zpět
 

diskuze k tématu: Subaru tribeca b9 LPG ano /ne?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, japonská vozidla, volná diskuze, diskuze o tipcars
KubusPuchatek
počet příspěvků55
datum registrace04.12.2015
Pondělí 25.09.2017 23:10, Subaru tribeca b9 LPG ano /ne?
Zajimal by me celkove vas nazor jak si vede dostupnost ND a ceny u nas. Jak snáší plyn co jsem se dočetl spatne ale radeji se ptam chtel bych znat vas objektivní nazor... :)
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků915
datum registrace08.09.2009
Úterý 26.09.2017 04:25, RE: Subaru tribeca b9 LPG ano /ne?
KubusPuchatek napsal:
Zajimal by me celkove vas nazor jak si vede dostupnost ND a ceny u nas. Jak snáší plyn co jsem se dočetl spatne ale radeji se ptam chtel bych znat vas objektivní nazor... :)


Na tuto otázku nelze dát 1značnou odpověď. POkdu najezdíš fakt moc za rok (30+tkm), pka to smysl má. POkud jde o menší nájezdy, dejme tomu někde 10-15 do 20tkm/rok, pak to smysl nemá. Riziko pro H6 při provozu na LPG je značně vysoké aplyne z několika věcí: předně, tyto motory se už tak blbě chladí v malém prostoru. Pracovní teplota při LPG je vyšší, z toho plyne riziko poškození hlav zaklepáním ventilových sedel a to i včetně použití nějakým maz adel, jejichž funkce je s otazníkem (Flashlube a pod.). Tento motor musí a seřízení vůlí vne a to je u H6 celkem problém. Řešení ventilových vůlí je pomocí kaliborovaných isek a je jch tam 24. Cena jedné byla (když jsem H6 měl) ca 700Kč bez DPH u SUbaru a jinde kupit nejdou. Obvykle jich "padne" v případě nutnosti řešit vůle min. 8-10, cena je značná. Naštěstí jsou mezi sebou některé záměnné a vybírají se podle naměřené vůle a kombunují - ale i tak nikdy nevíš, kolik jich bude. Dále 6 svíček-častější výměna, k tomu častěší výměna oleje (4,9l), několik dní bez auta, pokud se dělají vůle a jako se dělat musejí po30tkm (kontrola, ne vždy je nutné seřízení) a když přijde to seřízení, pka to je zase X dní bez auta, protože vyndáš motor, vyndá podložky, změříš, ty, co jsou mio toleranci musíš objednat, neb je na skladě nikod nemá atd atdatd. H6 je na LPG fakt problematická, i když pár H6 na LPG najdeš. SPotřeba LPG je někde kolem 15/100. Standardní toroid ti vystačí tak na 350km. Chce to zvážit, ale rizika jsou zde fakt značná. Ale pokud jsou vysoké nájezdy, i tak se případná GO hlav (cca 60tisíc Kč, možná dnes už o fous víc) vyplatí. Na netu je dost postřehů s B9 na LPG, jedna byla tak 4 roky zpátky v inzerci s asi 290tkm, ale s odepsaným motorem - takže majiteli se asi provoz vrátil... Osobně jsem to kdysi zvažoval jak na Legacy tak na Outbacku (kde je navíc motor 2xSOHC, čili daleko jednodušší, než 2xDOHC), ale nakonec jsem od toho upustil, neb při mém nájezdu cca 20tkm a spotřebě benzínu pod 8/100 to nemělo příliš smysl.
reagovat
KubusPuchatek
počet příspěvků55
datum registrace04.12.2015
Úterý 26.09.2017 12:33, Captiva nebo ji a varianta
diky za komentář najedu denne cca200km a potřebuju aby auto jezdilo takze cekani na ND nehrozí mam jeste v hledáčku Chevrolet captiva ale to bude asi střep jeste horší hledam neco s větším posezem vetsim kufrem a 4x4 jezdim na stavby kde mnohdy neni jeste cesta ...nejaky tip? :)
reagovat
Pavlik
počet příspěvků935
datum registrace09.10.2008
Úterý 26.09.2017 18:30, RE: Captiva nebo ji a varianta
KubusPuchatek napsal:
diky za komentář najedu denne cca200km a potřebuju aby auto jezdilo takze cekani na ND nehrozí mam jeste v hledáčku Chevrolet captiva ale to bude asi střep jeste horší hledam neco s větším posezem vetsim kufrem a 4x4 jezdim na stavby kde mnohdy neni jeste cesta ...nejaky tip? :)


Zase Captiva se vyskytuje v tovární přestavbě na LPG. Motor 2,4 - ale je jich málo a auto jako celek není žádná hitparáda.
reagovat
KubusPuchatek
počet příspěvků55
datum registrace04.12.2015
Úterý 26.09.2017 20:31, Aha takze 3.2 je LPG dodelane?
Captiva teda taky nee a natrefil jsem na hyundai Santa fe v aaa auto ma měněn motor od vrobcea záruka na motor 2 roky vim ze to asi tak neni hitparáda ale na silnici Jich ted jezdi docela dost takze uplne kasička to nebude ne nebo se pletu?
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Úterý 26.09.2017 21:22, offroad
Captiva se do terénu nehodí - má nízký podvozek a spojku 4x4 s úzkostlivou ochranou proti přehřátí. delší jízda v blátě jí snadno přehřeje a pak to 4x4 vyhlásí oddech bez ohledu kde právě jste...
Santa fe druhé generace se do terénu nehodí taky - má měkkou karoserii a v terénu se kroutí, v autě to dost vrže... podvozek navíc s terénem moc nepočítal a tak se tam objevují jen obtížně řešitelné vůle. 4x4 je tu v principu stejné jako u captivy, ale chová se trochu rozumněji.
Pokud plánujete dlouhodobější ježdění po stavbách tak bych se kouknul buď po opravdovém terénním autě a skousnul vyšší spotřebu. Ideální je Suzuki grand vitara s motorem 2.4 VVT. Trvalý pohon 4 kol s centrálním diferenciálem a integrovaný rám. Jen přestavba na plyn je tu s otazníkem, já bych jezdil na benzín. Pokud to není schůdná alternativa asi bych koupil forestra. Nejlíp předposlední generaci, auto vyrobené po roce 2010 s benzínovým dvoulitrem.
reagovat
KubusPuchatek
počet příspěvků55
datum registrace04.12.2015
Úterý 26.09.2017 21:28, Diky za odpoved
Co se tyce toho terénu moc ho nenajezdim cca 10min denně v bahně mezi bagry jinak asfalt takze 4x4 az tak v zápřahu nebude... :) ale zajímala by me spolehlivost techto vozu forestr nevypa zle ale zda se mi byt dost male uz... :/ muj kufr je stale z 80%plny
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Úterý 26.09.2017 21:41, kufr
Nevím čím jezdíte dneska, ale tenhle forester má kufr přiměřené velikosti - asi 500 litrů. jeho výhodou je redukční převodovka, takže neničíte spojku. /platí pro manuál, automat nemá mezinápravový diferenciál ale hydraulickou spojku a nemá redukci/
reagovat
KubusPuchatek
počet příspěvků55
datum registrace04.12.2015
Úterý 26.09.2017 21:47, Momentálně mam ford galaxy a for mondeo
Urcite by to byl automat sorento spatny? :)
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Úterý 26.09.2017 22:07, KIA
Sorento neznám osobně. První generace byla offroad. ale jak je na tom se spolehlivostí to bude muset napsat někdo jinej
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.