0
zpět
 

diskuze k tématu: Suzuki Jimny – ojetina vhodná do terénu?

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Bebok
počet příspěvků8
datum registrace16.12.2011
Pátek 23.01.2015 11:35, Suzuki Jimmy?
Pro starší manžele bych doporučil v lepší senové relaci a v lepším vybavení vozy Suzuki SX 4, popřípadě Fiat Panda 4x4. S oběma vozy mám velmi dobré zkušenosti,měla je snacha, s pandou jsme jezdili po poli, kde bylo půl metru sněhu a rozjezdy po zasněžené vozovce do kopce, kde dvoukolky nevyjely. Panda je autíčko pro 4 osoby, na rozdíl od Jimiho. SX 4 je už kus dospělého auta. Teď má Suzuki Swift 4x4, samozřejmě zase lepší, ale už v jiné cenové relaci. Porovnání cena-výkon v dané ceně hovoří podle mých zkušeností z opravdového terénu pro Pandu a SX 4.
Zdraví Jura
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 23.01.2015 14:17, RE: Suzuki Jimmy?
Doporučil bych Subaru, to je auto s koulema

reagovat
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Pátek 23.01.2015 17:17, jimny
tohle je famozní autíčko. Kdysi jsem měl kamaráda u bezpečnostní služby někde u elektrárny, kterou objížděli denně snad dvacetkrát celkem dlouhou trasu podel areálu venkem polem nepolem, bahno, ukrutný koleje atp, za každého počasí. Jimny prý držel jak helvítská víra. Má jen jednatrojku motor, ale totálně spolehlivý. Otázka je, jak se s tím jezdí po silnici, jestli to není uskákané....
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 23.01.2015 19:00, RE: jimny
Corlis napsal:
tohle je famozní autíčko. Kdysi jsem měl kamaráda u bezpečnostní služby někde u elektrárny, kterou objížděli denně snad dvacetkrát celkem dlouhou trasu podel areálu venkem polem nepolem, bahno, ukrutný koleje atp, za každého počasí. Jimny prý držel jak helvítská víra. Má jen jednatrojku motor, ale totálně spolehlivý. Otázka je, jak se s tím jezdí po silnici, jestli to není uskákané....


Měli jsme to půjčené na dovolené v kabriu a je fo fajn i na cestě.

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pátek 23.01.2015 20:07, RE: Suzuki Jimmy?
Reno napsal:
Doporučil bych Subaru, to je auto s koulema


Konečně rozumná řeč
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.01.2015 21:45, RE: jimny
Reno napsal:
Corlis napsal:
tohle je famozní autíčko. Kdysi jsem měl kamaráda u bezpečnostní služby někde u elektrárny, kterou objížděli denně snad dvacetkrát celkem dlouhou trasu podel areálu venkem polem nepolem, bahno, ukrutný koleje atp, za každého počasí. Jimny prý držel jak helvítská víra. Má jen jednatrojku motor, ale totálně spolehlivý. Otázka je, jak se s tím jezdí po silnici, jestli to není uskákané....
Měli jsme to půjčené na dovolené v kabriu a je fo fajn i na cestě.


Přesně . Krásně se v tom lítalo v písku u pláže ( za soumraku), děti ječely nadšením. Na silnici pohoda, ale jezdil jsem relativně pomalu, prostě jsem se kochal...
reagovat
subarák
počet příspěvků106
datum registrace22.03.2010
Sobota 24.01.2015 12:01, Jimny
je možná nejschopnější auto do terénu, co se dá koupit. Oproti velkým offroudům těží zejména z nízké hmotnosti a malého rozvoru náprav, takže nepřítomnost nápravových uzávěrek nijak zvlášť nevadí. Obě nápravy jsou tuhé, pohon stálý na zadek, předek přiřaditelný i za jízdy u starších pákou vedle řadičky, u novějších otočným ovladačem (stejně se řadí i redukce, tu jde ovšem zařadit nebo vyřadit jen na stojícím autě a kola nesmí být v rejdu). Přiřazení pohonu 4x4 se děje podtlakem ze sacího potrubí, a tady je občas zádrhel, protože v cestě je ještě odkalovací nádobka, která když se zanese, nejde předek připojit. Připojení přední nápravy je pevné, bez diferenciálu či spojky, tudíž se smí použít pouze na kluzkém povrchu. Motory jsou dva, 1,3 benzin a 1,5 turbodiesel (Renault). Benzin je bezproblémový, rozvody řemenem (nutno měnit), spotřeba pod 8litru nejde, v terénu klidně 15(extrem), pružnost nic moc, na dálnici tak do 120km/h. Nafta pocitově živější, spotřeba cca o 1,5l nižší, údržba a riziko závad daleko vyšší než u benzinu (rozhodně bych bral 1,3benzin).
Jak je auto vynikající v terénu, na silnici už to taková sláva není, tuhé nápravy díky vysokým neodpruženým hmotám dost odskakují, zejména na rozbitých cestách, vyjeté koleje od kamionů auto dokáží dost trápit, je to dost citlivé na boční vítr. Od 80km/h už dost hlučné.
Vzhledem k tomu, že většina cest bude po silnici a minimum v terénu, zvážil bych zmiňovanou SX 4, což je daleko kultivovanější a pohodlnější auto. Jimny je na ježdění krátkých tras a do terénu, tam je skutečným králem.
reagovat
Ježďa
počet příspěvků1
datum registrace25.01.2015
Neděle 25.01.2015 17:41, Nekupovat Cabrio!!!!!!!
Jimny super, ale cabrio je bezcenné. Měl jsem ho a nemohl ho vůbec prodat. Pak mi zavolali Auto Esa , že ho chtějí vykoupit. Tak jsem ho tam odvezl a mají ho stále a nikdo to nechce. Tedy dali tam cenu o 40 000 vyšší, než mi zaplatili, ale i tak ho tam mají už skoro rok. Je to to modré auto na fotce u tohoto článku. Krásný stav, málo najeto, jen ta hadrová střecha z toho dělá bezcenné auto.
reagovat
Martino
počet příspěvků12
datum registrace18.07.2011
Pondělí 09.02.2015 08:42, RE: Suzuki Jimmy?
Žádné Subaru nesahá v terénu Jimnimu ani po paty. Včera jsem jezdil na trase, kde jezdí "lakatoš 6x6" (lidově velký pracovní stroj do lesa) a měl hodně velký strach, že zapadnem. Jimny ale nezklamal a vyletěl to jako by to byla asfaltka. Už tam vidím např. Forestera, který by tam uvízl jak ryba na suchu
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 09.02.2015 19:43, Jimny
Nás nezastavilo v Jimnym nikdy nic. Hluboká orba, závěje, vodní toky... Geodetické auto jak vyšité.
reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Středa 04.03.2015 12:08, názor
Doporučil bych se s autem před koupí pořádně seznámit, zvláště pak co se týče jeho "specifických" jízdních vlastností na silnici, které se musí každému líbit. Opravdu to není optimální auto na dálnici a na dlouhé trasy vůbec. Za to v terénu je to jiné. Tam v oboru cena/výkon nemá konkurenci. Pokud to má být druhé auto určené pro zábavu, tak optimální volba, co se týče jak schopností terénní jízdy, tak i provozních nákladů.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.