0
zpět
 

diskuze k tématu: Výběr dieselové Hondy CR-V

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla
Halbu
počet příspěvků2
datum registrace10.02.2023
Pátek 10.02.2023 12:21, Výběr dieselové Hondy CR-V
Dobrý den,
Potřeboval bych poradit s výběrem Hondy CR-V. Chtěl bych 4 generaci od r.v.2015 (po faceliftu), nevím ale jakou motorizaci a převodovku vybrat. Vybírám mezi 2.2 i-dtec 110kw 5AT nebo manuál a 1.6 i-dtec 118kw 9AT nebo manuál. Jak je na tom honda se spolehlivostí těchto jednotek? A je rozumné jít, když už do 9AT nebo 5AT nebo automat vůbec nebrat? Cena do 500 000 Kč.
Děkuji.
Marek
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Úterý 14.02.2023 10:02, RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Halbu, 10.02.2023 12:21 (Dobrý den,Potřeboval bych pora ...)


S dýzlem od Hondy zkušenost nemám, ale něco jsme někde četl - tedy vypovídací hodnota mojí informace je omezená: drahý servis díky neskutečně drahému katalyzátoru. Ale o tom mluvit nechchi, protože moje zkušenosts etýká Hondy s benzínovým agregátem. než jsempořídil jinou značku, měl jsme ve výběru právě CR-V, ale s 2,0i benzínem. Na tento motor nelez říct křivého slova,. neboť je to motor známý z Accorda i Civica a je lety prověřený a nemá slabých míst. Ostatně, jako každý jiný benzín od Homdy. Když jsem byl na testovací jízdě, měl jsme obavy z malého výkonu 2,0i v tak velkém autě. Zbytečně. 114kW stačí na běžné ježdění bez zásadních omezení a spotřeba po praze (šlo o pražského prodejce) byla po testovací jízdě asi 30km neskutečných necelých 8 litrů !!!Nicméně, pak jsme se začal zajímat o Accordy a tam nebyl problém se spotřebou hluboce pod 7/100, to včetně městských jízd. Nyní mám Civica jako městské přibližovadlo, ale s motorem pouze 1,8 a 103kW (ty kW tam jso, ale až kdesi v závratných otáčkových výšinách), ale i tak - jezdím s ní výhradně kratší trasy 5-30km a po roce mám spotřebu v průměru 5,7/100. Tím jen chci říct, že i do CR-V bych zvážil velmi příjemný benzínový a bezstarostný agregát, který lze sezhna i s HDM AT. A vyšší spotřeba benzínu proti naftě - hypoteticky bych očekával litr rozdíl, víc ne, se bohatě vrátí na levném servisu. Můj názor je, že dnes ojetá nafta nemá smysl.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Úterý 14.02.2023 12:44, RE: RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Zdeny60, 14.02.2023 10:02 (S dýzlem od Hondy zkušenost ne ...)


Zdeny, reálná dlouhodobá spotřeba motoru 2,0 v CR-V je 8,5-9,5 litru. Mají je už 5 let dva kolegové. Těch 8,5 je reálných při klidné plynulé jízdě do 110km/h (4x4 , velmi klidný řidič). Při kratších jízdách v režimu mamataxi s podílem města je realita těch 9,5 litru (2x4, řidič převážně žena). Jinak ten motor není dynamicky žádný zázrak a při potřebě výkonu se musí vytočit nad 3000RPM (jako ostatně každý 16 ventilový benzín). Pro SUV mi to jako ideální motorizace nepřišlo. V civicu OK, tam to člověka i baví, ale v "páprda autě" jede dieselová 1,6ka (obzvlášť biturbo) i starší 2,2ka mnohem lépe a příjemněji. Ve vyšších rychlostech jsou navíc oba diesely paradoxně tišší. Jediné s čím souhlasím je servisní blbuvzdornost a jednoduchost. Má to nepřímý vstřik a ten motor skutečně nejspíš přežije zbytek auta.
Osobně bych se díval po 1,6 biturbo. Zkrátil interval oleje na polovinu a v klidu jezdil. Ano DPF (ne katalyzátor) se jednou přihlásí, ale dá se sehnat originál za cca 40 tisíc (české zastoupení Hondy chce 85 tisíc), což je celkem běžná cena. Spotřeba 1,6ky je reálně do 6 litrů, v civicu umí v pohodě pod 5. Spočítejte si, jestli se vám to vyplatí a hlavně si reálně zkuste projev toho auta na silnici.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Úterý 14.02.2023 13:04, RE: RE: RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Pavlik, 14.02.2023 12:44 (Zdeny, reálná dlouhodobá spotř ...)


U mě je spotřeba vždy nižší, než mají jiní. Například nyní Outback 2,5 129kW za rok a něco, co ho mám - 6,4/100. trvalý 4x4, CVT, 18 metráků váhy. CR-V po pněkolika test jízdách vždy kolem 7, ale spíše pod 7. Civic 1,8 dokáže jet mimo dálnici delší trasu za 5, obvykle do 5,4. Nemohu za to, že to jiní tak nezvládají.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Úterý 14.02.2023 15:33, RE: RE: RE: RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Zdeny60, 14.02.2023 13:04 (U mě je spotřeba vždy nižší, n ...)


Zdeny, jsi prostě úžasný . Jen je mi divné, že kolega, který je skutečně mimořádně klidný na plynulý řidič (několik let jezdil s busem) takovou spotřebu nesvede ani v kombinaci natož ve městě (Praha) . Pravda, má 4x4 (nevím jakou verzi jsi testoval ty), tedy cca 0,5-0,7 litru navíc proti verzi s předním pohonem, ale i tak. Sedm litrů je dlouhodobě mimo realitu.
Já jezdím docela rychle a přesto se dostávám na všech autech cca 0,5 litru pod průměrnou spotřebu udávanou na spritmonitor.de. Ale ani tak se nedokážu dostat (dlouhodobě) na kombinovanou tabulkovou spotřebu aut. Ta Honda s dvoulitrem a 4x4 má tabulkovou kombinovanou spotřebu 8,2 litru....

Nicméně k tématu - tazatel se ptá na diesel. Motor 2,2 je starší a problémovější, nicméně příjemný motor. Pokud vám nevadí občas shánět díly v UK, kde jsou o polovinu levnější, je to OK volba. Automat bych u něj bral jen s neprůstřelnou servisní historií. Motor 1,6 biturbo 118kw je novější, jede ještě lépe než 2,2. Je náchylnější na olejový servis, takže bych hledal auto buď s co nejmenším nájezdem, nebo se zkráceným servisním intervalem. Má jen 5,1 litru oleje, který díky zahřívání v turbech docela rychle degraduje. Automat u něj bohužel neznám.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Úterý 14.02.2023 16:31, RE: RE: RE: RE: RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Pavlik, 14.02.2023 15:33 (Zdeny, jsi prostě úžasný ...)


Pavlík: pokud mi pošlelš svůj mail, pošlu ti tabulku čerpání a výpočtů u mých asi 6-7 posledních aut v excellu. tam si uděláš orázek sám. Takže když ti napíšu, že s Outbackem jezdím za průměr 6,4-6,6, tak tomu prostě věř. Infiniti G37 4x4 pod 9, Mazda 3MP pod 9, legacy 2,0R 121kW 4x4 7,98, Civic 5,6, Clio 5,8, druhý Clio 5,6, Legacy SpecB H6 180kW AT 8,7...víc nemám co dodat. Ano CR-V bylůa jen FWD, jel jsem v praze trasu Jarov, letiště po Evropské, pak na okruh přes ořech, Barrandov a zpátky na Jarov - proč bych lhal? K tomu ve svém věku fakt už nemám nejmenší důvod. Druhá testovací jízda byla v Bylanech v Auto-re, kde CR-V hodně točí, trasa přes Chrudim, Slatinany a zopět do BYlan - hluboko pod 7, taktéž FWD. jde to, jen to che trochu myslet a mít nohy v teple. Každej ať si jezdí, jak uzná. Já so benzín platím sám a jsme spokojen. Když někomu UKÁŽU!!!, ne řeknu, že Outback umí jet po 8 a on pak vidí 6,4 -6,6, tak s emi kácí v autě Ano, jsem úžasný. Umím to.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Středa 15.02.2023 09:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr dieselové Hondy CR-V
citace:
reakce na: Zdeny60, 14.02.2023 16:31 (Pavlík: pokud mi pošlelš svůj ...)


Zdeny, bylo by taky dobrý si přiznat, že těch extrémně nízkých spotřeb dostahuješ taky díky tomu, kde bydlíš a kde jezdíš.
Když jedu do Jeseníků, tak mi taky průměrná spotřeba spadne o litr až dva dolů.
Naopak já na svojí každodenní trase plné kolon nejsem schopnej se dostat ani na průměr Spritmonitoru, i když jezdím plynule a defenzivně.

Ale ať přispěju i k tématu CRV a nafta vs. benzín. Benzín servisně jednodušší. Nafta ale zase pružnější a úspornější. Díky pověsti japonských benzínových a naftových motorů si benzíny někdy až nesmyslně drží cenu a nafty jsou někdy až nesmyslně "levné"...
reagovat
Halbu
počet příspěvků2
datum registrace10.02.2023
Středa 15.02.2023 11:31, Spotřeby
Děkuji za příspěvky. Nyní mám CRV II 2.0 vtec s manuálem a mám spotřebu 10.2l. Hold Vysočina. Takže benzín již nechci, ikdyž je servisně jednodušší.
A jen tak mimochodem průměry z spritmonitor.de
1.6 idtec Man 6.65l
1.6 idtec 9at. 7.13l
2.2 idtec man 6.52l
2.2 idtec 5at. 7.4l
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Středa 15.02.2023 11:48, RE: Spotřeby
citace:
reakce na: Halbu, 15.02.2023 11:31 (Děkuji za příspěvky. Nyní mám ...)


Tak v tom případě je to jasné.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Středa 15.02.2023 11:55, RE: Spotřeby
citace:
reakce na: Halbu, 15.02.2023 11:31 (Děkuji za příspěvky. Nyní mám ...)


Tak když u jsme u toho spritmonitoru, tak spotřeba benzínového motoru 2,0 v druhé generaci a ve čtvrté generaci CRV je o cca 2 litry nižší. Při zachování prakticky stejně jednoduchého motoru...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 15.02.2023 12:50, RE: RE: Spotřeby
citace:
reakce na: KoobaS, 15.02.2023 11:55 (Tak když u jsme u toho spritmo ...)


Realitu jsem již napsal. Když pominu kouzelníky jako je Zdeny, tak normální člověk se s 2,0 motorem v CR-V čtvrté generace 4x4 pod 8,5 nedostane. Navíc ta nafta je opravdu jízdně o dost příjemnější.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Středa 15.02.2023 13:12, RE: RE: RE: Spotřeby
citace:
reakce na: Pavlik, 15.02.2023 12:50 (Realitu jsem již napsal. Když ...)


V tom spritmonitoru je průměr 8-8,5, ale jsou v tom zahrnuty i dvojkolky...
Byl bych opatrný na tvrzení, že se s "malorážkovou" naftou jezdí příjemněji než s atmo benzínem. Ale vím jak to myslíš, a pro běžného uživatele to bude asi pravda. Navíc s hondí 1,6 jsem neměl tu čest, takže nechci soudit. Jel jsem ale několikrát v acco 2,0 a 2,4 a bylo to moc příjemné svezení.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 15.02.2023 17:25, RE: RE: RE: RE: Spotřeby
citace:
reakce na: KoobaS, 15.02.2023 13:12 (V tom spritmonitoru je průměr ...)


Pocit z motoru a jeho "příjemnosti" hodně ovlivňuje kategorie auta. Civic i Accord jsou celkem zábavná řidičská auta, takže tam člověka baví pracovat s motorem, dojít si pro výkon do vyšších otáček, atd. Ale CR-V je SUV, které už ze své podstaty moc zábavné není. Mě osobně "běžný" výkon dvoulitru v CR-V nenadchl. Když se potom motor vytočí, je docela slyšet (rozhodně víc než v Accordu), což zase nesedí ke kategorii primárně pohodlného auta. A když už jsme u toho, ani odhlučnění podvozku není nic moc a třeba s minulým Tusconem nebo Sportage se nedá srovnat.
Rozhodně doporučuji vyzkoušet tu dieselovou 1,6 biturbo 118kw. Pochybuji, že poznáte rozdíl proti slušnému dieselovému dvoulitru. Navíc je ten motor opravdu tichý a kultivovaný.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.