0
zpět
 

diskuze k tématu: Auris, nebo Golf? Kupujeme benzínovou ojetinu do 250 tis. Kč.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, japonská vozidla
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 22.02.2019 12:37, Raději Hondu Civic 1.8 VTEC
Ahoj, za cenu 250tis.kč bych koupil raději Hondu Civic cca 2012+ s parádním motorem 1.8 VTEC. U Golfu mě odrazuje rok výroby, kdy ještě ne vše bylo poladěné, u obou pak menší kufr. Ten Civic mi připadá takový univerzál, na který neslýchávám křívého slova a motor 1.8 VTEC je vše jenom ne líná atmosféra
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Pátek 22.02.2019 13:20, RE: Raději Hondu Civic 1.8 VTEC
Tazatel chce poradit mezi A a B, prostě to tak z nějakého důvodu chce. Doporučovat mu pak subjektivní možnost C, i když může být jakkoliv dobrá, má pak pro dotazujícího výpovědní hodnotu 0 a je to víceméně spam.
Babane, já vím že tě auta asi baví a máš X kamarádů, známých a kolegů kteří mají Y aut. Ale zkus nepsat svůj názor do všech témat co se tady kdy vyskytnou...kvantita ne vždy znamená kvalitu, ve zkratce. Sice vím, že se nic nezmění, ale zkus se nad tím alespoň zamyslet.

K dotazu - ve 2013 se tuším začala vyrábět VII generace, ale nejsem si úplně jistý jestli půjde za daného rozpočtu dosáhnout na slušnou 1.2, natož 1.4. Když už, tak bude mít rozhodně to nejlepší za sebou. Nejen proto mi přijde Auris jako mnohem lepší ojetina.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 22.02.2019 15:38, cena je dobrá
Pokud vám za tuto cenu nabízí skutečně Golf 7 a ne omlazenou 6ku. Auto má skutečně takto malý nájezd a má doložitelný servis elektronickou servisní knížkou, koupil bych jej bez váhání. Spíš někde tuším zradu, protože nabídka je o cca 50 tisíc pod běžnou cenou. Kromě firem prodávajících auta zaměstnancům jako určitý druh benefitu, neznám na trhu nikoho, kdo dělá charitu...
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků102
datum registrace26.08.2014
Sobota 23.02.2019 10:59, RE: cena je dobrá
citace:
reakce na: Pavlik, 22.02.2019 15:38 (Pokud vám za tuto cenu nabízí ...)


Pavlik to napsal přesně. Golf 7 s motory TSi ať 1,2, nebo 1,4 jsou skvělá auta, ne nadarmo etalon třídy. Sám mám už třetího. Ale ta cena je skutečně podezřele nízká. Pokud je ale vše neprůstřelné, původ, servis, nehavarované, nevytopené, jedná se o skvělou nabídku. TSi EA211 jsou naprosto bezproblémová a vychytaná. Absolutně nejlepší je verze 103/110 KW. Spotřeba při běžné jízdě podle stylu 6-7L motor tichý pružný a kultivovaný. Auris taky není špatné auto, spolehlivost je pověstná, ale Golf 7 je v většině parametrů prostě lepší. Navíc pokud si ho chcete nechat třeba jen 2 roky, pak prodat, moc neztratíte. Golf si drží cenu.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 25.02.2019 10:46, varsimo varsimo
Varismo zkus se zamyslet, co asi tak přinese majiteli ojetina Golf 2012 1.4 TSI?
Poptej se pořádně majitelů na forech. Turbo vydrží vše? Nikoliv. Najzedí 1.4 TSI bez problémů 400tis.km ? Nikoliv. Má použitelný kufr na dovolenou Golf hatchback? Nikoliv.
Sumasumárum za danou cenu nabízím právě alternativu pro zamyšlení

Jinak Golf VII je parádní vůz, ale např. je docela nízký, takže pokud jezdím občas polňačku na chalupu, už je lepší Focus III Pokud chci vůz na deset let, je TSI na hraně a právě atmoférické motory od Hondy a Toyoty nabízejí přidanou hodnotu odolného motoru.
Civic mi připadá jako skvělý univerzál, kde motor 1.8 VTEC to vlastně "nandá" všem menším TSI i Ecoboostům a ještě vydřží dvakrát tolik
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Pondělí 25.02.2019 13:51, RE: varsimo varsimo
Předně se jedná o ročník 2013, takže předpokládejme, že se bavíme o VII generaci s EA211. Tenhle motor (110kW) mám ve služebním autě a jsem s ním nadmíru spokojený, to už jsem tu několikrát psal, někteří kolegové atakují 200k km a celkové náklady na km jsou menší, než u TDi, jedno jestli 1.6, nebo 2.0. Kolik to vydrží je otázka, moc lidí, kteří by najeli za 5 let v osobáku 400 000km asi nebude, každopádně pán píše něco o 100 000 na tachometru, při průměrném nájezdu řekněme 15k km/rok, by to chvíli vydržet mohlo.

Jenže dotaz byl na Golfa s tímhle motorem za čtvrt miliónu. Za tyhle peníze s největší pravděpodobností těžko seženeš slušnou TSi Octávku nebo Leona, natož Golfa. Takže jsem, za daných podmínek, doporučil Aurise.

Co nechápu je "nepoužitelný" kufr u Golfu, to jako Civic tam má černou díru nebo co? Normálně jsi mě donutil to vygooglit a jestli jsou ta čísla správná, tak je ten rozdíl 35 litrů ve prospěch Civicu. Opravdu galaktický nepoměr a rozhodující faktor pro to, jestli se sbalit na dovolenou, případně auto doporučit, nebo ne.

Mimochodem s tím tebou zmíněným Civicem (bavíme-li se o UFO generaci) mám jako s půjčeným autem za sebou cestu do Italských Alp a zpět a jako bezchybnou volbu bych to neviděl. VTEC je fajn, pokud někoho baví řadit a točit motor, čímž si ale u člověka, který se rozhoduje mezi Golfem a Aurisem, nejsem tak úplně jistý. Už vůbec to "nenandá" stejně výkonným turbo motorům, výkon to má solidní a srovnatelný, ale člověk si to musí odpracovat, což je pro někoho zábava, pro někoho otrava. Fajn jsou magic seats, i když ty bych osobně využil tak jednou za půl roku a přední sedačky, alespoň ve výbavě Sport, kterou jsem jel. Ergonomii nechme stranou, ta je o zvyku, co mě negativně zaujalo je špatný výhled dozadu a tragické odhlučnění, hlavně od podběhů, kdy jsem po pár desítkách km volal majiteli, jestli má v pořádku ložiska. A po skoro 250 000 km a 8 letech začíná být znát koroze a mezi výměnami si vezme dost oleje, i když tohle může být problém daného kusu, tolik k tvému bezproblémovému dvojnásobnému nájezdu. Tím nechci říct, že je to špatné auto a ojetina, ale rozhodně má i svá negativa.

Jinak to už neřeš, já vše napsal ve svém prvním komentu. Jestli máš pocit, že je nutné tady reagovat ve veškerých vláknech, co se tu objeví a tvá pravda je univerzálně platná, i když třeba odpovídáš na něco jiného, než se tu někdo zeptá, tak v tom pokračuj.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Úterý 26.02.2019 09:19, RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: vavrisimo, 25.02.2019 13:51 (Předně se jedná o ročník 2013, ...)


Boban HTP je jedním z nejčastějších diskutujících, jehož příspěvky jsou věcné, bez osobních útoků, urážek apod. Více takových pro naše fórum. Přeji hezký den
reagovat
uwa1
počet příspěvků185
datum registrace18.10.2016
Úterý 26.02.2019 09:40, RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: danet - redakce TipCars, 26.02.2019 09:19 (Boban HTP je jedním z nejčastě ...)

Len sa asi nepáčia VW uctievačom...
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Úterý 26.02.2019 09:57, RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: danet - redakce TipCars, 26.02.2019 09:19 (Boban HTP je jedním z nejčastě ...)


Váš server, vaše přání a vize, v pořádku. Berte to jen jako povzdech od někoho, kdo si pamatuje časy, kdy tu byl výskyt uživatelů s erudovanými názory mnohem větší, než lehce tristní současný stav, stejně jako se tu dozvěděl relevantní info od místních „redaktorů“, i když ono se možná jedná o spojené nádoby. Neberte to zle, ale tak jako v poslední poradně nevědět typ převodovky u jednoho z neprofláklejších aut na našem trhu a radit uživatelům, kteří mají očividně s touhle problematikou minimální zkušenosti…to chce, řekněme, odvahu. Hezký zbytek dne.
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Úterý 26.02.2019 10:02, RE: RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: uwa1, 26.02.2019 09:40 (Len sa asi nepáčia VW uctievač ...)


Jestli to byla reakce na mě, tak nevím odkud ji bereš. U služebáka jsem si mohl vybrat motor a výbavu, smlouvu se dealerama jsem fakt nepodepisoval a soukromé auto je Japonec. Jestli kvůli tomu, že nemám problém napsat že "můj" TSi je fajn motor, tak ok.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 26.02.2019 11:59, RE: RE: RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: vavrisimo, 26.02.2019 10:02 (Jestli to byla reakce na mě, t ...)

Varismo dyť v pohodě, jde o plechy ne o život
TSI motory, zejména ty 1.4 a více jsou po uživatelské stránce paráda. Ale kurnik dával bych hodně bacha na starší ročníky. Ve Světě Motorů doporučují brát alespoň s tím menším výkonem.

Vyvaroval bych se úplně 1.2 TSI řady E111, které sice od cca 2012/6 už netrpí na rozvody, ale špatně topí, kde i zahřátý motor, pokud vůz stojí, tak se začně ochlazovat. Nezáviděl bych někomu ve vícehodinové zácpě na D1 v zimě. Deky sebou
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Úterý 26.02.2019 16:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: varsimo varsimo
Já už tu psát nechtěl, ale ještě jednu výjimku udělám...neříkám že nemáš vždycky pravdu, ale tvoje nutkání reagovat vždy a na vše, radit lidem něco na co se neptají, případně dělat závěry na základě tvých dost často úsměvných požadavcích na auto, shazuje to lepší. Méně je někdy více.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 27.02.2019 10:59, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: vavrisimo, 26.02.2019 16:01 (Já už tu psát nechtěl, ale ješ ...)

ok :)
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 01.03.2019 10:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: varsimo varsimo
citace:
reakce na: BobanHTP, 26.02.2019 11:59 (Varismo dyť v pohodě, jde o pl ...)


Když už,tak 6/2011. A s tím topením bych to,tak zle zase neviděl.Je pravda,že motor se déle ohřívá,ale pak již není s teplem problém.Přesně před rokem mrzlo,až praštělo a cestou na hory a domů nebyl problém auto příjemně vytopit. A například Rapidu stará verze 1.2 Tsi sedne opravdu dobře a s topením u něj problémy vůbec nejsou.
reagovat
Zlesa
počet příspěvků1
datum registrace05.03.2019
Úterý 05.03.2019 13:52, Spolehlivost
Tak s tou spolehlivostí u Aurise bych byl trochu na pochybách. Měl jsem ho jako služebák, rok 2015 combi. V 60tis km, výměna kotoučů (dotaz proč tak brzo, prý cena za komfort brzd, kolegům který měli stejný auto je měnily v 45tis) 90 tis km teče vodní pumpa, opraveno v záruce. 105 tis vyteklé zadní tlumiče. V toyotě mi nevěřily že jezdím většinu roku sám a v prázdném autě....
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.