Paul napsal:
1. nejdřív zajedu na diagnostiku abych vyloučil snadno zjistitelné věci 2. když tam nic nenajdou, tak postupuju logicky a vyměním aspoň svíčky atd. 3. na internet píšu, až když jde o těžký případ, kdy byly vyloučeny obvyklé závady a byly už podniknuty aspoň nějaké kroky k odstranění problému, takhle to je jen věštění z křišťálové koule
Já bych tazateli zase hned tazateli nespílal. Takováto závada může být způsobena více příčinami a než se vrhnout do zbytečného vyměňování součástek, tak bych taky zkusil dotaz, jestli se někdo s podobnými příznaky nesetkal a jak to případně řešil. Lepší než výměny naslepo jsou alespoň nějaké náznaky, čím začít.
Těch příčin může být poměrně dost, od všeho se zapalováním po všechno s dodávkou paliva. Já osobně jsem řešil problém, kdy drobné cukání motoru pod nízkým zatížením postupně přešlo do vynechávání jednoho válce. Podezření padlo na kabely ke svíčkám, abych to nějak levně vyloučil, koupil jsem v prvním kroku Starline za 600. Problém se vyřešil, zatím tam zůstaly, ale po nějaké době to zase trochu zlobí. Takže teď se chystám na kvalitnější kabely a možná pak zkusím snímač polohy škrtící klapky.
Takže jestli někdo nepomůže konkrétní radou, výměna svíček je dobrý krok na začátek, jestli nebyly měněné v poslední době. Je to spotřebák není nafurt. No a jestli se to nezlepší, tak další krok ta diagnostika - mohla by říct třeba alespoň který je to válec.