0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 730D rok 2000

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
cultTom
počet příspěvků7
datum registrace11.10.2014
Středa 17.12.2014 00:13, BMW 730D rok 2000
Zdravim Panove, chtel bych se zeptat na zapory BMW 730D rok 2000 135kw automat. Ma najeto okolo pul mega. A je v maximalni vybave. Cena je 70tkc. Mam moznost ho koupit od soukromeho majitele mechanika. Mam se na vuz vykaslat nebo ho koupit ? Diky za odpovedi
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 17.12.2014 08:55, Servis
Jde o to, jestli je to auto na hranici finančních možností (pořizovací cena) nebo tam bude prostor pro řešení problémů.
500 tisíc je dost, to chce komplexní kontrolu motoru ve specializovaném servise, tedy, jednoznačně tlaky, stav vstřikovačů, tlak čerpadla, apod. To nebude zadarmo,ale pokud to dopadne dobře, může se to vyplatit. Druhá věc: automat - okamžitá výměna oleje. Kontrola uložení náprav (ani ne tak pro odmítnutí, ale pro zmapování dalších investic).
Další neméně důležitou věcí je plánovaný nájezd. Pro 10 tkm/rok to není tak kritické, ale pro 40 tkm/rok už ty km budou nabíhat dost rychle a při tomto proběhu i po kontrolách prostě jsou různé součásti na hranici životnosti a nemusí se vyplatit být na autě závislý.
To jsou jen úvahy, takže nebat jako dogma...
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 17.12.2014 09:18, RE: Servis
David V napsal:
Jde o to, jestli je to auto na hranici finančních možností (pořizovací cena) nebo tam bude prostor pro řešení problémů. 500 tisíc je dost, to chce komplexní kontrolu motoru ve specializovaném servise, tedy, jednoznačně tlaky, stav vstřikovačů, tlak čerpadla, apod. To nebude zadarmo,ale pokud to dopadne dobře, může se to vyplatit. Druhá věc: automat - okamžitá výměna oleje. Kontrola uložení náprav (ani ne tak pro odmítnutí, ale pro zmapování dalších investic). Další neméně důležitou věcí je plánovaný nájezd. Pro 10 tkm/rok to není tak kritické, ale pro 40 tkm/rok už ty km budou nabíhat dost rychle a při tomto proběhu i po kontrolách prostě jsou různé součásti na hranici životnosti a nemusí se vyplatit být na autě závislý. To jsou jen úvahy, takže nebat jako dogma...


Já bych se toho nebál, pokud je auto v dobrém stavu, a servisované kvalitními díly, není problém. těch 500 tis je naprosto běžný nájezd pro toto auto, jestli si někdo myslí, že těch 150 co je v inzerci je pravda, tak je naivní. vím o několika 730d e38 dovezených s nájezdy 600-800tkm a jezdily a jezdí dodnes bez problémů. jinak jeden známý mechanik řešil chod tohoto motoru na 5 válců ve 150tkm, zjištěn vadný vstřik, a propálený píst, následně zjištěný nájezd cca 900tkm. s automaty není problém, olej bych doporučoval vyměnit, protože sposta těchto automatů skončí zadřených, protože už netěsní na 100% a mají málo oleje. jinak starší se dá koupit kolem 5000kč
reagovat
cultTom
počet příspěvků7
datum registrace11.10.2014
Středa 17.12.2014 12:45, RE: Servis
BMW528i napsal:
David V napsal:
Jde o to, jestli je to auto na hranici finančních možností (pořizovací cena) nebo tam bude prostor pro řešení problémů. 500 tisíc je dost, to chce komplexní kontrolu motoru ve specializovaném servise, tedy, jednoznačně tlaky, stav vstřikovačů, tlak čerpadla, apod. To nebude zadarmo,ale pokud to dopadne dobře, může se to vyplatit. Druhá věc: automat - okamžitá výměna oleje. Kontrola uložení náprav (ani ne tak pro odmítnutí, ale pro zmapování dalších investic). Další neméně důležitou věcí je plánovaný nájezd. Pro 10 tkm/rok to není tak kritické, ale pro 40 tkm/rok už ty km budou nabíhat dost rychle a při tomto proběhu i po kontrolách prostě jsou různé součásti na hranici životnosti a nemusí se vyplatit být na autě závislý. To jsou jen úvahy, takže nebat jako dogma...
Já bych se toho nebál, pokud je auto v dobrém stavu, a servisované kvalitními díly, není problém. těch 500 tis je naprosto běžný nájezd pro toto auto, jestli si někdo myslí, že těch 150 co je v inzerci je pravda, tak je naivní. vím o několika 730d e38 dovezených s nájezdy 600-800tkm a jezdily a jezdí dodnes bez problémů. jinak jeden známý mechanik řešil chod tohoto motoru na 5 válců ve 150tkm, zjištěn vadný vstřik, a propálený píst, následně zjištěný nájezd cca 900tkm. s automaty není problém, olej bych doporučoval vyměnit, protože sposta těchto automatů skončí zadřených, protože už netěsní na 100% a mají málo oleje. jinak starší se dá koupit kolem 5000kč


Rocni najezd mam okolo 13-18tkm. No nejvic se bojim automatu aby nestal vic jak auto pak. Co se tyce zbytku tak nemam zkusenosti. Mel sem 316i rok 99 s 77kw a byl to otres. Ten vykon stal za pekny prd a navic byl motor priduseny a nejel. Ohledne automatu bude to muje prvni auto s automatem tak vim jen z doslechu ze se musi menit casto olej .Jak casto nevim. A ano radeji v dnesni dobe koupim auto s pul milionem nez se 150 ci 200tkm ktere maji ve finale 7-800tkm coz je muj nazor. Samozrejme si necham auto proverit pokavad by nemel faktury od oprav. Mam si dat jeste na neco pozor ?
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 17.12.2014 13:05, RE: Servis
cultTom napsal:
BMW528i napsal:
David V napsal:
Jde o to, jestli je to auto na hranici finančních možností (pořizovací cena) nebo tam bude prostor pro řešení problémů. 500 tisíc je dost, to chce komplexní kontrolu motoru ve specializovaném servise, tedy, jednoznačně tlaky, stav vstřikovačů, tlak čerpadla, apod. To nebude zadarmo,ale pokud to dopadne dobře, může se to vyplatit. Druhá věc: automat - okamžitá výměna oleje. Kontrola uložení náprav (ani ne tak pro odmítnutí, ale pro zmapování dalších investic). Další neméně důležitou věcí je plánovaný nájezd. Pro 10 tkm/rok to není tak kritické, ale pro 40 tkm/rok už ty km budou nabíhat dost rychle a při tomto proběhu i po kontrolách prostě jsou různé součásti na hranici životnosti a nemusí se vyplatit být na autě závislý. To jsou jen úvahy, takže nebat jako dogma...
Já bych se toho nebál, pokud je auto v dobrém stavu, a servisované kvalitními díly, není problém. těch 500 tis je naprosto běžný nájezd pro toto auto, jestli si někdo myslí, že těch 150 co je v inzerci je pravda, tak je naivní. vím o několika 730d e38 dovezených s nájezdy 600-800tkm a jezdily a jezdí dodnes bez problémů. jinak jeden známý mechanik řešil chod tohoto motoru na 5 válců ve 150tkm, zjištěn vadný vstřik, a propálený píst, následně zjištěný nájezd cca 900tkm. s automaty není problém, olej bych doporučoval vyměnit, protože sposta těchto automatů skončí zadřených, protože už netěsní na 100% a mají málo oleje. jinak starší se dá koupit kolem 5000kč
Rocni najezd mam okolo 13-18tkm. No nejvic se bojim automatu aby nestal vic jak auto pak. Co se tyce zbytku tak nemam zkusenosti. Mel sem 316i rok 99 s 77kw a byl to otres. Ten vykon stal za pekny prd a navic byl motor priduseny a nejel. Ohledne automatu bude to muje prvni auto s automatem tak vim jen z doslechu ze se musi menit casto olej .Jak casto nevim. A ano radeji v dnesni dobe koupim auto s pul milionem nez se 150 ci 200tkm ktere maji ve finale 7-800tkm coz je muj nazor. Samozrejme si necham auto proverit pokavad by nemel faktury od oprav. Mam si dat jeste na neco pozor ?


Nevím co se Vám nelíbilo na 316, já s ní jezdil rád, jak v e36, tak v e46, nenjí to trhač asfaltu, ale mě se s autem jezdilo příjemně, dokonce ted pokukuju po nějaké 316 e36 coupe na ježdění po městě. ale to každému se řídí dobře něco jiného.
ten automat je stejný s e39 3,0d a všude jich je hodně, prodávají se od 5000kč, v převodovce je doživotní nápln, asi do konce života převodovky. problém je hlavně jak jsem psal v množství, výměna se doporučuje po 60-80tkm jako u jiných automatů, pokud je převodovka suchá, tak ho to chce vyměnit aspon jednou za 200tkm.
reagovat
cultTom
počet příspěvků7
datum registrace11.10.2014
Středa 17.12.2014 16:42, re:servis
Ten motor me nesedel po nastartovni to chcipalo ,nedrzelo to otacky,byla velka spotreba.Mel sem E46 vzhledove pekna ale motor stal za prd. Takze si myslite ze bych to mel vzit ?
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 17.12.2014 20:02, RE: BMW 730D rok 2000
cultTom napsal:
Zdravim Panove, chtel bych se zeptat na zapory BMW 730D rok 2000 135kw automat. Ma najeto okolo pul mega. A je v maximalni vybave. Cena je 70tkc. Mam moznost ho koupit od soukromeho majitele mechanika. Mam se na vuz vykaslat nebo ho koupit ? Diky za odpovedi


Je to sázka do loterie,může to jezdit,nebo to být i bezedná studna na peníze.Nedávno jsem zde psal o majiteli zde zmiňovaného vozu,letitého uživatele vozů BMV,který z důvodu vysokých provozních nákladů těchto vozů při vyšších nájezdech,přešel na Superba.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 17.12.2014 23:26, 14 let
Je to 14 let stará ojetina nejvyšší(tj, nejdražší) třídy s hodně kilometrama za sebou. Já bych si to nekoupil, natož za tu cenu.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 18.12.2014 08:08, RE: 14 let
PetrT napsal:
Je to 14 let stará ojetina nejvyšší(tj, nejdražší) třídy s hodně kilometrama za sebou. Já bych si to nekoupil, natož za tu cenu.


Já možná ano, ale jen s benzínovým osmiválcem. Na těch mých pár km za rok by se to dalo. Nedá se samozřejmě počítat s tím, že to bude mít stejné provozní náklady jako OI s 1.9 TDi...
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 18.12.2014 08:24, RE: re:servis
cultTom napsal:
Ten motor me nesedel po nastartovni to chcipalo ,nedrzelo to otacky,byla velka spotreba.Mel sem E46 vzhledove pekna ale motor stal za prd. Takze si myslite ze bych to mel vzit ?


Ja bych se toho vůbec nebál, jen bude auto časem neprodejné, ty 730d mají všechny najeto půl mega i mnohem víc. Osobně bych volil 740i s lpg, ale pokud chceš naftu tak 3,0d 135kw je jeden z nejlepších motorů. provozní náklady nejsou hrozné, jsou dost podobné jako na 5 e39 tj něco jako octavka. jak tu píše Fanda, o přechodu na superba, tak to mluví o 740d e65, což je uplně jiné auto, provozně drahé, hodně drahé, a ještě je to v8 diesel biturbo. to je o něčem jiném. určitě bych se v8 dieslu vyhnul i v e38. 3,0d netrpí žádnými neduhy moderních dieslů. je to ještě ten diesl co funguje. vstřiky vydrží hodně, dvouhmotu tam nemáš, protže je to automat, navíc se kterým nejsou problémy a turbo vydrží při správném zacházení opravdu moc. není tak vyhnané jako u malých motorů. dílů se všude válí mraky z e39, které jsou stejné.
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Čtvrtek 18.12.2014 10:45, :)
Tohle je hodně o srdci k BMW, a ani ne tak o financích.. Jako 15ti letý majitel E34 šestiválce, kterou máme v rodině doposud, bych to bral ale...ten člověk musí jednak s BMW přímo žít, a jednak mít na něj dost volného času asi jako na svou holku. Díly nestojí moc, ale pokud srovnám tenhle věk a věk v té době mé E34, tak už třeba kvetla, kazily se drobnosti a dokonce jsem měl i ten propálený píst.. no jo ale sehnal jsem polomotor za dva tisíce a s nějakou prací do pěti tisíc se jezdilo dál, a to byla má za tu dobu největší investice, jinak díly přes vrakoviště a hlavně z různých fór byly skoro zadarmo.. řídící jednotka 200,- vstříky jeden á 200,- diferenciál 500,-:)) a tak bych mohl pokračovat...takže pokud ten člověk má nato auto čas, ta jízda za to stojí a je fakt, že dodnes se za tím autem hodně lidí ohlédne. Neměl jsem tedy naftu, ale tady bych peníze neřešil, prostě jen čas.
reagovat
cultTom
počet příspěvků7
datum registrace11.10.2014
Čtvrtek 18.12.2014 14:22, RE: :)
kamil321 napsal:
Tohle je hodně o srdci k BMW, a ani ne tak o financích.. Jako 15ti letý majitel E34 šestiválce, kterou máme v rodině doposud, bych to bral ale...ten člověk musí jednak s BMW přímo žít, a jednak mít na něj dost volného času asi jako na svou holku. Díly nestojí moc, ale pokud srovnám tenhle věk a věk v té době mé E34, tak už třeba kvetla, kazily se drobnosti a dokonce jsem měl i ten propálený píst.. no jo ale sehnal jsem polomotor za dva tisíce a s nějakou prací do pěti tisíc se jezdilo dál, a to byla má za tu dobu největší investice, jinak díly přes vrakoviště a hlavně z různých fór byly skoro zadarmo.. řídící jednotka 200,- vstříky jeden á 200,- diferenciál 500,-:)) a tak bych mohl pokračovat...takže pokud ten člověk má nato auto čas, ta jízda za to stojí a je fakt, že dodnes se za tím autem hodně lidí ohlédne. Neměl jsem tedy naftu, ale tady bych peníze neřešil, prostě jen čas.


Ja si uz od dectvi preji BMW ale ne z duvodu machrovani ale to ze se mi libi. Od te doby co mel muj deda BMW 325 2,5l V6 myslim ze byl z roku 89. Tak od te doby ho chci. Mel sem 316i stala me 100tkc a koupil sem akorad vrak co mel 250t najeto a motor v haji. Provozni naklady se u BMW nebojim kdyz to ovsem neni novejsi model tam bych mel financni problemy. Ja chci velky auto pac se v nem citim bezpecne a tohle je idealni. Je to luxus s vykonym motorem a paradnima jizdnima vlastnostma. Aspon to co sem cetl. Zavodit nechci z toho sem vyrostl. Tahle 7rada v tomto roce je nejhezcim autem od BMW po ni je hned 5 rada v roce 2001 . Panove je to tak pul na pul.. nekdo vidi ze to ma pul mega a dava od toho ruce pryc ale neuvedomuje si kdyz koupi nekde jinde s 200-300tkm udajnych najetych tak ve skutecnosti to muze mit stejne km meli jeste vic.

Nasel sem vcera i 530D 142kw man. rok 2001 360tkm najeto.. 74tkc
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 18.12.2014 16:18, RE: :)
cultTom napsal:
Nasel sem vcera i 530D 142kw man. rok 2001 360tkm najeto.. 74tkc


Já osobně bych se zeptal, jak dobře znáš toho mechanika, co prodává t 730D. Jde o to, jestli je to dobrý mechanik. Mám kamaráda mechanika, který mi občas ukáže, co dělají jiné servisy a člověk by se místy pos*al, v čem lidi jezdí. Pokud je ten mechanik dobrý, tak by to auto mohlo být ve slušném stavu a za ty peníze má svou cenu.

Jinak jak někdo psal, že olej v automatu je doživotní, tak je to asi tak, že ten automat umře s tím olejem. Tedy měnit olej v automatu včetně filtrů tak po 80-100 tisících km. A nejlépe dopředu vědět, kdo mi tyhle věci na autě bude řešit.
reagovat
cultTom
počet příspěvků7
datum registrace11.10.2014
Čtvrtek 18.12.2014 17:37, RE: :)
Koloss napsal:
cultTom napsal:
Nasel sem vcera i 530D 142kw man. rok 2001 360tkm najeto.. 74tkc
Já osobně bych se zeptal, jak dobře znáš toho mechanika, co prodává t 730D. Jde o to, jestli je to dobrý mechanik. Mám kamaráda mechanika, který mi občas ukáže, co dělají jiné servisy a člověk by se místy pos*al, v čem lidi jezdí. Pokud je ten mechanik dobrý, tak by to auto mohlo být ve slušném stavu a za ty peníze má svou cenu. Jinak jak někdo psal, že olej v automatu je doživotní, tak je to asi tak, že ten automat umře s tím olejem. Tedy měnit olej v automatu včetně filtrů tak po 80-100 tisících km. A nejlépe dopředu vědět, kdo mi tyhle věci na autě bude řešit.


Mechanik je srdcar BMW prave.. a resit je bude on :D . Je mi jasny kdyz u toho nejsi ze to sprasi. Znam jednoho co mi po bouracce delal punto a prasil ho tak ze bych mu jednu vrazil a jeste si rekl 8t za opravu kdyz me tam dal praskly svetlo a sezranou haubnu. no proste no kement.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Pátek 19.12.2014 08:20, RE: :)
Koloss napsal:
cultTom napsal:
Nasel sem vcera i 530D 142kw man. rok 2001 360tkm najeto.. 74tkc
Já osobně bych se zeptal, jak dobře znáš toho mechanika, co prodává t 730D. Jde o to, jestli je to dobrý mechanik. Mám kamaráda mechanika, který mi občas ukáže, co dělají jiné servisy a člověk by se místy pos*al, v čem lidi jezdí. Pokud je ten mechanik dobrý, tak by to auto mohlo být ve slušném stavu a za ty peníze má svou cenu. Jinak jak někdo psal, že olej v automatu je doživotní, tak je to asi tak, že ten automat umře s tím olejem. Tedy měnit olej v automatu včetně filtrů tak po 80-100 tisících km. A nejlépe dopředu vědět, kdo mi tyhle věci na autě bude řešit.


O tom oleji jsem psal já, a myslel jsem to stejně, když si to přečteš celé, tak jsem i vysvětloval, proč ty automaty umírají kvůli doživotní náplní a psal sem, že nejlepší je měnit po 60-80tis a max do 200tkm
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 19.12.2014 11:15, RE: :)
BMW528i napsal:
Koloss napsal:
cultTom napsal:
Nasel sem vcera i 530D 142kw man. rok 2001 360tkm najeto.. 74tkc
Já osobně bych se zeptal, jak dobře znáš toho mechanika, co prodává t 730D. Jde o to, jestli je to dobrý mechanik. Mám kamaráda mechanika, který mi občas ukáže, co dělají jiné servisy a člověk by se místy pos*al, v čem lidi jezdí. Pokud je ten mechanik dobrý, tak by to auto mohlo být ve slušném stavu a za ty peníze má svou cenu. Jinak jak někdo psal, že olej v automatu je doživotní, tak je to asi tak, že ten automat umře s tím olejem. Tedy měnit olej v automatu včetně filtrů tak po 80-100 tisících km. A nejlépe dopředu vědět, kdo mi tyhle věci na autě bude řešit.
O tom oleji jsem psal já, a myslel jsem to stejně, když si to přečteš celé, tak jsem i vysvětloval, proč ty automaty umírají kvůli doživotní náplní a psal sem, že nejlepší je měnit po 60-80tis a max do 200tkm


Znám člověka co chtěl u Commandera vyměnit olej v automatu při cca. 60t. Auto v záruce a u Chrysleru ( tenkrát ještě servis MB ) nebylo v servisním manuálu o výměně ani slovo. Servisák se s ním hádal a vyhrožoval při výměně oleje ztrátou záruky (!!!). A navíc to prý nejde, oni na to nemají postupy. Při poruše se mění celá převodovka, asi.
Nakonec olej měnil jinde u specialista na automaty i přes hrozbu problémů s možnou zárukou protože auto si chce nechat dlouho. Takže ne vždy je zanedbaná výměna vina majitelů.

reagovat
sympatico
počet příspěvků54
datum registrace04.03.2014
Pátek 19.12.2014 15:06, Olej v automatu
Asi tady budu jako bílá vrána, ale měnit olej v automatu po nějakých 80 či 100 tkm mi přijde dost vabank...
Jezdím jenom s automaty, a dost závratný porce km, a léta zkušeností naučila jedno- olej v automatu měnit po 30, max po 40tkm...a lhostejno, bavíme-li se o Aisinu, Jatcu, ZF, GM nebo koncernovém DSG. Jedná moudrá poučka říká- s každou druhou výměnou oleje v motoru vyměň olej v automatu. Bohužel díky nenažranosti autorizovaných servisů, kam je nejlepší na výměnu náplňe v automatu zajet, si kolikrát neví, co by řekly...je těžko pochopitelné, že např u Citroenu C5 V6 benzín (2006) stála výměna přesně dvakrát tolik než v Toyotě u Lexusu RX300 (2003) nebo u Hondy Legend (2007).

Kupuji auta po jednom majiteli, původ CZ, najeto většinou 130-180, prodávám je po dvou až třech letech s nájezdem 300-400 tkm. Vždy je nejlepší zajet do servisu, a malinko aleje z automatu vypustit. Smrdí, je černý, jsou v něm kousky čehosi ? Po rozmazání na bílém papíře je tmavý s nevábnou vůní ? Ruce pryč, nebyl dlouho měněný a první výměna ho může spolehlivě zabít...nebo neměnit a dojezdit...ale pokud teče opravdu černá smaradlavá kaše, nikdy neměnit...zjistí-li se to při výměně, je lepší olej nalít zpátky, protože novou náplň automat nedá.

Pokud je to v mezích, olej vyměnit, po pár tisících km znovu vyměnit a pak nejlépe po 30tkm...takový automat najede v klidu 500tkm. Respekt mají kluci na Volvoforu, kde popisují jak v převodovce vyvrtají dírku, protlačí většinu náplně ven, propláchnou skrz vypouštěcí ventil, do dírky závit, vše očistit, dírku zaslepit šroubem, nalít nový olej, kompletně, ne část jako u normální výměny- a je to. Kdyby výrobci aut a náhradních dílů nechtěli, aby vše odcházelo po pár letech, už dávno by automaty měly dva otvory na výměnu oleje, aby se dal pod tlakem pročistit a vyměnit...

Pokud je tedy olej v poho, vůbec bych se automatu nebál...ale rozhodně bych měnil max po 40tkm...všechna auta, co jsem prodal, jezdí spokojeně dodnes, některá se stejným půlmilionovým nájezdem...a automat šlape. Kašlete na to, co říká servis, taky mě v Citroenu tvrdili že je náplň doživotní, musel jsem vyloženě zatlačit, prý to nedělají, nemají manuál atd...prostě úplný ko*oti ...s naprosto vážnou tváří mě přesvědčovali, že 6-ti stupňový Aisin má vážně doživotní náplň...neuvěřitelný. Donutil jsem je, olej měnil, auto šlo do světa s 320tkm a automat řadil jak nový...
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Pátek 19.12.2014 15:25, RE: Olej v automatu
sympatico napsal:
Asi tady budu jako bílá vrána, ale měnit olej v automatu po nějakých 80 či 100 tkm mi přijde dost vabank...Jezdím jenom s automaty, a dost závratný porce km, a léta zkušeností naučila jedno- olej v automatu měnit po 30, max po 40tkm...a lhostejno, bavíme-li se o Aisinu, Jatcu, ZF, GM nebo koncernovém DSG. Jedná moudrá poučka říká- s každou druhou výměnou oleje v motoru vyměň olej v automatu. Bohužel díky nenažranosti autorizovaných servisů, kam je nejlepší na výměnu náplňe v automatu zajet, si kolikrát neví, co by řekly...je těžko pochopitelné, že např u Citroenu C5 V6 benzín (2006) stála výměna přesně dvakrát tolik než v Toyotě u Lexusu RX300 (2003) nebo u Hondy Legend (2007).Kupuji auta po jednom majiteli, původ CZ, najeto většinou 130-180, prodávám je po dvou až třech letech s nájezdem 300-400 tkm. Vždy je nejlepší zajet do servisu, a malinko aleje z automatu vypustit. Smrdí, je černý, jsou v něm kousky čehosi ? Po rozmazání na bílém papíře je tmavý s nevábnou vůní ? Ruce pryč, nebyl dlouho měněný a první výměna ho může spolehlivě zabít...nebo neměnit a dojezdit...ale pokud teče opravdu černá smaradlavá kaše, nikdy neměnit...zjistí-li se to při výměně, je lepší olej nalít zpátky, protože novou náplň automat nedá.Pokud je to v mezích, olej vyměnit, po pár tisících km znovu vyměnit a pak nejlépe po 30tkm...takový automat najede v klidu 500tkm. Respekt mají kluci na Volvoforu, kde popisují jak v převodovce vyvrtají dírku, protlačí většinu náplně ven, propláchnou skrz vypouštěcí ventil, do dírky závit, vše očistit, dírku zaslepit šroubem, nalít nový olej, kompletně, ne část jako u normální výměny- a je to. Kdyby výrobci aut a náhradních dílů nechtěli, aby vše odcházelo po pár letech, už dávno by automaty měly dva otvory na výměnu oleje, aby se dal pod tlakem pročistit a vyměnit...Pokud je tedy olej v poho, vůbec bych se automatu nebál...ale rozhodně bych měnil max po 40tkm...všechna auta, co jsem prodal, jezdí spokojeně dodnes, některá se stejným půlmilionovým nájezdem...a automat šlape. Kašlete na to, co říká servis, taky mě v Citroenu tvrdili že je náplň doživotní, musel jsem vyloženě zatlačit, prý to nedělají, nemají manuál atd...prostě úplný ko*oti ...s naprosto vážnou tváří mě přesvědčovali, že 6-ti stupňový Aisin má vážně doživotní náplň...neuvěřitelný. Donutil jsem je, olej měnil, auto šlo do světa s 320tkm a automat řadil jak nový...


Neviděl bych v tom takový problém, a nutnost měnit ho po 40tkm. vzhledem k cěně výměny oleje mi to přijde i nerentabilní. tady se bavíme o autě na který není problém sehnat starší automat za 5- 10tis, takže já osobně bych se na olej vykašlal, protože s prací a filtrem bude výměna taky tak 5-7000kč, v klidu bych tento automat nechal žít dokud bude a pokud ještě budu mít auto až se rozsype, tak bych si koupil automat za 5-10tis uděl za 5-7 olej dal 2000 za práci a vesele jezdil dál.zase několik set tkm...
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 19.12.2014 15:33, RE: Olej v automatu
BMW528i napsal:
sympatico napsal:
Asi tady budu jako bílá vrána, ale měnit olej v automatu po nějakých 80 či 100 tkm mi přijde dost vabank...Jezdím jenom s automaty, a dost závratný porce km, a léta zkušeností naučila jedno- olej v automatu měnit po 30, max po 40tkm...a lhostejno, bavíme-li se o Aisinu, Jatcu, ZF, GM nebo koncernovém DSG. Jedná moudrá poučka říká- s každou druhou výměnou oleje v motoru vyměň olej v automatu. Bohužel díky nenažranosti autorizovaných servisů, kam je nejlepší na výměnu náplňe v automatu zajet, si kolikrát neví, co by řekly...je těžko pochopitelné, že např u Citroenu C5 V6 benzín (2006) stála výměna přesně dvakrát tolik než v Toyotě u Lexusu RX300 (2003) nebo u Hondy Legend (2007).Kupuji auta po jednom majiteli, původ CZ, najeto většinou 130-180, prodávám je po dvou až třech letech s nájezdem 300-400 tkm. Vždy je nejlepší zajet do servisu, a malinko aleje z automatu vypustit. Smrdí, je černý, jsou v něm kousky čehosi ? Po rozmazání na bílém papíře je tmavý s nevábnou vůní ? Ruce pryč, nebyl dlouho měněný a první výměna ho může spolehlivě zabít...nebo neměnit a dojezdit...ale pokud teče opravdu černá smaradlavá kaše, nikdy neměnit...zjistí-li se to při výměně, je lepší olej nalít zpátky, protože novou náplň automat nedá.Pokud je to v mezích, olej vyměnit, po pár tisících km znovu vyměnit a pak nejlépe po 30tkm...takový automat najede v klidu 500tkm. Respekt mají kluci na Volvoforu, kde popisují jak v převodovce vyvrtají dírku, protlačí většinu náplně ven, propláchnou skrz vypouštěcí ventil, do dírky závit, vše očistit, dírku zaslepit šroubem, nalít nový olej, kompletně, ne část jako u normální výměny- a je to. Kdyby výrobci aut a náhradních dílů nechtěli, aby vše odcházelo po pár letech, už dávno by automaty měly dva otvory na výměnu oleje, aby se dal pod tlakem pročistit a vyměnit...Pokud je tedy olej v poho, vůbec bych se automatu nebál...ale rozhodně bych měnil max po 40tkm...všechna auta, co jsem prodal, jezdí spokojeně dodnes, některá se stejným půlmilionovým nájezdem...a automat šlape. Kašlete na to, co říká servis, taky mě v Citroenu tvrdili že je náplň doživotní, musel jsem vyloženě zatlačit, prý to nedělají, nemají manuál atd...prostě úplný ko*oti ...s naprosto vážnou tváří mě přesvědčovali, že 6-ti stupňový Aisin má vážně doživotní náplň...neuvěřitelný. Donutil jsem je, olej měnil, auto šlo do světa s 320tkm a automat řadil jak nový...
Neviděl bych v tom takový problém, a nutnost měnit ho po 40tkm. vzhledem k cěně výměny oleje mi to přijde i nerentabilní. tady se bavíme o autě na který není problém sehnat starší automat za 5- 10tis, takže já osobně bych se na olej vykašlal, protože s prací a filtrem bude výměna taky tak 5-7000kč, v klidu bych tento automat nechal žít dokud bude a pokud ještě budu mít auto až se rozsype, tak bych si koupil automat za 5-10tis uděl za 5-7 olej dal 2000 za práci a vesele jezdil dál.zase několik set tkm...


40k je celkem málo, ale pokud jezdí auto po městě tak to není zase úplně mimo. já měním po 60ti, a také mi dost dlouho trvalo než jsem našel komu to nechám vyměnit. nakonec to vyhrál Denker v Brně, a jestli to stálo 4.000,- vč. nového filtru a těsnění víka tak je to moc. protože kdo jiný by měl vědět jak vyměnit olej v AT než servis který dělá jen US auta.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pátek 19.12.2014 17:44, starý BMW a bezpečnost
Je celkem sranda
Ani BMW z let 80. a 90. nepatřily v rámci bezpečnosti a ochrany posádky mezi reference.

Jinak k automatům - kdo maže, ten jede. Starý pravidlo starých fachmanů. Není důvod, aby automatická převodovka byla nějakou výjimkou.
Slušné automobilky výměnu předepisují Například Subaru.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.