0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit zánovní Focus nebo Golf? Vybíráme ojetinu s benzínovým motorem

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, německá vozidla
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 25.01.2019 09:30, Oba vozy jsou skvělé
Ahoj, ce se týká roku 2015, Focus i Golf jsou parádní vozy. Shrnul bych to takhle:

Golf VII:
+ Asi nejlepší malý turbo motor 1.2 TSI 81kw řady E211, navíc 4-válec
(motor je kultivovanější než Ecoboost, lépe se sním rozjíždí a má menší spotřebu)
+ Vzdušnější/prostornější interiér, má větší kufr než Focus
+ Propracovanějí interiér než u Focusu
+ Top antikorozní ochrana
+ Parádně odhlučněné
+ Nadčasový dizajn
- Nepatrně nižší podvozek(na chalupu může vadit)
- Motorizace 1.2 TSI mají vzadu jednoduchou nápravu, ne multiprvek

Focus III facelift
+ Podvozek má sportovnější charakter, vzadu je multiprvek vždy!
+ Podvozek má vyšší světlou výšku, než Golf a je velmi odolný
+ Nižší cena ojetiny
+ Neptrně nižší cena v servisu
+- Brát určitě 1.0 Ecoboost 92kw, nebrat slabší 5kvalt 74kw
- Litrový motor Ecoboost vyžaduje dobrou péči, zničit se dá už jenom nekvalitním olejem, dále se musí zkontrolovat, jestli byla vyměněna hadička chlazení, když praskne odrovnáte motor
- Horší výhled dozadu
- Vyšší postavy cca nad 185cm se už necítí komfortně ani jako řidič
- Ne vše je polstrované jako v Golfu

V podstatě bych si oba vozy projel a to nejen ve městě, ale zejména na dálnici, sledoval bych odhlučnění a dynamiku, ale také topení a schopnost udržovat okna bez orosení atd atd..
V neposlední řadě je dobré sledovat jak se dobře sedí - například proto bych si vždy raději koupil Golf, než Octávii
reagovat
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Neděle 27.01.2019 11:40, spotřebák
no já bych do takového auta šel jedině pokud je to na max 2-3 roky protože ty motory jsou fakt "držáky". mě osobně navíc golf zklamal tím jak má "papírový" interiér, ale to má dnes pocitově i superb... :(
reagovat
11jirka
počet příspěvků7
datum registrace15.02.2017
Úterý 29.01.2019 13:05, RE: Oba vozy jsou skvělé
No, s tříválci nemám zkušenosti, ale jinak jezdil jsem s Golfem 1.4 TSI i Focusem 1.5 Ecoboost a osobně bych dal určitě přednost Focusu. Má nepochybně lepší jízdní vlastnosti, líbivější vzhled a ve slušné výbavě nestojí nesmysl
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků102
datum registrace26.08.2014
Středa 30.01.2019 17:17, RE: spotřebák
Tak to jsme asi jezdili v různých autech. Interiér Focusu nesahá co se týká materiálů a zpracování Golfu ani po kolena. Jediné v čem je Focus o fous lepší je podvozek. Jinak je horší úplně ve všem.
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků102
datum registrace26.08.2014
Středa 30.01.2019 17:33, RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: 11jirka, 29.01.2019 13:05 (No, s tříválci nemám zkušenost ...)


Určitě Tsi od VW, mám už třetí v pořadí 90, 92, 110 Kw. Obzvlášť ta nejsilnější jede skvěle. EA 211 má již vyřešeny problémy s rozvody a karbonizaci. Ecoboosty ( čtyřválce ) 1,5 a 1,6 se s ní potýkají stále. U nového Focusu to Ford vyřešil u 1,5 přechodem na tříválec. Nezanedbatelný je i rozdíl ve spotřebě ve prospěch VW. Na spiritmonitoru 1,4 TSi 103-110Kw průměrně 6,7 z 347 aut, Ecoboost 1,5-1,6 110Kw 7,54 z 244 aut.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Středa 30.01.2019 18:20, RE: RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: Verny_2013, 30.01.2019 17:33 (Určitě Tsi od VW, mám už třetí ...)


S tou spolehlivostí tsi to snad nemůžete myslet vážně.Nebudu se tady sáhodlouze rozepisovat,pouze to shrnu.Golf je proti focusu sterilní nuda a ani se nedivím,že má ford vyšší spotřebu,ty jízdní vlastnosti si majitelé fokusu zřejmě užívají.
reagovat
Kaktus22
počet příspěvků1
datum registrace01.02.2019
Pátek 01.02.2019 13:44, RE: RE: RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: rejdic.25, 30.01.2019 18:20 (S tou spolehlivostí tsi to sna ...)


A ty bereš zvěsti o nespolehlivosti TSI od 2013 kde? Sám jsem se těmto motorům právě kvůli špatné pověsti, ovšem předchozího typu TSI vyhýbal. Přečti si diskuze a zeptej se nějakého majitele Octavie III, Fabie III,Golfu VII, Pola, Ibizi, Leonu a dalších jiných modelů na názor 1.2 TSI od roku 2013-2014. Kolik vyprávění majitelů TSI jsem slyšel jak jeli do Chorvatska ve 4 lidech plní za 5,5l a motor to dával v pohodě. V diskuzích není ani zmínka o předchozícj problémech, ředění oleje s beznínem, selhání rozvodů, vysoká spotřeba, špatné chlazení. Teď se na fórech řeší jen kdo za kolik jezdí a jaký tam lije olej a to už s tím mnozí nalítali stovky tis. km.

Sám jsem se na jaře loňského roku rozhodoval mezi zánovním do cca 50 000km Focusem 1.0 a Golfem VII 1.2TSI. Proto musím na této diskuzi reagovat. Komu se to nechce číst, udělám závěr rovnou.

Focus III 1.0

+Levnější
+Lépe jezdí (Víceprvek vzadu, strmější řízení)
+Nekazí se
+Super spotřeba
+Nekrade se
+motor


-Interiér
-Místo v zadní řadě

Golf VII 1.2 TSI

+Interiér
+Nekazí se ( Vlečná zadní náprava vydrží i 200t km )
+Motor
+Kulturní projev
+Autohold


-Cena
-Krade se
-Jednoduchá zadní náprava
-StartStop


Focus:
Bratr má Focuse III 1.6tdci. Takže přibližné srovnání jsem měl.Super auto na jízdu, víceprvek vzadu je prostě znát. Naprosto perfektně padnoucí volant a jak se výše zmiňuje správně strmé řízení. Velice dobré poježdění. Je levnější a tolik se nebude krást. Pročtené Ford Fórum, poruchy žádné, na 1.0 samá chvála. Vím, že po uvedení to byl motór rorku. V práci máme služební Focuse II a to jaké zacházení při 300tkm vydrží je neskutečné. Kdyby bylo vzadu více místa, bral bych ho. Jednak ho má bratr přečteného do posledního šroubku a jednak je to opravdu kvalitní svezení a poctivé auto. Protože mám ale dvě malé děti a dobrá pověst 1.2TSi se ke mě také dostala, začal jsem se zajímat i o LEONA,
OCT.III a Golfa VII. Bohužel Leon i OCT.III jsou u nás v zánovním stavu zastoupené pouze v sociálních výbavách a to se nechutně odrazilo na interiéru. Klika pro stahování oken v 2.řadě v roce 2018 od auta nechcete.

GOLF VII:
Golfík ve výbavě Comfortline (2. stupeň výbavy ((1.Trendline, 2.Comfortline, 3.Highline)) je naopak běžně dostupný pokud hledáté zánovní, tudiž vrácený leasing. Já sehnal navíc v polokůži s masáží, za cenu stejně jeté OCT.III komplet v plastu. Srovnávat interér Focusu a Golfu je až nefér a kdo tvrdí, že interíér Focusu III je lepší, tak v nich prostě neseděl. VW je opravdu precizní v detailech a vše funguje jak má. Interiér G7 je vzdušnější, delší a je z něj lepší výhled. A sloupky jsou velice dobře vytvarované. Tvoří jakýsi I profil ale vystupující k řidiči, takže ve výhledu jsou velice tenké. Koberečky ve výplních dveří, rádio s polodotykovým ovládáním a ta polokůže. No ze startu jsem si připadal jako by to bylo ve photoshopu. Bylo to až příiš dobré. Focus je o generaci zpátky, ten se může měřit tak s šestkovým Golfem. Cena byla o 30-40 tis. výš než co bych dal za Focuse ale Golf exteriérem i interiérem o generaci jinde. On Focus III je taky evolučně o dost starší.
Jízdně je to taky velice dobré auto. Vlečná náprava je znát, pouze pokud přesednte z auta které jí má. Jinak si myslím, že vyladěna perfektně. Další plus je, že vydrží i 200tkm bez údržby. Řízení ostatně všechno na autě je tak akorát. Strmé je taky, určitě o chlup míň než na Fordu ale je. Na strmost si rozhodně nestěžuji. Motor 1.2 TSI (65kW. 5st, 77-81kW 6st) u mě 81kW jede taky fajn. Výkonu má tak akorát. Hold nafťák více rve do sedaček, ale turbo benzín jede taky moc hezky. Má čistě spodovou chrakteristiku. Zabírá už 1500 ot, nejspíš malinké turbo a pak už jede do konce tak nějak stejně, ale to jak se hned sebere mě hrozně baví. Když se motor už od dvojky pořádně vytočí, turbo se tak nějak správně nadechne a letí to už pak na další stupně taky dobře. Líbí se mi, že při 130 točí na 6.st 2900ot/min. U 65kW točí to samé na pětku. Spotřebu mám dlouhodobě do 6l. Léto 5,5, zima 5,8-6. To se neloudám a jízdů si naprosto užívám. Co je ale největší sranda je Autohold. Po zabrždění systém natlakuje všechny 4 brzdy, rozsvítí se brzdné světla, auto samo brzdí. Při rozjezdu, tesně než zabere spojka, se auto odbrzdí a vy jedete. Na křižovatkách a semaforech si odpočinete od stání na brzdě. Večer když nechci vypalovat oči, jen zmáčknu talčítko ruční brzdy. Zatáhne se mechanická ruční brzda a brzdovky nesvítí. Rozjezd to samé. V kopcích se zase rozjíždíte jako byste stáli na rovince. To už ale majitelé rozjezdů do kopec znají. Tady se to ale aktivuje pokaždé. No a pokud z toho chcete udělat, zase staré blbé auto, jen zmáčknete tlačítko a Golf se chová i po opětovném nastartování běžně. Musíte stát na brzdě a všechny ty věci co jiní dělají aby jim auto stálo a oni nejeli.

Závěr je jasný. Ani s jedním neuděláte chybu. Focus je levnější a horší interiér mu za svezení odpustíte. Golfík působí jako o generaci novější vůz. Jízdně taky nezklame. Pokud bych neřešil místo vzadu, měl bych 100% Focuse a cca 30 tis k tomu. Nyní mám Golfa a jsem taky spokojený.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Sobota 02.02.2019 16:40, RE: RE: RE: RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: Kaktus22, 01.02.2019 13:44 (A ty bereš zvěsti o nespolehli ...)


Zvěsti nikde nesbírám,zkušenost s Tsi mám bohužel osobní.Jinak hezky napsáno,ještě v základním srovnání chybí podstatná věc a to kvalita sedaček.Tam bych řekl,že má ford navrch.
reagovat
uwa1
počet příspěvků185
datum registrace18.10.2016
Pondělí 04.02.2019 09:23, RE: RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: Verny_2013, 30.01.2019 17:33 (Určitě Tsi od VW, mám už třetí ...)

Akom sa dá vyriešiť karbonizácia znížením počtu valcov?
reagovat
uwa1
počet příspěvků185
datum registrace18.10.2016
Pondělí 04.02.2019 09:31, RE: RE: RE: RE: RE: Oba vozy jsou skvělé
citace:
reakce na: Kaktus22, 01.02.2019 13:44 (A ty bereš zvěsti o nespolehli ...)

Nevie ktoré Ford fórum a ako poctivo si čítal, ale 1.0 Ecoboost je šmejd!

Napr. tu: http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=35364
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.