zpět
 

diskuze k tématu: Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní a terénní, hybridy, cng, lpg
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Úterý 18.10.2016 10:05, Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)
Zdravím, páni!

Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti.

Úvod do problematiky:

Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava, na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, bezpečnosťou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych.


Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat.


Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali:

- Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE
- Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW

ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu

- Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW
- Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe)
- Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m)

Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod.


C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je...


Ďakujem.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Úterý 18.10.2016 11:39, RE: Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)
uwa1 napsal:
Zdravím, páni! Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti. Úvod do problematiky: Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava, na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, bezpečnosťou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych. Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat. Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali: - Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE - Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu - Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW - Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe) - Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m) Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod. C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je... Ďakujem.


Máme doma Verso benzín 1.8 rok 2014, olej nežere vůbec. Jak to bylo u starších modelů nevím.

Pokud jezdíte jen 8-10 tis. pak nechápu proč chcete předělávat auto na plyn.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Úterý 18.10.2016 11:43, RE: Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)
Petr S napsal:
uwa1 napsal:
Zdravím, páni! Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti. Úvod do problematiky: Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava, na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, bezpečnosťou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych. Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat. Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali: - Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE - Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu - Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW - Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe) - Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m) Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod. C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je... Ďakujem.
Máme doma Verso benzín 1.8 rok 2014, olej nežere vůbec. Jak je to bylo u starších modelů nevím. V TUV reportech jsou Corolly Verso nejméně poruchová auta http://www.anusedcar.com/. Pokud by žraly olej, tak předpokládám by se občas zadřely a v těhle reportech byly níž. Nevím kolik autem najezdíte, ale zvažte jestli je opravdu nutné předělávat auto na plyn.


Auto se zadřeným motorem nedojede na STK, tudíž pozici v TÜV Reportu neovlivní, promítnout by se to mohlo leda to žebříčku ADACu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Úterý 18.10.2016 11:52, RE: Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)
Giorgio napsal:
Petr S napsal:
uwa1 napsal:
Zdravím, páni! Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti. Úvod do problematiky: Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava, na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, bezpečnosťou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych. Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat. Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali: - Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE - Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu - Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW - Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe) - Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m) Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod. C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je... Ďakujem.
Máme doma Verso benzín 1.8 rok 2014, olej nežere vůbec. Jak je to bylo u starších modelů nevím. V TUV reportech jsou Corolly Verso nejméně poruchová auta http://www.anusedcar.com/. Pokud by žraly olej, tak předpokládám by se občas zadřely a v těhle reportech byly níž. Nevím kolik autem najezdíte, ale zvažte jestli je opravdu nutné předělávat auto na plyn.
Auto se zadřeným motorem nedojede na STK, tudíž pozici v TÜV Reportu neovlivní, promítnout by se to mohlo leda to žebříčku ADACu.


Jo to je fakt. V TUV by se příp. hodnotilo pokud by motor měl špatné těsnění a motor byl špinavý od oleje.

ADAC test viz. https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT1226_Toyota_Corolla_Verso_18_Executive/Toyota_Corolla_Verso_18_Executive.pdf
Německy neumím, ale o oleji asi nic nepíšou.
reagovat
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Úterý 18.10.2016 12:00, LPG
Súčasné auto mám 8,5 roka, u tohoto predpokladám, že to tiež nebude menej ako 5 rokov, investícia do LPG sa mi vráti za cca 2,5 roka takže otázka nestojí či plyn áno alebo nie, otázka stojí ktoré auto a s akým motorom...


kliknutím zobrazíte originální obrázek
reagovat
capslock
počet příspěvků227
datum registrace28.07.2007
Úterý 18.10.2016 13:05, RE: Benzínové mid MPV (+ LPG) do 160.000 Kč (6000 €)
uwa1 napsal:
... Úvod do problematiky: Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava...


V té otázce je několik protikladů - kromě FR-V jsou to všechno, cos vybral, delší vozy.

Škoda, že jsi vyloučil VW Touran, který je krátký, ale zároveň prostorný a vzdušný, benzínové motory 1.6 a 2.0 přestavitelné na LPG.

Nebo Fiat Multipla, délka jen lehce přes 4 metry, po faceliftu koukatelná, uvnitř prostorná, benzínový motor zřejmě odolný, tovární CNG...

Jinak, máš zkušenosti s LPG a víš, do čeho jdeš? Za pět let totiž ve výsledku ušetříš v ideálním případě 3000 Kč ročně a za (byť malé) riziko zaklepaných ventilů, laborování se svíčkama a dupačku s rezervou v kufru to podle mě nestojí.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků513
datum registrace13.04.2012
Úterý 18.10.2016 13:15, Vylucenie francuzov
Neviem sice dovod vylucenia francuzov z vyberu, ale prave renault scenic 1.6 alebo citroen c4 picasso 2.0i su asi posledne MPV s motormy vhodnymi na prerobenie na plyn. Konkretne na mojej c5 je 2.0i 103kw, presne taky isty ako v tej c4 picasso, kde nie je ani egr, ma hydraulicke zdvihy ventilov, a pri viku nadrze mam nechane miesto na otvor na tankovanie plynu. Taktiez renault s jeho 2.0i a este lepsim 2.0T motorom nemoze mat problem s plynom. Japonci maju super benzinove motory, ale v mojom okoli jazdi jeden umierajuci prelude na plyn, a nie je to pekny pohlad. Plyn v nom je asi 2 roky. Na druhej strane, s vasim najazdom sa asi ani nemate coho obavat, pretoze aj najhorsie motory zvyknu mat prve problemy vraj tak okolo 60-80t km (je to ale samozrejme individualne), co by malo byt viac ako 5 rokov.
reagovat
capslock
počet příspěvků227
datum registrace28.07.2007
Úterý 18.10.2016 13:22, k tabulce
Ta tabulka, cos poslal, neplatí. Pokud motor žere 8 benzínu, na plyn pojede na beton za 10 plynu a nikoliv 8,8 jak se naivně předpokládá v tabulce.
Nejsou započítané starty na benzín, při hospání po městě klidně třetinu trasy projedeš na benzín.

A taky bych nešel do polské skládačky nebo málo známé značky ... ale třeba za těch 1100 eur bude něco rozumného.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Úterý 18.10.2016 13:58, jedna paní povídala...
capsloku máš nějaký svoje zkušenosti s LPG? Po ca 170 tis na LPG je u mne spotřeba LPG vs. benzin o 7,1% vyšší !! Studené starty? při teplotě kolem 5 stupnů se přepne po 700 metrech. V létě se to přepne po ca 50 - 100 metrech. A to prosím najeto s polským stagem. Do výkonnějších aut patří BRC a podobně (mám ho v druhém autě - 200kW). Základ bude spíš v šikovným plynaři než ve značce.
Problém se svíčkama? Proboha vždyt svíčka stojí 50Kč. Úspory jsou to výrazné, je to levnější než nafta.
reagovat
capslock
počet příspěvků227
datum registrace28.07.2007
Úterý 18.10.2016 15:27, RE: jedna paní povídala...
Zvirak napsal:
...Po ca 170 tis na LPG je u mne spotřeba LPG vs. benzin o 7,1% vyšší !! .... A to prosím najeto s polským stagem.... Proboha vždyt svíčka stojí 50Kč.... je to levnější než nafta.


Buď ti chybí připočítat přívstřiky benzínu nebo má motor v režimu plynu nižší výkon, rozdíl pouhých 7% jsem při poctivém výpočtu nikdy na žádném systému nedosáhl.

Neříkám, že Stag nemůže fungovat, ale u základní i později dražšího Premia byl čas od času nějaký incident (vstřikovače, rekalibrace, chcípání na křižovatce, svítící ECU) ... čas umím marnit lépe než (byť občasnou) návštěvou plynaře ... od doby, co mám Lovato, nevím, že jezdím na plyn.

Takže lusknutím prstu za 50 Kč vyměníš svíčky, které mohou být schované za sacím potrubím, trefiš se do správné značky a nastavíš odtrh tak, aby v celém otáčkovém rozsahu motor na plyn ani jednou neškubnul jo? (některý motor jede hned, jiný ne).

Je to levnější než nafta, ale na 9 tisíc ročně zbytečné camrání. Ale ať si to tazatel klidně vyzkouší, získá zkušenosti, ztrátný na tom nebude.
reagovat
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Úterý 18.10.2016 15:43, LPG
Tiež si myslím, že tu čierne scenáre maľujú ľudia, ktorí v živote auto na plyn nevlastnili a skúsenosti počuli naposledy od majiteľov Favoritov s PB fľašou v kufri. Ja ich poznám dosť, aj v rodine máme jedno. Sviečky do toho idú také isté ako na benzín, len sa odporúča meniť ich častejšie príp. znížiť odtrh.

VW som vylúčil preto, že sú v našich končinách bezdôvodne vyzdvihované do nebies a tým pádom drahšie oproti konkurencii, ale hlavne za posledných 15 rokov nevyrobili poriadny motor! Tá odporúčaná 1,6-ka „nejede a žere", nielen benzín, ale aj olej! 1,6-ky celkovo som vylúčil kvôli výkonu - pôjsť to pôjde, ale rezerva žiadna a keď človek chce, aby to išlo troška lepšie resp. po diaľnici tak to pri aerodynamike MPV 8 litrov žrať nebude ani náhodou.

K Francúzom mám (možno nelogickú) antipatiu, ale napr. ten spomínaný Scénic bol OK len prvá generácia po facelifte, druhá nebola z hľadiska kvality žiadne terno.

Cenovú ponuku za 1.100 € mám na BRC a nie od jednej firmy, všetky sa LPG zaoberajú dlhé roky a laborovať so sviečkami nepotrebujú, trafia sa na prvý krát.

FR-V má 4,29 m, Verso 4,36, C-Max 4,33, Carens a M5 4,5, ale menšie ako spomínaný Jazz alebo aj Meriva či podobné mini MPV sú mi naozaj malé.

Poprosil by som viac skúseností aj ohľadne jednotlivých spomenutých modelov, nie len sa venovať tomu prečo a načo LPG...
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Úterý 18.10.2016 18:15, Jaký auto pro ženu?
Můj názor - pokud není ženská motyka, naučí se jezdit s autobusem a T815. Tohle je jen trapná výmluva a vyhozené peníze, čas a někteří mohou mít podezření, že nejmenovaná osoba nezvládá řízení malého auta, čímý může být svému okolí nebezpečná (desečt nabořených aut kolem, když se snaží zaparkovat či vyjet od marketu, uražený benzínový stojan apod..). Můj názor nikomu nevnucuji. Jen se obecně zamýšlím...
reagovat
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Úterý 18.10.2016 18:46, csdsdf
Ja s tebou úplne súhlasím, ukazujem jej po meste slečny/panie na SUV, jedna autoškola má u nás Passata, ale bol si niekedy ženatý?

Šoférovala Hyundai Matrix, skúšala Hondu Jazz II a v oboch sa jej páčilo ako z nich super vidí na cestu.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Středa 19.10.2016 05:49, RE: jedna paní povídala...
Zvirak napsal:
capsloku máš nějaký svoje zkušenosti s LPG?


Myslím, že za těch 15 let, kdy si první auto na LPG pořídil a od té doby jich ještě dalších 5 nebo 6 (možná i víc, už to ani nedopočítám) nechal přestavět (to poslední ani ne před rokem), má těch zkušeností docela dost. Kromě klasického trajdání po republice s nimi křížem krážem projel i kus Evropy od Balkánu a Rumunska až po Francii a Velkou Británii. Souhrnně ta auta dala přes půl milionu určitě. Zrovna jemu bych nezkušenost s LPG nevyčítal a nebál bych se ho dokonce označit za fandu LPG, protože za těch 15 let už má vždy LPG a teprve k tomu něco "normálního" (teď zrovna dva nafťáky). Ale dívá se na něj objektivně a pragmaticky a umí si vše důsledně spočítat.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Středa 19.10.2016 06:29, RE: csdsdf
uwa1 napsal:
Ja s tebou úplne súhlasím, ukazujem jej po meste slečny/panie na SUV, jedna autoškola má u nás Passata, ale bol si niekedy ženatý? Šoférovala Hyundai Matrix, skúšala Hondu Jazz II a v oboch sa jej páčilo ako z nich super vidí na cestu.


Jo, jsem ženatý 32 let. Moje žena jezdí teď na Outbacku, lpředtím egacy, pežot 807, vlastně skoro všechny pežoty, Superb, Infiniti G37, Mazda 3MPS a mnoiha dalších aut, co byly kdy doma. V práci občas zbyde na ni Caddy a Berlingo a dokonce i T5. Nejhůře se jí jezdilo letos na Menorce s Fiestou prej malá uskákaná koza

reagovat
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Středa 08.03.2017 12:26, kúpa
Len pre info - ešte pred Vianocami som kúpil Ford Focus C-Max 1,8 92 kW, 2/2007, 145.000 km:

- oproti Carisme s rovnakým motorom (objem a výkon) je to lenivejšie (+140 kg) a kratšie sprevodované - Carisma točila pri 50 km/h 2000 rpm na trojke, C-Max cca 1900 na štvorke
- paródia na lakťovú opierku je otrasná, upgrade hotový, treba ešte ušiť poťah
- motor mohol byť lepšie odhlučnený
- kufor oproti Carisme citeľne menší - chýbajú vybratia za podbehmi čo uberá aj z uhlopriečky (do Carismy sánky v pohode, do C-Maxu len po sklopení operadla strednej sedačky, kočiar LTT)
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 09.03.2017 11:40, LPG
Dovolil bych si přidat osobní poznámku/zkušenost s LPG - jezdím teď necelý rok s Mondeo MK4 2.0i 107 kW - tzn. ten stejný motor o kterém uvažujete v C-Max - předělaným na LPG hned po koupi, najeto necelých 40 000 km a zatím je to naprosto bez problémů. Spotřeba v létě tak 9,5l plynu, v zimě cca 10,5 až 11l.

Táta měl asi 6 let Hondu Accord 2.4i na plyn a neměl s tím za tu dobu jediný problém. Dle mechanika, který obě přestavby dělal, jsou motory Honda na přestavbu na plyn jedny z nejvhodnější ze všech. S tím Accordem jsem najezdil pár tisíc km a spotřeba nikdy nebyla vyšší než 11l, přitom výkon 140 kW a naprosto famózní jízda.
reagovat
uwa1
počet příspěvků16
datum registrace18.10.2016
Úterý 20.02.2018 21:22, žere olej
Malý update:

Už pri hľadaní som narazil na pár áut s vymeneným motorom, s motorom po GO, pýtal som sa na to na Ford klube a tam ma upokojili, že to olej žerie len na pár kusoch a aj to len málo. Ja som ale zrovna naďabil na taký, ktorý ho za 3 tis. km zožral vyše 5 litrov takže som sa ho po pol roku zbavil. Ďalší kus s rovnakým motorm som už radšej neriskoval, 2.0 je to isté len v zelenom a 1,6-ka je slabá (inak aj tá 1,8 je nič moc) + mi tam vadilo pár vecí tak som vyberal inde. Nakoniec som kúpil Kiu Carens 2007 s benzínovým dvojlitrom (106 kW) a automatom a som zatiaľ spokojný.

Výhody oproti C-Maxu:
+ väčší kufor - plocha + cca 20 cm hlboké schránky pod skoro celým kufrom keďže rezerva je zospodu
+ klasické otváranie prednej kapoty oproti tomu de.bilnému forďáckemu systému s otváraním na kľúč, ktorý sa navyše dosť kazí a potom treba vylámať masku
+ ozajstná lakťová opierka (s obrovským dvojitým úložným priestorom) a nie tá páródia čo je v C-Maxe (navyše s miestom na poháre pod ňou)
+ výmena žiaroviek v zadnom svetle je otázka pár minút, v C-Maxe musíš odstojiť pol kufra, aby si sa dostal ku skrutkám, ktoré držia svetlo
+ viečko nádrže vľavo - zvyk a tie stojany sú väčšinou prázdne
+ poistky krásne dostupné po otvorení dverí, v C-Maxe sa musíš plaziť pod palubovku
+ kabínový filter jednoducho dostupný za schránkou spolujazdca, v C-Maxe sa treba opäť plaziť pod palubovkou a najskôr musíš odmontovať plynový pedál
+ vzduchový filter dostupný po odcvaknutí pár plechových spôn (bez náradia), na C-Max treba odkútiť 6 torxov
+ el. otváranie okien funguje ešte chvíľu po vybratí kľúča
+ väčšie odkladacie schránky v predných dverách + vybratie na fľašu
+ odkladacia schránka + miesto na malú fľašu v zadných dverách
+ el. ovládanie spolujazdcovho + zadných okien normálne pri ruke na opierke, v C-Maxe neprirodzene pri kľučke
+ po sklopení operadiel zadných sedadiel rovná podlaha až po predné sedadlá, v C-Maxe ak chceš rovnú podlahu musíš vymontovať všetky 3 zadné sedačky, resp. pri ich vyklopení dopredu prichádzaš o dobrých 40 cm dĺžky
+ pri sklápaní operadiel zadných sedadiel sa sedák zároveň posúva dole a dopredu, netreba ho odklápať samostatne, v základnej polohe je pod sedákmi ďalší dosť veľký odkladací priestor
+ nastaviteľný sklon operadiel zadných sedadiel
+ kontolka hladiny vody v ostrekovači je štandardná výbava
+ veľké spätné zrkadlá
+ v motorovom priestore všetko krásne prístupné, v C-Maxe je napr. baterka skoro celá pod torpédom a zakrytovaná, vybratie je tak na 20 minút
+ nižšie umiestnené cúvacie svetlá, v C-maxe sú vysoko v stĺpiku, naozaj len ako indikácia cúvania, priestor za autom neosvetlia
+ odkladací priestor v stredovom tuneli v blízkosti radiacej páky (zvykol som si tam dávať peňaženku)
+ výduchy klimatizácie aj vzadu
+ dostupný zámok zadného bezp. pásu pri zapínaní dieťaťa do sedačky, v C-Maxe som ho vždy musel loviť
+ priťahovač dverí je miska (dá sa tam niečo odložiť), v C-Maxe je diera
+ BC neukazuje aktuálnu spotrebu, človek sa pozerá na cestu a nie na displej, pre niekoho to môže byť nevýhoda
+ plynový pedál s klasickým lankom = okamžitá reakcia nepodriadená emisiám
+ hydraulické servo
+ zadný stierač zaberá väčšiu plochu
+ priestor vzadu prakticky bez tunela
+ pozdĺžne nastaviteľné aktívne opierky hlavy na predných sedadlách
+ sklo zadných dverí sa dá stiahnuť celkom dole
+ pre mňa bola výhoda aj to, že som nemal problém s dorobením plynovej vzpery na prednú kapotu, v C-Maxe som dlho dumal a aj tak nič jednoduché nevydumal

Nevýhody
- nízko sa otvárajúce piate dvere
- len výškovo nastaviteľný volant
- čelné sklo vyhrievané len pod stieračmi
- nemá odkladaciu schránku na vrchu palubovky (aj keď tá v C-Maxe je maximálne tak na pár papierov formátu A4)
- nemá trojblik na smerovky
- roleta kufra umiestnená dosť nízko = plytký zakrytý kufor
- žiadna benzínová verzia nemá tempomat
- iba jednozónová klíma (čo mne osobne nevadí lebo manželka aj tak sedí vzadu s dcérou)
- málo kusov s ovládaním rádia na volante
- vyhrievanie sedadiel len ON/OFF, C-Max má 5 stupňov ohrevu
- nemá vyklápacie stolíky na zadnej strane predných operadiel
- C-Max má 3 stupne nastavenia účinku posilňovača riadenia
- v C-Maxe sa dá zadné prostredné sedadlo preklopiť a dve krajné odsunúť dozadu a do stredu čím zadný cestujúci získajú komfotne veľa miesta (na úkor kufra samozrejme) . V Carense je ale štandardne miesta dostatok.
- keďže na rozdiel od C-maxa, ktorý má v kufri pevné plato, má Kia vzadu roletu, nie ja kam upevniť háčiky na tašky, inak háčiky nemá štandardne žiadne ani C-Max

Kia Carens nie je žiaden krásavec na prvý pohľad, treba ale objaviť jej skrytú krásu. Výhoda je, že na parkovisku si človek auto ľahko spozná, lebo tam bude jediná, C-Maxov aspoň 10, z toho dva v rovnakej farbe ako tvoj. Benzínových na Slovensku veľa nie je (skôr žiadna), v Nemecku je ich ale dosť, s málo kilometrami a za slušné ceny.

Oproti C-Maxu to má skoro o 300 kg viac + je to automat takže ten plyn by sa vrátil ešte o niečo rýchlejšie...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.