0
zpět
 

diskuze k tématu: Subaru Forester 2.0 XS: Stále na špici

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 07:00, Konečně!
Konečně se objevila recenze na zajímavé auto! Nastokrát děkuji, že jsem si mohl počíst o mé srdcové značce, ačkoliv vlastně nic nového tento model nepřináší, ale vlastně to je správné! Zůstává u kvality, robustnosti a spolehlivosti, trochu neučesané hrubosti, ale hlavně u nekonečné ochoty svým majitelům dlouhá léta sloužit v létě v zimě ve dne v noci.

Protože nepatřím mezi příznivce různých generačních šoků, tak obměna Forestera nebyla naštěstí tak drastická, jako u ových modelů Legacy/Outback, na kterých je jasně vidět snaha se poevropštit a - bohužel - ve výsledku to bylo jen k horšímu, než u předchozí generace Legayc/Outback IV.

Nemohu jen nepovzdechnout nad stupidností našich slavných pánů europoslanců a eurkomisařů, že nám nenechají ochutnat zralé víno v podobě dalších, jen v japonsku prodávaných modelů s poněkud jinými strojovanmi pod kapotami. Svazující předpisy Evropy a jejich samozvaných mocipánů řadu řidičů, pro které SUBARU bylo a stále je pojmem, nutí si hýčkat své starší velmi vyvedené modely, protože s dobou jejich vládnutí se nám už asi nic lepšího, než tyto "historici", do ruky nedostane. Mluvím o takovém nářadí, jako například Foresterr XT, Legacy SpecB či Legacy GT. Naštěstí, Imprezu nechali zatím na pokoji, i když - i zde je už cíti silný tlak a neštěstí stojí za dveřmi - viz nedávno uvedená Impreza FWD s motorem 1,5.

Viva SUBARU a ještě jednou díky za hezké počtení.

PS: už se těším na odpoledne, kdy pojedu z práce se svým SpecB - huba se mi roztahuje od ucha k uchu už teď, po ránu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 08:58, RE: Konečně!
Zdeny60 napsal:
Konečně se objevila recenze na zajímavé auto! Nastokrát děkuji, že jsem si mohl počíst o mé srdcové značce, ačkoliv vlastně nic nového tento model nepřináší, ale vlastně to je správné! Zůstává u kvality, robustnosti a spolehlivosti, trochu neučesané hrubosti, ale hlavně u nekonečné ochoty svým majitelům dlouhá léta sloužit v létě v zimě ve dne v noci.

Protože nepatřím mezi příznivce různých generačních šoků, tak obměna Forestera nebyla naštěstí tak drastická, jako u ových modelů Legacy/Outbac...
Letos jsem byl silně nakloněn myšlence koupit si Outbacka s motorem 3,6. Absolvoval jsem i testovací jízdu a to auto se mi opravdu líbilo. Ale pak jsem zjistil, že pokud má Subaru automat, potom už to není Subaru v pravém slova smyslu, ale je to v podstatě oktávka s haldexem. A pokud má manuál, pak je to většinou zase problém trefit napoprvé kvalt... Navíc mi pan prodejce sdělil, že Subaru bude tlačit do všech svých aut s automatickýma převodovkama CVT.
Já ten rozdíl v pohonu 4x4 nejspíš třeba ani sám nepoznám, ale když už bych si koupil Subaru, tak právě kvůli téhle kvalitě... jenomže jí nemůžu dostat pohromadě s automatem... navíc motor 3,6 kvůli emisím končí, stejně jako skončilo Legacy GT kvůli emisím... takže nakonec zůstane jenom boxer diesel - ale ten zase pro změnu nejde zkombinovat s automatickou převodovkou vůbec... na mně to auto má prostě strašně moc vad na kráse...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 11:01, Výborné
Super článek. Vzhledem k tomu, že švagr tohoto "lesníka" sedlá a mohl jsem si ho tedy důkladně prohlédnout, mohu zhodnotit, že článek je opravdu přiléhavý a ještě se člověk pobaví.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 11:58, Fotografie
Pěkná recenze, škoda že většina japonský aut má dizajn, který se mi nelíbí. Nepatřím k vyznavačům super moderního dizajnu, ale abych si koupil auto, na které se mi nelíbí, tak to moc nemusím. Jinak je to pořádný kus kvalitního japonského „železa“.
Jinak ty fotky u recenze, by mohli být taky foceny něčím jiným, než je mobilní telefón. Např. tam kde je vyfocen interiér, ale je to přesvíceno světlem který proniká čelním sklem a tím pádem je interiér tmavý a žádné detaily interiéru se nekonají. Taky by mohl autor některé fotografie otáčet.
Jinak díky za hezkou recenzi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 13:40, Design Subaru
Úvodem děkuji za pěkně a vtipně napsaný článek. Jsem fanouškem Subaru snad odjakživa. Nejen pro jejich kvality, ale i odvahu jít si vlastní cestou, což dnes hraničí v očích mnohých lidí se šílenstvím. Ale mrzí mně kam se Subo ubírá designově. Vždy se mi líbila svébytnost jejich designu, kdy se o málokterém jejich autě dalo říct, že je jednoduše pěkné (kromě minulé generace Legacy, která se mi v sedanu líbilo od představení a trochu mi připomíná současnou Audi A4). Spíš tomu člověk musel přijít na chuť. Když přišla nová Impreza jako hatchback, taky jsem si zvyknul. Ale co předvádí teď je hrůza. Legacy vypadá prostě příšerně, Forester je tak uhlazený, až splývá s pozadím a nová Impreza taky nic moc. Tím, jak se snaží poevropštit design a zároveň zůstat sví to podle mně jen ku*ví. Jako by chtěli sedět jedním zadkem na dvou židlích. Zajímalo by mně, jestli jim to vychází a zvyšují v Evropě prodeje... Sice jim pořád fandím, ale z jejich současné nabídky bych si nic nevybral. Technika je důležitá, ale koupit si a jezdit v autě co se mi nelíbí až hnusí bych nemohl
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 15:00, RE: Konečně!
Michal napsal:
Letos jsem byl silně nakloněn myšlence koupit si Outbacka s motorem 3,6. Absolvoval jsem i testovací jízdu a to auto se mi opravdu líbilo. Ale pak jsem zjistil, že pokud má Subaru automat, potom už to není Subaru v pravém slova smyslu, ale je to v podstatě oktávka s haldexem. A pokud má manuál, pak je to většinou zase problém trefit napoprvé kvalt... Navíc mi pan prodejce sdělil, že Subaru bude tlačit do všech svých aut s automatickýma převodovkama CVT.
Já ten rozdíl v pohonu 4x4 nejspíš třeba a...
Michale, to jsi někomu buď špatně rozumněl, neboti někdo lhal. Outback 3,6ma jako jediné Subaru vyjma Tribeky 5ti stupňový automat, který je vybaven klasickým mezinápravovým diferencialem, ten "haldex" čili vícelamelová spojka plní pouze funkci uzávěry a redistribuce síly mezi přední a zadní nápravou. Pro tvou informaci úplně stejný system ale v kombinaci s manuálem má STi Impreza, tam si dokonce můžeš nastavit kolik ti jde na předek a kolik na zadek. Outback si to řídí sám, přičemž je mírně preferována zadní náprava (nevím přesně, zhruba 40:60), poměr může při špatných podmíkách a prokluzu zadku klidně opačný. Manuál u tohoto foresteru má také mezinápravový dif, ale funkci uzávěry plní viskozní spojka, která při prokluzu jedné z náprav diferenciál uzamkne, poměr sil je tak 50:50 na obě nápravy. Pokud bych to krátce shrnul, přenos síly u Subaru zajišťuje mezinápravový dif, vícelamelová spojka nebo viskozní spojka se dostávají do hry při prokluzu jedné nápravy. Haldex, X drive BMW a jiné mutace téhož přenáší veškerou sílu přes vícelamelovou spojku, žádný diferenciál tam není.
Ještě bych vyzdvihl jednu věc, a tou je redukční převodovka. To je zařízení neocenitelné v terénu nebo při tahání přívěsů a karavanů(Forester má na kouli 2t). Navíc je v jeho případě redukční převodovka plně synchronizovaná, takže ji lze zařadit i při jízdě, u jiných aut musíte zastavit, zařadit redukci a pak pokračovat. Bohužel, s příchodem šestirychlostních skříní už redukce nebude, což je dle mého názoru škoda, na druhou stranu šestikvalt díky kratšímu zpřevodování bude asi lepší dynamicky. Holt něco za něco.
Zdravím Zdenyho, má pradu, čím novější, tím to jde s kvalitou dolů (platí pro všechny značky). Po delší době jsem dočetl až do konce, dobrý článek, jen tak dál.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 15:12, RE: Design Subaru
Paul napsal:
Úvodem děkuji za pěkně a vtipně napsaný článek. Jsem fanouškem Subaru snad odjakživa. Nejen pro jejich kvality, ale i odvahu jít si vlastní cestou, což dnes hraničí v očích mnohých lidí se šílenstvím. Ale mrzí mně kam se Subo ubírá designově. Vždy se mi líbila svébytnost jejich designu, kdy se o málokterém jejich autě dalo říct, že je jednoduše pěkné (kromě minulé generace Legacy, která se mi v sedanu líbilo od představení a trochu mi připomíná současnou Audi A4). Spíš tomu člověk musel přijít n...
Problém je v tom, že většina lidí kupuje podle designu, takže když chceš prodat, musíš se přispůsobit. Mě se to taky nelíbí, ale je to tak. Design je podle mě 90% obchodního úspěchu, korejská auta jsou toho příkladem. Kdyby byla hnusná, nikdo by je nekoupil ani za nízkou cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 16:54, RE: Design Subaru
subarák napsal:
Problém je v tom, že většina lidí kupuje podle designu, takže když chceš prodat, musíš se přispůsobit. Mě se to taky nelíbí, ale je to tak. Design je podle mě 90% obchodního úspěchu, korejská auta jsou toho příkladem. Kdyby byla hnusná, nikdo by je nekoupil ani za nízkou cenu.
Proto to moc nechápu. Podle mně jde design Subaru od 10 k 5. Ale rád bych viděl nějaké oficiální čísla, jaké mají v Evropě prodeje, jestli se to lidem líbí nebo ne. Co jsem se ptal, nebo se s někým bavil, tak se jim nová Suba taky nelíbí. Ale každý má jiný vkus. Jinak korejci mně designově taky zrovna neoslovují s těmi jejich křivkami co mají cosi evokovat a světly až téměř k A sloupku, nebo naopak zcela tuctovými proporcemi. Např. Mazda to udělala hezky s M. 6. Jak minulá, tak současná generace vypadá moc hezky, ale hned se neokouká, takže zaujme i za pár let. Prostě líbivé, dynamické a elegantní linie. To chybí v současnosti Korejcům i Subu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.08.2012 19:55, RE: Design Subaru
Paul napsal:
Proto to moc nechápu. Podle mně jde design Subaru od 10 k 5. Ale rád bych viděl nějaké oficiální čísla, jaké mají v Evropě prodeje, jestli se to lidem líbí nebo ne. Co jsem se ptal, nebo se s někým bavil, tak se jim nová Suba taky nelíbí. Ale každý má jiný vkus. Jinak korejci mně designově taky zrovna neoslovují s těmi jejich křivkami co mají cosi evokovat a světly až téměř k A sloupku, nebo naopak zcela tuctovými proporcemi. Např. Mazda to udělala hezky s M. 6. Jak minulá, tak současná generace...
Design je individuální záležitost, mě se třeba nové modely subaru líbí mnohem víc než starší. Jedinou výjimkou bylo legasy a outback, která se mi líbila ve staré a líbí se mi i v nové generaci. A hlavně současnou generaci legacy i outbacku rozhodně nepřehlédneš
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 21.08.2012 08:12, RE: Design Subaru
Pavlik napsal:
Design je individuální záležitost, mě se třeba nové modely subaru líbí mnohem víc než starší. Jedinou výjimkou bylo legasy a outback, která se mi líbila ve staré a líbí se mi i v nové generaci. A hlavně současnou generaci legacy i outbacku rozhodně nepřehlédneš
To fakt ne, je to bezpohlavní masa.

Nafouklé kysny s pochybnou převodovkou CVT a 123kW douapůllitrem. DOba Legacy IV je už nenávratně pryč. Tím pro mě (majitele dvou SUbaru) éra hezkých modelů prostě skončila. A vnitřek- to je prostě kapitola sama o sobě. Tudy fakt ne a silně mi to připomíná epochu Chrise Bungla od BMW a jeho e60. Pak vyměnili návrháře a na BMW se dá zase dívat. Je potřeba, aby se pánové u FHI také už konečně probrali z letargie!
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.