0
zpět
 

diskuze k tématu: Výběr auta od 180 do 230tis CZK

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
dmai
počet příspěvků5
datum registrace27.12.2020
Neděle 27.12.2020 01:18, Výběr auta od 180 do 230tis CZK
Ahoj, chtěl bych se zeptat, které auto v daném rozpočtu byste mi doporučili.

Nejčastěji jezdím 2x10km denně město, občas víkendy chalupa 2x80km, alespoň 3x-5x ročně cesta z Liberce do Lipska (na kterou si ve svým Renaltu Modus 1.5DCi za 30tis netroufám ) ve dvou - čtyřech lidech

Úpřímně se moc nevyznám, proto se radši zeptám lidí, co se vyznají, nevím, zda zvolit naftu / benzín...(Ikdyž bych se radši přikláněl k benzinu abych se vůbec do Německých měst dostal ) Auto v tomhle rozpočtu bych chtěl mít alespoň na 5-7 let

Požadavek je jen větší kufr, ideálně kombi, předem díky za váš obětovanej čas
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 28.12.2020 11:14, RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: dmai, 27.12.2020 01:18 (Ahoj, chtěl bych se zeptat, kt ...)

Ahoj, máš tam krátké, ale i "fest" dlouhé trasy, takže bych vyřadil jinak praktické auta jako Rapid(velký kufr) nebo Fábii kombi, kde sedadla jsou opravdu na kratší trasy a když k tomu přidám mizerný rejd, tak ani to město by nebyla žádná výhra.

Výborně se pro tebe hodí motory 1.2 TSI EA211, které snesou, i přes přímý vstřik, město a zároveň se cítí dobře i na dálnici. Hledal bych zejména silnější varianty 77kw/81kw s 6-kvaltem.
V Golfu VII byl tento motor od samotného počátku, bohužel ceny letí nad 250tis.kč u pěkných kusů, to platí i pro Seat Leon ST. Zbývá šedivá myš Octávie III, kde si jen pohlídej dunění od zadní nápravy, před faceliftem na to O3 trpí, někdy pomůžou kvalitní nové tlumiče, někdy ne, v tomhle doporučuji projít české Škoda forum.
Za mě bych přišetřil na ten Golf VII, protože je to Pán Auto a dle mého si ho necháš na dalších 10.let, protože nic lepšího zatím ve své třídě není - a to říkám jako milovník Renaultů

Pokud Tě ale drží cena (jako naprostou většínu z nás), šel bych do osvědčených atmosférických motorů:

1. VW Golf VI 1.6 MPI - těžko sehnatelný, ale výborný motor staré školy, já na něj nedám dopustit ani na dálnici. Celkově Golf VI předběhl dobu interiérem a ergonomií, těžko se na něm hledá něco negativního.

2. Toyota Auris 1.6 VVTi - vůz který se dědí v rodině. Výhoda je nekompromisní spolehlivost, nevýhoda některým vadí větší hlučnost od podvozku(dá se řešit) a stísněnější interiér(nejde generalizovat, každý to vnímá jinak)

3. Ford Focus III 1.6 Ti-VCT - vůz s robustním podvozkem, sympatický pro řidiče.. Hledal bych verze po faceliftu 2015 s lepší výbavou. Opět můžu jen vřele doporučit skvělý článek o této ojetině: https://www.auto.cz/ojety-ford-focus-3-generace-cb8-cew-kdyz-je-nejslabsi-ten-nejlepsi-121303

4. Honda Civic 1.8 VTEC 9gen. 2012-2015 - nejde sice o kombík, ale kufr 440l může stačit. Výhodou je opět nekompromisní spolehlivost a prémiové zpracování. Civic už nerezne a majitelům dělá radost i spotřeba. Za mě Ti může stačit i 1.4 VTEC, pokud si klidný řidič na pohodu.

5. Opel Astra J 1.6i 85kw -velmi pohodlný vůz, pokud by se nenašel Golf, rozhodně bych jej projel. Více o Astře J tady: https://www.auto.cz/ojety-opel-astra-j-p10-tezky-nebo-spis-bytelny-120275 - opravdu povedený článek.
Jinak jako bývalý majitel všech možných HTP budu tvrdit - na vše Ti může stačit i velmi vydařená poslední generace Astra K 1.4 74kw, která sice není trhač asfaltu, ale povedla se interiérem, podvozkem a celkově jednoduchou konstrukcí záklaního motoru

Tož držím palec!
reagovat
dmai
počet příspěvků5
datum registrace27.12.2020
Úterý 29.12.2020 00:06, RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
Díky za pomoc, Auris a Civic mi ležel v hlavě delší dobu, pravděpodobně se budu rozhodovat mezi těmito.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 29.12.2020 15:18, RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: dmai, 29.12.2020 00:06 (Díky za pomoc, Auris a Civic m ...)

Ahoj, chybu dle mého neuděláš ani jedním z těchto vozů, jen si raději vozy odzkoušej v dálničním tempu, kvůli testu hlučnosti, vibrací apod.
reagovat
dmai
počet příspěvků5
datum registrace27.12.2020
Sobota 02.01.2021 10:29, RE: RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: BobanHTP, 29.12.2020 15:18 (Ahoj, chybu dle mého neuděláš ...)


Popravdě teď koukám na toho Golfa 7. generace a vypadají zajímavě, myslíš, že by na občasný delší cesty stačilo jít po 1.2 TSI, nebo raději 1.4 TSI?
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Sobota 02.01.2021 17:16, RE: RE: RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: dmai, 02.01.2021 10:29 (Popravdě teď koukám na toho Go ...)

Ahoj, na občasné dlouhé cesty 1.2 TSI opravdu stačí, jen vybírej silnější varianty s 6-kvaltem, tj. 1.2 TSI 81kw, případně 1.0 TSI 85kw.. Chybu s tímto motorem neuděláš, mám jej v Rapidu, ale jezdíval jsem i s Octávii III 1.2 TSI 81kw.
Pro jistotu si udělej i zkušební jízdu, dnes slušný autobazar s ní nedělá potíže.
reagovat
dmai
počet příspěvků5
datum registrace27.12.2020
Pondělí 04.01.2021 16:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: BobanHTP, 02.01.2021 17:16 (Ahoj, na občasné dlouhé cesty ...)


Děkuji, mohl bych se tě ještě prosím zeptat na tvůj názor ohledně Fordu Focus 1.0 EcoBoost konkrétně rok výroby 2016? Kokám že se dají sehnat do 230-250tis CZK s nájezdem do 70tis km..

Místo toho aby se mi ten okruh postupně zužoval, tak se rozšiřuje.. Jediný co jsem vymazal z hledáčku je Honda Civic.
reagovat
dmai
počet příspěvků5
datum registrace27.12.2020
Pondělí 04.01.2021 16:49, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
Úpřímně ten Ford Focus s 1.0 EcoBoost se mi zamlouvá nejvíce, prý tam je problém s vibracemi při nízkých otáčkách, ale nemyslím si, že by mi to mělo vadit, jednalo by se o mé druhé auto... který bych ideálně měl těch 7-8 let. Výkon s těmi 92kW mi příjde OK.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 05.01.2021 10:29, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výběr auta od 180 do 230tis CZK
citace:
reakce na: dmai, 04.01.2021 16:49 (Úpřímně ten Ford Focus s 1.0 E ...)

Ahoj, 1.0 EB nemá rád jen krátké trasy, pak karbonuje. Měl problémy s jakousi nekvalitní hadičkou chladící kapaliny, ta se musí vyměnit, byla na to svolávačka.

Focus III fl 1.0 EB má naše paní učitelka ze školky, taky jej koupila jako mladou ojetinu a nyní druhým rokem v provozu je velmi spokojená. Ten motor mi sedí také, pozor, určitě nebrat základní 74kw, ten je nejen přidušený, ale mě se zdá i hlučnější(náhoda?).

Fordí Ecoboosty jsou citlivky na olej a svíčky, takže určite nexperimentovat s typem oleje a měnit ho max. co 15tis.km nebo rok. Svíčky raději jen od Fordu. Vibrace si vzpomínám jenom mírně na volnoběh, jinak za jízdy nebyly. Určitě bych si vůz před koupí pořádně projel!! V tomhle je to občas loterie. můj kamarád má nádherného Rapida 1.0 TSI a prostě od začátku mírně zavibruje kolem 2300 otáček, v servisech nemůžou nic najít. Já měl už několik půjčených takových Rapidů a Fábiíí a vibrace žádné. Proto všichni radí - před koupí důkladně projet.

Ten koncernový 1.0 TSI /1.2 TSI EA211 jako jeden z mála motorů má opravdu všechny vychytávky, aby se neděly neplechy, tj. neředil se olej s benzínem, motor nekarbonoval a také se rychle zahřál. Navíc má i aut. vymezování vůle ventilů, to má až nový EB ve Focusu IV. Holt šetří se vždycky někde a ne vždy se to oplatí, o tom by mohl napsat román Renault se svým tragickým motorem 1.2 TCe
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.