zpět
 

diskuze k tématu: Golf vs. Ford aneb kdo chodí zpátky pěšky..

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
tupeHovado
počet příspěvků1
datum registrace21.02.2017
Úterý 21.02.2017 01:25, Golf vs. Ford aneb kdo chodí zpátky pěšky..
Drazí sporťáci!

dovolte abych v krátkosti představil sám sebe a situaci v níž se nacházím. Jsem tak trochu tupé hovado a analfabet co se celé problematiky kolem vozidel točí. Donucen okolnostmi jsem se stal potenciálním zájemcem o náhradu stávajího přibližovadla a proto jsem začal uvažovat nad jeho důstojným néažtakmocojetým nástupcem. Ročně zvládnu max 15t km, obvykle ve dvou (60 % město, 40 % mimo), denní nájezd max 15+15 = prakticky eliminuje naftu, bez potřeby trhat asfalt.

Z mého značně omezeného obzoru jsem si ale uvědomil, jak lehké je si vybrat favorita teoreticky a o co horší být pak konfrontován s realitou (bourané, stočené, vylhané). Proto bych se Vás tady chtěl zeptat, zda stojí za to držet se zvolených "ideálů" či prostě otočit a skočit po hlavě. Nejspíš ale rozhodnutí zůstane vždy svázané raději aktuálním stavem ojetého vozu než-li preferencí značky (aspoň u mě).

A ted konkrétně, staršího golfa nebo méně starší ford? Popř. kvalitativně odpovidající kus cca 150t CZK.

Řekněmě následnovně:

FORD FOKUS
- 1.6 16V (74kW), II. gen po FL, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: ~2009

VW GOLF
- 1.4 16V (59kW), V. gen, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: 2005-2007

Cenově se tyto dva kandidáti překrývají, snad teda i kvalitativně. Nicméně, co by podle Vás mělo v tomto výběru převážit a proč?

Děkuji za odpovědi!
TH
reagovat
Giorgio
počet příspěvků671
datum registrace09.05.2007
Úterý 21.02.2017 05:38, RE: Golf vs. Ford aneb kdo chodí zpátky pěšky..
tupeHovado napsal:
Drazí sporťáci!dovolte abych v krátkosti představil sám sebe a situaci v níž se nacházím. Jsem tak trochu tupé hovado a analfabet co se celé problematiky kolem vozidel točí. Donucen okolnostmi jsem se stal potenciálním zájemcem o náhradu stávajího přibližovadla a proto jsem začal uvažovat nad jeho důstojným néažtakmocojetým nástupcem. Ročně zvládnu max 15t km, obvykle ve dvou (60 % město, 40 % mimo), denní nájezd max 15+15 = prakticky eliminuje naftu, bez potřeby trhat asfalt.Z mého značně omezeného obzoru jsem si ale uvědomil, jak lehké je si vybrat favorita teoreticky a o co horší být pak konfrontován s realitou (bourané, stočené, vylhané). Proto bych se Vás tady chtěl zeptat, zda stojí za to držet se zvolených "ideálů" či prostě otočit a skočit po hlavě. Nejspíš ale rozhodnutí zůstane vždy svázané raději aktuálním stavem ojetého vozu než-li preferencí značky (aspoň u mě).A ted konkrétně, staršího golfa nebo méně starší ford? Popř. kvalitativně odpovidající kus cca 150t CZK.Řekněmě následnovně:FORD FOKUS- 1.6 16V (74kW), II. gen po FL, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: ~2009VW GOLF- 1.4 16V (59kW), V. gen, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: 2005-2007Cenově se tyto dva kandidáti překrývají, snad teda i kvalitativně. Nicméně, co by podle Vás mělo v tomto výběru převážit a proč?Děkuji za odpovědi!TH


Golf s daným motorem je jen a pouze do města, ale 40% podíl tras mimo město VW diskvalifikuje. To auto prostě do sebemenšího kopečku nejede, zoufale mu chybí aspoň pár koní navíc a na rovině pro změnu šestka.

Dalším problémem bude výběr kusu dle daných parametrů, letmým pohledem do inzerce tady na TipCars je teď takové auto v nabídce jediné od každého modelu. Nájezd do 100 tisíc je hezký požadavek, ale těžko naplnitelný. Jednodušeji se bude plnit u něčeho méně provařeného - Kia Cee'd, Hyundai i30, Fiat Bravo, Peugeot 308.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků549
datum registrace23.04.2014
Úterý 21.02.2017 08:00, Re:
Souhlasím s Giorgio, že limit nájezdu 100kkm je dost šibeniční... Zbytečně se tím člověk vydává vstříc tomu, aby si nabil hubu...

Jinak Focuse II po faceliftu řešil cca před čtvrt rokem kamarád... Podle mě je to na hezkej kus po faceliftu málo peněz (tehdy víc než teď)... No, nakonec něco vybral, se strejdou bývalým závoďákem a diganostikou v kapse auto koupili s tím, že vše sedí a je všechno super... Podle toho co mi o autě vykládá mám ale pocit, že stejně auto někdo přinejlepším jenom stočil...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1048
datum registrace19.08.2015
Úterý 21.02.2017 09:17, RE: Golf vs. Ford aneb kdo chodí zpátky pěšky..
tupeHovado napsal:
Drazí sporťáci!dovolte abych v krátkosti představil sám sebe a situaci v níž se nacházím. Jsem tak trochu tupé hovado a analfabet co se celé problematiky kolem vozidel točí. Donucen okolnostmi jsem se stal potenciálním zájemcem o náhradu stávajího přibližovadla a proto jsem začal uvažovat nad jeho důstojným néažtakmocojetým nástupcem. Ročně zvládnu max 15t km, obvykle ve dvou (60 % město, 40 % mimo), denní nájezd max 15+15 = prakticky eliminuje naftu, bez potřeby trhat asfalt.Z mého značně omezeného obzoru jsem si ale uvědomil, jak lehké je si vybrat favorita teoreticky a o co horší být pak konfrontován s realitou (bourané, stočené, vylhané). Proto bych se Vás tady chtěl zeptat, zda stojí za to držet se zvolených "ideálů" či prostě otočit a skočit po hlavě. Nejspíš ale rozhodnutí zůstane vždy svázané raději aktuálním stavem ojetého vozu než-li preferencí značky (aspoň u mě).A ted konkrétně, staršího golfa nebo méně starší ford? Popř. kvalitativně odpovidající kus cca 150t CZK.Řekněmě následnovně:FORD FOKUS- 1.6 16V (74kW), II. gen po FL, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: ~2009VW GOLF- 1.4 16V (59kW), V. gen, zákl. výb. a max 100t km, r.v.: 2005-2007Cenově se tyto dva kandidáti překrývají, snad teda i kvalitativně. Nicméně, co by podle Vás mělo v tomto výběru převážit a proč?Děkuji za odpovědi!TH


Ahoj Focus 1.6 74kw 2009 mám a s Golfem V jezdím občas, bohužel s motorem 1.6 MPI, ale měl jsem týden půjčený i s motorem 1.4.
Focus je zábavné auto pro chlapy, má tři věci horší než Golf a to je
1. Hlučnost - musiš se v tom projet, abys potom nelitoval, Focus je docela hlučný, na dálnici to není tak příujemné jako Golf
2. Zpracování interiéru - dveře tvrdý plast, dizajn výplní jak z roku 1999, podivná páka na ovládání rádia od volantu. Ostatní věci jako sedadla, volant, ale i palubka jsou pěkné a dobře zpracované.
3. Pedály, servo i řazení jsou přesné, ale nejdou tak lehce jako v Golfu, prostě takové sportovní naladění. Ženám to může vadit, zejména ve městě.
Jinak motor od Fordu, obyčejný 1.6 Duratec je nádherná atmosféra staré školy, táhne od spodu až někam k 7000otáčkám, neduní, nedrnčí v dolním pásmu, prostě takový poctivý tahoun. Rychlosti jsou za sebou těsně poskládány, takže při dálničním tempu 130 už točí 4000ot a to je docela dost.
Na okreskách jezdiím 6-6,5l, na dálnici 7,5l když jedu slušně. Ve městě je to min. 8-9l.

Tak a teď Golf
1. Je tichší, opravdu je to znát, takže je příjemné v něm jet i delší trasy
2. Pedály a servo jdou příkladně lehce, ocení zejména ženy
3. Řazení je na úrovni Focusu.
4. Sedí se níže, než ve Focusu, ale výhled je velmi dobrý, dozadu lepší než ve Focusu
5. Motor 1.6 MPI je velmi pododný Fordímu 1.6, možná o malý ždíbec má menší spotřebu
6. Motor 1.4 je ideál na město a okolí, protože i ve městě jde jezdit do 7l, což 1.6 nedokážou, leda ecojízdou

Golf V má ale nevýhodu pro mě - velmi těžce se shání s ESP a 6xaribag - to je pro mě základ, pod který nejdu. Bydlím v horách, kde se nesolí cesty a ESP je parádní věcička, zejména pro ženy.
Focus II seženeš skoro vždy s touto výbavou a ještě bude novější a po faceliftu 2008+ už nemá problémy s korozí a interiér vypada velmi dobře (až na výpně dveří )

Spolehlivostí jsou si obě auta velmi podobná, tj. nadstandardní, u Focusu občas odpadne nějaké těsnění kufru nebo dveří, ale to je tak vše.
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.