0
zpět
 

diskuze k tématu: životnost vodní pumpy u motorů s řetězovými rozvody?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy
Bronn
počet příspěvků99
datum registrace23.11.2014
Pondělí 24.11.2014 22:25, životnost vodní pumpy u motorů s řetězovými rozvody?
Zdravím všechny automobilové nadšence.
Mám takový speciální technický dotaz.
Proč se při výměně rozvodů (řemen) musí měnit i vodní pumpa, když u motorů s prakticky doživotními rozvody řetězem se pumpa nikdy měnit nemusí?

Předem díky za odpověd
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 24.11.2014 23:16, Odpověď
Odpověď je docela prostá a logická. Protože při povolení řemenu a nasazení jiného dojde k jinému zatížení ložiska, než na které bylo zvyklé a to rázem odejde. Čerpadlo se tedy záhy zadře (velmi pravděpodobně, ne vždy). Je to závislé na délce intervalů výměny. Navíc čerpadlo u řetězového rozvodu se obvykle dimenzuje robustněji, protože se prostě s výměnou nepočítá.
reagovat
Mashur
počet příspěvků32
datum registrace10.12.2009
Úterý 25.11.2014 12:33, čerpadlo Primera P10
já měnil čerpadlo na Nissanu Primera P10 v nějakých cca 230 000 km - začalo někama téct. Motor měl v tu dobu ještě stále řetěz OK.
reagovat
Corlis
počet příspěvků127
datum registrace14.03.2007
Úterý 25.11.2014 16:43, RE: čerpadlo Primera P10
Mashur napsal:
já měnil čerpadlo na Nissanu Primera P10 v nějakých cca 230 000 km - začalo někama téct. Motor měl v tu dobu ještě stále řetěz OK.




mne tohle potkalo před lety s narvanou omegou věcma a lidma při jízdě na dovolenou na dálnici, teplota nahoru, voda v čudu.... rozvody udělány, papíry od nich i o výměně pumpy jsem měl. No a ejhle, servis, který mi opravoval, mi sdělil, že na pumpu šahnuto nebylo /tím, kdo dělal rozvody/....od té doby vždy rozvody osobní dohled.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.