těch magorů, kterým v autě vadí každý pazvuk, takže bych rozhodně nad klepající kostí nemávl rukou.
K vašemu autu - výdrž originálu 100t km bych považoval v ČR za adekvátní. 25t km je opravdu žalostně málo, troufám si tvrdit, že je to srovnatelné s falešnými díly. Asi bych na vašem místě dal buďto originály (ale netuším co za to v BMW chtějí), nebo Meyle HD. Také by to chtělo zkontrolovat uložení stabilizátoru, pokud je opotřebené, tak to má celkem podstatný vliv na životnost kostí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.04.2012 20:18, RE: N42
eLzyx napsal:
u nás na severu čech také nejsou silnice ideální. Je fakt, že se celkem podstivě snažím vyhýbat dírám, nicméně jezdím "nad limit" a tak se občas některým dírám nevyhnu. Pneu mám 225/45R17, takže žádné komfortní balony, které by podvozek o trochu víc chránily. A navíc jsem jedním z těch magorů, kterým v autě vadí každý pazvuk, takže bych rozhodně nad klepající kostí nemávl rukou.
K vašemu autu - výdrž originálu 100t km bych považoval v ČR za adekvátní. 25t km je opravdu žalostně málo, troufám s...
Petr-Tipcars: Vidim to asi zatim bud na Lemforder nebo Meyle. Ulozeni stabilizacni tyce je zatim pevne a bez vule, koukal jsem na to minuly vikend, ty gumy zatim drzi. Jsem stejny magor. Manzelka mi dnes rekla, ze jsem hypochondr pres nase auto. Beru to pozitivne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 15.04.2012 15:38, RE: N42
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ono s tou liškou, co si chválí svůj ocas je to samozřejmě pravda, ale na druhou stranu, když je ocas kvalitní, proč jej nepochválit. I podle mne to pravé BMW má mít pod kapotou 6 válců (spalujících benzín), na druhou stranu, tento motor spolu s isem z předchozí generace a spolu s isem z následující generace ukazuje, že v BMW může dávat jakýs takýs smysl i 4 válec. Ale v autě s hmotností skoro 1400kg se má někdy co ohánět. Cítím všechno: dalšího člověka, klimu...Jinak ty pazvuky ...
Petr-Tipcars: doplnění...: napínák je ok, byl čistý, při vyjmutí se zdá plně funkční, trochu jsem s ním zacvičil a pak jej ponořil do nového oleje. Efekt nevím, první start vypadá normálně. PS: ořech 27, hadr na trochu oleje, co uteče, odstrojení prvního dílu sání před filtrem, vyhození nádoby ostřikovačů (10 klíček) a vycvaknout čidlo hladiny a stejně je tam kvůli trubkám od klimy místa tak akorát.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 15.04.2012 17:14, RE: N42
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Vidim to asi zatim bud na Lemforder nebo Meyle. Ulozeni stabilizacni tyce je zatim pevne a bez vule, koukal jsem na to minuly vikend, ty gumy zatim drzi. Jsem stejny magor. Manzelka mi dnes rekla, ze jsem hypochondr pres nase auto. Beru to pozitivne
Na Febi bych se vykašlal. Pozoruji u něj (a nejen já) sestupnou tendenci v kvalitě u různých dílů.
reagovat
jenda.M
počet příspěvků1
datum registrace08.01.2014
Středa 08.01.2014 22:21, zkušenost z 318i 105 kw
Mám r.v.2004,N42.Nevím kde autor sebral že motor má Vanos/ ten mám vZ3 a vím tedy jak vypadá/Je tam variabilní zdvih na sacích ventilech Valvetronic.Můj motor měl najeto při koupi 140000 jezdí spolehlivě.Velmi sem se ale vyvztekal na drobných únicích vody a oleje./ prasklá vyrovnávací nádržka chlazení,těsnění pod víkem ventilů,kolem filtru a chladiče oleje,snímače na čele motoru aj.
To jsem u starších šestiválců nezažil.Proto bych doporučil soustředit se na čistotu motoru.
Náhradní díly nejsou z nejlevnějších a motor je opravářsky velmi špatně přístupný.
Co se týče jízdy tak motor mi připomíná turbo-diesel,táhne pěkně od spoda ale nad 4000 ot. už vadne.Spotřebu pod 8l/100km dosahuji s lehkou nohou při dodržování rychlostních omezení.
Běžně město,dálnice 150,160km/h 9-1O l.
Těchto motorů tady moc nejezdí zajímali by mě reakce dalších majitelů.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.