0
zpět
 

diskuze k tématu: Vše o dovozu ojetého automobilu

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 09:05, Změna
Priznam se ze nechapu co se zmenilo. I pred zmenami bylo mozne dovezt auto do 8 let stari pokud splnovalo normy euro 2. Pokud melo homologaci ES, tak zadne omezeni starim nebylo. V cem spociva ta zmena?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 09:41, zase nic
Takže se prakticky nic nezměnilo a navíc si úředníci ještě můžou dělat, co se jim zlíbí. To se potom nedivím, že nám chce evropská komise napařit další pokutu. Další důkaz genialiti našich zakonodárců, kteří vymyslí nový zákon, který je sice na oko jiný, ale ve svých důsledcích úplně stejný. Nad genialitou našich zakonodárců nezbývá než smeknout. Nevím potom sice proti čemu zbrojila SOVA, ale nevadí. U nás je opravdu lepší nad některými věcmi nepřemýšlet, protože jinak by člověk musel emigrovat nebo nastoupit do Bohnic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 09:55,
To jsem se toho zase dozvěděl. Něco jiného mi řekli na STK, něco jiného na DI, něco jiného se dočtu tady. Podle tohoto článku se nezměnilo vůbec nic a navíc přibyli další úřední úkony. Zodpoví mi někdo jestli vyhlédnutou Lancii Themu Combi 2.5TD r.v.94 přihlásím nebo ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 10:41, RE: zase nic
Falco napsal:
Takže se prakticky nic nezměnilo a navíc si úředníci ještě můžou dělat, co se jim zlíbí. To se potom nedivím, že nám chce evropská komise napařit další pokutu. Další důkaz genialiti našich zakonodárců, kteří vymyslí nový zákon, který je sice na oko jiný, ale ve svých důsledcích úplně stejný. Nad genialitou našich zakonodárců nezbývá než smeknout. Nevím potom sice proti čemu zbrojila SOVA, ale nevadí. U nás je opravdu lepší nad některými věcmi nepřemýšlet, protože jinak by člověk musel emigrovat ...
Na první pohled nelze jinak než "novému" zákonu zatleskat. Bohužel po podrobném prozkoumání nedošlo k žádným revolučním změnám. Navíc informovanost jednotlivých úřadů a STK není zrovna růžová. Raději vše dělají tzv. "postaru".
Ke sdružení SOVA se nemá cenu ani vyjadřovat ... na jejich úlety se musí alespoň trochu iteligentní člověk jen pousmát.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 10:47, RE: bez předmětu
Pavel napsal:
To jsem se toho zase dozvěděl. Něco jiného mi řekli na STK, něco jiného na DI, něco jiného se dočtu tady. Podle tohoto článku se nezměnilo vůbec nic a navíc přibyli další úřední úkony. Zodpoví mi někdo jestli vyhlédnutou Lancii Themu Combi 2.5TD r.v.94 přihlásím nebo ne?
Lancii Themu Combi z r.v. 94 můžete dovést za předpokladu globální homolagace typu ES ze zemí EU. Vůz koupíte a odhlásíte v zahraničí, v ČR pojistíte a projdete kontrolami na STK, poté zaregistrujete na úřadě. Před samotným dovozem bych se řídil informaceni DI a vše podle jejich požadavků provedl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 11:17, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napsal:
Lancii Themu Combi z r.v. 94 můžete dovést za předpokladu globální homolagace typu ES ze zemí EU. Vůz koupíte a odhlásíte v zahraničí, v ČR pojistíte a projdete kontrolami na STK, poté zaregistrujete na úřadě. Před samotným dovozem bych se řídil informaceni DI a vše podle jejich požadavků provedl.
Při návštěvě DI na Praze 9 a žádosti o informace jsem byl slušně ale nekompromisně odkázán na přečtení si nové vyhlášky. A jsem tam kde jsem byl. Kde zjistím zda uvedená Thema homologaci má nebo ne? Informace ať se řídím tím co je na štítku, nebo v techničáku je sice hodnotná, ale pokud to zjistím na místě vzdáleném nějakých 500 km zaplatím minimálně cestu odtahovky (což je nemalá částka). A pokud po dovozu tak si celý krásný auto můžu tak akorát vystavit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 11:58, RE: bez předmětu
Pavel napsal:
Při návštěvě DI na Praze 9 a žádosti o informace jsem byl slušně ale nekompromisně odkázán na přečtení si nové vyhlášky. A jsem tam kde jsem byl. Kde zjistím zda uvedená Thema homologaci má nebo ne? Informace ať se řídím tím co je na štítku, nebo v techničáku je sice hodnotná, ale pokud to zjistím na místě vzdáleném nějakých 500 km zaplatím minimálně cestu odtahovky (což je nemalá částka). A pokud po dovozu tak si celý krásný auto můžu tak akorát vystavit.
A čo tak to zistiť telefonicky? Alebo si nájdite vo Vašom okolí nejakú Themu v autobazáre a pozrite sa na výrobný štítok či to má to "e*...". Dávajte však pozor na to aby nebola kúpená v CZ, pretoža ta to určite nemá, musí byť z dovozu z EU. Inak na 80% Thema tu homologizáciu nemá, pretože ide o dosť starý model.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 13:33, RE: bez předmětu
Pavel napsal:
Při návštěvě DI na Praze 9 a žádosti o informace jsem byl slušně ale nekompromisně odkázán na přečtení si nové vyhlášky. A jsem tam kde jsem byl. Kde zjistím zda uvedená Thema homologaci má nebo ne? Informace ať se řídím tím co je na štítku, nebo v techničáku je sice hodnotná, ale pokud to zjistím na místě vzdáleném nějakých 500 km zaplatím minimálně cestu odtahovky (což je nemalá částka). A pokud po dovozu tak si celý krásný auto můžu tak akorát vystavit.
Nech si vyfotit štítek s údaji o karoserii a s VINem, tam bývá uvedeno to číslo ve formátu Exx-xxx... pokud to tam není tak to ES homologaci nemá. Ještě to bývá v TP, nech si poslat scany celého TP, nebo aspon faxem, bez toho bys stejne nemel za autem do zahranici vyrazet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 13:37, RE: Změna
Radek napsal:
Priznam se ze nechapu co se zmenilo. I pred zmenami bylo mozne dovezt auto do 8 let stari pokud splnovalo normy euro 2. Pokud melo homologaci ES, tak zadne omezeni starim nebylo. V cem spociva ta zmena?
Moje řeč, takly jsem se už několikrát novému zákonu divil, jediné co chápu jako změnu je to, že co předtím bylo dáno pouze závaznou směrnicí pro úřady je nyní dáno přímo zákonem. Jinými slovy co předtím šlo i náhodně a nechtěně obejít, když se úřdník nedržel směrnice, to už nyní obejít nejde. Myslím že ti co zákon připravovali měli dobrý úmysl něco zlepšit bohužel se jim to zase nepovedlo, neb jsou to lidé žijící v jiném světě, nejsou dostatečně zainteresovaní, nikdo je nekontroluje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 17:23, doklady z Německa
Co by se jako tedy mělo předložit při dovozu z Německa , když údajně odhlášku nevystavují a originál TP odeberou? Je ale zajímavé že mám oscanovaný dokument co se jmenuje "Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter" a originál německý TP. Tak nevím jak je to možné?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 20:21, dovoz
Zase špatně. 17 místné číslo na štítku je identifikační číslo vozidla.. Jinak jsou 3 možnosti schválení dovozu : globální homologace, např.e11*98/14*0123, je jich víc, *93/81*, 95/54, 96/27, 96/79, 97/27, 98/14, 2001/116 , ty už jsem viděl. Dále to je typové schválení vozidla ve státě EU, bývá v TP, vzor min. dopravy, nebo starý způsob, plnění : euro 2, a max 5, resp. 8 let stáří vozidla dle kategorie od první registrace.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 07.08.2006 21:14, vyhláška
Prováděcí vyhláška na dovoz po 1.7.2006 je ke stažení na:

http://www.pamkarty.cz/dovozy.htm
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.08.2006 18:21, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napsal:
Lancii Themu Combi z r.v. 94 můžete dovést za předpokladu globální homolagace typu ES ze zemí EU. Vůz koupíte a odhlásíte v zahraničí, v ČR pojistíte a projdete kontrolami na STK, poté zaregistrujete na úřadě. Před samotným dovozem bych se řídil informaceni DI a vše podle jejich požadavků provedl.
Evropští výrobci začali s globální homologací v roce 1993, tuším že od roku 1995 ji už mají všechny evropské vozy, takže Lancia Thema z roku 94 by jí teoreticky měla mít, ale samozřejmě to chce zjistit nejlépe přímo na konkrétním voze, pro různé trhy se v té době mohla situace lišit. Takže jsem Vám opět moc neporadil....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.08.2006 20:39,
Tak tenhle článek napsal, nebo spíš opsal z nazaktualizovaných stránek asi Dekry ůplnej blb matoucí lidi. Jsou zde přesně popsané podmínky před 1.7.2006. Tenhle člověk o dovozech ví ůplný h...o.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.08.2006 12:28, RE: bez předmětu
Bob napsal:
Tak tenhle článek napsal, nebo spíš opsal z nazaktualizovaných stránek asi Dekry ůplnej blb matoucí lidi. Jsou zde přesně popsané podmínky před 1.7.2006. Tenhle člověk o dovozech ví ůplný h...o.
Článek byl sestaven na podkladech, které jsem si vyžádal na tiskovém odboru MDČR (odpověd trvala celkem týden). Posléze jsem ještě kontaktoval STK a příslušné úřady s rozšířitelnou působností k podání informací. Avšak se mi dostalo naprosto rozdílných informaci. Bohužel na úřadech jedou ve většině případech postaru a jsou raději opatrný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.08.2006 14:54, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napsal:
Článek byl sestaven na podkladech, které jsem si vyžádal na tiskovém odboru MDČR (odpověd trvala celkem týden). Posléze jsem ještě kontaktoval STK a příslušné úřady s rozšířitelnou působností k podání informací. Avšak se mi dostalo naprosto rozdílných informaci. Bohužel na úřadech jedou ve většině případech postaru a jsou raději opatrný.
Promin, ale příště radši nepiš nic. Koukni nad sebe, kolik zblbls lidí. Ta Thema asi mít globálku nebude, ale stačí typové schválení v zemi EU a u nás absolvovat dovozové STK. A úřad ji musí přihlásit. Zdůrazňuji DOVOZOVOU TK. Teoreticky podle nového se dá po dovozu udělat jen evidenční prohlídka a následně pravidelná TK, avšak ztotožnění vozidla v tomto případě přechází z STK na přihlašovacího úředníka, který to buď neumí, anebo umí, ale bude líný toto dělat. V tomto případě se z tohoto úkonu vyzuje prohlášením, že nemůže najít nějaká technická data a bude vás chtít odeslat na zkušebnu. A to je několik tisíc navíc v prd.... Bohužel žijeme v bolševickým Kocourkově, kde levá ruka neví co dělá pravá. Sám jsem si tu prováděcí vyhlášku, kterou ti lidovečtí parchanti z min. dopravy vydali den před nabytím účinnosti zákona přečetl během nekolika dní mockrát, než jsem jakžtakž pochopil, co ti osli z ministerstva chtěli lidem vlastně sdělit, takže laik který dovozy nikdy nedělal ať se o pochopení těchto lejster raději ani nepokouší. Tak hodně štěstí při dovozech.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.