0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 318i (E90) a zkušenosti po prvních 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.11.2011 13:23, RE: pár čísel pro všečchny
TOM napsal:
Jo jo, já to pochopil. Z tohoto úhlu pohledu - hezký.
Ale jen tak přemýšlím - kde byla nejsilnější seriová 1,9 TDI? Napadá mě Seat Leon 1,9 TDI - 110 kW. Ten má z 0-100 za 8,9s. Připomínám tento 318i (105 kW) má za 9,1s.
Myslím, že toto je rozdíl, který v reálném provozu nedává žádnou šanci na výraznou převahu - jak jsem již psal - budou to vyrovnané vozy ve svých výkonech.
Jinak samozřejmě Leon třídně odpovídá 118i a ta má stovku za 8,7s.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.11.2011 13:41, RE: pár čísel pro všečchny
TOM napsal:
Ale jen tak přemýšlím - kde byla nejsilnější seriová 1,9 TDI? Napadá mě Seat Leon 1,9 TDI - 110 kW. Ten má z 0-100 za 8,9s. Připomínám tento 318i (105 kW) má za 9,1s.
Myslím, že toto je rozdíl, který v reálném provozu nedává žádnou šanci na výraznou převahu - jak jsem již psal - budou to vyrovnané vozy ve svých výkonech.
Jinak samozřejmě Leon třídně odpovídá 118i a ta má stovku za 8,7s.
Chiptuning je ta nejlevnější a nejrychlejší možná úprava... zatímco udělat něco s 318i bude celkem těžké... Ale to už se taky opakuju
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.11.2011 13:47, RE: pár čísel pro všečchny
Michal napsal:
Chiptuning je ta nejlevnější a nejrychlejší možná úprava... zatímco udělat něco s 318i bude celkem těžké... Ale to už se taky opakuju
Ano, opakuješ. To ti nezazlývám, ale nesouhlasím. Dyt třeba už jen to, že samotná 318i existuje ve výkonější verzi zvané 320i - 125 kW. Takže jak asi těžké bude tu 318i přeprogramovat na oněch 125 kW?
Ale zpět - jaká byla nejvýkonější seriobá verze 1,9 TDI? Mě fakt nic víc než ten Leon nenapadá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.11.2011 14:47, RE: pár čísel pro všečchny
TOM napsal:
Ano, opakuješ. To ti nezazlývám, ale nesouhlasím. Dyt třeba už jen to, že samotná 318i existuje ve výkonější verzi zvané 320i - 125 kW. Takže jak asi těžké bude tu 318i přeprogramovat na oněch 125 kW?
Ale zpět - jaká byla nejvýkonější seriobá verze 1,9 TDI? Mě fakt nic víc než ten Leon nenapadá.
Netuším, tak moc koncernové auta nesleduju
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 00:03, P, Mk, n, t, Ek
P=Mk*2*pi*n [W]
Mk=P/(2*pi*n) [N.m]
omega =2*pi*n

Ek=1/2*m*v^2 (pro v od 0 do vmax) [J]
W=integrál (P+dP)*dt (značně zjednodušeně) možná lépe... integrál (Mk*domega)*dt [J] - tohle pro každý převodový stupeň od otáček n po nmax.

Ek=W z toho vyjde "t"

A můžete počítat

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 09:02, RE: P, Mk, n, t, Ek
David V napsal:
P=Mk*2*pi*n [W]
Mk=P/(2*pi*n) [N.m]
omega =2*pi*n

Ek=1/2*m*v^2 (pro v od 0 do vmax) [J]
W=integrál (P+dP)*dt (značně zjednodušeně) možná lépe... integrál (Mk*domega)*dt [J] - tohle pro každý převodový stupeň od otáček n po nmax.

Ek=W z toho vyjde "t"

A můžete počítat

Ještě je asi potřeba upozornit, že ta mech. práce se nerovná přesně té kinetické energii, ale je potřeba započítat brzdné síly (odpor vzduchu, valivý odpor, ztráty v převodovém ústrojí....)
Nicméně jednoduše řečeno - pro dosažení času zrychlení z 0-100km/h je důležitý výkon (přesně řečeno jeho průběh), hmotnost vozu, převodovka a aerodynamika.
Pro dosažení max rychlosti je důležitý - výkon, převodovka, aeorodynamika (překvapivě pro mnohé už ne hmotnost)
Samozřejmě vždy hrají roli i další faktory jako použité pneu, jejich tlak...Když budem detailisti, tak zapnutá/vypnutá světla, rádio, klima...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 09:25, RE: pár čísel pro všečchny
Michal napsal:
http://www.auto.cz/zrychleni-z-0-na-100-km-h-ostre-sledovana-cisla-16801
Pěkný článek!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 09:45, RE: P, Mk, n, t, Ek
TOM napsal:
Ještě je asi potřeba upozornit, že ta mech. práce se nerovná přesně té kinetické energii, ale je potřeba započítat brzdné síly (odpor vzduchu, valivý odpor, ztráty v převodovém ústrojí....)
Nicméně jednoduše řečeno - pro dosažení času zrychlení z 0-100km/h je důležitý výkon (přesně řečeno jeho průběh), hmotnost vozu, převodovka a aerodynamika.
Pro dosažení max rychlosti je důležitý - výkon, převodovka, aeorodynamika (překvapivě pro mnohé už ne hmotnost)
Samozřejmě vždy hrají roli i další fakt...
Jasně. Zjednodušil jsem to, protože cílem bylo ukázat vztahy, ze kterých se vychází. Třecí a valivé ztráty jsou víceméně zanedbatelné. Rozhodující je aerodynamický odpor, na jehož překonaní je při 100 km/h zapotřebí cca 10 kW podle čelní plochy a cx. Pokud má někdo raději sílu, tak 0,36 kN.
Pokud by člověk v technice nepoužíval modely, nikdy by se ničeho nedopočítal
A na tyhle souboje nafta vs. benzín tyhle modely stačí, neb odpory prostředí jsem považoval za stejné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 11:52, RE: P, Mk, n, t, Ek
David V napsal:
Jasně. Zjednodušil jsem to, protože cílem bylo ukázat vztahy, ze kterých se vychází. Třecí a valivé ztráty jsou víceméně zanedbatelné. Rozhodující je aerodynamický odpor, na jehož překonaní je při 100 km/h zapotřebí cca 10 kW podle čelní plochy a cx. Pokud má někdo raději sílu, tak 0,36 kN.
Pokud by člověk v technice nepoužíval modely, nikdy by se ničeho nedopočítal
A na tyhle souboje nafta vs. benzín tyhle modely stačí, neb odpory prostředí jsem považoval za stejné.
No jasný. Jen je otázka kolik lidí zde (a tím se nechci vůbec někoho dotknout) ví co to je a umí počítat s integrály.
Při zrychlení jde tedy skutečně o tvar výkonové křivky, který je u stejně výkoných motorů dost podobný, jen u naftáků je posunutý do jiných otáček a podle toho je uzpůsobená převodovka (nebo stálý převod), takže ve finále stejně výkoné motory ve stejných autech zrychlují plus mínus stejně bez ohledu na druh paliva a plnění motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.11.2011 13:05, RE: P, Mk, n, t, Ek
TOM napsal:
No jasný. Jen je otázka kolik lidí zde (a tím se nechci vůbec někoho dotknout) ví co to je a umí počítat s integrály.
Při zrychlení jde tedy skutečně o tvar výkonové křivky, který je u stejně výkoných motorů dost podobný, jen u naftáků je posunutý do jiných otáček a podle toho je uzpůsobená převodovka (nebo stálý převod), takže ve finále stejně výkoné motory ve stejných autech zrychlují plus mínus stejně bez ohledu na druh paliva a plnění motoru.
Jenže tady není místo pro pravdu, ale jen pro dojmy.
Budem teď psanci oba
reagovat
  1 ... 5 6 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.