KubusPuchatek napsal:
Zajimal by me celkove vas nazor jak si vede dostupnost ND a ceny u nas. Jak snáší plyn co jsem se dočetl spatne ale radeji se ptam chtel bych znat vas objektivní nazor... :)
Na tuto otázku nelze dát 1značnou odpověď. POkdu najezdíš fakt moc za rok (30+tkm), pka to smysl má. POkud jde o menší nájezdy, dejme tomu někde 10-15 do 20tkm/rok, pak to smysl nemá. Riziko pro H6 při provozu na LPG je značně vysoké aplyne z několika věcí: předně, tyto motory se už tak blbě chladí v malém prostoru. Pracovní teplota při LPG je vyšší, z toho plyne riziko poškození hlav zaklepáním ventilových sedel a to i včetně použití nějakým maz adel, jejichž funkce je s otazníkem (Flashlube a pod.). Tento motor musí a seřízení vůlí vne a to je u H6 celkem problém. Řešení ventilových vůlí je pomocí kaliborovaných isek a je jch tam 24. Cena jedné byla (když jsem H6 měl) ca 700Kč bez DPH u SUbaru a jinde kupit nejdou. Obvykle jich "padne" v případě nutnosti řešit vůle min. 8-10, cena je značná. Naštěstí jsou mezi sebou některé záměnné a vybírají se podle naměřené vůle a kombunují - ale i tak nikdy nevíš, kolik jich bude. Dále 6 svíček-častější výměna, k tomu častěší výměna oleje (4,9l), několik dní bez auta, pokud se dělají vůle a jako se dělat musejí po30tkm (kontrola, ne vždy je nutné seřízení) a když přijde to seřízení, pka to je zase X dní bez auta, protože vyndáš motor, vyndá podložky, změříš, ty, co jsou mio toleranci musíš objednat, neb je na skladě nikod nemá atd atdatd. H6 je na LPG fakt problematická, i když pár H6 na LPG najdeš. SPotřeba LPG je někde kolem 15/100. Standardní toroid ti vystačí tak na 350km. Chce to zvážit, ale rizika jsou zde fakt značná. Ale pokud jsou vysoké nájezdy, i tak se případná GO hlav (cca 60tisíc Kč, možná dnes už o fous víc) vyplatí. Na netu je dost postřehů s B9 na LPG, jedna byla tak 4 roky zpátky v inzerci s asi 290tkm, ale s odepsaným motorem - takže majiteli se asi provoz vrátil... Osobně jsem to kdysi zvažoval jak na Legacy tak na Outbacku (kde je navíc motor 2xSOHC, čili daleko jednodušší, než 2xDOHC), ale nakonec jsem od toho upustil, neb při mém nájezdu cca 20tkm a spotřebě benzínu pod 8/100 to nemělo příliš smysl.