Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy... A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.
Tak s tímhle přístupem soukromníkovi nic neprodáš. Dál bys asi měl vědět, že nosič ani druhá sada kol nezvedají cenu - to je buď bezplatný bonus, nebo se to prodává odděleně (někomu jinému). Cenu si můžeš vyfiltrovat i tady a uvidíš, že yeti 1.8 TSI se 108 tis. km z roku 2010 se dá koupit i za 233 tisíc Kč. Pokud na výkupu u dealera nabídli 210, počítali s prodejem maximálně za tvých 240, s tím, že by byli připraveni slevit, protože mají marži i z nového auta.Věc použitá s sebou ze zákona nese záruky (mj. právního stavu) a rozhodně je větší jistota koupit "čisté" auto z velkého bazaru než od soukromníka. Neřeším technický stav a záruku vůči němu, protože ojetina prostě je ojetina a cokoliv staršího 5 let a jetějšího 100 tis. km vyžaduje investice. Soukromník ale může auto zatížit zástavou v občanské půjčce od jiného soukromníka, taková půjčka ani zástava není v žádném registru, a přesto s autem nelze nakládat; prodejce pouze poskytne prohlášení, že na autě zástava nevázne, ale pokud se ukáže opak, kupující musí zástavu vydat a nahánět prodávajícího o náhradu škody. Což už lidé nechtějí tolik riskovat, protože čtvrt mega není tak málo peněz.Jinak jsem auto do bazaru prodal jen jednou, všechna ostatní napřímo. Standardní doba prodeje, pokud vím, co prodávám a kolik za to chci, je tak 3 týdny - zásadně si nastavuju reálnou cenu a s ní už nehýbám. Auta neprodávám do okolí, protože to jednak tlačí cenu z dobré vůle níže, jednak by mi vadilo, že se o auto nikdo nebude starat tak nadstandardně, jak se starám já (ano, mám k autům vztah a nejsou to pro mě obyčejné spotřební věci).
Neberte to osobně, v podstatě jste mi i dost pomohl v pohledu na danou věc, dobrá sonda do uvažování lidí. Záruku nemáte nikde u ojetiny, asi se každý pohybujeme v jiném světě, jelikož nepředpokládám, že někdo prodává auto z důvodu toho, že je v exekuci a chystá na vás past, vy tak zřejmě uvažujete. Navíc nesouhlasím, že druhá sada kol a držák na kola nezvedá cenu, ono jsou to věci co stejně musíte koupit a je úplně jedno, jestli tomu budete říkat, bonus, akce či jen pozornost
A k té ceně, to že se dá koupit tady za 233 tis v základní výbavě ( mám vyšší) je krásné, ale to je to o čem mluvím, naleštěné auto v bazaru dotažené údajně z německa u kterého nelze ověřit ani km ani cokoliv dalšího, ale to asi lidi chtějí
Před 5 roky jsem si koupil skútr, funglovku. Po roce a půl jsem ho prodával s najetými 970 km, protože jsem ho prostě nepoužíval, tak jsem ho chtěl prodat ještě v tovární záruce. Neměl jediný ani vlasový škrábanec. Kupující si ho odvezl přes celou republiku, ale než ho koupil, musel jsem mu ho nejen nafotit, ale zapřísáhnout se, že to, že žádný škrábanec nevidí, není zkreslení foťáku, ale realita. A lidé chtějí, aby to, co si kupují, vypadalo pěkně. To je u ojetiny určující více než výbava - to je další věc, na kterou si prodávající musejí zvyknout - často je méně více a dražší holátko než plná. Výbava nevstupuje ani do tabulkových cen. A původ ČR vs. D taky není jasnou výhodou pro ČR, protože u nás je zvykem šetřit na olejích a jiném spotřebním servisním materiálu, zatímco u těch mladších aut za hranicemi to až tak obvyklé není, k tomu jsou zde horší silnice.
Nevím, jak je nastavena prodejní cena v inzerci, ale zatím tu nebyl jediný argument, který by jakkoliv podpořil nějakou vyšší. Ta nabídka dealera byla velmi slušná. Podle mě je reálná inzertní cena 230 tisíc, maximálně 240 s tím, že to si už počkáš. A to jen za předpokladu, že estetické chyby nejsou výraznější. V takovém případě doporučuji důkladně nafotit a na vlastní náklady přelakovat. Až přijde někdo z měřákem tloušťky laku, tak doložit původní stav. Pokud to není tak špatné, tak nechat lakýrníka nebo detailera rozleštit celé auto.
Důvod, proč prodej vázne, kromě estetických vad, může být v motorizaci - jednak u nás benzin v SUV nefrčí, jednak pověst TSI motorů je už tak špatná, že bez ohledu na verzi je nikdo s pudem sebezáchovy nechce.
To, že nákup z bazaru je méně rizikový než od soukromníka, je dnes už fakt. Článků s tímto názorem vyšlo za poslední dobu dost. Je to tím, že soukromníci se naučili fixlovat a zneužívat své postavení, zatímco trh a legislativa tlačí v podstatě jen na podnikatele. Od soukromníků se tak dnes kupují hlavně auta levná a nebo specifická (ta, která vyžadují péči, proto kupující chce vidět, jestli se prodávající staral).