0
zpět
 

diskuze k tématu: Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
PepaFeferon
počet příspěvků2
datum registrace03.08.2017
Neděle 17.02.2019 00:49, Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?
Možná zní tento dotaz trochu hloupě, ale dívám se po svém prvním autě a v hledáčku mám ta se stropem do 200000,- Kč. Původně jsem uvažoval bazarovou Hondu Civic nebo Toyotu Yaris, mohla by být i nějaká Škoda, ale přijdou mi že nejsou cenově moc výhodné.

A když teda vybalím samotnou podstatu mého dotazu: Aygo stojí 230000,- , proč bych měl koupit Civic nebo Octavii, kteréžto nové stojí více než 2x tolik?

Já vím, jsou větší a silnější, ale nechápu, kde ještě má být ta přidaná hodnota, aby to nějak opodstatnilo jejich násobně větší cenu. Stojí 2x víc ale není v nich ani zdaleka:

-2x více prostoru
-2x více výkonu
-2x více akcelerace už vůbec ne
-2x více úplně čehokoliv co si představím...

Prostě sumasumárum, přijdou mi ta auta tak neskutečně nevýhodná, že bych se raději uskromnil a koupil do Aygo.

Mohl by mi to někdo nějak vysvělit ten cenový nepoměr?
reagovat
Giorgio
počet příspěvků693
datum registrace09.05.2007
Neděle 17.02.2019 08:55, RE: Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?
citace:
reakce na: PepaFeferon, 17.02.2019 00:49 (Možná zní tento dotaz trochu h ...)


Ta auta stojí víc, protože na nich mají výrobce vyšší marži. Lidé se snaží kupovat auta univerzálně, jako by každý týden potřebovali do kufru naložit ledničku. Naopak na malých autech výrobci často skoro nic nevydělají, proto do nich ani moc neinvestují a v podstatě je neumějí vybalancovat. Typickým příkladem je VW - kdysi udělal slušný model Lupo, jenže byl drahý. Nahradili ho modelem Fox z Brazílie - ten byl sice cenově přijatelný, ale pro změnu to bylo strašné auto. Třetí pokus s trojicí Up!/Seat Mii/Škoda Citigo je taky relativně zoufalý. Aby vyvážili drahou pracovní sílu na Slovensku, oholili, co se dalo. Proto jsou uvnitř obnažené plechy. Aygo je podobný úkaz, proto se u něj zadní okna vyklápějí místo stahování, má pouze jeden přední stěrač apod. Asi nejlépe to zvládl Fiat s modelem Panda, to už je normální auto. Jenže cenový rozdíl mezi tímto segmentem "mini" (A) a malých aut (B) je už tak zanedbatelný, že většina kupců stejně skončí v tom větším a často i C, což je právě civic, octavia, golf (aneb když už, tak už). A situace se bude u mini aut jen zhoršovat, protože všechny nové technické požadavky je prodražují.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1202
datum registrace19.08.2015
Pondělí 18.02.2019 14:23, RE: Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?
citace:
reakce na: PepaFeferon, 17.02.2019 00:49 (Možná zní tento dotaz trochu h ...)

Ahoj, Kolínská auta jsou sympatická i mě, ale po střílizvém seznámení, jsem skončil kdysi raději u ojetiny o třídu větší protože:
- Ayego na sněhu opravdu nesedí, lítá zleva doprava, dokonce Tě může zastavit menší závěj
- Ayego má tak malý kufr, že nepřevezeš prakticky nic a to ani z Ikey
- Všechna kolíňata po pár letech reznou, zejména pod gum. těsněním kolem dveří atd.
- Všechna kolíňata v mrazech netopí, prostě malý motor s dobrou účinností ani po 20min jízdy nezatopí
- Pokud za tebou zaspí někdo v Avii, jako mému kamarádovi, vše od kufru po zadní sedadla skončí v lisu. A to můžes být rád jako řidič
- Kolíňata nesedí na dálnici, na vodě, při větru a jsou docela hlučná při tempu 120+km/h

Sumasumárum za 2xx tis.kč máš tak luxusní vozy třídy B, třeba jen roční, nebo v záruce, že miniauta jsou skutečně jen pro bohaté do města.
- Renault Clio/Grandtour 1.2 2015+ >> nebetyčný rozdíl mezi Ayego a Cliem, musíš zkusit
- Ford Fiesta 1.25, 2015+ - spolehlivý, bezpečný, opět nejde vůbec porovnat s Aygem
- VW Polo 1.0 MPI 2015+ (úplně stačí na běžný provoz), Fábii 3 nebrat, rezne jí kufr do fcl
- Opel Corsa 1.4 2015+
Ostatní jistě napíší další tipy, protože těch vozů třídy B je daleko více, co by staly za zmínku...
Projdi si nabídky u dealrů, mají tam často takové ojetiny v záruce s plnou serv. historíí a to už stojí za to
reagovat
sheogorath
počet příspěvků459
datum registrace27.05.2016
Pondělí 18.02.2019 17:11, RE: RE: Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?
citace:
reakce na: BobanHTP, 18.02.2019 14:23 (Ahoj, Kolínská auta jsou sympa ...)


To by i vysvetlovalo, proc je jich na silnicich videt relativne malo...

Jeste bych podotknul, ze pokud te bavi rizeni, radsi v te cene vezmi neco i trosku starsiho a "dospelejsiho". Pokud chces jen transport z bodu A do budu B, pak ok.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1202
datum registrace19.08.2015
Úterý 19.02.2019 12:44, RE: RE: RE: Proč nekoupit novou Toyotu Aygo?
citace:
reakce na: sheogorath, 18.02.2019 17:11 (To by i vysvetlovalo, proc je ...)

Ahoj, přesně tak, pokud by nevadilo auto segmentu C, hned bych bral Golf VI, Focus III nebo i Astru. Samozřejmě Civic je králem spolehlivosti, motor snese i nájezdy nad 400tis.km, včetně převodovky.
Co jsem za ty roky vysledoval obecně na ojetinách je, že vozy segmentu C jsou častěji udělány fortelněji, než menší vozy. Takže např. takový Golf VI a Focus III může mít v pořádku i po 10 letech podvozek i výfukovou soustavu. V segmentu B až na vyjímky se už přece jen něco odporoučí. Nejde to úplně paušalizovat, ale jistý rozdíl segmentu B a C natož A je znát.
Výjimkou jsou pak např. japonci, kde Jazz a Yaris ale třeba i Swift dokáže nadstandardně odolávat zubu času
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.