0
zpět
 

diskuze k tématu: Ach ty zadní nápravy...

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 01:04, vlecna ramena
Osobne vlecna ramena bych nezatracoval, do tridy malych vozu a nizsi stredni tridy patri. Vetsina techto aut je pr spotrebitele, kteri preferuji naklady, prostor, spolehlivost. Vlecna naprava se ve sve jednoduchosti dokonala, jizdni vlastnosti jsou velmi slusne. Nutno podotknout, ze 97% ridicu neodhali limity tohoto typu napravy. proc tedy neco menit. Kdo chce sportovni auto, necht si koupi vuz s poradnou napravou. Mame zde jednickove BMW 135i a dalsi. Samozrejme Civic Type R by mel mit napravu lepsi, ale proc ostatni Civicy? Existuje take spousta vozu s viceprvkem vzadu, ktery mnohdy neni tak dobty, jako vlacna naprava jinych znacek. Vas nazor nevyvracim, ale je treba se na problematiku divat vice komplexne, racionalne a byt objektivni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 02:01, eTeflon
Zdravím všechny! Je to škoda, že zrovna Honda se dala tímto směrem. Mel jsem Accorda r.v. 1998 a ten má multi-link vzadu a co jsem si s tak dlouhým autem mohl dovolit v zatačkách to pomalu porušovalo zákony fytiky je pravda ze na ní byly nove tlumiče orig. KaYaBa a 16" s Toyo... ...ale i s normálníma gumama to auto neskutečně drželo. Ovšem druhá stránka věci byla údržba... musel sem měnit pár silentbloků a čepy na předku. Všechno sem kupoval z Japonska a bylo to trošku dražší, ale když to člověk srovná s díly na Octavku tak je to téměř srovnatelné. Ze zdravotních důvodů sem musel Hondu prodat a má passata Syncro 2.8 ´98, všechno jako dobré luxusní proti ní, ale s Hondicou bylo daleko víc srandy! Takže čau všichni a hodně kilometru se všema bodama Věrný čtenář TipCARs
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:06, Krasny clanek,
gratuluji, 100 % souhlas. Mam Nissan Almera Sedan N15, r.v. 1998, samozrejme multilink. Co se s tim autem da delat je snad mimo fyzikalni zakony. Po 150.000 km zatim vse original. Zasadni nebezpeci vidim v tom, kdyz obcas presednu jinam a jedu jako s Almerou. To mi casto ma polovina silnice nestaci, obcas doslo i na levou krajnici. Podotykam, ze nejsem teenager s ksiltovkou dozadu, je mi 55 a obcas se tam, kde to jde, rad povozim. S Almerou je to skutecne radostny zazitek. Pripadne diskutujici prosim o radu, co si poridit, az Almera doslouzi (doufam, ze to zas tak brzy nebude).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:13, RE: eTeflon
anonym napsal:
Zdravím všechny! Je to škoda, že zrovna Honda se dala tímto směrem. Mel jsem Accorda r.v. 1998 a ten má multi-link vzadu a co jsem si s tak dlouhým autem mohl dovolit v zatačkách to pomalu porušovalo zákony fytiky je pravda ze na ní byly nove tlumiče orig. KaYaBa a 16" s Toyo... ...ale i s normálníma gumama to auto neskutečně drželo. Ovšem druhá stránka věci byla údržba... musel sem měnit pár silentbloků a čepy na předku. Všechno sem kupoval z Japonska a bylo to trošku dražší, ale když to člo...
Z toho duvodu jsem šel radši do Mondea než do Passatu (2002), protože vlastnosti toho zadku a tím i celku v limitních situacích se absolutně nedají srovnat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:22, to jsem potreboval slyset
Nikdy jsem do diskuse nepsal. Tento super clanek mi vsak uz nedal. Blahopreji autorovi. Jen muj vysneny civic dostava trhliny...forda nemuzu, ma ho kazdy v rodine..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:27, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
gratuluji, 100 % souhlas. Mam Nissan Almera Sedan N15, r.v. 1998, samozrejme multilink. Co se s tim autem da delat je snad mimo fyzikalni zakony. Po 150.000 km zatim vse original. Zasadni nebezpeci vidim v tom, kdyz obcas presednu jinam a jedu jako s Almerou. To mi casto ma polovina silnice nestaci, obcas doslo i na levou krajnici. Podotykam, ze nejsem teenager s ksiltovkou dozadu, je mi 55 a obcas se tam, kde to jde, rad povozim. S Almerou je to skutecne radostny zazitek. Pripadne diskutujici p...
Ještě než Almera doslouží, svezte se v Subaru. O dalším autě bude rozhodnuto. Přeci jen Subo je ještě o kus dál. Uvidíte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:28, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
gratuluji, 100 % souhlas. Mam Nissan Almera Sedan N15, r.v. 1998, samozrejme multilink. Co se s tim autem da delat je snad mimo fyzikalni zakony. Po 150.000 km zatim vse original. Zasadni nebezpeci vidim v tom, kdyz obcas presednu jinam a jedu jako s Almerou. To mi casto ma polovina silnice nestaci, obcas doslo i na levou krajnici. Podotykam, ze nejsem teenager s ksiltovkou dozadu, je mi 55 a obcas se tam, kde to jde, rad povozim. S Almerou je to skutecne radostny zazitek. Pripadne diskutujici p...
Po Almeře Focuse druhé generace......Též hledám auto nižší střední třídy. Ve výběru mám golfa5 a focuse2. Právě kvůli víceprvku. Focus po faceliftu vypada dobře, hodně se změnil interiér, být Vámi tak neváhám. A když něco většího tak Mondeo MK3 (to lze koupit slušné do 200.000.-). Kdybych se nebál nákladů na provoz okamžitě bych sáhl po BMW3 (asi E46, protože je dostupná a E36 se dle mého moc nevyvedla, od crastestu, akustickou izolaci až po některé mechanické prvky). V autech do 100 t. bych vybíral z Japonské nabídky (almera,primera,accord,626), už vidím jak zastánci VW píší, že by do toho nevlezli. V jednom mají pravdu - interiér žádná sláva, bezpečnost nic moc, auta jsou špatně izilovaná .....ale za 70-90t. nemůžete chtít luxus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:31, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
Po Almeře Focuse druhé generace......Též hledám auto nižší střední třídy. Ve výběru mám golfa5 a focuse2. Právě kvůli víceprvku. Focus po faceliftu vypada dobře, hodně se změnil interiér, být Vámi tak neváhám. A když něco většího tak Mondeo MK3 (to lze koupit slušné do 200.000.-). Kdybych se nebál nákladů na provoz okamžitě bych sáhl po BMW3 (asi E46, protože je dostupná a E36 se dle mého moc nevyvedla, od crastestu, akustickou izolaci až po některé mechanické prvky). V autech do 100 t. bych vyb...
O komfort tu ale vubec nejde, jde o penize.......jestli za 70t. golfa3 nebo hondu accord v plné výbavě z roku 1997...je snad jasno.....Pokud mate 300.000.- na E46 nebo Mondeo, je jasné že nad ojetinou za 70t. ohrnujete nos....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 09:47, Zamereni
Ale chce to taky trosku poukazat na zamereni naprav. Treba ja, kdyz jsem potreboval asi rok vozit tezsi materialy, mel jsem auto s traverzou(astra combi). Po nalozeni cca 300kg v kufru se to auto chovalo zcela normalne s lehce zhorsenymi jizdnimy vlastnostmi danymi odlehcenym predkem a tolik nejelo. Jenze pak byla astra na garancce a ja to nalozil do manzelcina FF combi(rok stary, najeto 12t km). A to auto se pri tehle zatezi nedalo skoro udrzet na silnici.
Obcas se divim, ze treba redaktori u kombiku neudelaji i test s plnym kufrem, pak by treba nektere oslnive vysledky tak oslnive nebyly...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:07, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
Ještě než Almera doslouží, svezte se v Subaru. O dalším autě bude rozhodnuto. Přeci jen Subo je ještě o kus dál. Uvidíte.
Verim. Diky za tip. Ale. U Almery jsem schopen dlouhodobe jezdit za 6,35. Naklady na servis 0 (samozrejme krome pravidelnych prohlidek). To by asi u Subaru bylo trochu jinde nebo ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:09, RE: Zamereni
anonym napsal:
Ale chce to taky trosku poukazat na zamereni naprav. Treba ja, kdyz jsem potreboval asi rok vozit tezsi materialy, mel jsem auto s traverzou(astra combi). Po nalozeni cca 300kg v kufru se to auto chovalo zcela normalne s lehce zhorsenymi jizdnimy vlastnostmi danymi odlehcenym predkem a tolik nejelo. Jenze pak byla astra na garancce a ja to nalozil do manzelcina FF combi(rok stary, najeto 12t km). A to auto se pri tehle zatezi nedalo skoro udrzet na silnici.
Obcas se divim, ze treba redaktori u ...
Můžu potvrdit-mám primeru kombi r.00 a při normální rodinné jízdě má auto absolutně jisté chování na silnici,reaguje na každé drbnutí do volantu,v zatáčce se vůbec nenaklání.Stačí naložit 30 pytlů cementu nebo partu kamarádů a libové jízdní vlastnosti se změní v klechtání volantem a náklon ála škoda 120...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:09, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
Po Almeře Focuse druhé generace......Též hledám auto nižší střední třídy. Ve výběru mám golfa5 a focuse2. Právě kvůli víceprvku. Focus po faceliftu vypada dobře, hodně se změnil interiér, být Vámi tak neváhám. A když něco většího tak Mondeo MK3 (to lze koupit slušné do 200.000.-). Kdybych se nebál nákladů na provoz okamžitě bych sáhl po BMW3 (asi E46, protože je dostupná a E36 se dle mého moc nevyvedla, od crastestu, akustickou izolaci až po některé mechanické prvky). V autech do 100 t. bych vyb...
Souhlas. Jeste mam v merku Cee´D, trebas i dvoudvirko, Corollu (Auris). Co vy na to?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:10, RE: Krasny clanek,
anonym napsal:
Verim. Diky za tip. Ale. U Almery jsem schopen dlouhodobe jezdit za 6,35. Naklady na servis 0 (samozrejme krome pravidelnych prohlidek). To by asi u Subaru bylo trochu jinde nebo ne?
To je pravda pouze z části. Pokud jde o opravy nějakých poruch, žádné nejsou. To potvrzují mé zkušenosti a nakonec i statistiky. Jen těžko hledat spolehlivější auta než Subaru. Na druhou stranu spotřeba je vyšší, přeci jen permanentní pohon obou náprav a motor boxer si řekne o víc šťávy. Ale za to svezení to stojí, to potvrdí každý, kdo v tom jezdil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:11, RE: Zamereni
anonym napsal:
Ale chce to taky trosku poukazat na zamereni naprav. Treba ja, kdyz jsem potreboval asi rok vozit tezsi materialy, mel jsem auto s traverzou(astra combi). Po nalozeni cca 300kg v kufru se to auto chovalo zcela normalne s lehce zhorsenymi jizdnimy vlastnostmi danymi odlehcenym predkem a tolik nejelo. Jenze pak byla astra na garancce a ja to nalozil do manzelcina FF combi(rok stary, najeto 12t km). A to auto se pri tehle zatezi nedalo skoro udrzet na silnici.
Obcas se divim, ze treba redaktori u ...
Vyborny je taky Zetor 50 Super. Je to ale 4 napravovy komplet, nevadilo by? Zase se da sehnat relativne levne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:26, RE: to jsem potreboval slyset
anonym napsal:
Nikdy jsem do diskuse nepsal. Tento super clanek mi vsak uz nedal. Blahopreji autorovi. Jen muj vysneny civic dostava trhliny...forda nemuzu, ma ho kazdy v rodine..
Bravo pane Stýblo, opravdu skvělý článek a hlavně i skvěle čtivý. Mám na věc stejný názor a osobně si také mysl¨ím, že u zmíněného Civicu hatchback je jeho jednoduchá zadní náprava krokem zpět. Právě současný Civic nejlépe v praxi ukazuje, to co píšete. Zatímco sedan se zadní víceprvkovou nápravou je po stránce jízdy mnohem příjemnějším vozem, neboť ona složitá konstrukce dovoluje větší zdvihy kol a zároveň disponuje měkčím uložením některých ramen a v rovnakém duchu naladěnými tlumiči a pružinami. Však také oproti hatchbacku, jež je výrazně tvrdší jezdí sedan mnohem komfortněji a řekl bych tak nějak dospěleji (s pocitem vozu o třídu výššího). Citelný rozdíl je i na těch nerovnostech. Na nich máte u hatchbacku při tvrdé jízdě pocit, že jste více ve vzduchu než na silnici, zatímco sedan je nádherně pohltí. Civic hatchback jezdí dokonale na hladkých silnicích, na rozbitých už je to prostě horší. Tomáš Dusil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:31, Recenze
Vetsina lidi si precte par takovych recezi a podle toho se potom rozhoduje. To, ze tam jsou nejvice vyzdvihovany sportovni vlastnosti, jim nedojde. Jak uz nekdo rekl, 95% lidi jich nikdy nevyuzije! Ted uz se montuji diskove brzdy i na zadni napravu a byly casy , kdy Honda mela i rizeni na zadni naprave. Vetsine lidem jde o spolehlive a nenarocne auto a namisto toho se jim serviruje tohle!! Tem kdoz tu peji chvalu na drahy multilink, bych rad pripomenul, ze casto tuhost perovani ma vetsi vliv na jizdni vlastnosti, nez usporadani vzadu !!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 10:59, RE: Recenze
anonym napsal:
Vetsina lidi si precte par takovych recezi a podle toho se potom rozhoduje. To, ze tam jsou nejvice vyzdvihovany sportovni vlastnosti, jim nedojde. Jak uz nekdo rekl, 95% lidi jich nikdy nevyuzije! Ted uz se montuji diskove brzdy i na zadni napravu a byly casy , kdy Honda mela i rizeni na zadni naprave. Vetsine lidem jde o spolehlive a nenarocne auto a namisto toho se jim serviruje tohle!! Tem kdoz tu peji chvalu na drahy multilink, bych rad pripomenul, ze casto tuhost perovani ma vetsi vliv na ...
Jak to myslíš že 95% nevyužije podvozek? Do zatáček jezdíme všichni.
S multilinkem je to zívačka , s měkkým odpružením eliminujícím nedostatky jednoduché nápravy horor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 11:09, RE: Recenze
anonym napsal:
Jak to myslíš že 95% nevyužije podvozek? Do zatáček jezdíme všichni.
S multilinkem je to zívačka , s měkkým odpružením eliminujícím nedostatky jednoduché nápravy horor.
Průjezd zatáčkou horor?A kolik tou zatáčkou projíždíš?Při 90 na silnicích první třídy není problém projet většinu zatáček s jakýmkoliv autem-ať je vzadu náprava jakákoliv.Na horších silnicích tě pak nelimituje vlastnost nápravy jako spíš výhled za zatáčku.Takže vážně 95 procent lidí se nikdy na limity podvozku nedostane.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 11:14, RE: Recenze
anonym napsal:
Jak to myslíš že 95% nevyužije podvozek? Do zatáček jezdíme všichni.
S multilinkem je to zívačka , s měkkým odpružením eliminujícím nedostatky jednoduché nápravy horor.
On to myslí tak, že do zatáček nejezdíš na hraně.
Článek je velice zajímavý. Od pana Stýbla jsou tu asi tak technicky nejlepší články. Zatím nenapsal nic, co bych jinde četl jinak, čili u věcí, které se tady dozvídám poprvé, mu docela věřím.
Ono je to tak se vším - všechno je maximalistické, ale reálně se využívá jen zlomek. Mám v autě 90-ti koňový motor, což je na dnešní poměry už docela bída, ale těch všech 90 koní potřebuju velmi zřídka, nejvyšší dovolená rychlost je 183, což je na dnešní poměry opět málo, ale víc než 150 nejezdím(a to zase při nějakém manévru na dálnici, kdy mě někdo velmi rychle dojíždí), kalkulačku potřebuju na pár úkonů, ale má tolik funkcí, že 90% jich nepotřebuji, mobil mám na telefonování, sms a občas mě budí a má spoustu funkcí k ničemu atd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.01.2008 11:23, RE: Recenze
anonym napsal:
Vetsina lidi si precte par takovych recezi a podle toho se potom rozhoduje. To, ze tam jsou nejvice vyzdvihovany sportovni vlastnosti, jim nedojde. Jak uz nekdo rekl, 95% lidi jich nikdy nevyuzije! Ted uz se montuji diskove brzdy i na zadni napravu a byly casy , kdy Honda mela i rizeni na zadni naprave. Vetsine lidem jde o spolehlive a nenarocne auto a namisto toho se jim serviruje tohle!! Tem kdoz tu peji chvalu na drahy multilink, bych rad pripomenul, ze casto tuhost perovani ma vetsi vliv na ...
No. Ono taky nejde jen o to, jak se auto zachova nikoliv pri beznem jezdeni (souhlas, ze 95 % ridicu se do meznich situaci snahou o rychlou jizdu nedostane), ale jde zejmena o to, jak se auto zachova prave v meznich situacich, do kterych se ridic muze snadno dostat bez vlastniho pricineni. Tady je prinos lepsiho reseni zejmena prave pro "kloboucniky" - zkuseny ridic si v techto meznich situacich spise dokaze poradit i s vozem s horsimi vlastnostmi, zejmena kdyz je ma prectene, vyzkousene.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.