0
zpět
 

diskuze k tématu: sjíždění pravého předního kola

kategorie zařazení tématu: poradna, pneu a disky, automobilky, česká vozidla
Věrýk
počet příspěvků6
datum registrace09.10.2013
Pondělí 11.11.2013 07:13, sjíždění pravého předního kola
chtěla jsem se zeptat co s mým mazlíkem- fabie jedničková - udělala jsem geometrii a stejně se mi dost sjíždí pravé přední kolo
reagovat
nahlásit
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Pondělí 11.11.2013 11:09, Sjíždění
Když pominu, že to auto je křáp, který během výroby trpěl několika výrobními vadami, kdy to Škoda u jedné série odstranila a u druhé už tam měla něco jiného, takže co série to originál a oprava leda tak výměnou půlky auta.

Nicméně těch možností může být, přidřené nebo zničené ložisko (to by ale bylo slyšet). Zadírajíce-se brzda, ale to by to asi neprošlo technickou. Volný čep kola, kolo se viklá, to půjde poznat na zvedáku, případně na válcích nebo při přejezdu příčných prahů, auto "tluče". Taky může být něco ohnutého na podvozku a protože Škodovka tu nápravu dělala asi z papíru, chtělo by to prohlédnout vše, může tam být ohnuté prakticky cokoli. Taky může být poškozený diferenciál, ale to by bylo poznat při ostřejším projetí zatáčky, auto by bylo dost neklidné.

Víc mě zatím nenapadá, vlastně ještě něco, může být utržený některý silentblok motoru (případně urezlý).
reagovat
nahlásit
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pondělí 11.11.2013 11:54, RE: sjíždění pravého předního kola
Věrýk napsal:
chtěla jsem se zeptat co s mým mazlíkem- fabie jedničková - udělala jsem geometrii a stejně se mi dost sjíždí pravé přední kolo


Co znamená to udělala jsem geometrii? Existuje k tomu nějaký protokol? Z toho by totiž bylo patrné hodnoty před nastavením a hodnoty po nastavení.
Asi je tam velká odchylka v příklonu/odklonu. Pokud by byla blbě sbíhavost/rozbíhavost, tak by se sjížděla obě kola.
Pokud tu geometrii dělal někdo na opravdu velmi starém seřizovacím zařízení, tak odklon/příklon se na tom vůbec neměří a tím pádem ani neseřizuje.
reagovat
nahlásit
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Pondělí 11.11.2013 17:52, Sjíždění
Vzhledem k tomu, že silentbloky na ramenech přední nápravy dělá Škoda zřejmě z cukrové vaty tak bych šel tímto směrem. Dají se stejně jako čep měnit samostatně takže to není nijak nákladné. Sázím na zadní silentblok pravého ramene, který dostává nejvíce zabrat. Druhá možnost je špatná geometrie karoserie nikoliv nápravy po prodělané bouračce nebo výměně 1/4 auta po legalizaci čórky (pokud se nepletu tak na P hrnci tlumiče je vyražen VIN).
No a příště si kupte auto Made in Japan - nekradou se, totálky se neopravují na špalkách ve stodolách a nápravy běžně vydrží původní i 200tkm.
reagovat
nahlásit
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pondělí 11.11.2013 18:23, RE: Sjíždění
*autofans* napsal:
Vzhledem k tomu, že silentbloky na ramenech přední nápravy dělá Škoda zřejmě z cukrové vaty tak bych šel tímto směrem. Dají se stejně jako čep měnit samostatně takže to není nijak nákladné. Sázím na zadní silentblok pravého ramene, který dostává nejvíce zabrat. Druhá možnost je špatná geometrie karoserie nikoliv nápravy po prodělané bouračce nebo výměně 1/4 auta po legalizaci čórky (pokud se nepletu tak na P hrnci tlumiče je vyražen VIN).No a příště si kupte auto Made in Japan - nekradou se, totálky se neopravují na špalkách ve stodolách a nápravy běžně vydrží původní i 200tkm.


Podle mě je to jasně tím silentblokem. Poznat by se to mohlo i při jízdě, při prudkém zabrzdění (na neutrál) sebou auto cukne, jak se rameno hne ve vůli.
reagovat
nahlásit
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 12.11.2013 11:04, RE: Sjíždění
Pepe napsal:
*autofans* napsal:
Vzhledem k tomu, že silentbloky na ramenech přední nápravy dělá Škoda zřejmě z cukrové vaty tak bych šel tímto směrem. Dají se stejně jako čep měnit samostatně takže to není nijak nákladné. Sázím na zadní silentblok pravého ramene, který dostává nejvíce zabrat. Druhá možnost je špatná geometrie karoserie nikoliv nápravy po prodělané bouračce nebo výměně 1/4 auta po legalizaci čórky (pokud se nepletu tak na P hrnci tlumiče je vyražen VIN).No a příště si kupte auto Made in Japan - nekradou se, totálky se neopravují na špalkách ve stodolách a nápravy běžně vydrží původní i 200tkm.
Podle mě je to jasně tím silentblokem. Poznat by se to mohlo i při jízdě, při prudkém zabrzdění (na neutrál) sebou auto cukne, jak se rameno hne ve vůli.


Pokud by ten člověk co paní tvrdil jak tu geometrii udělal nelhal, nebo nebyl retardován, tak by musel na první pohled vidět, že náprava je ve stavu, kdy seřizování nemá smysl. V takovém případě by měl seřizování přerušit, nebo se do něj vůbec nepouštět a vyžadovat uvedení nápravy do seřiditelného stavu.
Jenže.... Buď se seřizování provedlo "bezkontaktně", tedy vůbec a pouze se naúčtovalo, nebo to měl mechanik v prdeli a seřídil to i přes evidentní vůle, protože on je tam jen v práci a na myšlení je tam šéf.
reagovat
nahlásit
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 12.11.2013 11:29, To jsou rady...
... typu paní kupce Japonce, Fabia je na pravděpodobně zbořená... Doporučuji zajet na STK aby podvozek otestovali (pro jistotu i tlumiče a brzdy). A podle toho řešit dál. Opravdu nemá smysl dělat geometrii na autě s vymláceným podvozem, nic se tím nevyřeší a geometrie vůbec nemusí jít udělat, kvůli zatuhlosti matic. Pozn. naúčtovat ale jde vždy A ty kecy o podvozku z cukrové vaty si radilové nechte od cesty. Naši Fabii jsme prodávali když měla 150 000 km a podvozkové díly vyjma kostí byly původní, a to auto jezdilo hodně po městě.
reagovat
nahlásit
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Úterý 12.11.2013 11:44, Geometrie
Jen bych dodal, na základě již zmíněných informací. Spousta autorizovaných servisů (zejména pokud je auto v záruce) a dnes už i hodně neautorizovaných servisů provede na autě jen objednané práce bez ohledu na to jestli k něčemu jsou nebo ne, aniž by k tomu cokoli řekli. Takže servis klidně mohl udělat geometrii a taky mohl vidět, že geometrie nic vzhledem k stavu nápravy neřeší. Ovšem zde bych to nesváděl na mechanika (pokud to nebyl úplný lempl), ale spíš na vedení podle kterého tihle lidé pracují. Nicméně tento stav znamená jediné, nejdřív je nutné změnit servis, pak opravovat auto.
reagovat
nahlásit
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 12.11.2013 17:17, Podvozek I.fabia
Mluvím z vlastní zkušenosti. Fabii s VW motorem 1.4 55kW Comfort jsem provozoval do 125tkm než mi došla trpělivost. Když nepočítám kosti stabilizátoru a jeho uložení které se nedožilo ani 60tkm tak přední silentbloky a čepy se kvůli nadměrným vůlím podle záznamů co si vedu dělali společně s rozvody ve 120tkm. Podotýkám, že u soukromého nikoliv služebního auta.
Když k tomu přidám problémy s netěsným výměníkem klimatizace, neustále praskající žárovky, vynechávající servo a korozi v místech kde se spojují zadní boky s rámem kufru u pětiletého nebouraného auta tak nevím jestli jsem někdy vůbec vlastnil provozně náročnější auto. Možná existují i horší auta, ale ta nejsou cenově tak přeceňovaná.
reagovat
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.