0
zpět
 

diskuze k tématu: Údaje automobilek o spotřebě se vzdalují realitě

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 29.05.2013 13:56, Spotřeba vozidel
Jak začít...největší problém vidím v hysterii kolem CO2, takže je potřeba v první řadě oklamat legislativu a zákazník se tímto veze s sebou. Druhou podstatnou věcí je, že měřený cyklus je bez vnějších odběrů, jako je denní svícení (1-2 dcl/100 km), klimatizace (0,4-2l/100 km - dle provozu a výkonu motoru) a pak nastává rozpor s realitou. Je možné, že rozdíly způsobuje i fakt, že dnes se auto bez klimatizace skoro nedá koupit, zatímco na přelomu století neměl klimu každý tenisák, a proto byly rozdíly menší. Navíc dost lidí neumí klimatizaci používat a mají kompresor zapnutý i v době, kdy to není nutné a okolní vzduch je dostatečně chladný na to, aby se teplota v interiéru dala regulovat (třeba letošní jaro).
Dále panuje obecné povědomí, že velikost spotřeby je svázána se zdvihovým objemem, ale moderní turbomotory krásně odhalují, že je spotřeba spojená s výkonem (koně prostě potřebují žrát).
Já pro odhad spotřeby používám základní etalony:

benzínový motor: 1000 kg, 100 kW, 2,0 ltr, 4-válec --- 7,5-8 ltr/100 km
naftový motor: 1000 kg, 100 kW 2,0 ltr 4-válec --- 6-6,5ltr/100 km

A pak citem měním podle navýšení hmotnosti, výkonu, obsahu, počtu válců atp. Možná by se to dalo dát i do vzorce, kam by se parametry dosadily a vyšla by přibližná spotřeba, třeba jako pro orientační zrychlení používám poměr hmotnost/ výkon v koních
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.