0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyteceny olej z prevodovky

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, oleje, aditiva, automobilky, francouzská vozidla
tomN
počet příspěvků30
datum registrace30.07.2015
Pondělí 03.04.2017 10:19, Vyteceny olej z prevodovky
Ahoj, zjistili jsme, ze nam vytekl nejspis vsechen olej z prevodovky u Renaultu Clio 2007 (jeste takovej ten starej). Mezitim jsme absolvovali cestu Praha - Podebrady a zpet.. az pote to zjistili... auto zatim kupodivu stale jezdi ale chci se jen zeptat, jestli to ted do servisu nechat odtah out nebo s tim par klimoteru popojet muzu, pripadne jak nejlepe abych prevodovku neodrovnal.. na taznem lane se stlacenou spojkou?

Dekuju za tipy
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 03.04.2017 11:42, RE: Vyteceny olej z prevodovky
tomN napsal:
Ahoj, zjistili jsme, ze nam vytekl nejspis vsechen olej z prevodovky u Renaultu Clio 2007 (jeste takovej ten starej). Mezitim jsme absolvovali cestu Praha - Podebrady a zpet.. az pote to zjistili... auto zatim kupodivu stale jezdi ale chci se jen zeptat, jestli to ted do servisu nechat odtah out nebo s tim par klimoteru popojet muzu, pripadne jak nejlepe abych prevodovku neodrovnal.. na taznem lane se stlacenou spojkou?Dekuju za tipy


Zaráží mě to slova nejspíš a všechen. Dle čeho soudíte, že vytekl a na základě čeho, že byl všechen? Kde to teče? V přírubě, přes gufero hřídele? Nebo ještě jinde?
Ad odtah:
- tažení na laně neřeší nic, protože převodovka se stejně točí a spojka na to nemá vliv. Spojka spojuje motor s převodovkou a ne kola s převodovkou.
- našel bych doplňovací otvor a v případě jistoty bych tam litránek oleje dolil a pozoroval, kudy to teče
- pár km do servisu bych jel i se suchou převodovkou s lehkou nohou (nemaže, ale taky nechladí)

Absence oleje by měla způsobovat hlučnější provoz a předpokládal bych i obtížné řazení. Jsou tyto příznaky přítomny?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 03.04.2017 17:07, RE: Vyteceny olej z prevodovky
tomN napsal:
Ahoj, zjistili jsme, ze nam vytekl nejspis vsechen olej z prevodovky u Renaultu Clio 2007 (jeste takovej ten starej). Mezitim jsme absolvovali cestu Praha - Podebrady a zpet.. az pote to zjistili... auto zatim kupodivu stale jezdi ale chci se jen zeptat, jestli to ted do servisu nechat odtah out nebo s tim par klimoteru popojet muzu, pripadne jak nejlepe abych prevodovku neodrovnal.. na taznem lane se stlacenou spojkou?Dekuju za tipy


Olej určitě nevytekl všechen, jinak by už převodovka měla zadřená ložiska. Navíc je ho tam skoro 4 litry - to by byla kaluž slušné velikosti a velké nebezpečnosti .
Nejlepší je lehnout pod auto, na přední straně převodovky (to je ta k čumáku auta) najít plastovou křídlatou krytku (originál je modrá nebo červená) - to je šroub plnícího otvoru. Ten normálně rukou vyšroubovat a hadičkou nebo jakoukoli stříkačkou olej doplnit. Jeho správná hladina je po dolní okraj toho plnícího otvoru.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Úterý 04.04.2017 08:22, RE: Vyteceny olej z prevodovky
No zadrena loziska by mit nemusela, pridam vlastni pribeh. Opel Vectra 1,8 benzin r.v.1997. Jedu v klidku po dalnici a najednou rana a poskoceni auta jako bych prejel zajice nebo tak neco. Kazdopadne v zrcatku nic tak jsem jel dal, Auto nic nehlasilo, vse se zdalo v poradku. Prijel jsem domu a zadni cast vozu lehce orosena olejem. Auto jsem umyl a vse se zdalo byt v poradku. Dalsi dny jsem s autem normalne jezdil a jen pod autem byla vzdy mala louzicka. Kontroloval jsem olej v motoru a ten nemizel, tak jsem to zatim neresil. (tehdy jsem jeste nevedel, ze je Problem v prevodovce) Kazdopadne najel jsem s tim asi 300km a pak to odvezl do servisu, kde zjistili, ze se uvolnilo ozubene kolecko predovky a vyletlo skrz prevodovku ven, teda pul ozubeneho kolecka vyletlo ven, druha pulka zustala v prevodovce. K cemu ozubene kolecko slouzilo nikdo nevi, protoze prevodovka normalne jezdila, takze kdyby "teoreticky" slo diru zavarit a doplnit olej tak by prevodovka jezdila dodnes. Kazdoapdne levneji vysla jina prevodovka z vrakoviste nez oprava stavajici....Jim jen chci rict, ze na prevodovce nebyl po veskere ztrate oleje znat zadny rozdil v razeni ani hlucnosti a to ani po 300km.

Pavlik napsal:
tomN napsal:
Ahoj, zjistili jsme, ze nam vytekl nejspis vsechen olej z prevodovky u Renaultu Clio 2007 (jeste takovej ten starej). Mezitim jsme absolvovali cestu Praha - Podebrady a zpet.. az pote to zjistili... auto zatim kupodivu stale jezdi ale chci se jen zeptat, jestli to ted do servisu nechat odtah out nebo s tim par klimoteru popojet muzu, pripadne jak nejlepe abych prevodovku neodrovnal.. na taznem lane se stlacenou spojkou?Dekuju za tipy
Olej určitě nevytekl všechen, jinak by už převodovka měla zadřená ložiska. Navíc je ho tam skoro 4 litry - to by byla kaluž slušné velikosti a velké nebezpečnosti .Nejlepší je lehnout pod auto, na přední straně převodovky (to je ta k čumáku auta) najít plastovou křídlatou krytku (originál je modrá nebo červená) - to je šroub plnícího otvoru. Ten normálně rukou vyšroubovat a hadičkou nebo jakoukoli stříkačkou olej doplnit. Jeho správná hladina je po dolní okraj toho plnícího otvoru.


reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.