0
zpět
 

diskuze k tématu: Volvo XC60 2.4D - když chcete úsporné SUV

kategorie zařazení tématu: ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 06:49,
Zvenku i zevnitř je to na předešlé "nudné" modely Volva celkem pěkné až na: Nažloutlé zbarvení interieru a na díru pod združeným ovladačem klimy atd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 07:53, Cena?
A kolik stojí takové úsporné auto?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 12:35, RE: Cena?
David V napsal:
A kolik stojí takové úsporné auto?
Nevím, ale nechtěl bych to ani za pytel sušených šušňů. Aspoň ten podělaný haldex, ale mít takového kleštěnce, fuuuj, to bych se do země propadnul
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 14:19, RE: bez předmětu
Valnoha napsal:
Zvenku i zevnitř je to na předešlé "nudné" modely Volva celkem pěkné až na: Nažloutlé zbarvení interieru a na díru pod združeným ovladačem klimy atd.
Jak to auto vypadá, to je věc subjektivního názoru. Myslím, že to je momentálně nejhezčí Volvo, které se dá pořídit. Ale na to tom "nudném" vzhledu předešlých modelů myslím něco bylo, mě se ty dřívější modely (hlavně hranaté 7, a předposlední generace S 60/80, V 70) líbily mnohem více, než současné uhlazené řady. Pokud jde o nažloutlý vnitřek, je to hodně dáno vkusem teritoria, kam se Volva hodně exportují - USA. Obdobně jako u MB, tam i Volva a BMW s krémovým vnitřkem jednoznačně převažují. Osobně se mi to docela líbí a myslím, že je to na jednu stranu praktičtější v létě, kdy se to auto uvnitř tak nezahřívá. Mám teď druhé Volvo s černým vnitřkem a je dost nepříjemné (hlavně kožená sedadla). Druhá věc je čištění takového vnitřku, ale dá se to zvládnout. Namítanou díru po sdruženým ovladačem klimy - ne zcela chápu, co máte na mysli. Jestli to díru, pod placatým středovým panelem, tak tam si myslím soudruzi ze Švédska mohli zapřemýšlet. Já v C 30 tam mám jakousi mělkou vaničku - na mobil to tak akorát stačí, na něco většího - třeba i malou PETku - zapomeňte. Tady, v XC 60 je místo vaničky cosi jako držáček na mýdlo z koupelny. Tak nevím, jestli se do toho vejde (a drží tam) aspoň ten mobil. Jinak auto je moc hezké (hezká bude bezesporu i cena), ale asi by mi vadilo, že to nemá poháněnou zadní nápravu aspoň přes ten Haldex. Na zimní dny, jakou jsou teď, je težké SUV - předokolka asi dost na dvě věci. Jinak motor bude klasický 2.4 D od Volva (i když teď přepracovaný, jak říkají) - když s tím člověk pojede opatrně a plynule, odmění se docela fajn spotřebou, jakmile začnete trošičku akcelerovat, budete mít vír v nádrži.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 20:00, RE: bez předmětu
jiriez napsal:
Jak to auto vypadá, to je věc subjektivního názoru. Myslím, že to je momentálně nejhezčí Volvo, které se dá pořídit. Ale na to tom "nudném" vzhledu předešlých modelů myslím něco bylo, mě se ty dřívější modely (hlavně hranaté 7, a předposlední generace S 60/80, V 70) líbily mnohem více, než současné uhlazené řady. Pokud jde o nažloutlý vnitřek, je to hodně dáno vkusem teritoria, kam se Volva hodně exportují - USA. Obdobně jako u MB, tam i Volva a BMW s krémovým vnitřkem jednoznačně převažují. Oso...
A kde jste přišel na to, že to nemá Haldex?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 20:15, Hypotéza o spotřebě SUV
Napadla mě taková možnost, proč prakticky žádné SUV nedosahuje hodnot udávaných výrobci.
Pokud se spotřeba dle normy (jsou bohužel přístupné za úplatu, tak to nemohu prověřit...) zjišťuje někde na válcích, kde je simulován provoz, pak by mohl být zanedbáván odpot automobilu. V reálu se totiž SUV pohybuje a pracuje tu odpor vzduchu, který je u takové krabice celkem podstatný. Ve zkušebně by však stál na místě... U menších vozů není vliv aerodynamického odporu tak výrazný, proto by u nich bylo možno více se přiblížit normovaným hodnotám spotřeby.
Podotýkám, je to JEN moje DOMĚNKA. Pokud by někdo věděl víc nebo mi to mohl vyvrátit, pak budu jen rát. Hezký den.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.02.2010 06:26, RE: Hypotéza o spotřebě SUV
rohYpnol napsal:
Napadla mě taková možnost, proč prakticky žádné SUV nedosahuje hodnot udávaných výrobci.
Pokud se spotřeba dle normy (jsou bohužel přístupné za úplatu, tak to nemohu prověřit...) zjišťuje někde na válcích, kde je simulován provoz, pak by mohl být zanedbáván odpot automobilu. V reálu se totiž SUV pohybuje a pracuje tu odpor vzduchu, který je u takové krabice celkem podstatný. Ve zkušebně by však stál na místě... U menších vozů není vliv aerodynamického odporu tak výrazný, proto by u nich bylo mož...
V žádném případě tomu tak není. Měří se spotřeba přímo na postaveném prototipu. Samozřejmě, existují i mnohé výpočty, které ovšem i zohledňují naměřený odpor karoserie. Pokud se nepletu, tady byl rozdíl spíše zanedbatelný. Na mém volvu jezdím trvale za nižší spotřebu, než udává výrobce. V každé příručce každého auta se dočtete o spotřebě mnoho - spousta tabulek, zohledňující motorizaci, převedovku, v některých i výbavu atd. Hlavní roli hraje váha, výkon, aerodinamika. Ostatní je na řidiči. Zvláště u zážehových motorů řidič ovlivňuje spotřebu velice podstatně. S jedním vozem může jet za 4 litry, a věřete že i za dvacet.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.02.2010 07:26, RE: bez předmětu
Kuba88 napsal:
A kde jste přišel na to, že to nemá Haldex?
První věta článku - co víc dodat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.02.2010 09:57, RE: bez předmětu
Pavlik napsal:
První věta článku - co víc dodat.
Omlouvám se, článek jsem jenom prolít a ani ve snu by mě nenapadlo, že se takové auto bude dělat jen s poháněnou přední nápravou. V tom případě opravdu nevidím důvod proč si takové auto kupovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.02.2010 12:39, RE: Hypotéza o spotřebě SUV
T.J. napsal:
V žádném případě tomu tak není. Měří se spotřeba přímo na postaveném prototipu. Samozřejmě, existují i mnohé výpočty, které ovšem i zohledňují naměřený odpor karoserie. Pokud se nepletu, tady byl rozdíl spíše zanedbatelný. Na mém volvu jezdím trvale za nižší spotřebu, než udává výrobce. V každé příručce každého auta se dočtete o spotřebě mnoho - spousta tabulek, zohledňující motorizaci, převedovku, v některých i výbavu atd. Hlavní roli hraje váha, výkon, aerodinamika. Ostatní je na řidiči. Zvláš...
"...Měří se spotřeba přímo na postaveném prototipu...." To jsem přeci nezpochybňoval. Jde jen o to, jestli se spotřeba měří při samotném pohybu vozu, nebo při tom, kdy vůz stojí někde v garáži a provoz se simuluje někde "na válcích". Při výpočtech lze samozřejmě aerodynamický vliv vzít v ůvahu, ale normované spotřeby podle mě určitě nevychází z teoretických výpočtů, ale z měření dle normy. Otázkou tedy je, jak probíhá měření dle normy.
Na řidiči samozřejmě hodně záleží. Faktem ovšem je, že u SUV jsou často hodnoty normované v reálu takřka nedosažitelné.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.