zpět
 

diskuze k tématu: Střešní box jak vybrat

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 18.05.2017 23:50, Střešní box jak vybrat
Rád bych se zeptal na to jak/jaký vybrat střešní box. Plánuju ho použít max. cca 3x ročně. V létě jako rozšíření kufru až povezeme cyklo vozík v kufru. Resp. později malé dětské kolo v kufru (4 kola vozím na nosiči na tažném a páté kolo moc nechci dávat na MPV na vyšší střechu). V zimě bych box použil na lyže a snowboardy. S boxem neplánuju jezdit 160 km/h, stačí 130.

Otázka: Je nutné kupovat značkový box např. Thule. Nebo stačí koupit třeba Neumann, Hakr nebo jiný?
Co velikost. Když výrobce deklaruje např. 350L je to uvnitř reálné? Nebo je to vnější objem, ale vnitřní využitelnost je mnohem horší a je lepší kupovat spíš větší objemy? Díky za info.
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pátek 19.05.2017 08:09, Box
Já mám Neumann Mummy Whale (200 cm a 330 l) a co se týká montáže a praktičnosti jako takové, tak mi docela vyhovuje. Ani plynové vzpěry nejsou po těch (8) letech unavené.
Nicméně prázdný na nerovnostech lomozí. V zimě to nevadí, ale v létě s otevřeným oknem je to protivné. Nevím, jak jsou na tom třeba Thulle nebo Hakry.
Dále nemá oboustranné otvírání, což já nepotřebuji, ale někdo by to třeba uvítal.
S vyloženě levnými nemám zkušenost, ale čekal bych nižší tuhost konstrukce a možná kratší životnost. Doporučení na Neumanna jsem dostal od švagra, který tvrdil, že je to takový kompromis.
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků65
datum registrace28.11.2013
Pátek 19.05.2017 15:35, Box
Já letos kupoval box a vybral jsem nakonec značku Hapro. Kvalita dobrá a nekrade se tolik jako Thule. Thule je v levných boxech dost ošizené, platí se za značku.
Měl jsem několik let Neumann Whale a nikdy více. Víko se kroutilo, upevňování přes U třmeny bylo nanic, dno bylo měkké. Dražší boxy mají ve dnu ocelové výztuhy. Jsou z lepšího plastu, tak se tolik víko nekroutí. Mají většinou centrální zámek a otevírání na obě strany. Box co jsem koupil má upínání na kleštiny, která se jen prostrčí dnem boxu a utáhnou na příčník. Montáž boxu je velmi rychlá. Kleštiny se navíc dají posunovat v drážce a bez problémů se přizpůsobí poloze příčníků na střeše. Já mám příčníky na pevné body a tak to pro mne byla důležitá vlastnost.
Co se týče velikost boxu, tak délka uvedená výrobcem je zpravidla o cca 50-70 mm delší, než reálná. Do prostoru boxu zasahují vzpěry víka. Také je důležité si box dát na střechu a zkusit, zda lze naplno otevřít kufr. U některých vozů je problém např. se zadním spojlerem na 5. dveřích atd.
Pokud jste z Prahy, tak doporučuji prodejnu boxů v Praze 6-Petřinách. Jsou to profíci, poradí, nechají to vyzkoušet atd. Mají hodně boxů skladem.
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pátek 19.05.2017 22:03, RE: Box
Kohout Pavel napsal:
Já letos kupoval box a vybral jsem nakonec značku Hapro. Kvalita dobrá a nekrade se tolik jako Thule. Thule je v levných boxech dost ošizené, platí se za značku.Měl jsem několik let Neumann Whale a nikdy více. Víko se kroutilo, upevňování přes U třmeny bylo nanic, dno bylo měkké. Dražší boxy mají ve dnu ocelové výztuhy. Jsou z lepšího plastu, tak se tolik víko nekroutí. Mají většinou centrální zámek a otevírání na obě strany. Box co jsem koupil má upínání na kleštiny, která se jen prostrčí dnem boxu a utáhnou na příčník. Montáž boxu je velmi rychlá. Kleštiny se navíc dají posunovat v drážce a bez problémů se přizpůsobí poloze příčníků na střeše. Já mám příčníky na pevné body a tak to pro mne byla důležitá vlastnost. Co se týče velikost boxu, tak délka uvedená výrobcem je zpravidla o cca 50-70 mm delší, než reálná. Do prostoru boxu zasahují vzpěry víka. Také je důležité si box dát na střechu a zkusit, zda lze naplno otevřít kufr. U některých vozů je problém např. se zadním spojlerem na 5. dveřích atd.Pokud jste z Prahy, tak doporučuji prodejnu boxů v Praze 6-Petřinách. Jsou to profíci, poradí, nechají to vyzkoušet atd. Mají hodně boxů skladem.


To jsou všechno relevantní poznámky. Problémy s tuhostí jsem zatím neřešil - jak že mě nepotkaly. Upevňování je skutečně přes "U" šrouby, ale poloha boxu na střeše je plně variabilní jak na rozteč příčníků, tak na polohu víka plně otevřeného kufru (mám liftback). Zámek je centrální a jen na jednu stranu. Pokud je někde solidní prodejna, doporučuji vyzkoušet, já to tehdy řešil celkem narychlo a nabídky Hobby marketů mě neuspokojily, takže jsem šel pes net a reference.
Ono je dobré se dívat i na váhu, protože obvyklé zatížení střechy je 75-100 kg, pak mají příčníky svoje limity a vysoká hmotnost boxu z toho taky něco ukrojí.
Nechci tím zatracovat tužší provedení, jen přidávám další aspekty.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků656
datum registrace09.05.2007
Sobota 20.05.2017 09:44, RE: Střešní box jak vybrat
Petr S napsal:
Rád bych se zeptal na to jak/jaký vybrat střešní box. Plánuju ho použít max. cca 3x ročně. V létě jako rozšíření kufru až povezeme cyklo vozík v kufru. Resp. později malé dětské kolo v kufru (4 kola vozím na nosiči na tažném a páté kolo moc nechci dávat na MPV na vyšší střechu). V zimě bych box použil na lyže a snowboardy. S boxem neplánuju jezdit 160 km/h, stačí 130.Otázka: Je nutné kupovat značkový box např. Thule. Nebo stačí koupit třeba Neumann, Hakr nebo jiný? Co velikost. Když výrobce deklaruje např. 350L je to uvnitř reálné? Nebo je to vnější objem, ale vnitřní využitelnost je mnohem horší a je lepší kupovat spíš větší objemy? Díky za info.


Měl jsem Hakr, použil jsem ho asi dvakrát a cena odpovídá kvalitě - stojí výrazně méně než od Thule, tak taky nejde čekat zázraky. Na to příležitostné použití to asi stačí. Jinak přístup pouze z 1 strany, upevnění přes U profily, nahazovat to sólo sice jde, ale je to dost pracné. Zámek je takový fórový a celková pevnost není valná. Nicméně účelu poslouží. Co si ale nepamatuju, tak je to rychlostní omezení - tuším je jen do 110, ale to mám i na samotných příčnících. Jo a při výběru určitě je lepší to vyzkoušet - box má předepsané umístění vůči střeše (rozložení předek/zadek), což může být problém při otevírání pátých dveří, když vybereš moc dlouhou rakev.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Neděle 21.05.2017 23:53, Díky za rady
Díky všem za rady. Zajedu do výše doporučené prodejny na Petřinách a nechám si poradit i tam.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Úterý 01.08.2017 00:19, Jak to dopadlo
Před dovolenou jsem zašel do specializovaného obchodu na boxy (nakonec jiného než výše uvedeného, protože jsem to měl blíž). Přinesl jsem si sebou cyklo vozík Chariot a 20" dětské kolo, které chci vozit v budoucnu. Prodejce mě při těchto požadavcích rovnou zavedl k boxu Neumann X-line, 420L. Jak vozík, tak kolo se tam vešly. U kola bylo potřeba sundat přední kolo. To je ale na rychloupínáku a šlo to snadno. Cyklovozík byl samozřejmě složený a bez nasazených kol.

Poznatky: Box o váze 18 kg jde snadno pomocí ručních šroubů upevnit na auto MPV v jednom člověku (prodejce mi to předvedl). V ceně jsou zdarma T-držáky pro hliníkové aerodynamické příčníky, u ostatních výrobců se prý připlácí. Box jde otvírat z obou stran. Z každé strany je jen jeden zámek, který zamyká centrálně jednu stranu boxu. Klíč nejde vyndat pokud celá strana boxu není bezpečně zamkutá - nemůže stát, že by uživatel zapomněl box zamknout a ten by pak třeba uletěl za jízdy (moje domněnka). Během jízdy max. rychlost 150 km/h jsem nezaznamenal žádné problémy, ani nepříjemné zvuky. Během deště zůstal vnitřek suchý. Uvnitř jsou 2 příčné popruhy na uchycení předmětů. Na cyklovozík to stačilo. Nevím jestli pokud bych převážel víc předmětů (třeba nekolik menších kufrů) by to bylo dostatečné. Box je prý vyrobený z 5mm materiálu ABS, což je podle prodejce dobrá tloušťka ve srovnání s konkurencí. Materiál ABS má být údajně trvanlivý a odolný UV záření. Celkově jsem s boxem zatím spokojený. Cena nebyla úplně nízká, ale mnohem nižší než např. za Thule podobné velikosti.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.