0
zpět
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis II – jaká je druhá generace?

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.08.2014 07:52, Stačí jen...
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 29.08.2014 08:19, RE: Stačí jen...
A4 napsal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...


ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.08.2014 08:24, RE: Stačí jen...
tomaskrtek napsal:
A4 napsal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.


No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 29.08.2014 09:22, RE: Stačí jen...
A4 napsal:
tomaskrtek napsal:
A4 napsal:
...přejít do rubriky "magazín" a do vyhledávacího formuláře zadat "avensis". Vyjede spousta článků na toto téma, např. "Toyota Avensis - vychytaná druhá generace", tam je řečeno vše...
ale srovnání s Carinou ne. a žádné auto už nebude tak spolehlivé a blbuvzdorné jako Carina. a o motorech 1.8 a jejich chuti na olej bylo už také napsáno dost.
No jo, Carina to už je pomalu veterán a moc jich už nejezdí. Do avensise bych asi volil benzín 2,0. Ten se zdá i přes přímý vstřik zatím asi nejlepší volbou. Škoda toho nešťastného automatu, jinak by byla benzínová 2,4ka jasnou volbou


ale ony jezdí, jenže ne u nás Arabové a Ukrajinci je tady vykoupili a když se nějaká náhodou objeví a je za rozumnou cenu tak po ní skočí i dnes.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Pátek 29.08.2014 11:19, Spotřeba oleje
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 29.08.2014 16:08, RE: Spotřeba oleje
*autofans* napsal:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.

jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 29.08.2014 23:19, RE: Spotřeba oleje
tomaskrtek napsal:
*autofans* napsal:
Než začnete plácat nesmysl tak si vygooglete servisní informaci EG-6020, tam zjistíte že se to netýká zdaleka všech roků výroby. Sám mám 1.8 VVTi a spotřeba oleje téměř neměřitelná od výměny do výměny (po 15tkm) bez doplňování. Rady s motorem 2.0 nebo 2.4 jsou stejně dobré jako hledat pěknou Fabii ve 2.0 85kW benzin.
jasně, po 4/2005 by to mělo být v pořádku. mělo by... dále je tu problém s ovalitou válců a pár dalších drobností, takže Avensis 1.8 bych asi nedoporučil...pokud bych se ho nechtěl zbavit


Trochu jsem znejistěl a vydal se k autu s čelovkou a kusem toaleťáku abych přeměřil olej Motor je to taky 1,8 VVTi (108 kW) i když ve Versu a ne v Avensisu. Naštěstí je olej lehce pod horní rysku, kolik mělo na začátku nevím, najeto má cca 4500 km. Motor nijak šetrně nezajíždím, do Mnichova a zpět jsem jel i 150 km/h na tempomat kde to šlo. Všechny 1,8 VVTi asi tedy olej nežerou. Ovalitu válců nedokážu posoudit. Jinak třeba Yaris 1,3 VVTi model 2008 nežere olej vůbec.
reagovat
tommmmm
počet příspěvků4
datum registrace19.08.2009
Sobota 06.09.2014 10:13, Benzin
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 07.09.2014 19:06, RE: Benzin
tommmmm napsal:
Jen jsem se chtel zeptat, nepotrebuje primovstrikovy motor 2.0 benzin 98oktanu?


Ne nepotřebuje. Požadavek na 98 oktanů byla specialita koncernových FSI, všichni ostatní se obešli bez toho.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pondělí 08.09.2014 14:23, n98
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 08.09.2014 21:22, RE: n98
Zdeny60 napsal:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.


U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 08.09.2014 21:50, RE: n98
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
N98 nepotřebuje jen FSI, ale třebas 2,3DISI od Mazdy, 2,5 v Subaru STI, 2,0 v Evu a další, je jich mraky.
U sportovních motorů mě tento požadavek, Zdeny, opravdu nepřekvapuje (byť o stejném požadavku u ryze nesportovní mazdy jsem ani nevěděl). Nicméně u veskrze průměrných (až podprůměrných) motorech FSI, určených pro běžnou jízdu, mě požadavek na 98 oktanů ve své době hodně překvapil. Já v roce 1998 koupil Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - první přímovstřikový benzín montovaný sériově a ten jezdil na obyčejnou 95 a musím říct, že jezdil skvěle....


Mazda 2,3L DISI Turbo zřejmě nevyžaduje 98 oktanů, viz. tady a jinde http://en.wikipedia.org/wiki/Mazdaspeed3 Uvádí, že na 91 octanový benzin produkuje 196 kW.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Úterý 09.09.2014 17:42, N98
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.
Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Úterý 09.09.2014 22:05, MPS
Reaguju na Zdeny60 na to MPS, byl jsem v tom svezen v PL a ten kamarád jako celkem to chválil, ale nebyl moc nadšený z cen ND. Jako přední a zadní DIFF za cenu přes 100tkč?? To snad nestojí ani na M5??
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 10.09.2014 08:32, RE: N98
Zdeny60 napsal:
2,3DISI má předepsaný v TP a v manuálu N98. N95 kmožný je, ale není doporučený výrobcem.Měl jsem MPS, tak vím, co se tam doporučovalo. Jinak MPS = Mazda pro sportovní vyžití.


záleží na tom jestli je dovezená z US nebo je to evropský model. US má skutečně předepsanou minimálně devadesát jedničku, doporučuje se ´´premium unleaded´´ což je 95ka, evropský 98. ono se ve Státech 98oktanů běžně nesežene.
reagovat
alesmoto
počet příspěvků1
datum registrace22.09.2012
Pondělí 16.03.2020 23:14, RE: RE: n98
citace:
reakce na: Pavlik, 08.09.2014 21:22 (U sportovních motorů mě tento ...)


Motor 1.8GDI sice zvládal 95 bez problémů, ale na 98 znatelně ožil a při cestovním tempu šla dolu spotřeba o 0,3 - 0,4. Při prodeji to mělo najeto 280tis a bez jakékoliv motorické závady.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.