0
zpět
 

diskuze k tématu: úžasný způsob řešení reklamací v Auto Esa

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, volná diskuze
josefzbr
počet příspěvků1
datum registrace28.08.2015
Pátek 28.08.2015 16:51, úžasný způsob řešení reklamací v Auto Esa
Moje zkušenost z května tohoto roku se způsobem řešení reklamace autobazarem Auto ESA

Takto se zachová prodejce Auto ESA při podání reklamace:
Podáte reklamaci přes online formulář, hned následující pracovní den Vám odejde ze společnosti Auto ESA doporučený dopis, že Vaši reklamaci zamítají – nikdo neví příčinu problému a nemůže tedy posoudit, zda mám na reklamaci skryté vady nárok (po ujetí cca 2000 km bez varování kontrolek nebo alespoň naznačené ztráty výkonu přestal běžet motor a auto bylo odtaženo do autorizovaného servisu).
Po zaslání dopisu, ve kterém zamítnutí reklamace neuznávám (protože ve výpisu z řídící jednotky, který jsem obdržel z autorizovaného servisu, nic takového jako důvod, pro který byla reklamace zamítnuta, nevyplývá, což mi potvrdil i technik, který výpis jednotky pořizoval) a ve kterém opětovně reklamuji nepojízdnost vozidla, následuje velké dlouhé arogantní ticho.
A toto je podle Auto ESA vyřízená reklamace!!!
Vyřešit reklamaci na vadné zboží je povinností každého prodejce. V Obchodním zákoníku je jasně psáno:
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Mě ale přijde jako výsměch zákazníkovi hození reklamace do koše, když ani autorizovaný servis přesně neví, kde je problém, a absence alespoň náznaku slušnosti spočívající v odpovědi na dopis, nehledě na to, že ze zákona má každý prodávající povinnost odpovědět na reklamaci do 30 dnů.
V Auto ESA mají asi schopné kancelářské pracovníky, se schopností diagnostiky pomocí křišťálové koule (popř. dopředu připravených odpovědí, protože asi o tom autě vědí něco víc než kupující) a podnikovou politiku: zákazníku zaplatil si, tím si provedl přeměnu zákazníka v otravného otrapu a dokud nebudeš dostatečně dlouho otravovat, nepřivedeš právníky (cha cha to je peněz, co?), tak odpal. Pokud jste dočetli až sem, jedna rada - než navštívíte bazar Auto ESA za účelem koupě ojetého vozu, dlouze přemýšlejte. Já musel dojít k poznání, že bez soudního znalce, právníka a následně soudu se zřejmě neobejdu. Koupi zdar!!!
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pátek 28.08.2015 17:43, Pozor
Záruka 6 měsíců se vztahuje pouze na některá vozidla, u kterých je ta záruka nabízena. Pokud je ve smlouvě napsáno, že kupujete jak stojí a leží, případně je vůz poměrně starý, tak si s vašimi reklamacemi budou zadek vytírat vesele dál.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 28.08.2015 21:51, RE: úžasný způsob řešení reklamací v Auto Esa
Ta rada by mela znit spise takto:
než navštívíte bazar za účelem koupě ojetého vozu, dlouze přemýšlejte

Proc lide, kteri prodavaji ojete auto, dobrovolne prijdou o znacnou sumu tim, ze daji auto do bazaru a nesnazi se ho prodat sami? Ano, odpoved muze byt, ze nemaji cas a nervy se s cizimi lidmi dohadovat o slevu. Takove pripady jiste taky jsou, pak ale nastupuji dalsi otazky:
Myslite si, ze bazaristi, jejich rodiny a znami nepotrebuji v necem jezdit? Ktera auta z vykupu si takovi lide stahnou a tim padem ta auta vubec nejdou na plac? Muze byt, ze zrovna nikdo z bazaristova okoli auto nepotrebuje. Kolik pak takove auto bude stat, kdyz uz se na plac dostane?
Ano, uplny nesmysl.
Shrnuti: Budete se divit, kdyz pri ruske rulete s peti naboji v zasobniku zemrete?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 28.08.2015 22:06, RE: úžasný způsob řešení reklamací v Auto Esa
bitner napsal:
Ta rada by mela znit spise takto:než navštívíte bazar za účelem koupě ojetého vozu, dlouze přemýšlejteProc lide, kteri prodavaji ojete auto, dobrovolne prijdou o znacnou sumu tim, ze daji auto do bazaru a nesnazi se ho prodat sami? Ano, odpoved muze byt, ze nemaji cas a nervy se s cizimi lidmi dohadovat o slevu. Takove pripady jiste taky jsou, pak ale nastupuji dalsi otazky:Myslite si, ze bazaristi, jejich rodiny a znami nepotrebuji v necem jezdit? Ktera auta z vykupu si takovi lide stahnou a tim padem ta auta vubec nejdou na plac? Muze byt, ze zrovna nikdo z bazaristova okoli auto nepotrebuje. Kolik pak takove auto bude stat, kdyz uz se na plac dostane?Ano, uplny nesmysl.Shrnuti: Budete se divit, kdyz pri ruske rulete s peti naboji v zasobniku zemrete?


Přesně tak. Auta dávám na protiúčet i přes nižší výkupní cenu právě proto abych neměl problémy s trubkama co si myslí že když koupí auto za 1/3 ceny a méně tak musí dostat káru ve stavu nového a se zárukou.
A když to auto nechtějí ani protiúčtem (stalo se mi u Berlinga) jde do AAA kde, když to má papíry OK, vykoupí vše. Už jsem o něm nikdy neslyšel, naštěstí.

reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 29.08.2015 11:12, RE: úžasný způsob řešení reklamací v Auto Esa
PetrT napsal:
bitner napsal:
Ta rada by mela znit spise takto:než navštívíte bazar za účelem koupě ojetého vozu, dlouze přemýšlejteProc lide, kteri prodavaji ojete auto, dobrovolne prijdou o znacnou sumu tim, ze daji auto do bazaru a nesnazi se ho prodat sami? Ano, odpoved muze byt, ze nemaji cas a nervy se s cizimi lidmi dohadovat o slevu. Takove pripady jiste taky jsou, pak ale nastupuji dalsi otazky:Myslite si, ze bazaristi, jejich rodiny a znami nepotrebuji v necem jezdit? Ktera auta z vykupu si takovi lide stahnou a tim padem ta auta vubec nejdou na plac? Muze byt, ze zrovna nikdo z bazaristova okoli auto nepotrebuje. Kolik pak takove auto bude stat, kdyz uz se na plac dostane?Ano, uplny nesmysl.Shrnuti: Budete se divit, kdyz pri ruske rulete s peti naboji v zasobniku zemrete?
Přesně tak. Auta dávám na protiúčet i přes nižší výkupní cenu právě proto abych neměl problémy s trubkama co si myslí že když koupí auto za 1/3 ceny a méně tak musí dostat káru ve stavu nového a se zárukou. A když to auto nechtějí ani protiúčtem (stalo se mi u Berlinga) jde do AAA kde, když to má papíry OK, vykoupí vše. Už jsem o něm nikdy neslyšel, naštěstí.

zrovna v Áčkách mají ve výkupních papírech zmínku o tom že auto nemá skrytou vadu a v případě že by se nějaká objevila můžou se hojit na prodávajícím. a stalo se mi před více jak deseti lety že Áčka auto nevykoupili (byly zaslepené airbagy) a v ESA bez problémů. tazateli bych doporučil ať si dá studenou sprchu, vada která se objeví po 2.000 km bude vada vzniklá opotřebením či použitím, a na to vám záruku nikdo nedá.
reagovat
kristian2
počet příspěvků250
datum registrace31.03.2015
Sobota 29.08.2015 11:46, k
Tak autobazary tipu AAA - ESA to mají právně dobře podchycené.Podstata věci je si uvědomit co vlastně kupuji - ojeté auto, které prosntě není nové auto, ale opotřebované a bud se povede nebo ne.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků651
datum registrace23.11.2007
Sobota 29.08.2015 19:19, reklamace
Když si kupujete ojeté auto,tak musíte prostě počítat s tím,že je to už auto,které má něco za sebou,a i když Vám prodejce slibuje zlatý rouno,tak jediné o co se s ním mužete hádat realně,že na auto byl leasing nebo že je kradené...

To,že se tam něco pokazí je prostě realita..použitá věc....řešit reklamace je ztráta času energie a nakonec i peněz (soudně)...

stejně tak pokud zjistité že auto bylo bourané či stočené...opět ztráta času....
reagovat
VlaDaK
počet příspěvků3
datum registrace10.10.2016
Úterý 14.02.2017 12:34, Mě reklamace vyšla
Je to teda asi pět let, ale u áček mi reklamace prošla... Přišel jsem po dvou měsících, šel jsem tam osobně, na posílání dopisů moc nejsem. Proplatili mi téměř celou opravu, auto jsem si pak nechal. Jak to funguje jinde zkušenost nemám
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Úterý 14.02.2017 14:31, Bazar
Taky to vidím tak, že bazar je až to poslední místo, kde auto skončí, protože:
a) slušný auto zůstane v rodině
b) když ho nikdo zrovna nepotřebuje, jde k přátelům
c) když ani tam jde k přátelům přátel
d) pak do soukromé inzerce (není co tajit)
e) do bazaru, kde si ho rozeberou pracovníci
f) do bazaru, kde mají tip známí pracovníků
g) no a tady máme koloušky, kteří na internetu našli neodolatelný vůz s ideálně nastavenými parametry - to "nastavenými" myslím doslova

reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Středa 15.02.2017 09:39, Skrytá vada
Zdravím,
protože z vašeho článku si dovolím usuzovat, že vaše právní povědomí nebude příliš veliké, připojím zde několik postřehů:
1) Starý obchodní zákoník (513/1991 Sb.) byl k 1.1. 2014 nahrazen zákonem 89/2012 Sb. (Nový občanský zákoník), resp. tuto problematiku řeší tento zákon, bez ohledu nato, jestli jste auto koupil jako soukromník či do firmy.
2) Skrytá vada je taková vada, která na vozidle existovala již v době jeho koupě a na kterou kupující nebyl upozorněn prodávajícím a ani ji nemohl, vzhledem ke svým znalostem a schopnosten a za použití přiměřených prostředků odhalit při přebírání vozidla. (prohlídka, zkušební jízda)
3) Při případném dokazování, zda se o skrytou vadu jedná, či nejedná, bude důkazní břemeno na vaší straně, vy musíte prokázat, např. znaleckým posudkem, že vada na autě existovala již v době prodeje.
Pokud se tedy závada projevila po ujetí 2000km a to zhasnutím motoru, bude se, dle mého názoru, jen velmi těžko prokazovat, že tato závada byla již na autě v době prodeje existovala, když motor ještě 2000 km běžel.

I tak přeji hodně štěstí

Ciao, Arhuro

reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Středa 15.02.2017 09:49, konzultace
No ja bych vubec doporucoval vsem zde diskutujicim, aby si trosku doladili pravni povedomi, protoze to, co se zde da docist je opravdu silene ....

Autorovi vlakna doporucuji konzultaci s pravnikem. Tady se dozvite velke kukole. Lidi sou teoretici a radi tu nesmysl.

V kostce:
- prodavaji odpovida za skryte vady a to jeste ne za vsechny
- budete muset prokazat, ze se vada vyskytovala na vozidle uz pri koupi
- zaroven tato zavada nesmi odpovidat beznemu opotrebeni vozidla, za kterou potom prodavajici odpovednost nenese (priklad, kdyz vyrobce ma nastavenu zivotnost napriklad turba na 200k km a vy koupite auto, ktere ma najeto 200k km, tak potom prodavajici za takovou vadu odpovednost neponese = vada odpovida beznemu opotrebeni vozu)
- zaruku na auto nove i ojete mate 2 roky, smluvne se da zkratit az na polovinu

Jediny otaznik je nad dukaznim bremen a to, zda dukazni bremeno je na kupujicim v pripade, ze se vada projevila do 6 mesicu od zakoupeni i ve veci ojeteho vozu.

Standardne pokud se vada na zbozi vyskytne do 6 mesicu od zakoupeni, lezi dukazni bremeno na prodavajicim.

Opek rikam - doporucuji konzultaci s pravnikem hlavne na otazku dukazniho bremena v one 6 mesicni lhute
reagovat
Arthuro
počet příspěvků82
datum registrace11.06.2013
Středa 15.02.2017 10:38, RE: konzultace
Tommm napsal:
No ja bych vubec doporucoval vsem zde diskutujicim, aby si trosku doladili pravni povedomi, protoze to, co se zde da docist je opravdu silene ....Autorovi vlakna doporucuji konzultaci s pravnikem. Tady se dozvite velke kukole. Lidi sou teoretici a radi tu nesmysl.V kostce:- prodavaji odpovida za skryte vady a to jeste ne za vsechny- budete muset prokazat, ze se vada vyskytovala na vozidle uz pri koupi- zaroven tato zavada nesmi odpovidat beznemu opotrebeni vozidla, za kterou potom prodavajici odpovednost nenese (priklad, kdyz vyrobce ma nastavenu zivotnost napriklad turba na 200k km a vy koupite auto, ktere ma najeto 200k km, tak potom prodavajici za takovou vadu odpovednost neponese = vada odpovida beznemu opotrebeni vozu)- zaruku na auto nove i ojete mate 2 roky, smluvne se da zkratit az na polovinuJediny otaznik je nad dukaznim bremen a to, zda dukazni bremeno je na kupujicim v pripade, ze se vada projevila do 6 mesicu od zakoupeni i ve veci ojeteho vozu.Standardne pokud se vada na zbozi vyskytne do 6 mesicu od zakoupeni, lezi dukazni bremeno na prodavajicim.Opek rikam - doporucuji konzultaci s pravnikem hlavne na otazku dukazniho bremena v one 6 mesicni lhute


Tommme, predevším ty si doplň právní povědomí, to co tu plácáš je opravdu šílené, buď opisuješ od mne, nebo píšeš bláboly:
- závada vzniklá opotřebením není skrytá vada
- zkrácení zákonné záruky - proč by to, proboha, kdo dělal ?
- důkazní břemeno - je vždy na tvojí straně, i v případě nového výrobku - Pokud neuspěješ s reklamací u výrobce/prodnejce máš možnost podat na něj žalobu za to, že porušil některé své povinnosti při výrobě => ty jsi strana žalující, on je strana žalovaná, platí presumce nevinny, žalující musí prokázat, obžalovaný je vinnen....

Ciao,

Arthuro


reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Středa 15.02.2017 10:44, RE: konzultace
Arthuro napsal:
Tommm napsal:
No ja bych vubec doporucoval vsem zde diskutujicim, aby si trosku doladili pravni povedomi, protoze to, co se zde da docist je opravdu silene ....Autorovi vlakna doporucuji konzultaci s pravnikem. Tady se dozvite velke kukole. Lidi sou teoretici a radi tu nesmysl.V kostce:- prodavaji odpovida za skryte vady a to jeste ne za vsechny- budete muset prokazat, ze se vada vyskytovala na vozidle uz pri koupi- zaroven tato zavada nesmi odpovidat beznemu opotrebeni vozidla, za kterou potom prodavajici odpovednost nenese (priklad, kdyz vyrobce ma nastavenu zivotnost napriklad turba na 200k km a vy koupite auto, ktere ma najeto 200k km, tak potom prodavajici za takovou vadu odpovednost neponese = vada odpovida beznemu opotrebeni vozu)- zaruku na auto nove i ojete mate 2 roky, smluvne se da zkratit az na polovinuJediny otaznik je nad dukaznim bremen a to, zda dukazni bremeno je na kupujicim v pripade, ze se vada projevila do 6 mesicu od zakoupeni i ve veci ojeteho vozu.Standardne pokud se vada na zbozi vyskytne do 6 mesicu od zakoupeni, lezi dukazni bremeno na prodavajicim.Opek rikam - doporucuji konzultaci s pravnikem hlavne na otazku dukazniho bremena v one 6 mesicni lhute
Tommme, predevším ty si doplň právní povědomí, to co tu plácáš je opravdu šílené, buď opisuješ od mne, nebo píšeš bláboly:- závada vzniklá opotřebením není skrytá vada- zkrácení zákonné záruky - proč by to, proboha, kdo dělal ?- důkazní břemeno - je vždy na tvojí straně, i v případě nového výrobku - Pokud neuspěješ s reklamací u výrobce/prodnejce máš možnost podat na něj žalobu za to, že porušil některé své povinnosti při výrobě => ty jsi strana žalující, on je strana žalovaná, platí presumce nevinny, žalující musí prokázat, obžalovaný je vinnen....Ciao,Arthuro


Bohuzel tuto odpvoed nemuzu nechat bez odpovedi tak, jako 99% ostatnich kravin, ktere nekdo napise na web.
Vykaldas tady lidem blbosti. Coz je nebezpecne, jeste si to nekdo veme k srdci.

reagovat
JimClark
počet příspěvků5
datum registrace10.02.2017
Středa 15.02.2017 10:59, reklamace
Od ledna 2014 se na reklamační řízení vztahují podmínky nového občanského zákoníku. Pro smlouvy, jejichž účinnost nabyla před tímto datem, se přistupuje k reklamaci podle podmínek původních. Za skryté vady je možné uplatnit u prodávajícího toto právo z odpovědnosti nejpozději do 24 měsíců po převzetí ojetého vozidla kupujícím. Prodávající může tuto dobu po dohodě s kupujícím zkrátit, nikoli však méně než na 12 měsíců. Při prodeji ojetého vozidla je prodávající povinen kupujícího upozornit mimo jiné i na veškeré závady.

Když se závada objeví do půl roku po prodeji, zákon předpokládá, že už existovala při prodeji. Pokud se prodejce brání, musí prokázat opak.
Pokud se závada ukáže později, zůstává takzvané důkazní břemeno na kupci. Prodejce však neodpovídá za vady způsobené používáním nebo běžným opotřebením věci. Například ojeté pneumatiky nebo ošoupané sedačky se proto reklamovat nedají.

Jak postupovat při reklamaci:
Vozidlo po celou dobu reklamace musí zůstat v tom stavu, v jakém se u něj projevila závada. Pokud ho necháte opravit, není již možné uplatňovat žádný nárok. Je to nepříjemné, neboť vozidlo může být celou tu dobu nepojízdné.

Pokud hodláte závadu opravdu reklamovat, musíte svůj nárok nejdříve písemně uplatnit u prodávajícího. Tam, kde se jedná o prodej od podnikatele (např. bazar), je prodávající povinen sepsat reklamační protokol. Na tom je třeba trvat. Jednu kopii si vezměte, neboť s okamžikem uplatnění reklamace běží třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace.

Prodávající však může reklamaci odmítnout. Pak je nejlepší nechat si zpracovat znalecký posudek a v reklamaci pokračovat. Pokud to nepomůže, nezbývá než se obrátit na soud, nejlépe se znaleckým posudkem. Náklady na advokáta lze potom v rámci oprávněné reklamace také uplatnit.

Jestliže prodejce s vaší reklamací souhlasí, je třeba sepsat, na jakém způsobu nápravy se s vámi dohodl (oprava, sleva z ceny, odstoupení od smlouvy). Teprve potom je možné nechat auto opravit.

Dejte si pozor na:
•jak stojí a leží - Ve smlouvě určitě nesmí být formulace, že auto kupujete tak, ‚»jak stojí a leží« ‘, protože tím by se prodávající vyvlékl z odpovědnosti za případné skryté vady na vozidle.
•bez závad - Prodávající neručí za běžné opotřebení, odpovídající danému stáří automobilu. Pokud se ve smlouvě objeví, že automobil je »bez závad«, pak má kupující v případě sebemenší závady nárok na odstoupení od smlouvy
•rozhodčí doložka – Nepodepisujte smlouvu, která obsahuje jakékoli ustanovení o rozhodčí doložce. V případě budoucího sporu s prodávajícím se tím můžete dostat do méně výhodné právní pozice. V případě, že smlouva rozhodčí doložku neobsahuje, řeší případné spory vždy soud.

Odpovědnost za vady má prodávající po dobu půl roku (u fyzické osoby), případně dvou let (u autobazaru) přímo ze zákona.

reagovat
Tommm
počet příspěvků79
datum registrace14.09.2015
Středa 15.02.2017 11:02, re: reklamace
Dekuji za doplneni JimClark. Pan Arthur pada uz na predpokladu, ze vzdy zalujici strana musi dokazovat, coz neni samozrejme pravda atd. atp.
Asi ma pravni podvedomi ze sledovani TV Nova. Je to az do nebe volajici jak se lide, kteri nemaji ani tucha biji v prsa, ze tomu rozumi a pisou kraviny po forech a pak se na to nejakej chudak chyti.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.