citace:
reakce na: Neys, 12.12.2020 09:07 (Zdravím všechny.Možná už je zd ...)
Ahoj, diesel nemá rád časté krátké cesty, to platí napříč všemi značkami. LPG s nepřímovstřikovým motorem snese i hodně nešetrné zacházení a tak zvážil bych i to jak vůz bude jezdit.
Nevím jaký máš rozpočet, u nového vozu bych bral tovární LPG ve Fiatu Tipo nebo v Dacii Duster 1.0 Tce. LPG měla do nedávna Dacie i s motory 0,9Tce, které se také povedly.
Ohledně "ekonomiky", LPG se oplatí už někde od 10000km/rok dle mého, protože každoroční revize plynu vyjde na pár stovek a nádrž se mění co 10let. Pokud je LPG přestavba kvalitní, více nebude třeba po dlouho dobu užívání. Mě se líbí i ekologie jízdy, LPG má opravdu daleko menší emise a to nejen CO2 ale i dalších karcinogenů, které zejména diesly "valí" do plic nám všem
Přímovstřikový benzín bez filtru pevných částic není na tom lépe, ale alespoň se dříve zahřeje