0
zpět
 

diskuze k tématu: Světla pro denní svícení: Čtyři pravidla pro jejich instalaci

kategorie zařazení tématu:
zeneva
počet příspěvků75
datum registrace24.08.2009
Pondělí 15.06.2015 17:06, Smysl těchto světel? a bezpečnost?
Moc nerozumím týhle módě...

Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...
Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody
Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...
A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí?

Takže k čemu?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 15.06.2015 21:16, RE: Smysl těchto světel? a bezpečnost?
zeneva napsal:
Moc nerozumím týhle módě...Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí? Takže k čemu?


Já to mám na všech autech. Megane a x-trail mají xenony - těm neustálé a povětšinou úplně zbytečné svícení nedělá vůbec dobře. Na C3 Picasso u mne kvůli častému startování hoří žárovky H7 jako papír a instalací denního svícení jsem omezil jejich výměny na snesitelnou úroveň (teď vydrží žárovky cca 1,5 roku). A modus je kapitola sama pro sebe. Tam sice žárovky celkem drží, ale pro jejich výměnu je nezbytné demontovat přední nárazník - hodina práce servisu, tedy žárovky + 800,- za výměnu.
A zda se investice vrátí? U xenonů zcela jistě menším opotřebením parabol i výbojek světel, kdy jejich "generálka" u specializované firmy vychází podle auta na 5-9000,-Kč + dvě výbojky za cca 1500,-Kč kus. Při denním svícení je taková oprava potřeba po 4-8 letech, záleží na typu auta.
U Picassa je návratnost diskutabilní, při předešlé "spotřebě" žárovek by se denní světla za nějaké 2000,-Kč včetně montáže zaplatily za 2,5 roku. V tomto případě mi ale primárně nešlo o úsporu.
A u Modusu se denní světla zaplatí za cca rok - stačí když díky nim neshoří 2x žárovky.

Jak taková světla svítí je věc jiná. Někdo má vysoce svítivá, homologovaná světla s označením RL (denní světla) a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. Bohužel tyto dva druhy se v obchodech běžně směšují a vesele se obé prodává jako denní světla.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1243
datum registrace28.11.2008
Pondělí 15.06.2015 23:41, RE: Smysl těchto světel? a bezpečnost?
Pavlik napsal:
zeneva napsal:
Moc nerozumím týhle módě...Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí? Takže k čemu?
Já to mám na všech autech. Megane a x-trail mají xenony - těm neustálé a povětšinou úplně zbytečné svícení nedělá vůbec dobře. Na C3 Picasso u mne kvůli častému startování hoří žárovky H7 jako papír a instalací denního svícení jsem omezil jejich výměny na snesitelnou úroveň (teď vydrží žárovky cca 1,5 roku). A modus je kapitola sama pro sebe. Tam sice žárovky celkem drží, ale pro jejich výměnu je nezbytné demontovat přední nárazník - hodina práce servisu, tedy žárovky + 800,- za výměnu.A zda se investice vrátí? U xenonů zcela jistě menším opotřebením parabol i výbojek světel, kdy jejich "generálka" u specializované firmy vychází podle auta na 5-9000,-Kč + dvě výbojky za cca 1500,-Kč kus. Při denním svícení je taková oprava potřeba po 4-8 letech, záleží na typu auta.U Picassa je návratnost diskutabilní, při předešlé "spotřebě" žárovek by se denní světla za nějaké 2000,-Kč včetně montáže zaplatily za 2,5 roku. V tomto případě mi ale primárně nešlo o úsporu.A u Modusu se denní světla zaplatí za cca rok - stačí když díky nim neshoří 2x žárovky.Jak taková světla svítí je věc jiná. Někdo má vysoce svítivá, homologovaná světla s označením RL (denní světla) a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. Bohužel tyto dva druhy se v obchodech běžně směšují a vesele se obé prodává jako denní světla.


jj, nemluvě o tom když kvůli svícení praskne žárovka v palubní desce a ta se pak musí rozebrat.

Ad náklady, tak při běžném svícení je spotřeba žárovek celkem asi 150 W. Těch 150 W se výrábí z paliva zatíženého velkou spotřební daní. Pokud je pravda, že svícení má vliv na spotřebu cca 2% tak krom nákladů na žárovky atd. je to dalších cca 500 kč na každých 10tkm kdy zbytečně svítím.

U aut co jsem měl jsem si ale denní svícení dodělávat nenechal, jsem si řekl že to bez toho nějak doklepu. Teď mám auta s denním svícením už z výroby a celkem oceňuju, že už to výrobci montují standardně.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 16.06.2015 08:45, RE: Smysl těchto světel? a bezpečnost?
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
zeneva napsal:
Moc nerozumím týhle módě...Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí? Takže k čemu?
Já to mám na všech autech. Megane a x-trail mají xenony - těm neustálé a povětšinou úplně zbytečné svícení nedělá vůbec dobře. Na C3 Picasso u mne kvůli častému startování hoří žárovky H7 jako papír a instalací denního svícení jsem omezil jejich výměny na snesitelnou úroveň (teď vydrží žárovky cca 1,5 roku). A modus je kapitola sama pro sebe. Tam sice žárovky celkem drží, ale pro jejich výměnu je nezbytné demontovat přední nárazník - hodina práce servisu, tedy žárovky + 800,- za výměnu.A zda se investice vrátí? U xenonů zcela jistě menším opotřebením parabol i výbojek světel, kdy jejich "generálka" u specializované firmy vychází podle auta na 5-9000,-Kč + dvě výbojky za cca 1500,-Kč kus. Při denním svícení je taková oprava potřeba po 4-8 letech, záleží na typu auta.U Picassa je návratnost diskutabilní, při předešlé "spotřebě" žárovek by se denní světla za nějaké 2000,-Kč včetně montáže zaplatily za 2,5 roku. V tomto případě mi ale primárně nešlo o úsporu.A u Modusu se denní světla zaplatí za cca rok - stačí když díky nim neshoří 2x žárovky.Jak taková světla svítí je věc jiná. Někdo má vysoce svítivá, homologovaná světla s označením RL (denní světla) a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. Bohužel tyto dva druhy se v obchodech běžně směšují a vesele se obé prodává jako denní světla.
jj, nemluvě o tom když kvůli svícení praskne žárovka v palubní desce a ta se pak musí rozebrat.Ad náklady, tak při běžném svícení je spotřeba žárovek celkem asi 150 W. Těch 150 W se výrábí z paliva zatíženého velkou spotřební daní. Pokud je pravda, že svícení má vliv na spotřebu cca 2% tak krom nákladů na žárovky atd. je to dalších cca 500 kč na každých 10tkm kdy zbytečně svítím. U aut co jsem měl jsem si ale denní svícení dodělávat nenechal, jsem si řekl že to bez toho nějak doklepu. Teď mám auta s denním svícením už z výroby a celkem oceňuju, že už to výrobci montují standardně.


Taky se přidám. Denní svícení u mě znamenalo zeslábnutí výbojek xenonů tak, že jsem je musel vyměnit, ačkoliv ještě svítily - investice 2500 za výbojky + 1000 za vyleštění krytů světel. A protože s celým institutem svícení v našich klimatických podmínkách ne zcela souhlasím, zřídil jsem si na autě denní svícení pomocí podžhavených mlhovek (běžně se používají podžhavená dálková nebo přídavné světla v místě mlhovek), abych nepřišel díky svícení ve dne o dostatečné osvětlení v noci.
Funguje to tak, jak je napsáno v článku, rozsvěcují se se zapnutím zapalováním a zhasnou při rozsvícení obrysovek. Jezdím takto 2,5 roku a v noci se mi velmi dobře jezdí, protože si zbytečně přes den nevypaluji výbojky. Navíc to funguje automaticky, takže o světla se nemusím starat.
Na palivu těch 100W úspory velkou roli nehraje, nejvíce mi jde o ty výbojky, startér a VN trafo, kterým vadí to neustálé startování a zhášení. Výbojka je za 1200 Kč, ale startér je integrován do světla, a to stojí u Fordu asi 15000 Kč.
Takže chápu, že to lidé řeší přídavnými světomety.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 16.06.2015 22:44, RE: Smysl těchto světel? a bezpečnost?
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
zeneva napsal:
Moc nerozumím týhle módě...Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí? Takže k čemu?
Já to mám na všech autech. Megane a x-trail mají xenony - těm neustálé a povětšinou úplně zbytečné svícení nedělá vůbec dobře. Na C3 Picasso u mne kvůli častému startování hoří žárovky H7 jako papír a instalací denního svícení jsem omezil jejich výměny na snesitelnou úroveň (teď vydrží žárovky cca 1,5 roku). A modus je kapitola sama pro sebe. Tam sice žárovky celkem drží, ale pro jejich výměnu je nezbytné demontovat přední nárazník - hodina práce servisu, tedy žárovky + 800,- za výměnu.A zda se investice vrátí? U xenonů zcela jistě menším opotřebením parabol i výbojek světel, kdy jejich "generálka" u specializované firmy vychází podle auta na 5-9000,-Kč + dvě výbojky za cca 1500,-Kč kus. Při denním svícení je taková oprava potřeba po 4-8 letech, záleží na typu auta.U Picassa je návratnost diskutabilní, při předešlé "spotřebě" žárovek by se denní světla za nějaké 2000,-Kč včetně montáže zaplatily za 2,5 roku. V tomto případě mi ale primárně nešlo o úsporu.A u Modusu se denní světla zaplatí za cca rok - stačí když díky nim neshoří 2x žárovky.Jak taková světla svítí je věc jiná. Někdo má vysoce svítivá, homologovaná světla s označením RL (denní světla) a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. Bohužel tyto dva druhy se v obchodech běžně směšují a vesele se obé prodává jako denní světla.
jj, nemluvě o tom když kvůli svícení praskne žárovka v palubní desce a ta se pak musí rozebrat.Ad náklady, tak při běžném svícení je spotřeba žárovek celkem asi 150 W. Těch 150 W se výrábí z paliva zatíženého velkou spotřební daní. Pokud je pravda, že svícení má vliv na spotřebu cca 2% tak krom nákladů na žárovky atd. je to dalších cca 500 kč na každých 10tkm kdy zbytečně svítím. U aut co jsem měl jsem si ale denní svícení dodělávat nenechal, jsem si řekl že to bez toho nějak doklepu. Teď mám auta s denním svícením už z výroby a celkem oceňuju, že už to výrobci montují standardně.


Podsvícení palubní desky mi, možná bohužel, svítí u všech aut i bez zapnutých hlavních světel, jen má jinou intenzitu než při jejich zapnutí (po zapnutí hlavních světel se podsvícení přístrojové desky mírně ztlumí) . Na žárovkách podsvícení palubní desky tedy neušetřím .
reagovat
masvo
počet příspěvků1
datum registrace10.10.2016
Pondělí 10.10.2016 15:31, DRL vs RL
reaguji na: "a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. "

Není to náhodou spíš tak, že jak ta se zkratkou RL (runnnig lights) tak i ta se zkratkou DRL (daytime running lights) jsou obojí schválené pro denní svícení?
Ta neschválená obrysová podle mne spíš nebudou mít ani jednu z těchto zkratek...

Opravte mne prosím někdo, jestli se mýlím...

Podstatná je podle mne svítivost těch ledek, ta jde ruku v ruce s výkonem, pro ty schválené tuším má mít jeden ten chip (dioda) aspoň jeden watt. Takové ty "obrysové" bludičky mají tipuju klidně i jen desetinu wattu...
Další věc je taky dodržet správné umístění na vozidle (výška, rozteč, vzdálenost od obrysu...) - jak si lze leckde najít.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 10.10.2016 21:09, RE: DRL vs RL
masvo napsal:
reaguji na: "a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. "Není to náhodou spíš tak, že jak ta se zkratkou RL (runnnig lights) tak i ta se zkratkou DRL (daytime running lights) jsou obojí schválené pro denní svícení?Ta neschválená obrysová podle mne spíš nebudou mít ani jednu z těchto zkratek...Opravte mne prosím někdo, jestli se mýlím...Podstatná je podle mne svítivost těch ledek, ta jde ruku v ruce s výkonem, pro ty schválené tuším má mít jeden ten chip (dioda) aspoň jeden watt. Takové ty "obrysové" bludičky mají tipuju klidně i jen desetinu wattu...Další věc je taky dodržet správné umístění na vozidle (výška, rozteč, vzdálenost od obrysu...) - jak si lze leckde najít.


Není tomu tak. Nastuduj si legislativu ohledně montáže jakýchkoli přídavných světlometů - pro denní světla je tam přímo uvedena povinná zkratka RL "vyražená" na skle (a pochopitelně Ex v kroužku). Řeší to homologační předpis EHK/OSN č. 48.
S DRL je problém - tebou uvedená definice se užívá u aut s originální montáží denních světel. U dodatečných sad jde o poziční světla, která nesplňují legislativní pravidla pro denní světla.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.