0
zpět
 

diskuze k tématu: Třetina českých řidičů zvažuje přechod na alternativní pohon

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 07.08.2011 02:38, ty elektróny :-)
Trochu sleduju vývoj a pevně doufám, že zvítězí elektromobil s "extendérem" nebo jak tomu říkaj. A je jedno jestli to bude malý benzíňáček, nafta nebo později palivový článek. Ale elektromobil mi přijde naprosto geniální řešení. Pokud by se udržela bilance výroby elektřiny a stačilo se přes noc dobíjet, tak by to bylo přímo famózní. Na dnešních autech mi neskonale vadí především složitost. Naprosto perverzní složitost...všeho. Vrcholem deviace je moderní naftový motor...prosím extra blijícího smajlíka. Těch součástek, ty tlaky, nároky na materiál, životnost jak u ledničky...tfujtajbl. Elektromobil...baterie- jeden celek, výkonová elektronika další škatulka, chlazení, motorek na přímo plus případně převodovka jednoduchá jak facka, a bedýnka do který lezou člověci . No s tím extendérem na zvýšení dojezdu pár blbin na víc. Hrozně se mi svého času líbilo GM EV1. Na netu jsem zaslechl dost špatných reakcí, ale to auto ( pouze na videu ) mě uchvátilo. Co mě třeba nechvacuje vůbec je C Zero , nebo Golf E....prostě přestavby standartních vozů...to je kokotina. Dnešní auta jsou především strašně těžký a se současnou možností uschování energie do bat. je to plýtvání...nechci kritizovat...to umí každej lempl...ale třeba jsem zaslech že nějaká parta z čvut v čr předělala superba na el. pohon...nechápu!!! Jistě jsou šikovný...ale SUPA? Auto co skoro neutlačíte ani na rovině??? Proč??? Chápu že parta studentů nebude kvůli pohonu vyvíjet ještě auto... , ale proč nevybrat třeba pětikilo, nebo coopera co já vím...Asi tomu nerozumím. Mě se právě moc líbí ty koncepty co snad budou předobrazem dalšího vývoje. Jsem hrozně zvědavej, jak dopadn bmw s tím i3. To je přesně podle mýho gusta. Nosný rám z hlíny ( už Cimrman bezpečně věděl, že budoucnost je v aluminiu , karoserie plast a to jejich CFRP. Čtyři místa, koncepce pohonu i struktura na míru baterkám, špičkový obestavění prostoru. Super. Četl jsem na netu nějaký zapadlý asi osmistránkový rozhovor s nějakým šéfem vývoje od vrtule a co mě zaujalo krom jiného že počítají s tím, že toto auto bude mít mnohem větší životnost ...až 3x!!! Jasně...nosný rám a nápravy...bez problému na doživotí, bateriový pack výměnný, kastle z plastu...no super....Akorát co autoservisy...to nevim . Ale podle mě přesně tohle potřebujeme. A dojezd 150 km...je to relativní...ale třeba teď když vyhodnocovali působení MINI E na USA trhu u zákazníků, tak tam se mi líbilo, že ti lidé v drtivé většině uváděli, že dojezd byl v poho a že se dokonce přistihli, že přemýšlí "elektricky" a volí automaticky - podvědomě trasy, aby se do range vešli...to je cesta. Ono stejně to lítání miliard kilometrů denně tam a zpět těch kravaťáků beze smyslu jednou snad skončí...všichni jsou akorát uhoněný jak giboni a co z toho....občas když slyším někoho že se dokonce chlubí tím, kolik km za den dal...tak mě cukaj koutky...to není symbol úspěchu...to je symbol otroka. Taky se rád vozím, auta mám strašně rád, ale denně lítat stovky km by mě už nebavilo a snad každýho i nejzavilejšího pilota to dlouhodobě nemůže bavit. Ty elektromobily by to nenásilně upravili do rozumné meze. Co mi ovšem není jasný, kde se vezme tolik lithia, pro všechny... . No, snad vymyslí články i z něčeho dostupnějšího. To asi je problém. Stejně jako recyklace a škody na přostředí. Ona ale těžba a zpracování ropy, přeprava taky není zrovna košer. No inženýři...ukažte se. Ať nemusíme potupně jezdit v elektromobilech Geely , což bych opravdu nerad, bo mám evropu rád a auta jsou náš vynález. Je to jako kdyby si francouzskej vinař kupoval krabicovku ze španělska . A ta životnost těch elektromobilů...co by se tím ušetřilo na materiálech...kdyby se auto nemuselo měnit každých pět let...k čemuž se kvapíkem blížíme věcma jako Superb 1.4 apod....prostě spotřebka. Taky ta relativní jednoduchost...takže méně všeho...no fantazie. Snad to klapne. Předpovídají, že ta i3 bude stát něco kolem 600t....to není špatný. Kdyby se jim to podařilo, tak by to byla bomba. Když ten blbej hnusnej C zero stojí k mega...No uvidíme...Taky mě ale není jasný, z čeho by při masivním rozšíření žily státy...kdyby nebylo spotřebky z paliv...???? Jasně, řeknete že víc zdaněj elektriku pro dobíjení...logický...ale tím by se speciálně pro nás český mazaný lišky otevřel nekonečný bezbřehý prostor pro drobný švindl, přesně jak to máme tady v srdce rádi . Už vidím ty tisíce návodů na netu jak dobíjet mimo terminál, jak si postavit nabíječku kterou síť neidentifikuje, jak zapnout nabíječku místo bojleru... . jsi čech, čech, čech tak si toho važ
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 09:16, RE: ty elektróny :-)
kožich napsal:
Trochu sleduju vývoj a pevně doufám, že zvítězí elektromobil s "extendérem" nebo jak tomu říkaj. A je jedno jestli to bude malý benzíňáček, nafta nebo později palivový článek. Ale elektromobil mi přijde naprosto geniální řešení. Pokud by se udržela bilance výroby elektřiny a stačilo se přes noc dobíjet, tak by to bylo přímo famózní. Na dnešních autech mi neskonale vadí především složitost. Naprosto perverzní složitost...všeho. Vrcholem deviace je moderní naftový motor...prosím extra blijícího sm...
Hezky napsáno. Hlavně však není vůle, aby auta pohánělo něco jiného než drahý (předražený) neekologický ropný produkt. Na elektřinu...super...ale už vidím ČEZ a spol. jak si neomaleně, nestydatě mastí kapsy a jak cena této komodity strmě stoupá do nebes...člověk je hamižný tvor:(...jasně, že spalovací motory jsou dnes zastaralé a dávno překonané...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 10:51, RE: ty elektróny :-)
Joska napsal:
Hezky napsáno. Hlavně však není vůle, aby auta pohánělo něco jiného než drahý (předražený) neekologický ropný produkt. Na elektřinu...super...ale už vidím ČEZ a spol. jak si neomaleně, nestydatě mastí kapsy a jak cena této komodity strmě stoupá do nebes...člověk je hamižný tvor:(...jasně, že spalovací motory jsou dnes zastaralé a dávno překonané...
Silně zdaněný benzín má v 1L cca 10kWh, tedy co dcl to kWh, za 3,30Kč dnes EE (elektr.energii) v ČR již nekoupíte!!! Vím, že účinnost nádrž-kola je jinde, ale LPG pohon je při aktuálních cenách levnější na 1km než EE a to ani nemusíme započítávat amortizaci baterie. Z benínu bere "smetanu" (cca 18Kč z litru) stát, z EE tzv. regulovaní obchodníci!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 11:27, RE: ty elektróny :-)
vbrs napsal:
Silně zdaněný benzín má v 1L cca 10kWh, tedy co dcl to kWh, za 3,30Kč dnes EE (elektr.energii) v ČR již nekoupíte!!! Vím, že účinnost nádrž-kola je jinde, ale LPG pohon je při aktuálních cenách levnější na 1km než EE a to ani nemusíme započítávat amortizaci baterie. Z benínu bere "smetanu" (cca 18Kč z litru) stát, z EE tzv. regulovaní obchodníci!!!
No nedělám si iluze o tom, že jakmile se jen trošku výrazně zvedne poptávka po jakékoli alternativě, např. LPG okamžitě dojde k jeho zdražení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 13:08, RE: ty elektróny :-)
kožich napsal:
Trochu sleduju vývoj a pevně doufám, že zvítězí elektromobil s "extendérem" nebo jak tomu říkaj. A je jedno jestli to bude malý benzíňáček, nafta nebo později palivový článek. Ale elektromobil mi přijde naprosto geniální řešení. Pokud by se udržela bilance výroby elektřiny a stačilo se přes noc dobíjet, tak by to bylo přímo famózní. Na dnešních autech mi neskonale vadí především složitost. Naprosto perverzní složitost...všeho. Vrcholem deviace je moderní naftový motor...prosím extra blijícího sm...
Já až tak nadšený nejsem. Přijde mi dost zvláštní, že jednoduchý systém, jako je baterka a elmotor přímo na kola, je tak příšerně drahý. Bylo to tady nedávno. Za Amperu (a to ještě se spalovákem - uznávám) chtěli mega, zatímco stejná Astra v klasickém provedení se dá pořídit za 40% téhle ceny. Nechce mi snad nikdo namluvit, že těch 600 tisíc se mi po dobu provozu vrátí v úspoře za palivo. A i tak bych to nechtěl, prachy se mi musí vrátit dřív, aby to mělo smysl, a ne až v době, kdo to jde do šmelcu.
Nesmírnou složitost motorů má na svědomí ekologie, zejména na naftových motorech se to nejvíce podepisuje. Já pro naftový motor v osobním autě pochopení nemám. Přínos, že ušetřím 10% oproti benzínu v těch nejextrémnějších případech, mi přijde nicotný. A pro lidi, kteří jsou zvyklí tankovat co 1000 km, bude elektromobil problém.
A co se týká baterií nacpaných relativně drahými kovy a chemikáliemi - zajímala by mě skutečná energetická a ekologické bilance v porovnání s technologicky zvládnutou klasikou. Já tvrdím, že se s příchodem elektromobilů žádné globální zlepšení životního prostředí nekoná, je to jen přesun problémů z jednoho místa na jiné.
Malý třeba 2-místný lehký elmobil má třeba smysl na cestování do práce, tam je dojezd 150 km dostatečný, ale nesměl by stát jako vůz střední třídy v základní výbavě.
Jak to vnímám já: Elektromobily jsou nový trend, je to moderní záležitost, ale jejich ekologický přínos je přinejmenším sporý.
A větší životnost? Tohle si přece nikdo s producentů automobilů nepřeje, je nutné přesvědčit zákazníka, že po 4 letech je potřeba obměnit vůz, neboť se ze starého přes noc stává pojízdná rakev. Zrovna dnešní článek na to téma je. A už se těším na titulky, že elektromobily mohou být nebezpečné, protože při zkratu může baterie explodovat, a proto je nutné se jich po 5-ti letech raději zbavit, neboť izolace degradují atd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 19:42, RE: ty elektróny :-)
David V napsal:
Já až tak nadšený nejsem. Přijde mi dost zvláštní, že jednoduchý systém, jako je baterka a elmotor přímo na kola, je tak příšerně drahý. Bylo to tady nedávno. Za Amperu (a to ještě se spalovákem - uznávám) chtěli mega, zatímco stejná Astra v klasickém provedení se dá pořídit za 40% téhle ceny. Nechce mi snad nikdo namluvit, že těch 600 tisíc se mi po dobu provozu vrátí v úspoře za palivo. A i tak bych to nechtěl, prachy se mi musí vrátit dřív, aby to mělo smysl, a ne až v době, kdo to jde do šme...
No to je taky de facto všechno pravda. Ta cena...daň za novinku...? Nevim. No ty baterie jsou celkem darda...řádově statisíce...co jsem tak nějak četl. No a to prodloužení životnosti...jasně že to je jak říkáš, ale právě proto jsem si říkal, že se konečně chytli za palice a řekli, že elektormobil bude trvanlivější...no asi blouzním . Ono dobro nevítězí nad zlem? . V tom případě mám ale ještě jeden trumf . VW XL1...to je to nejkrásnější stvoření na kolečkách, které jsem kdy viděl. A de-facto si to každej elektromobil natře na chleba. Má sice také baterku, ale main je tam motor, dvouhrnek nafta. Kouzlo celého je váha a nízké odpory. Akorát někde řešili cenu a ta vychází na 1,5...no ty materiály. Kompozit, dural, atd. Ale kdyby to zbouchali z něčeho o málo dostupnějšího a udělali sériovku, tak by to už bylo na dostřel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 08.08.2011 22:12, RE: ty elektróny :-)
kožich napsal:
No to je taky de facto všechno pravda. Ta cena...daň za novinku...? Nevim. No ty baterie jsou celkem darda...řádově statisíce...co jsem tak nějak četl. No a to prodloužení životnosti...jasně že to je jak říkáš, ale právě proto jsem si říkal, že se konečně chytli za palice a řekli, že elektormobil bude trvanlivější...no asi blouzním . Ono dobro nevítězí nad zlem? . V tom případě mám ale ještě jeden trumf . VW XL1...to je to nejkrásnější stvoření na kolečkách, které jsem kdy viděl. A de-f...
Kožichu nevim jak je to s tim dobrem a zlem, vlastně tuhle jsem o tom přemýšlel a napadlo mě, že vlastně v přírodě asi ani neexistujou, třeba je to jen výmysl lidstva, aby se mohly točit holywoodské akční filmy . Hele ten XL1 se mi taky fakt líbí, četl jsem o něm a paráda, udělal bych něco mezi tím a normálním autem a to by bylo aby to nejelo pod 3 litry na sto. P.S. Nevíte někdo jak se mění zadní kolo u tý XL1, když je takhle zakrytovaný?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.