0
zpět
 

diskuze k tématu: Dieselgate: světlo na konci tunelu?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 26.11.2015 12:05, Nějak to nechápu,
motory, aby plnily normu, musely mít podvodný software. Teď se tam naistaluje nový software a ten zajistí, že normu plnit budou? To si nějak neumím představit.
reagovat
duch
počet příspěvků57
datum registrace16.12.2008
Čtvrtek 26.11.2015 12:25, VW
Teoreticky si to představit dovedu, ale rozhodně ne s jejich tvrzením, že úprava nebude mít vliv na parametry motoru. Osobně by mě do servisu dobrovolně nikdo nedostal - nahradit SW a nastavení motoru které se zkoušelo tisíce a tisíce kilometrů čímsi, co vymysleli v kanclu. Ještě že mám benzín, který ani není od koncernu
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 26.11.2015 18:14, Jsem zvědav
Jelikož jde momentálně o oxidy dusíku, tak metoda, jak snížit jejich tvorbu je snížit teplotu spalování.
Rovněž se domnívám, že toho bude dosaženo řízenou a zásadně vyšší recirkulací spalin a také si myslím, že se to spotřeby rozhodně dotkne.
Pokud se vloží do sání nějaký odpor, tak to není s vyhodnocením spotřeby tak jednoduché. Je třeba rozlišit přeplňované a nepřeplňované motory a dále pak ještě motory pracující trvale s přebytkem vzduchu a stechiometrické a v neposlední řadě ještě hraje roli dodávaný výkon. U atmo motorů bezesporu platí, že překážka v sání při max výkonu má negativní dopad na spotřebu a výkon, naopak u nízkých výkonů se na spotřebě projeví pozitivně, protože se z laminárního proudění stane turbulentní, v němž se mnohem lépe rozptýlí palivo (známe různé motory s vířivými klapkami v sání).
U motorů s přebytkem vzduchu si myslím, že zásadní účel "síta" v sání je rovněž změna typu proudění pro nízké výkony, aby se skutečně lépe dalo změřit, kolik do motoru proudí vzduchu a lépe se dalo vyhodnotit, kolik % spalin recirkulovat, aby se netvořily NOxy, ale zároveň, aby se netvořily jiné škodliviny. A jsem si jistý, že to bude mít dopad do spotřeby a možná i odezvy na plyn.
Obecně, pokud s tím VW 5 let nedělalo do prvního varování nic a pak rok do letošního září zase nic, tak já jednoduše nevěřím, že to vyřeší za 2 měsíce tímto "geniálním" nápadem, aniž by to nemělo vliv na vnější charakteristiky motoru. To už by se tím dávno někdo zabýval...
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pátek 27.11.2015 10:54, To bude tak, že!
Za krátkou dobu proběhne první novinářský test takto upraveného vozidla v tisku s tím, že je vlastně vše výkonově u motoru v pořádku? A, který časopis to první uveřejní? Ani nemusíme hádat, že?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.