zpět
 

diskuze k tématu: výměna/vyčištění DPF

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 02.03.2018 11:38, výměna/vyčištění DPF
Všechny zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli má někdo praktické zkušenosti s výměnou/vyčištěním filtru pevných částic (DPF)?

Mám VW Transporter T5, 1.9 TDi 75 kW (kód motoru BRS), tento týden jsem byl na diagnostice ve VW za účelem zjištění stavu zanesení filtru a v protokolu vyjelo, že stav zanesení olejovým popílkem je 117 g, oficiální limitní hodnota VW pro výměnu je 95g. Zatím to při jízdě nedělá žádné problémy, regenerace se sama spouští v relativně pravidelných intervalech (řekněme cca 500 km), kontrolka se zatím nikdy nerozsvítila.

Nechci slyšet rady typu "řeš to až to začne blbnout...", protože v létě jezdím přes 4000 km měsíčně, často do zahraničí, a chci to mít vychytané preventivně, abych pak nemusel jet někde z Francie v nouzovém režimu.

Máte někdo zkušenosti s filtry pevných částic z druhovýroby od polské firmy JMJ? Nejraději bych tam dal "nový" filtr, než abych ho nechával čistit. Ale někde v diskuzích jsem četl, že ty polské DPF si s některýma značkama moc nerozumí.

Případně někdo zkušenosti s profi čištěním ? (tj. ne na koleně v garáži krtkem a vapkou)...
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků65
datum registrace28.11.2013
Pátek 02.03.2018 12:05, Čištění
Ve firmě máme MB Sprinter a loni na podzim jsme nechali DPF čistit u jedné firmy na Kladně. Stálo to cca 8.000,- Kč. Dle slov kluka, co s tím autem jezdí, se zatím žádný problém neobjevil.

Mě "odešel" před rokem DPF ve Škoda Yeti. Padlo to do nouzového režimu a autorizovaný servis Škoda diagnostikoval zanesený DPF. Výměna za nový cca 50.000,- Kč.
Naštěstí šikovný mechanik, se kterým jsem to konzultoval a následně řešil našel vadný tlakový snímač za 1500,-Kč auto jezdí dál s původním filtrem (300.000 km najeto). Ptal jsem se také tohoto mechanika na různé DPF z druhovýroby a on říkal, že ty polské nebrat. On používá prý Eberspächer a kvalita je srovnatelná s originálem při nižší ceně.
reagovat
dutin
počet příspěvků5
datum registrace02.03.2018
Neděle 04.03.2018 12:25, DPF
Filtr bych nechal rozhodně vyčistit a určitě bych se toho nebál. Naprosto zbytečně se tím straší. Ve firmě mám 5 nebo 6 VW dodávek a 3 osobáky Škoda Superb, všechny opravdu hodně najeto a filtry všude původní a absolutně bez problémů. Jediné kdy jsem filtr musel měnit bylo, když mi shořelo turbo, a tím pádem se zničil i filtr pevných částic. Naštěstí škodovka filtry rapidně zlevnila, a nový mě stál tuším 13.600,- včetně DPH, když jsem jim vrátil ten starý. Takže se na to zeptejte, protože jak tady někdo píše že na Yeti mu řekli 50tis, to je uplná blbost....
Ale myslím že Vám bude stopro stačit vyčištění.... Nevidím žádný důvod ke kupování nového
reagovat
wumpy
počet příspěvků19
datum registrace26.02.2010
Neděle 04.03.2018 20:53, RE: DPF
citace:
reakce na: dutin, 04.03.2018 12:25 (Filtr bych nechal rozhodně vyč ...)
ceny DPF u VW file:///C:/Users/PC/Downloads/ceni-k-vw-pkw-17 (3).pdf
https://www.volkswagen.cz/servis-a-prislusenstvi/volkswagen-service/servisni-nabidky-a-akce/filtry-pevnych-castic?utm_id=37673
reagovat
ctverak
počet příspěvků157
datum registrace01.08.2007
Pondělí 05.03.2018 12:33, RE: výměna/vyčištění DPF
Rada řeš to až to začne blbnout není úplně špatná, hmotnost nespalitelného popílku ŘJ vypočítává sama na základě určitých algoritmů a je to jen vypočítaná hodnota, některé auta mají i dvojnásobek doporučeného množství popílku a DPF stále funguje. Skutečný stav se dá lépe odhadnout s čidla diferenčního tlaku před filtrem a za ním.
Na autě může odejít X věcí, takže vždycky je nějaké riziko že nedojedeš.
Polské filtry nejsou moc dobré a podle mechaniků ani vyčištění DPF na dlouho nepomůže, šel bych do nového originálu VW před nedávnem zásadně zlevnili DPF.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Středa 07.03.2018 16:52, RE: vycisteni/vymena DPF
ctverak: Díky, to už jste asi 3. člověk, co mi toto řekl, že se množství popílku vypočítává jen "teoreticky". Takže nakonec to asi přece jen nechám být, protože zatím se ten DPF neprojevuje vůbec, regeneruje to pravidelně a navíc v dost dlouhých intervalech. Jezdím s tím převážně dlouhé štreky po dálnici, takže by se to asi mělo zaplňovat opravdu jen pomalu.

A s tím že se na autě může posrat X dalších věcí máte naprostou pravdu - nechám pro "klid duše" vyčistit preventivně DPF a pak mě stejně nechá stát na cestě nějaká kravina jako např. alternátor apod. nejdůležitější je prostě mít v pojistce asistenční služby na odtah odkudkoli kamkoli...

Originál filtr do VW T5 stojí i po té slevě pořád skoro 30 000 Kč, a to se mi za kus výfuku fakt dávat nechce kolem tech 10 tisic mi to jeste prijde jako docela rozumna investice...
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Středa 07.03.2018 16:54, RE: DPF
dutin napsal:
Filtr bych nechal rozhodně vyčistit a určitě bych se toho nebál. Naprosto zbytečně se tím straší. Ve firmě mám 5 nebo 6 VW dodávek a 3 osobáky Škoda Superb, všechny opravdu hodně najeto a filtry všude původní a absolutně bez problémů. Jediné kdy jsem filtr musel měnit bylo, když mi shořelo turbo, a tím pádem se zničil i filtr pevných částic. Naštěstí škodovka filtry rapidně zlevnila, a nový mě stál tuším 13.600,- včetně DPH, když jsem jim vrátil ten starý. Takže se na to zeptejte, protože jak tady někdo píše že na Yeti mu řekli 50tis, to je uplná blbost....Ale myslím že Vám bude stopro stačit vyčištění.... Nevidím žádný důvod ke kupování nového


A pamatujete si nebo víte přesně, jakým způsobem vám to čistili? Jestli to bylo nějakou chemkou, nebo mechanicky? Případně u jaké firmy a kolik to stálo? budu rád za co nejvíce informací. Já se toho určitě nebojím, jen takové věci rád řeším preventivně a nechám si poradit, at nevyhazuju peníze za něco, co nefunguje...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.