Pondělí 10.07.2017 08:34,
Pro fajn rodinu Rodius doporucuji.
Dodavam Ssangyong dily z Koreje, mam sklady, jsem pres dvacet let technik Ssangyong a svazi ke me auta z cele EU, protoze ladim auta "i pocitove" tak jak maji jezdit.
Rodius je pro nektere hnusny, aniz by se sami podivali do zrcadla.
Realita? Za sto tisic svizne auto, dobra 4x4 s redukci prevodovkou, 7mist, petivalec 2.7 a obri kufr navic.
Ano, pro Evropany je vzhled podivny, stejne jako Evropska auta pro Korejce.
Kdo Rodius ma ve slusnem stavu, je s nim velmi spokojeny, pokud nepotrebuje honit triko a stupidni image. Majitele jsou vetsinou naprosty pohodari a slusny lidi.
Manual nedoporucuji, furt s tim kvedlate, draha dvouhmota casem odejde, spojka drazsi stejne jako hydraulice lozisko... mate to zapotrebi? kvedlat vareckou v kybli... neni to sportak, ale pohoda pri cestovani. U manualu motor vic rve, diferencial ma horsi prevody, toci o 500ot./min vic otacek a je to neprijemne. Manual je vetsinou chuda vybava, pritom cena je stejna jako automat v plne vybave.
Automat je skvely, velmi dobre vyuziva kroutak motoru, nezna turbodiru, proti manualu je jizda efektivnejsi a jednoduse "to s tim lita skvele" i na dalnici 160-180km/h. Delam a resim automaticke prevodovky, olej a vse kolem menim po 60.000km a trva to hodinu-dve i s proplachem na pockani. Kdo neco tezsiho taha a chce udelat neco pro auto/sebe, interval je dobre zkratit na 30t, jednoduse preventivne.
Spotreba je u vsech stejna, stale +-10,5 man. i automat.
U kazdeho Rodiusu se musi vymenit originalni spodni cepy. Nereste proc, proste to udelejte i s cepy rizeni. V Nemecku si Rodius koupite a prijde vam papir, ze musite dodat, ze mate nove dolni cepy a original... nedodate, seberou vam znacky. Ty cepy se v male rychlosti, treba v krizovatce, kdy date plny rejd, muzou vykroutit, jako kdyz vytahujete korek z lahve vina. Kolecko pak upadne, poskodi se blatnik, mozna poloosa, mozna ohnete rameno a neco kolem.
Auto je i na dlouhych cestach v automatu fajn, utahne max. 2800kg, je ale dlouhe, tak opatrneji s prejezdy nerovnosti, mohli by jste soupat podvozkem. Hlavne zadni naprava hodne v "terenu" pomaha, ma opravdu necekane "dlouhy zdvih".
Vyfuky casem po deseti letech hniji, dodava se v pouze v celku, ma tri metry a stoji kolem 11000, coz neni na celek tak strasne. Replika je tenky plech, sunt na rok, ma to pak jiny zvuk a netahne to dobre.
Casto byvaji otlucene PP rohy a zadni narazniky, je to dlouhe a spatne se odhaduji vzdalenosti.
Zadni sedadla jsou vyjimatelna treti rada pri vyjmuti tezka, ale chlap to v klidu da. Treti rad jezdi v metrovych lyzinach a kufr je jedoduse obri i pri plnem obsazeni. Stredni rada sedadel je otocna, daji se sklopit, posouvat v lyzinach, ale jsou nevyjimatelna-drzi na ctyrech sroubech. Predni sedadla jsou vetsinou elektricka, vyhrivani casto proti znackovym autum i po letech funguje.
Klimatizace muze casem zlobit, vetsinou za to muze Ceska sul.
Tim se dostavam ke korozi. Karoserie je v celku dobra, jen se sem tam objevi prorezla mistecka. Napr. LP dvere nad klikou v miste B sloupku-na dverich. Hodne sezrana auta pochazi z Cech, karastrofalne povrchove ohnila z Rakouska... tam se soli snad kyselinou. Korozi napadene byvaji pomocne predni a zadni ramy podvozku. Nestastne orezle byva misto u zadni napravnice v zadni casti v miste prisroubovani ke karoserii, byva to tam shnile, hlavne PZ u vyfuku, kde jsou velke rozdily teplot a vlhka.
Predni naprava bez problemu, je masivni, nerozhodi ji ani prejety obrubnik, az na ty spodni cepy. Excentry byvaji jako u vsech znacek casem zatuhle, ale vse mam na sklade original. Slentblok i excentr jsou petistovkovou zalezitosti.
Zadni naprava je slozena z peti ruznych raminek, celkem bez problemu drzi, hodne projede a properuje. Vzdy je nutne (po deseti letech a po koupi) pro sbihavost vymenit preventivne zadni litinova raminka s cepem+silentblock+excentry+spec. srouby s jemnym zavitem+matky+excentricke podlozky cca dva tisice, nekdy byvaji vytlucene dalsi silentblocky a drobnosti, ale nic nestoji vic nez 500, nejvice dva tisice cele rameno.
Tlumice po koupi je dobre proste vymenit, nekdy byvaji praskle spodni zavity pruzin perovani cca 2000, tlumice pouzivat jedine original. Za ty roky jsem videl na aute vsechny repliky jsou vsechny nekvalitni a po 10-30.000km je po nich (maji malou napln, jsou osizene a paradoxne casto drazsi nez original) pak si tim znicite vsechny silentbloky a dalsi veci kolem, auto je nestabilni, nejede jak ma, proste vse vytresete. Pritom original cca 3600 a 2200.
Motory drzi, je dobre prejit na 10.000km intervaly a naucit se pred kazdym napr. 159.500, 169.500, 179.500 menit olej. Zazil jsem nekolik motoru kde jsem vypustil 18L oleje misto -+9L a auta s tim 1/2 normalne jezdila. Vstriky Delphi jsou proste bud a nebo. Blbe se vytahuji zadni tri, radna repase jednoho kolem 6000 a !vzdy! nechat zkontrolovat i cerpadlo, aby jste nenamontovali nove vstriky a neposlali do nich rovnou piliny z vydreneho cerpadla. Naftovy filtr jedine original, stoji tisicovku. Zase, neoriginal nema takovou filtrovatelnost a stoji vam za to usetrit pet stovek a poskodit vstrokovani za 70000? Nekterym ano a je to dobre, vic takovych :)
Elektronika auta funguje bez problemu, ma navic stropni ventilaci + kazdy Rodius ma zadni topeni u PZ kola/dveri na zemi. Webasto ma velmi malo aut, byvaji to jen prihrivace umistene v motorovem prostoru pred spolujezdcem.
Pokud jste uzasna a velka rodina se tremi detmi, babickami a nepotrebujete se predvadet, Rodius doporucuji.
Pneumatiky... skvele funguji celorocne zimni Matador a kdo najezdi do 20.000km rocne, ma v poradku a vyladenou sbihavost, v pohode jezdi tri roky jen na zimakach. Ty Matadory vydrzi opravdu hodne.
Ctyrkolka ma neuveritelnou vec a tou je dnes uz nevidana redukci prevodovka. Tu muzete pouzivat pri courani mezi chatami ve Spindlu, na louce u chaty, couvani a popotahovani tezsich vleku, nebo vytahovani uvizleho auta/aut. Uzaverku to nema, supluje to elektronika a ESP s protiprokluzem, ale pouze lehce. Je to neco podobneho jakk haldex, v mezinalravove prevodovce je sestava spojek a pri prokluzu nebo zmen otacek nektereho z kol to pripojuje predni kardan, diferencial a poloosy. Tady durazne upozornuji voly a experty, kteri jezdi na kazde naprave s jinymi pneumatikami, maji karastrofalni sbihavost (zatuhle predni a zadni excentry, cepy rizeni j ty zadni tahla s cepy), rozdilne sjete predni a zadni pneu. Uz 2-3mm rozdil pri dlouhodobem pouzivani systematicky poskozujete rozvodovy retez a kola v prevodovce. Ona vas nikde nenecha, jezdit bude stale, ale pri prudsim pridani plynu to rachoti, lomozi a retez preskakuje zuby. Kdo ma trochu technicke iQ, hlida jednou mesicne i tlak v pneu.
No a pak je tady ten spravny zadni nahon, ktery neni pro slecinky :) Se zadnim nahonem jezdi auto mnohem lepe, svizneji, lehceji a je s tim vic legrace. Kdo si umi uzit jizdu s vypnutym ESP po dešti v zatàčkách, bude mit usmev od ucha k uchu a udela si z toho trochu Miatu/MX5 :) Jiste, v zime na hory nejake ty pytle s piskem a retezy. Zadokolka celkove o dost lehci je, netahate neustale tak 150-200kg technickych zbytecnosti typu predni kardan, poloosy, tezky P diferencial, tezkou mezinapravovou a redukcni prevodovku.
Pokud toto dodrzujete a o auto se trochu starate, Rodius v klidu najezdi 500.000km
reagovat
nahlásit