0
zpět
 

diskuze k tématu: Úspěchy a tajemno Škody-Auto

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 12:44, Cost cutting
Tady ty krátkozraké úspory odsunutím výroby do míst s levnější pracovní silou zlomí jednoho dne vyspělým zemím vaz. Celý svět nadává na asijské plagiátorství, ale ti největší giganti jim tam rovnou posílají výrobní dokumentaci s vidinou uspořených nákladů. Druhotným negativním efektem je pak ztráta práce lokálních lidí. Jen kvůli tom, aby se pár lidí mělo lépe, výrazně větší množství se musí mít hůře.
Nicméně pokud chtějí evropské automobilky uspět na ostatních světových trzích, musí se naučit dělat pořádné benzínové motory. Tady ty oturbený litrový parodie na motor moc šancí ve světě podle mě zatím nemají.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 13:51, RE: Cost cutting
David V napsal:
Tady ty krátkozraké úspory odsunutím výroby do míst s levnější pracovní silou zlomí jednoho dne vyspělým zemím vaz. Celý svět nadává na asijské plagiátorství, ale ti největší giganti jim tam rovnou posílají výrobní dokumentaci s vidinou uspořených nákladů. Druhotným negativním efektem je pak ztráta práce lokálních lidí. Jen kvůli tom, aby se pár lidí mělo lépe, výrazně větší množství se musí mít hůře.
Nicméně pokud chtějí evropské automobilky uspět na ostatních světových trzích, musí se naučit ...
co se týče těch "oturbených litrových parodií na motor" - turbo zajistí, že točivý moment je konstantní v širokém pásmu otáček, což se projeví lineárním přísunem výkonu. Co kdyby se nekatovaly kosty a ten turbomotor udělal pořádně (projektován ne na 240 ale řekněme 500 tis km). I tak by to nebyla rozumná cesta?
Mě osobně na turbomotorech nevadí jak se s nimi jede, ale jen potencionální drahé závady. A to ani nemusím brát jen turbo. To stačí takový ne příliš dobře dimenzovaný řetěz rozvodů, poddimenzovaná ložiska na klice (samozřejmě s odůvodněním, že tak malá jsou jen pro snížení tření), atd...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 14:15, RE: Cost cutting
free78 napsal:
co se týče těch "oturbených litrových parodií na motor" - turbo zajistí, že točivý moment je konstantní v širokém pásmu otáček, což se projeví lineárním přísunem výkonu. Co kdyby se nekatovaly kosty a ten turbomotor udělal pořádně (projektován ne na 240 ale řekněme 500 tis km). I tak by to nebyla rozumná cesta?
Mě osobně na turbomotorech nevadí jak se s nimi jede, ale jen potencionální drahé závady. A to ani nemusím brát jen turbo. To stačí takový ne příliš dobře dimenzovaný řetěz rozvodů, podd...
No takovej amík jedoucí někam na víkend 500 mil nepotřebuje ultra nízkou spotřebu s malýma emisema a neuvěřitelným litrovým výkonem, ale především tam potřebuje dojet. Jentak mezi řečí, oni ty spaliny mají v těch svých V8-čkách možná čistší (CO, HC, NOx) než dá litrový turbo.
Turbo zajistí to, co se jinde dělá docela snadno větším obsahem bez honby za chimérou, jako je snižování CO2.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 14:22, RE: Cost cutting
David V napsal:
No takovej amík jedoucí někam na víkend 500 mil nepotřebuje ultra nízkou spotřebu s malýma emisema a neuvěřitelným litrovým výkonem, ale především tam potřebuje dojet. Jentak mezi řečí, oni ty spaliny mají v těch svých V8-čkách možná čistší (CO, HC, NOx) než dá litrový turbo.
Turbo zajistí to, co se jinde dělá docela snadno větším obsahem bez honby za chimérou, jako je snižování CO2.
bohatě by stačilo kdyby se CO2 začalo měřit v reálných podmínkách a ne někde v laboratoři na stolici. a hlavně kdyby se začalo měřit NOx, tak jak to měří právě v US. jaký tam musejí dělat výrobci kouzla s naftovejma motorama aby v osobácích mohli do běžnýho provozu je až komický. kolik aut na našem trhu by tam prošlo? a kolik je na našem trhu k dostání normálních atmo benzínů bez přímovstřiku a podobnejch nesmyslů?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.03.2012 21:15, RE: Cost cutting
free78 napsal:
co se týče těch "oturbených litrových parodií na motor" - turbo zajistí, že točivý moment je konstantní v širokém pásmu otáček, což se projeví lineárním přísunem výkonu. Co kdyby se nekatovaly kosty a ten turbomotor udělal pořádně (projektován ne na 240 ale řekněme 500 tis km). I tak by to nebyla rozumná cesta?
Mě osobně na turbomotorech nevadí jak se s nimi jede, ale jen potencionální drahé závady. A to ani nemusím brát jen turbo. To stačí takový ne příliš dobře dimenzovaný řetěz rozvodů, podd...
Co je tohle za kravinu? Chceme-li se vydrápat mezi rozvinutý země, tak asi budeme muset (chtít) převzít jejich chápání a vnímání těhle krabiček na kolech jako spotřební materiál a běžnou součást života. A vybrat si, jestli je lepší roztáčet kola ekonomiky obměňováním vozového parku á 3-8 let, nebo jít kubánskou cestou, a udržovat auta při životě za každou cenu, dojíždět je do mrtě?
Kdo panebože potřebuje s litrovým (turbo neturbo) motorem najet půl mega? Kdo vlastně potřebuje s jakýmkoli motorem najet půl mega? Taxikář?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 00:33, RE: Cost cutting
David V napsal:
Tady ty krátkozraké úspory odsunutím výroby do míst s levnější pracovní silou zlomí jednoho dne vyspělým zemím vaz. Celý svět nadává na asijské plagiátorství, ale ti největší giganti jim tam rovnou posílají výrobní dokumentaci s vidinou uspořených nákladů. Druhotným negativním efektem je pak ztráta práce lokálních lidí. Jen kvůli tom, aby se pár lidí mělo lépe, výrazně větší množství se musí mít hůře.
Nicméně pokud chtějí evropské automobilky uspět na ostatních světových trzích, musí se naučit ...
Lokální výroba čehokoliv mi až tak nevadí. Spíš mi přijde nesmysl přepravovat zboží přes oceány sem a tam. Holt se to zatím vyplácí díky levné ropě. Ale přijde mi to jako zbytečné plýtvání energií.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 00:43, RE: Cost cutting
Pepe napsal:
Co je tohle za kravinu? Chceme-li se vydrápat mezi rozvinutý země, tak asi budeme muset (chtít) převzít jejich chápání a vnímání těhle krabiček na kolech jako spotřební materiál a běžnou součást života. A vybrat si, jestli je lepší roztáčet kola ekonomiky obměňováním vozového parku á 3-8 let, nebo jít kubánskou cestou, a udržovat auta při životě za každou cenu, dojíždět je do mrtě?
Kdo panebože potřebuje s litrovým (turbo neturbo) motorem najet půl mega? Kdo vlastně potřebuje s jakýmkoli motor...
Asi jde i o to, že pokud je motor konstruovaný na 500-700 tisíc, tak předpokládám, že je téměř bezporuchový do cca 250 tisíc a to už leckdo ocení. Když je motor konstruovaný na 250 tisíc, tak nemalé procento bude mít nějaké problémy už v polovině životnosti. Není nájezd jako nájezd. Je rozdíl jestli někdo jede 250 tkm po dálnici rychlostí 110 km/h. Nebo najede 250 tkm po městě. No zajímalo by mě co to vlastně znamená konstruovat motor na 250 tkm. Na dálnici, meziměsto, město, kombinace?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 07:20, RE: Cost cutting
Petr S napsal:
Asi jde i o to, že pokud je motor konstruovaný na 500-700 tisíc, tak předpokládám, že je téměř bezporuchový do cca 250 tisíc a to už leckdo ocení. Když je motor konstruovaný na 250 tisíc, tak nemalé procento bude mít nějaké problémy už v polovině životnosti. Není nájezd jako nájezd. Je rozdíl jestli někdo jede 250 tkm po dálnici rychlostí 110 km/h. Nebo najede 250 tkm po městě. No zajímalo by mě co to vlastně znamená konstruovat motor na 250 tkm. Na dálnici, meziměsto, město, kombinace?
No vždyť jo. A důležitá veličina je i článek mezi sedačkou a pedálama, ale s tím se nedá kalkulovat, páč je to proměnná velkého rozptylu...
Ale když budu konkrétně reagovat na konkrétně uvedenej příklad - litr s turbem - i těch 125tkm (polovina životnosti) to je nájezd tak na 10 let (počítám nekomerční provoz příměstského typu, kam je nejspíš takovej agregát určen). Když bude vyhověno požadavku onoho pána, aby byla životnost půl mega, tak mi ukažte tu rvačku o dvacetileté auto s nájezdem 250 tkm...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 10:08, RE: Cost cutting
Pepe napsal:
No vždyť jo. A důležitá veličina je i článek mezi sedačkou a pedálama, ale s tím se nedá kalkulovat, páč je to proměnná velkého rozptylu...
Ale když budu konkrétně reagovat na konkrétně uvedenej příklad - litr s turbem - i těch 125tkm (polovina životnosti) to je nájezd tak na 10 let (počítám nekomerční provoz příměstského typu, kam je nejspíš takovej agregát určen). Když bude vyhověno požadavku onoho pána, aby byla životnost půl mega, tak mi ukažte tu rvačku o dvacetileté auto s nájezdem 250 tkm...
já jsem to myslel, ale spíše tak jak je zmíněno výše. Bude li motor konstruhován na 500 tis. km, tak bude i po deseti letech a nájezdu 250 tis. km zcela spolehlivý. Pro mne osobně, jakožto "uživatele ojetin", jelikož na nové nemám přebytečné prostředky v rozpočtu, by to význam mělo.
Mužeme na to namítnout - komu sakra záleží na kupcích 10 let starých ojetin? Výrobci ne, ty auta jsou dávno po záruce. No a zde bych já osobně tak úplně nesouhlasil, protože u auta, které vydrží ne 5 nebo 8 let, než se začně sypat, ale řekněme 15 - 20 let se vytvoří taková ta "pověst nezničitelnosti". Jen si vzpomeňme na Mercedes 123 nebo 124. To auto vás dřív začne nudit (po 25 letech), než se na něm začne něco kazit. Dnešní Mercedesy jsou sice luxusní, ale co ty sypající se převodovky? Je to pořád to festovní auto jako kdysi byla 123 a 124? Nebo pojďme cenově níže - co takové srovnání VW versus Renault? Každej hospodskej odborník ví (zde opět přichází ona "pověst nezničitelnosti"), že VW se skoro nekazí a Renault stojí v podstatě jen v servisu. Kde ta myšlenka asi vznikla? Není to třeba o tom, že kdysi- tak před 15-ti a více lety byly vozy VW konstruhovány na větší nájezd než Renault?
Můj názor je, že "katování kostů" se jednoho dne vymstí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.03.2012 10:35, RE: Cost cutting
free78 napsal:
já jsem to myslel, ale spíše tak jak je zmíněno výše. Bude li motor konstruhován na 500 tis. km, tak bude i po deseti letech a nájezdu 250 tis. km zcela spolehlivý. Pro mne osobně, jakožto "uživatele ojetin", jelikož na nové nemám přebytečné prostředky v rozpočtu, by to význam mělo.
Mužeme na to namítnout - komu sakra záleží na kupcích 10 let starých ojetin? Výrobci ne, ty auta jsou dávno po záruce. No a zde bych já osobně tak úplně nesouhlasil, protože u auta, které vydrží ne 5 nebo 8 let, než...
Katování kostů se vymstívá každý den, ale zatím jen zákazníkům.
Bohužel dělají to všichni i ti, co se tváří, že ne. Důležitej je vejvar, a aby křivky budgetu neustále rostly.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.