0
zpět
 

diskuze k tématu: Zimní pneu v létě – jak se chovají za vysokých teplot?

kategorie zařazení tématu:
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 23.07.2015 14:13, zimní gumy v létě
Já jsem toho zastáncem nikdy nebyl, ale minulý rok jsem měl 4mm zimní Goodyear ultragrip a bylo mi je líto vyhodit. Nechal jsem je na autě a jezdil s nimi celé léto a naprosto bezproblémů. Ze začátku má člověk respekt, ale postupem času mě připadalo, že to drží v zatáčkách naprosto stejně jako letní. Víc se sjížděli, malinko hůř to brzdilo. Jinak žádný problém. Mám to do práce samou zatáčku a tak jsem to docela testoval :) . Sice to pištělo, tam kde letní nepiští, ale gumy držely normálně. Takže na běžné rozumné ježdění v tom není problém. Jinak ona ta stará zimní je už stejně tvrdá, takže už to není tak měkké jako nová zimní guma. Všude se mluví o ekologii atd. a mně teda přijde docela hovadské vyhazovat gumy se 4mm, takže další zimní dojedu zase a ať se gumárenské společnosti staví třeba na hlavu
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 23.07.2015 14:59, RE: zimní gumy v létě
driver111 napsal:
Já jsem toho zastáncem nikdy nebyl, ale minulý rok jsem měl 4mm zimní Goodyear ultragrip a bylo mi je líto vyhodit. Nechal jsem je na autě a jezdil s nimi celé léto a naprosto bezproblémů. Ze začátku má člověk respekt, ale postupem času mě připadalo, že to drží v zatáčkách naprosto stejně jako letní. Víc se sjížděli, malinko hůř to brzdilo. Jinak žádný problém. Mám to do práce samou zatáčku a tak jsem to docela testoval :) . Sice to pištělo, tam kde letní nepiští, ale gumy držely normálně. Takže na běžné rozumné ježdění v tom není problém. Jinak ona ta stará zimní je už stejně tvrdá, takže už to není tak měkké jako nová zimní guma. Všude se mluví o ekologii atd. a mně teda přijde docela hovadské vyhazovat gumy se 4mm, takže další zimní dojedu zase a ať se gumárenské společnosti staví třeba na hlavu


Asi tak. Gumidci si budou muset prolobovat zakaz zimnich gum v obdobi 1.4. - 31.10., jinak to nevidim
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 23.07.2015 15:27, gumy
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 23.07.2015 16:14, RE: gumy
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...


Víceméně souhlas, až na tu spotřebu... V zimě jsem měl nový Nokkiany, na léto obul nový sportblueresponse (nebo jak se to jmenuje), a spotřeba spadla pomalu o litr. Při nájezdu 2-3tis km/měs je to znát...
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 23.07.2015 17:06, RE: gumy
Pepe napsal:
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...
Víceméně souhlas, až na tu spotřebu... V zimě jsem měl nový Nokkiany, na léto obul nový sportblueresponse (nebo jak se to jmenuje), a spotřeba spadla pomalu o litr. Při nájezdu 2-3tis km/měs je to znát...


Ono to může být také tím, když nad tím přemýšlím, že mám zimní 195/65 15 a letní 205/55 16, takže tím, že je větší letní kolo a menší zima, tak je možné, že jsem to nezaznamenal. Ale fakt mě zrovna toto zajímalo, takže jsem to docela sledoval.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 23.07.2015 18:22, lobby
ročně najezdím opravdu dost,teď dojíždím na jednom autě ještě zimní pneu (3-4mm).Nedávno jsem musel krizově zabrzdit na dálnici 130-0km/h a přestože bylo 35stupnu a mé auto má kolem 2t pohotovostní hmotnost nevšiml jsem si jakéhokoliv problému,že by to prokluzovalo nebo nehctělo brzdit.To,že to trochu víc hučí v létě než v zimě to opravdu neřeším,protože většinu času v autě mám puštěné rádio.A jestli to žere o 0,2l/100km opravdu neřeším,když si spočítám kolik ušetřím tím,že nemusím tam dávat nové gumy..

Takže článek je opět lobby.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 23.07.2015 19:19, RE: gumy
driver111 napsal:
Pepe napsal:
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...
Víceméně souhlas, až na tu spotřebu... V zimě jsem měl nový Nokkiany, na léto obul nový sportblueresponse (nebo jak se to jmenuje), a spotřeba spadla pomalu o litr. Při nájezdu 2-3tis km/měs je to znát...
Ono to může být také tím, když nad tím přemýšlím, že mám zimní 195/65 15 a letní 205/55 16, takže tím, že je větší letní kolo a menší zima, tak je možné, že jsem to nezaznamenal. Ale fakt mě zrovna toto zajímalo, takže jsem to docela sledoval.


Primárně jsem to nesledoval, ale tím, že se to takhle sešlo (nový zimní i letní), tak mě to koplo. Rozměr stejný (205/55/16), v úvahu je třeba brát i opatrnější způsob jízdy v zimě...
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 23.07.2015 20:02, zimní gumy.... byla jednou jedna pohádka
ročně najedu něco mezi 75 - 80 tisíci. Na zimu vetšinou koupím zimní gumy páč je povinnej úchylně zbytečnej vzorek 4 mm, kterej se přes zimu trochu sjede, a pak jsou akorat na dojetí přes léto, protože s mým nájezdem by na druhou zimu nevydržely. Takže jezdim poslední tři roky celoročně na zimních a to díky debilnímu zákonu (gumárenské lobby). Zimní gumy totiž jsou jen o TROCHU lepší na sněhu, jinak jsou horší na mokru a na suchu, i za nízkých teplot !!!
osobně jezdím opravdu 99% dálnice. jestli jsem sníh potkal tak třikrát do roka, tak je to hodně.
Před časem jsem koupil nové letní pneu a jezdil v nich v zimě. Světe div se, žádný rozdíl. (To zimní ještě nebyly povinné) u letních stačil do sněhu nesjetý vzorek..

Ten článek je vážně slátanina, autor promine. Ten článek je na úrovní zhruba abíčka a promluví do duše 10-letý klukům... Existuje nějaký důkaz pro ta tvrzení obsažená v článku, nebo je zde přání otcem myšlenky?
Zkušenosti totiž říkají něco uplně jiného...
Spíše to vypadá, že autor doslal přislíbeno od nějakého výrobce pneu sadu zadarmo, když tohle napíše.. Je to PR jak vyšitý.

jestli se ty gumy testovaly stejně diletantsky jako ty pantfole za volantem v nedávném článku, je to k smíchu
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 23.07.2015 20:57, RE: zimní gumy.... byla jednou jedna pohádka
Zvirak napsal:
ročně najedu něco mezi 75 - 80 tisíci. Na zimu vetšinou koupím zimní gumy páč je povinnej úchylně zbytečnej vzorek 4 mm, kterej se přes zimu trochu sjede, a pak jsou akorat na dojetí přes léto, protože s mým nájezdem by na druhou zimu nevydržely. Takže jezdim poslední tři roky celoročně na zimních a to díky debilnímu zákonu (gumárenské lobby). Zimní gumy totiž jsou jen o TROCHU lepší na sněhu, jinak jsou horší na mokru a na suchu, i za nízkých teplot !!!osobně jezdím opravdu 99% dálnice. jestli jsem sníh potkal tak třikrát do roka, tak je to hodně.Před časem jsem koupil nové letní pneu a jezdil v nich v zimě. Světe div se, žádný rozdíl. (To zimní ještě nebyly povinné) u letních stačil do sněhu nesjetý vzorek..Ten článek je vážně slátanina, autor promine. Ten článek je na úrovní zhruba abíčka a promluví do duše 10-letý klukům... Existuje nějaký důkaz pro ta tvrzení obsažená v článku, nebo je zde přání otcem myšlenky?Zkušenosti totiž říkají něco uplně jiného...Spíše to vypadá, že autor doslal přislíbeno od nějakého výrobce pneu sadu zadarmo, když tohle napíše.. Je to PR jak vyšitý.jestli se ty gumy testovaly stejně diletantsky jako ty pantfole za volantem v nedávném článku, je to k smíchu


Dovoluji si nesouhlasit.Na letních pneumatikách se nedá v zimě u nás na vysočině bezpečně jezdit.Po uklouzaném sněhu,nebo náledí je rozdíl mezi zimní a letní gumou pořádně znát.Dojíždět zimní gumy v létě ,proč ne.I když spotřeba je samozřejmě větší.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 23.07.2015 21:34, RE: zimní gumy.... byla jednou jedna pohádka
Fanda napsal:
Zvirak napsal:
ročně najedu něco mezi 75 - 80 tisíci. Na zimu vetšinou koupím zimní gumy páč je povinnej úchylně zbytečnej vzorek 4 mm, kterej se přes zimu trochu sjede, a pak jsou akorat na dojetí přes léto, protože s mým nájezdem by na druhou zimu nevydržely. Takže jezdim poslední tři roky celoročně na zimních a to díky debilnímu zákonu (gumárenské lobby). Zimní gumy totiž jsou jen o TROCHU lepší na sněhu, jinak jsou horší na mokru a na suchu, i za nízkých teplot !!!osobně jezdím opravdu 99% dálnice. jestli jsem sníh potkal tak třikrát do roka, tak je to hodně.Před časem jsem koupil nové letní pneu a jezdil v nich v zimě. Světe div se, žádný rozdíl. (To zimní ještě nebyly povinné) u letních stačil do sněhu nesjetý vzorek..Ten článek je vážně slátanina, autor promine. Ten článek je na úrovní zhruba abíčka a promluví do duše 10-letý klukům... Existuje nějaký důkaz pro ta tvrzení obsažená v článku, nebo je zde přání otcem myšlenky?Zkušenosti totiž říkají něco uplně jiného...Spíše to vypadá, že autor doslal přislíbeno od nějakého výrobce pneu sadu zadarmo, když tohle napíše.. Je to PR jak vyšitý.jestli se ty gumy testovaly stejně diletantsky jako ty pantfole za volantem v nedávném článku, je to k smíchu
Dovoluji si nesouhlasit.Na letních pneumatikách se nedá v zimě u nás na vysočině bezpečně jezdit.Po uklouzaném sněhu,nebo náledí je rozdíl mezi zimní a letní gumou pořádně znát.Dojíždět zimní gumy v létě ,proč ne.I když spotřeba je samozřejmě větší.


Ač nebydlím na Vysočině musím souhlasit. Osobně v zimě rozdíl mezi zimní a letní pneu cítím velký, nikdy bych si nedovolil tvrdit že jsou jen o trochu lepší. Zimáky v létě také dojíždim a krom pískání v zatáčkách nepocituji rozdíl.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 23.07.2015 21:57, RE: zimní gumy.... byla jednou jedna pohádka
PetrT napsal:
Fanda napsal:
Zvirak napsal:
ročně najedu něco mezi 75 - 80 tisíci. Na zimu vetšinou koupím zimní gumy páč je povinnej úchylně zbytečnej vzorek 4 mm, kterej se přes zimu trochu sjede, a pak jsou akorat na dojetí přes léto, protože s mým nájezdem by na druhou zimu nevydržely. Takže jezdim poslední tři roky celoročně na zimních a to díky debilnímu zákonu (gumárenské lobby). Zimní gumy totiž jsou jen o TROCHU lepší na sněhu, jinak jsou horší na mokru a na suchu, i za nízkých teplot !!!osobně jezdím opravdu 99% dálnice. jestli jsem sníh potkal tak třikrát do roka, tak je to hodně.Před časem jsem koupil nové letní pneu a jezdil v nich v zimě. Světe div se, žádný rozdíl. (To zimní ještě nebyly povinné) u letních stačil do sněhu nesjetý vzorek..Ten článek je vážně slátanina, autor promine. Ten článek je na úrovní zhruba abíčka a promluví do duše 10-letý klukům... Existuje nějaký důkaz pro ta tvrzení obsažená v článku, nebo je zde přání otcem myšlenky?Zkušenosti totiž říkají něco uplně jiného...Spíše to vypadá, že autor doslal přislíbeno od nějakého výrobce pneu sadu zadarmo, když tohle napíše.. Je to PR jak vyšitý.jestli se ty gumy testovaly stejně diletantsky jako ty pantfole za volantem v nedávném článku, je to k smíchu
Dovoluji si nesouhlasit.Na letních pneumatikách se nedá v zimě u nás na vysočině bezpečně jezdit.Po uklouzaném sněhu,nebo náledí je rozdíl mezi zimní a letní gumou pořádně znát.Dojíždět zimní gumy v létě ,proč ne.I když spotřeba je samozřejmě větší.
Ač nebydlím na Vysočině musím souhlasit. Osobně v zimě rozdíl mezi zimní a letní pneu cítím velký, nikdy bych si nedovolil tvrdit že jsou jen o trochu lepší. Zimáky v létě také dojíždim a krom pískání v zatáčkách nepocituji rozdíl.


Však on Zvirak psal o dálničním provozu na suchém nebo mokrém povrchu (což je v našich zeměpisných končinách nejběžnější stav) a tam je rozdíl mezi letní a zimní pneu skutečně minimální bez ohledu na teplotu. Na sněhu jednoznačně boduje zimní pneu, ale jak správně píše Zvirák, jak často je na silnici skutečně souvislá vrstva sněhu?? 4x do roka? A to je ještě vždy ve zprávách - udeřila kalamita .... .
Já sice měním kola "dle zákona", ale valný smysl v tom nevidím. Spotřeba je vyšší se zimní sadou 195/65R15 cca o 0,5 litru proti letní sadě 205/55R16. Hluk je výrazně vyšší u zimní sady. Ovladatelnost auta je na zimních pneu o řád horší (Conti Wintercontact TS850 - dle testů top pneu).
reagovat
AnderN
počet příspěvků53
datum registrace09.05.2007
Pátek 31.07.2015 10:51, RE: gumy
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...


Máte pravdu, ale záleží na konkrétním vozidle, pneumatikách, podmínkách použití. Mám jedno auto, kde rozdíl je opravdu nepatrný, protože je lehké a pohybuje se převážně po městě rychlostmi do 60-80 km/h max. Naopak na druhém větším autě, které jezdí dlouhé trasy převážně po dálnicích, je rozdíl v chování jasně znát a na spotřebě je to rozdíl skoro litr v neprospěch zimních, to už není jen chyba měření Pneumatiky ve všech případech renomované a vybírané s rozumem, ne protektor ani Čína.
reagovat
AnderN
počet příspěvků53
datum registrace09.05.2007
Pátek 31.07.2015 10:51, RE: gumy
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...


Pardon za duplicitu, server Tipcars reportoval chybu a vložil příspěvek dvakrát.
reagovat
AnderN
počet příspěvků53
datum registrace09.05.2007
Pátek 31.07.2015 11:00, No vida ...
... a je to tady, první vlaštovka. Věc, na kterou jsem upozorňoval své okolí již ve chvíli, kdy MDČR přišlo se stávající podobou paragrafů přikazujících použití zimních pneumatik. Co se asi pak stane se zimní pneumatikou, jejíž vzorek klesne pod 4 mm a nebude možné ji podle zákona v zimě použít? Jistě, lidé ji přece přirozeně vymění za novou Cože? Oni na nich jezdí v létě? No to je překvapení.

Jenže argument, že zimní pneu se v létě rychleji sjíždějí a tudíž nevydrží tak dlouho, je naprosto lichý pro člověka, který v létě dojíždí zimní pneumatiky se vzorkem pod 4 mm, protože v zimě už je takový řidič nepoužije. A jak správně podotkl kdosi nade mnou, není zrovna ekonomické vyhazovat pneumatiku se 4 mm vzorku (kterou mimochodem např. v Rakousku nebo Německu mohou lidé v zimě opět použít).

Samozřejmě stále platí, že všechno je především o zvyku. Stejně jako se řidič postupně adaptuje třeba na zhoršující se účinek tlumičů, měnící se chování spojky nebo brzd, úplně stejně si řidič zvykne také na jiné chování zimních pneumatik za vyšších teplot.

Pochopitelně záleží i na dalších aspektech, například na způsobu použití nebo také na tom, o jaké konkrétní vozidlo a pneumatiky jde. Pokud někdo jezdí nižšími rychlostmi po městě, rozdíl proti letnímu obutí nemusí vůbec poznat. Naopak jiný řidič s vysokým nájezdem převážně po dálnicích asi nebude se zimními pneumatikami úplně spokojený a ve vlastním zájmu je co nejdřív přezuje (otázky, co s těmi nedojetými zimními se samozřejmě nezbaví).

Tu teorii s použitím páru nových pneumatik na zadní nápravě raději než na přední slyším tedy poprvé a dost by mě zajímalo, kteří "odborníci" vám to poradili? Samozřejmě když jako řidič uvedu vozidlo do stavu, kdy hrozí ustřelení zádě v zatáčce, tak je lepší mít ty nové pneumatiky tam. V jiné situaci bude ale lepší mít ty nové pneumatiky vepředu, a těch bude podle mě většina.

Ona je to vůbec taková akademická debata. Jistě je nejlepší mít všechny pneumatiky sjeté zhruba stejně, takový stav nepřispěje k převaze ani nedotáčivosti ani přetáčivosti vyšší než jsou přirozené vlastnosti podvozku. Z tohoto pohledu jsou na tom lépe auta se zadním pohonem, kde zadní pneumatiky přenášejí výkon na vozovku a přední jsou více namáhány zatáčením a brzděním, takže se to ve výsledku přibližně srovná. Většina aut dnes ale jezdí s pohonem předním, kde se přední pneu sjíždějí výrazně rychleji než zadní. Když pak nazujete nové pneu na předek, rychleji se "srovnají" s těmi zadními, než naopak. Když ale nazujete nové na zadek, přední dříve dojezdíte a nahradíte taky novými.

Jak bylo již řečeno, článek je neúplný a tím pádem zavádějící, tvrzení v něm nejsou podložena fakty. Tak uvidíme, kam to povede dál.
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 31.07.2015 11:08, zimní letní a jejich provoz, to je téma na věčnou diskuzi
Vzhledem ke stáří ZP jsem se rozhodl, že je dojedu do zimy a vyměním za nové. Jenže v těch vedrech je jejich přilnavost opravdu citelně špatná, takže jsem tam dal kola s LP. Náhodou nedobrzdím, přijde chytrák a je to. Výměna kol není pro mne žádný problém.

Zimní sadu mám především proto, protože je to předepsané. ZP používám z těchto důvodů: letní pneu se vzorky, které se v současné době vyrábí, na sníh opravdu nejsou. Dále je používám proto, protože nevím, jaké bude počasí, případně stav vozovky 100 km vedle, nebo, když se budu večer vracet. A to jsem ujel za letošní zimu na sněhu asi 25 km. Protože už moc nejezdím, uvažuji o koupi Michelin Cross Climate, aby se vlk nažral.....
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 31.07.2015 13:48, RE: gumy
AnderN napsal:
driver111 napsal:
Ještě něco k té spotřebě - v článku se píše, že spotřeba znatelně roste. Ale to je tak minimální rozdíl, že to nelze zaznamenat a já to nezpozoroval, takže s tím bych taky nestrašil, ale nějak se lidi plašit musí. A já říkám pořád lepší značková ojetá zimní guma v létě, než třeba protektor, čína atd...
Máte pravdu, ale záleží na konkrétním vozidle, pneumatikách, podmínkách použití. Mám jedno auto, kde rozdíl je opravdu nepatrný, protože je lehké a pohybuje se převážně po městě rychlostmi do 60-80 km/h max. Naopak na druhém větším autě, které jezdí dlouhé trasy převážně po dálnicích, je rozdíl v chování jasně znát a na spotřebě je to rozdíl skoro litr v neprospěch zimních, to už není jen chyba měření Pneumatiky ve všech případech renomované a vybírané s rozumem, ne protektor ani Čína.


JJ, já taky s těmi zimními jsem nejezdil samozřejmě dálnice, na to jsem měl druhé auto s letními. Tam by to asi nebylo ideální. Ale na normální běžné ježdění uplně v pohodě.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 31.07.2015 13:50, RE: zimní letní a jejich provoz, to je téma na věčnou diskuzi
Abík napsal:
Vzhledem ke stáří ZP jsem se rozhodl, že je dojedu do zimy a vyměním za nové. Jenže v těch vedrech je jejich přilnavost opravdu citelně špatná, takže jsem tam dal kola s LP. Náhodou nedobrzdím, přijde chytrák a je to. Výměna kol není pro mne žádný problém. Zimní sadu mám především proto, protože je to předepsané. ZP používám z těchto důvodů: letní pneu se vzorky, které se v současné době vyrábí, na sníh opravdu nejsou. Dále je používám proto, protože nevím, jaké bude počasí, případně stav vozovky 100 km vedle, nebo, když se budu večer vracet. A to jsem ujel za letošní zimu na sněhu asi 25 km. Protože už moc nejezdím, uvažuji o koupi Michelin Cross Climate, aby se vlk nažral.....


No já se na ně taky díval, ale bv mém rozměru mě vyjde stejně, nebo líp koupita sadu zimních i letních. Ono se ušetří jen na přezouvání a žádná uni guma při horších klima podmínkách zimní nestačí. Samozřejmě záleží kolik člověk najede, pokud málo, tak to význam má.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 05.08.2015 09:30, přímé porovnání
schválně jsem nepsal dříve, chtěl jsem počkat až budu mít něco najeto na nových letních. po zimě jsem nechal na autě Conti Wintercontact 4x4 275/40 R20, dvě měly 4mm, dvě 5 mm. naprosto bez problémů zvládly i skoročtyřicítky začátkem července, hlučnost menší, dokonce mi přišlo že líp držely a byly znatelně měkčí i přes nižší profil. přímé porovnání s Conti Crosscontact 265/50 R20 které jsem nasadil před 14ti dny, protože na jedné zimní se objevila bulka na bočnici. spotřeba naprosto shodná. porovnávám běžné použití, na limitu by se asi rozdíly projevily. rozhodně bych nikdy nekoupil univerzální gumy, resp. nikdy bych je nepoužil na sněhu, na autě byly od výrobce GY Eagle RSA s označením M+S a stačilo trochu sněhu a na kruháčích jsem driftoval.
reagovat
Karel.Driver
počet příspěvků2
datum registrace15.08.2016
Čtvrtek 01.09.2016 13:46, Zimní v zimě, letní v létě
Čtu tady mnoho zajímavých názoru, ale osobně jsem zastáncem toho, že zimní pneu má být zimě a letní v létě. Sice jsou určitým kompromisem celoroční, ale pořád je to jenom kompromis.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 01.09.2016 21:38, RE: Zimní v zimě, letní v létě
Karel.Driver napsal:
Čtu tady mnoho zajímavých názoru, ale osobně jsem zastáncem toho, že zimní pneu má být zimě a letní v létě. Sice jsou určitým kompromisem celoroční, ale pořád je to jenom kompromis.


proč by např.člověk co jezdí 90% času po Praze a jednou za rok do CHorvatska měl kupovat zimní gumy?
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.