0
zpět
 

diskuze k tématu: RECENZE OJETINY: Audi A6 (C6)

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 09:35, rada
já zase znám víc lidí kteří se z 3,0TDI mohli zbláznit...tyto motory mají blbě uložené vačky (podobně jako kdysi 2,5TDI V6) když nepočítám poruchové vstřiky, nutnost po čase vyměnit turbo, měnit startér (slabé tyčky pastorku které se ohýbají), setrvačníky,atd...2,4V6 má také problematické rozvody (občas je potřeba udělat minimálně napínáky které jsou drahé) nicméně z té bídy to ještě jde pokud se člověk smíří že to nejede a žere. holt doba spolehlivých motorů (které ujely bez problému 300-500tkm) společně s nesmyslným ekodiktátem odešla. teď už se vyrábí jen kasičky které po ujetí 100tkm žerou peníze. ze všech A6tek bych doporučil obyč superb s 2,0TDI 103kw (125 ne) na který budou díly levnější.je to bída a šlendrián. Jediný opravdu spolehlivý motor je 4,2 V8 bez FSI který ale žere 12 jen při klidné jízdě, má ale také některé extrémně drahé součástky které se musí řešit. motor 3,2FSI je vůbec největší blbina - ten žere a ještě je poruchový, je to ostuda audi. Když si vzpomenu na staré audi 100, nebo V8, to jsou auta která jezdí dodnes bez větších problémů - jsou to sic už šunky ale možná spolehlivější než ty nové krámy. také řeším čím jezdit. co vím jistě že už nechci místo ježdění na dovolenou platit opravy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 11:43, rada
Audi - náskok díky technice a nelze vybrat spolehlivý motor do ojetiny. To je tristní. Kdybych měl prachy na Audi (i na jeho servis), zvolil bych raději BMW 530i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 11:50, rada
Ano některé motory jsou spolehlivé (nebo chcete-li nespolehlivé) více jiné méně, ale nelze vinit jen automobilky nebo vývojáře. Stačí si na 10 minut stoupnout na nějakou rušnější křižovatku a zaposlouchat se kdo jak se svým autem zachází. Ono myslet si Vždyť sem za to dal 500 táců to mě musí přežít jen naftu budu lejt je pochopitelně blbost. Bohužel dost lidí to tak vnímá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 15:04, rada
Dilema jaký motor je nejlepší do A6 při nájezdu 25tkm/rok má jednoduché řešení - jedná se BMW e60/e61 530i
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 15:54, rada
Re. David V. Jaktože není žádný spolehlivý motor v ojeté Audi A6? Už tu byly jmenovány 3. 2,4 V6, 4,2 V8 bez přímého vstřiku a 2,0 TFSI... Ano BMW s R6 nejlépe 3,0 bez přímého vstřiku je výborný motor, ale zase u ní řešíš problémy s elektronikou (občas i motoru) a věř, že často je jednodušší a levnější vyměnit rozvody nebo turbo u Audi...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 16:15, rada
Když jsem to četl, tak mi to přišlo, že jediný vhodný motor je 4,2 V8. Jaký názor mám na naftu do ojetiny asi víš a 2,4 V6, dejme tomu, ale to bude s váhou pro A6 na poklidnější jízdu, nicméně bych se mu nebránil. Na to, kam se Audi řadí si stále myslím, že to extra výsledek není. Však na poradnu jsem docela zvědav.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 19:38, rada
by me zajimalo kolik sem pise bazarystu a snazi se zbavit 4.2 v benzinu se spotrebou 17L....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 20:25, rada
Vlastním audi s motorem 3,0 tdi, quattro, tiptronic, najeto 220tkm mám jí už 2 roky a je absolutně bez problemu, spotřeba do 9l, dálnice okolo 7l. Čtyřválec nepatří do aut vyšší střední třídy, ztrácí na reprezentaci vozu, každopádně přemejšlej o 3,0 v naftě at už v audi nebo bmw.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.03.2012 20:31, rada
Myslím, že je to dost raritní motor v A6 a konkrétně v nabídce Tipcars není od roku 2006 ani jeden, čili tolik k snahám bazarníků jej udat. A upřímně řečeno, p té, co jsem zde do dneška přečetl, tak bych po něm šel a spotřebu bych u ojetého Audi pro 20 tkm/rok ani moc neřešil a kdo ano, něl by si skutečně pořídit auto, kde ho možnost drahé opravy finančně neodrovná. Ojeté auto je v 1. řadě o štěstí, pak o kontrole technického stavu a v poslední řadě o výběru vhodného modelu a motorizace - i když to při výběru funguje přesně obráceně, čili zvolím vhodný model s nejméně (nebo alespoň nejlacinějšími) mouchami, důkladně jej prohlédnu a pak se modlím, aby jezdil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 21:27, rada
Ahoj. Já rozhodně žádný problém v 3,0TDI Audi rozhodně nevidím. Mám Audi A6 3,0TDI QUATTRO S line, automat v plné výbavě a jsem s ním nadmíru spokojená. Škoda jen, že neumí mluvit. Audi je zkrátka Audi a neměla bych. Interiér a jízdní vlastnosti perfektní. Mám i vzduchový podvozek a paráda. Auto vlastním od roku 2007, kupovala jsem nové a neměla jsem s ním dosud žádný problém! Jen výměna oleje, filtrů, kotouče a brzd. Jinak nic. Rozhodně za tohle auto, to nejsou vyhozené investice. A co se týče otázky, tak pokud najezdíš max. 20 000km do roka,kup si 2.0TDI nebo 2,7TDI. Když to čipneš, auto bude živější a o něco méně si vezme. Jinak v Audi je úžasný požitek z jízdy. Já rozhodně nikdy do jiné značky nepůjdu. Audi je má volba doživotní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 21:27, rada
Ahoj . Jak si čtu diskuzi k druhu výběru motoru pro A6, doplním ji svými zkušenostmi s motorem 2.8 Fsi, protože jej nikdo v diskuzi nepopsal. Moje osobní zkušenost je jen kladná. A6 s tímto motorem jsem koupil před 4 lety jako novou - Diesel jsem nevolil kvůli velkému finančnímu rozdílu při nákupu a zejména kvůli kultivovanosti motoru. Tento motor je velice pružný zejména s ohledem na to, že se jedná o atmosferický benzín. Táhne již od cca 2 tis. otáček a jede do 6-6.5 tis. Špičku točivého momentu má již v 3 tis. otáčkách, takže se s ním dá jezdit pohodově bez nutnosti častého řazení. Nemá však žádnou výkonovou špičku. Je prostě lineární v téměř celém rozsahu otáček. Uvnitř má krásně sametový zvuk a i pod plynem zvenčí. Pouze na volnoběh se ozývají vstřikovače. Do současné doby, kdy mám najeto cca 160 tis. km jsem s ním neměl žádný problém. Pouze vzhledem k dlouhým intervalům výměn oleje mě vzal během 30 tis. km cca 0,5-1l oleje. Dlouhodobou spotřebu mám s tímto motorem 8.5 litru a to nejsem žádný loudal. Záleží ale hodně na jízdním stylu a kde s autem budeš jezdit. U tohoto motoru nemá ani tolik vliv vysoká cestovní rychlost,ale spíše razantní zrychlování. V meziměstském provozu při běžných tachometrových rychlostech mezi 100-120 km/hod bere kolem 7-7.5 litru. Na dálnici při 130-140 km/hod bere 8-8,5 litru. Ve městě však i klidně kolem 13 l/100. Záleží tedy, kde s tímhle autem budeš jezdit. Přeji ti ať si vybereš správně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 22:03, rada
Jinak jsem zapoměla dodat, že s autem už mám najeto 200 000km a opravdu v pohodě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 08:03, Ujde
Docela obsahově slušná recenze v přímém kontrastu s anonymní poradnou, co se týká doporučení motorů.
Vytkl bych pouze zmínění 160 kW benzínového třílitru u pohonu rozvodů, který nebyl před tím nikde specifikován a použití "klínového" řemenu, což je dnes spíše anachronismus. Ten už se snad dnes nepoužívá ani v případě pouhých 3 řemenic.
Naopak chválím za uvedení nákladů na běžný servis v autorizáku, aby se případní zájemci seznámili s realitou, že Audi je možná cenově dostupné jako ojeté, ale jeho servis může nejednoho vyděsit. Při uvedené ceně za vstřikovač pro naftu bych ji nezvolil, tedy ne pro 20 tkm/rok v ojetém Audi. Stejně tak bych si A6 nevybral se 4-válcem, kdybych už nevěděl co s prachama
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 09:12, RE: Ujde
David V napsal:
Docela obsahově slušná recenze v přímém kontrastu s anonymní poradnou, co se týká doporučení motorů.
Vytkl bych pouze zmínění 160 kW benzínového třílitru u pohonu rozvodů, který nebyl před tím nikde specifikován a použití "klínového" řemenu, což je dnes spíše anachronismus. Ten už se snad dnes nepoužívá ani v případě pouhých 3 řemenic.
Naopak chválím za uvedení nákladů na běžný servis v autorizáku, aby se případní zájemci seznámili s realitou, že Audi je možná cenově dostupné jako ojeté, ale...
"Slušná recenze v přímém kontrastu s anonymní poradnou" napsat že "žádný z motorů není vysloveně nepovedený" to s tím byl pán raz dva hotov... O benzínové 3,2 je tady článek a zdá se, že motor 3,2 byl vysloveně nepovedený. V tomto ohledu mi anonymní poradna přišla daleko blíž realitě než tahle recenze... Jinak do autorizovaného servisu jezdit s takovouhle ojetinou je nesmysl samozřejmě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 09:37, RE: Ujde
David V napsal:
Docela obsahově slušná recenze v přímém kontrastu s anonymní poradnou, co se týká doporučení motorů.
Vytkl bych pouze zmínění 160 kW benzínového třílitru u pohonu rozvodů, který nebyl před tím nikde specifikován a použití "klínového" řemenu, což je dnes spíše anachronismus. Ten už se snad dnes nepoužívá ani v případě pouhých 3 řemenic.
Naopak chválím za uvedení nákladů na běžný servis v autorizáku, aby se případní zájemci seznámili s realitou, že Audi je možná cenově dostupné jako ojeté, ale...
A nesly by vstrikvoace sehnat treba primo v servisu BOSH za nejakou rozumejsi castku? Na mondea a i radu jinych automobilek vsech typu systemu pres Delphi, Bosh, Siemens atd se daji sehnat vstrikovace za ceny od 3000 - 5000 tis za kus, je mozne i na tyto audiny sehnat nove vstrikovace ci nechat uelat kvalitni repas ve specializovanem Diesel servisu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 09:42, RE: Ujde
Michal napsal:
"Slušná recenze v přímém kontrastu s anonymní poradnou" napsat že "žádný z motorů není vysloveně nepovedený" to s tím byl pán raz dva hotov... O benzínové 3,2 je tady článek a zdá se, že motor 3,2 byl vysloveně nepovedený. V tomto ohledu mi anonymní poradna přišla daleko blíž realitě než tahle recenze... Jinak do autorizovaného servisu jezdit s takovouhle ojetinou je nesmysl samozřejmě.
A s kolika letou ojetinou se do autorizovaného servisu ještě může, a s kterou už je to nesmysl? A druhá věc je že ano, olej a filtry se dají udělt doma, horší je to s výmazem servisního intervalu v ŘJ.
Představ si, že se ptáš na Tipcars, co si máš koupit, protože jsi lama. Budeš auto za 1/2 mega servisovat u nějakýho Franty v garáži, kterýho si seženeš poté, co se tady dočteš, že autorizovaný servis je nesmysl? A kolik ušetříš, až Ti rozvoďák přesadí o zub, protože to dělá poprvé podle manuálu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 09:47, motory?
O tom, co tazatele nejvíc zajímalo, tzn. který motor je do A6 nejvhodnější, jsme se moc nedozvěděli. Vstřikovače, dvouhmoťák a DPF jsou běžný mor všech nových dieselů, což je také dáno tím, že dodavatelé těchto komponent jsou vesměs stejní. Praskající hlava a selhávající těsnění pod ní u 2,0 TDI není nic nového.
Taky bych tazateli vřele doporučil vyhnout se automatu multitronic (u předního pohonu). Možná ho vylepšili, ale pořád je to časovaná bomba, která v autě této značky a kategorie nemá co dělat. Dodnes nechápu proč ho tam pořád Audi sere a kazí si pověst, když má osvědčený automat. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit pouze klasický Tiptronic u kterého je ale třeba měnit olej.
Pane Tazateli, vybírejte z 2,0 TFSI, 2,4 V6 a nepřímovstřikové V8. Na diesely zapomeňte. Taky si zjistěte, zda nemá vámi vybraný kus příplatkový (u V8 možná standardní) vzduchový podvozek. Je to sice skvělá věc, když funguje, a přece jen už netrpí tolik jako u u generace A6 do 2004, ale věčný není a ceny náhradních dílů jsou k pos*ání.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 09:51, RE: motory?
Paul napsal:
O tom, co tazatele nejvíc zajímalo, tzn. který motor je do A6 nejvhodnější, jsme se moc nedozvěděli. Vstřikovače, dvouhmoťák a DPF jsou běžný mor všech nových dieselů, což je také dáno tím, že dodavatelé těchto komponent jsou vesměs stejní. Praskající hlava a selhávající těsnění pod ní u 2,0 TDI není nic nového.
Taky bych tazateli vřele doporučil vyhnout se automatu multitronic (u předního pohonu). Možná ho vylepšili, ale pořád je to časovaná bomba, která v autě této značky a kategorie nemá ...
Někde jsem ale četl, že ani rozvody řetězem u 2,4 V6 nejsou co do spolehlivosti žádná výhra...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 10:34, RE: Ujde
David V napsal:
A s kolika letou ojetinou se do autorizovaného servisu ještě může, a s kterou už je to nesmysl? A druhá věc je že ano, olej a filtry se dají udělt doma, horší je to s výmazem servisního intervalu v ŘJ.
Představ si, že se ptáš na Tipcars, co si máš koupit, protože jsi lama. Budeš auto za 1/2 mega servisovat u nějakýho Franty v garáži, kterýho si seženeš poté, co se tady dočteš, že autorizovaný servis je nesmysl? A kolik ušetříš, až Ti rozvoďák přesadí o zub, protože to dělá poprvé podle manuálu?
Po zkušenostech i z velkých autorizovaných servisů si "Frantů z garáže" vážím. A ne jen kvůli ceně za hodinu práce, ale i kvůli tomu, že jen nemění díly a snaží se přijít na skutečnou závadu. Příklad: kolik se vyměnilo zbytečně turbodmychadel, jen kvůli neschopnosti odhalit pravou závadu (třeba regulátor tlaku, nebo jiná kravina)? A i tu samotnou výměnu jsou schopni zdupat. O šmelině s olejem a spotřebními díly ani nemluvě. Taky tam často dělají učni, na které nikdo nedohlíží. A zkus pak něco v autorizáku reklamovat, třeba blbě udělané rozvody - řeknou ti, že ten kdo to dělal už tam není, nebo že sis přetočil motor atd. Nebo úplně běžná praxe - neměnění vodní pumpy když se dělají rozvody, pak ti začne za měsíc téct a jdeš to reklamovat. V autorizáku ti řeknou, že to nepředepisuje výrobce a že ti ji samozřejmě vymění, ale na tvé náklady. "Blbý" Franta ti řekne hned, že ta pumpa 240 000 km nevydrží, ani když budeš chodit každou neděli ke zpovědi. A reklamace u Franty? Franta si chce zákazníky udržet aby se uživil, a nechce přijít o živnosťák. U nějakého velkého autosalonu XX jsi jim u prdele, protože mají stovky jiných.
Taky znám 2 takové Franty, kterým vozí auta i z autorizáků, když si s nimi neví rady. A o diagnostiku se neboj, chytrý Franta už ji vlastní.
O úspoře za díly snad psát nemusím... Proč dávat za rameno skoro dvojnásobek, jen protom, že je na něm vyražený znak Audi, i když to sjíždí z jedné linky stejného výrobce?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 10:36, RE: motory?
A4 napsal:
Někde jsem ale četl, že ani rozvody řetězem u 2,4 V6 nejsou co do spolehlivosti žádná výhra...
Osobně jsem se s tím nesetkal, ale možné to samozřejmě je. U tohoto motoru ale spíš půjde o vadnou sérii nekvalitních řetězů, než o konstrukční vadu. Právě jsem doufal, že se v dnešním článkum dozvím o tomto motoru (a jiných) něco víc.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.