zpět
 

diskuze k tématu: Sportovní, úsporný menší vůz

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Frenky
počet příspěvků2
datum registrace25.05.2017
Čtvrtek 25.05.2017 15:12, Sportovní, úsporný menší vůz
Dobré odpoledne,

jsem majitelem dosluhující dieslové octavie první řady (r.v. 2000) s poměrně velkým nájezdem (480tis.). Uvažuji o koupi nového vozu, ale stále si nemůžu vybrat a začíná to vypadat že půjdu nejspíše do nějaké novější octavie stejného typu. Vím co má za neduhy, znám ceny oprav a velikostně mi vyhovuje.

Rád bych ale něco trochu novějšího, modernějšího co se vzhledu týče. Ročně najedu asi 10-15 tisíc, takže uvažuji spíše o benzinu, protože PDčka a comon-raily už nejsou tak levné záležitosti jako klasická rotačka. A nerad bych potom dával v servisu desetitisíce za nové vstřiky, nebo filtr pevných částic atp.

Jeden mechanik mi říkal že je to v podstatě jedno, že nové benzinové motory jsou také hodně složité a na údržbu téměř stejně drahé jako diesely...přecejen mu ale úplně nevěřím.

Vzhledem k tomu že v 80% případů jezdíme ve dvou, stačil by mi klidně 3 dveřák, nebo menší 5ti dveřák. Pokud tedy slevím na místu, rád bych to vykompenzoval větším výkonem, když už bude auto lehčí. Nepotřebuji lítat 250kou, ale rád bych aby auto bylo alespoň na úrovni na jakou jsem zvyklý z 81kW octavie.

Na druhou stranu na pracovní cesty (2-3x do měsíce +-200-250km na jízdu) mám lehkou nohu a rád bych aby se spotřeba alespoň blížila současným 5l...

Předpokladům by docela vyhovovalo audi tt novější verze (ty starší jsou na mě moc zakulacené), ale ta spotřeba kolem 8l je docela hodně...navíc díly na audi budou asi dražší než na koncernové VW, škoda...ale nemám s tím zkušenosti, rád si nechám poradit...

Uvažuji taky nad rapidem, 1.2tsi jde koupit s nájezdem kolem 100tis. pod 200tis Kč a spotřeba na tom asi také nebude nejhůře. Obávám se ale nízkého výkonu při předjíždění a poruchovosti motoru...

Shrnutí:
- lehké sportovní auto s nízkou spotřebou (při lehké noze)
- "bezporuchový motor"
- může být i 3 dveřák
- na značce víceméně nezáleží, pokud to nebude nějaký poruchový odpad...
- cenově do 200tis.

Díky za tipy


reagovat
Humusus
počet příspěvků495
datum registrace16.10.2016
Čtvrtek 25.05.2017 15:24, :bbbbbb hhhhhh iiiiiiii
osobne bych se vyhnul turbomotorum, takze za me focus 1.6 nebo auris 1.6
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků943
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 25.05.2017 15:50, Mazda 3
Ahoj za mě také Focus 1.6, Golf 1.6,Auris 1.6 v atmos., protože ojeté malé turbomotory, to je loterie, nekupoval bych je.

Můj černý kůň pro tebe je Mazda 3 1.6 cca rok 2012, splňuje to sportovního ducha, zároveň se dá jezdit docela úsporně, když je lehká noha

Pak je tu UFO Honda Civic 1.8i, opět dovede jet hooodně dobře a nebo úsporně, což je šok vzhledem k objemu. Mě UFO vzhled nevadí, někomu může.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků516
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 25.05.2017 16:28, RE:
Sportovní a malá je třeba mazda MX-5. Jak je na tom s úsporností nevím.
Chválím volbu benzínového motoru a přikláněl bych se atmostférickému plnění. Je třeba si uvědomit, že pokud to bude jenom trochu sportovní, což 1,6 v nižší střední není, tak to bude trošku žrát. A i na dálkových trasách to za 5 litrů nebude. A podle mě ani s 1,6...
Finanční limit není úplně malý, takže asi má smysl se dívat přímo na to, co se ti líbí, zajímavou volbou může být třeba minicooper, hyundai coupe, peugeot 407 coupé. Třídvéřáky by mohly být obecně levnější než pětidvířka, což ti v tuhle chvíli může hrát do karet...
reagovat
Frenky
počet příspěvků2
datum registrace25.05.2017
Čtvrtek 25.05.2017 22:13, Výběr
Díky za tipy kluci. Asi nejzajímavější z vašich návrhů mi přijde ford focus 1.6. Je relativně úsporný, nevypadá špatně a dá se sehnat za rozumné peníze.

U mazdy jsem četl o vyšší spotřebě a ten vzhled je tak na půl. Mx5 by byla super sportovní, ale bezproblémů si prý vezme kolem 8 litrů..

Minicooper by byla bomba, tím sem se vždycky chtěl projet...ale je to značka něco extra, takže náhradní díly dražší, pořizovací cena také a spotřeba taky žádnej zázrak...a mít minicoopera v plynu to už by asi bylo hodně ujetý

Ještě mě docela zaujala audi a3, ale s tou spotřebou taky nic moc...

Takže zatím vede focus 1.6, Auris 1.6 - kamarád co má toyotu říkal že díly zrovna levný nejsou, tak nevím...

A ještě jsem se díval na Chevrolet Cruze 1.6, vypadá srovnatelně s aurisem a taky mě docela zaujal nový golf 1.2 tsi. Ten má ze všech nejnižší spotřebu, dle testu se dá dostat i k 5ti litrům.

U golfu bude asi problém turbo (což je předpokládám cenově srovnatelné s octavii 1.9tdi) a tsi = přímé vstřikování, to znamená že v případě poruchy nákladnější než "klasické vstřikování"? Jaký je v tom rozdíl? Ještě nějaké nevýhody tohoto motoru?

Protože přecejenom přechod octavia -> golf by pro mě nebyl tak drastický, spotřeba je taky fajn a 77kW pod kapotou u lehčího golfu bude alternativa k současným 81kW těžší octavie...

reagovat
KoobaS
počet příspěvků516
datum registrace23.04.2014
Pátek 26.05.2017 08:01, RE:
Focus je celkem rozumná volba. Za 200 tisíc se objevují i některé kusy 3. generace.Doporučil bych ale jít po 2. generaci - je tak větší šance najít zachovalý vůz s historií a v lepším stavu... Pokud 1,6, tak verzi s 74kW.
Cooper a Audi na tom budou s náklady dle mého názoru velmi podobně.
U koncernové 1,2tsi bude více problémů než jen turbo. Obecně jde o řád složitější motor než benzínová atmosféra. Přímovstřikové benzínové motory trpí na nadměrné karbonování. Ale zase přechod z tdi bude na tsi jednodušší než na benzínovou atmosféru a stejně tak přechod z octy do golfu by byl jednodušší než do toho focuse...
reagovat
subarák
počet příspěvků85
datum registrace22.03.2010
Pátek 26.05.2017 14:34, Když se řekne
lehké sportovní auto, první mě napadne Honda civic. Kdo pamatujete ikonický civic 3dv z devadesátých let, tak asi víte proč. Myslím že i dnes je to dobrá volba.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.