0
zpět
 

diskuze k tématu: Výběr nového vozidla SUV do 450 tis. Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, typ vozidla, osobní
terka.mik
počet příspěvků2
datum registrace01.05.2019
Středa 01.05.2019 09:33, Výběr nového vozidla SUV do 450 tis. Kč
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu s výběrem vozu, především vycházející z nějaké osobní zkušenosti. Budeme nuceni pořídit nové vozidlo a vzhledem k tomu, po jakých se pohybujeme silnicích a také tomu, že mám za sebou již několik vážnějších autonehod, ráda bych směřovala k vozu typu SUV (spíš pro subjektivní pocit větší bezpečnosti). Najezdím skoro denně 50 km do práce a pak občas delší cesty, ročně cca 30 - 40 tis. km.
Uvažuji už pouze nad benzínem, doposud jsme měli diesel, nicméně s ohledem na dnešní politiku, palivové filtry atd. - už raději benzín. Jde mi především o spolehlivost, na vozidlo si budu muset půjčovat, běžné opravy nebudou snad velký problém, ale čím menší cena a lepší dostupnost náhradních dílů, tím lépe. Ale především jde o to, aby byl spolehlivý motor, který vydrží "věčnost" a vozidlo mne někde nenechá, tedy budou potřeba opravy pouze ostatních komponent, ráda bych se vyhnula benzínovým motorům s turbem... Další vychytávky jako navigace, parkovací senzory a podobně jsou moc fajn, nicméně nic z toho k životu nepotřebuji a není rozhodujícím kritériem, čím méně elektronických asistentů, tím lépe (nebo ať jdou alespoň vypnout), klasickou ruční brzdu považuji také za výhodu:o)). Vzhledem k tomu, že si na vůz stejně budu půjčovat, cenová kategorie je +/- 450 tis.

V hledáčku prozatím bylo: Suzuki Vitara 1.6 benzín (občas se dá ještě nějaký předváděcí kus najít), Mitsubishi ASX, také 1.6 benzín, Opel Mokka 1.6 a nebo Mazda CX3 2,0 benzín.
Případně za nějaký další tip budu vděčná.
Děkuji za jakoukoli radu.:o)
reagovat
Giorgio
počet příspěvků715
datum registrace09.05.2007
Středa 01.05.2019 10:16, RE: Výběr nového vozidla SUV
citace:
reakce na: terka.mik, 01.05.2019 09:33 (Dobrý den, chtěla bych poprosi ...)


Mitsubishi ASX má problémy s korozí a je to poměrně starý model. S ohledem na požadavky bych doporučil Fiat 500X s benzinovým atmosferickým motorem 1.6 E.torq. Ten byl původně vyvinutý pro Brazílii, snesl by i spalování bioethanolu bez úprav a splňuje požadavek nesmrtelnosti. Po dálnici při tempomatových 130 km/h je reálná spotřeba okolo 7 litrů u syrového motoru (otec zatím najel cca 3 000 km). Zatím by neměl mít filtr pevných částic, který už s normami Euro 6c/d přišel i k benzinům.

Za 450 tisíc Kč si mezi skladovkami můžete docela vybírat, vždy to ale bude auto s náhonem na předek. Doporučil bych kusy, které mají paket s Full-LED osvětlením.
Existují dvě provodení - městské Urban a více oplastované City Cross. Záruku dostanete 5 let/100 000 km. Výbavu podle skladovky. S trochou štěstí to kromě plně LED světel bude i s automatickou klimatizací apod. Standardem je asistent hlídání jízdních pruhů a snad všechny kusy mají 7palcový displej rádia/infotainmentu s podporou zrcadlení telefonu (mirroring), takže integrovaná navigace TomTom není nutná.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků64
datum registrace20.08.2013
Středa 01.05.2019 16:41, RE: Výběr nového vozidla SUV
citace:
reakce na: terka.mik, 01.05.2019 09:33 (Dobrý den, chtěla bych poprosi ...)


Benzínových turbomotorů bych se rozhodně nebál,naopak bych je preferoval.Jejich spolehlivost napříč automobilkami je vesměs dobrá.Pokud bych měl vybírat menší SUV pro manželku s limitem okolo 450tis,nabídl bych ji třeba Opel Crossland X,Peugeot 2008,Nissan Qashqai,Hyundai Kona,Honda H-RV,Ford Ecosport.Vaše favority Mazdu CX3 a Suzuki Vitara bych tam samozřejmě také zahrnul. Moje rada-nechte doma předsudky,udělejte si výlet typu "Tour de Autosalony" a naživo si auta pěkně vyzkoušejte.Neznám sice Váš vkus,ale tipuju ,že se Vám nejvíce bude líbit Mazda CX3 a Nissan Qashqai.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1664
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 02.05.2019 15:18, RE: Výběr nového vozidla SUV do 450 tis. Kč
citace:
reakce na: terka.mik, 01.05.2019 09:33 (Dobrý den, chtěla bych poprosi ...)

Ahoj Terezko, ve tvé cenové relaci to vychází na dobře vybavený menší crossover a ten zdaleka není tak bezpečný jako poctivý hatchback segmentu C. Nevím důvody tvých vážných autohavárií, ale i tak bych dal přednost hatchbacku a s dobrými bezpečnostními asisteny + automatickou převodovkou, kterou si zamiluješ po prvním týdnu ježdění. A pokud bys automat vyloženě nechtěla, tak si můžeš dovolit doslova napěchovat vůz bezp. asistenty, což je také dobrá volba

- Nabízí se skladovka Ford Focus 1.0 Ecoboost 92kw, Trend Edition Plus(s manualním převodovkou), který dává pocit bezpečí robustního vozu, ale který nezklame ani v krizových situacích díky asistenmům a podvozku. Turbomotoru se bát nemusíš, jen je třeba měnit olej každých 15tis.km, či rok , podle toho co příjde dříve

- Cenově ti to krásně vyjde i na plně vybavený Renault Megane Intens 1,3 Tce v automatu + paket na parkování atd. Tady nemám, co dodat, automat je pro mě prvkem bezpečnosti, protože člověk pořád "nešaltruje" pákou a věnuje se řízení oběma rukama, navíc dnešní automaty neškubou a jezdí hladce a dokážou pomoct při rozjedu do kopce apod.

Prostě menší SUV a Crossovery nemají šanci, pokud do nich narazí Passat, či Superb, kdežto s novým Focusem nebo Meganem už je to poctivý souboj

Jinak tvůj nájezd je docela velký a filtr pevných částic už mají dnes i benzínové motory. Výhodou benzínu tak zůstává jednodušší konstrukce a absence dolévání močoviny.
Pokud Tě finance netrápí, bral bych také benzín, ale jinak těch 10tis.kč ušetříš právě v dieslu, který je schopen jezdit dlouhodobě za 5,5l.

Napadá mě jedině vzít "mladou" ojetinu Hondu CRV 2.0 VTEC
reagovat
petrk
počet příspěvků57
datum registrace21.04.2018
Sobota 04.05.2019 09:22, RE: RE: Výběr nového vozidla SUV do 450 tis. Kč
Těším se na okamžik až naši unijní ekologové zavedou ekologickou daň na SUV. Mají při stejném užitku vyšší spotřebu, potřebují dražší pneumatiky s vyšší únosností , nejsou ani omylem pohodlnější, jsou dražší než klasická auta na platformách, ze kterých vycházejí a hlavně ... jsou "jen"módní záležitostí. Stojí mi to místo nad hlavou a o něco vyšší posed za to? Ještě to chápu u lidí, kteří mají problém s páteří nebo pohybovým aparátem a špatně se jim do nižšího auta nastupuje.
Chápu, že každý má svůj vkus ... mohu jen doporučit, co tu bylo napsáno ... obejít si autosalon (nějakou výstavu aut) nebo autosalony (obchody), vše si v reálu vyzkoušet a osahat. Pokud mám 5 letou záruku, tak je v podstatě jedno jakou koncepci auta mám z hlediska spolehlivosti a za 5 let bude módního už úplně něco jiného a obávám se, že to bude jezdit na elektriku
reagovat
terka.mik
počet příspěvků2
datum registrace01.05.2019
Sobota 04.05.2019 10:47, Odpověď
Dekuji za rady, ale koukám, ze nějaké osobní zkusenosti moc nejsou...? Výběr SUV není v mem případě jen módní záležitost, dojizdim do práce přes 4 železniční přejezdy, vozovka je u nás sama díra a v zimě projizdim kopec, kde se “sprajcnou” kamiony na dvě hodiny a pak objizdim po šílených neprojetych trasách (uvažovala jsem i nad ctyrkolkou), ale doposud jsem většinou skoro vše projela svým C-Maxem. Ale samozrejme chci něco trosku vyššího a na “odolnejsim” podvozku, krajnice nemáme, občas proste bylo potřeba auto vyzvednout ze skarpy a podobne... Diesel už nechci, máme druhé vozidlo 3l terrano, tam je to skvele, ale pri malých objemech to proste není ono, myslím si, ze ty motory pak mají pravé kvůli tomu horsi emise a podobne (čiste z fyzikálního hlediska)- nyní mám 1,6 diesel a jezdím sice za 4,8-5,1 l, ale tankuji prémiovou naftu a je vidět, ze motor vždycky víc “cudi” než to zlaté terrano. O spotrebu mi zase tolik nejde a ekologie a emise? Já nevím, ale nad domem se mi v létě nekolikrat denně otáčí pri cvičení stihacky a běžne se dnes spalují tříděne plasty. Myslím si, ze o tomto není potřeba polemizovat, auto potřebuji, technologie jsou dnes někde jinde, doposud jsme se snažili jezdit vozidlo až dokonce a nestridat jedno za druhym. Ale už se mi nevyplati dat ročně do opravy vozidla více než je jeho hodnota, když nevím, jestli mne s nájezdem skoro 300 tis. uz někde nenechá. Jinak doma mám vlastní zeleninu, zahradu, snažím se žít ekologicky a bezobalove, topime drevem a pokud se pohybují po Praze, jezdím zásadně hromadnou nebo chodím pěšky. Na Vysočině takové spojení bohuzel nemam.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků64
datum registrace20.08.2013
Neděle 05.05.2019 16:38, RE: Odpověď
citace:
reakce na: terka.mik, 04.05.2019 10:47 (Dekuji za rady, ale koukám, ze ...)


Velký rozmach SUV začal v Čechách přibližně před 6 lety,každé 2-3 roky proběhne u daného modelu nějaký facelift .Takže dlouhodobá zkušenost s určitým modelem je prakticky nemožná,protože se již neprodává.Poruchovost aut do 5 let je nízká a vážné poruchy se vyskytují vyjímečně,spíše vinou majitele.Takže u nových aut se řeší jízdní vlastnosti,odhlučnění,vrzající plasty a kvalita zpracování interiéru, kvalita a flexibilita sedadel,velikost zavazadlového prostoru.Co se týče motoru,tam se řeší pouze jakou má dynamiku. Na běžné ježdění stačí u těchto menších SUV benzínový turbomotor od výkonu 80 kW a s kroutícím momentem od 200Nm .Měl jsem v loni na 4 měsíce služebně Nissan Qashqai r.v 2016 1,2 DIG-T s 42t.km a byl jsem spokojený.Jinak jsem majitel MPV.
reagovat
petrk
počet příspěvků57
datum registrace21.04.2018
Neděle 05.05.2019 19:49, RE: RE: Odpověď
Před 2 měsíci jsem vybíral malé jednoduché auto s benzínovým atmosférickým motorem do města pro manželku. Zavítal jsem do autosalonu KIA, kde vedle sebe stála KIA RIO a KIA Stonic (SUV). Měl jsem možnost přímého srovnání tím, že jsem si "prolezl" obě auta. Obě auta jsou postavena na stejné modulární platformě a troufnu si říci, že vnitřní prostor je stejný. Možná je tam malý rozdíl ve světlé výšce, ale nic světoborného. Rozdíl v ceně byl 60 tis. Kč, což je příplatek cca 20% za stejný užitek, ale v modním SUV kabátě.
Některé automobilky nabízí možnost si připlatit za podvozek na horší cesty u svých klasických modelů aut. Někdy zvýší světlou výšku, někdy jen zakrytují podvozek. Možná bych šel touto cestou. Průchodnost je stejná jako u SUV za nižší cenu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2020, všechna práva vyhrazena.