zpět
 

diskuze k tématu: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Smna
počet příspěvků7
datum registrace26.10.2016
Středa 26.10.2016 10:01, Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané.

Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.

Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Středa 26.10.2016 11:13, Dobré se prodá samo
No, pokud je to jak píšete, tak jste buď napálil nereálnou cenu nebo to víno, co jim naléváte není tak čisté a něco v něm plave.
To by mě vážně zajímala konfigurace vozu po prvním majiteli od koncernu 6 let staré se 100 tkm, že se lidi ošívají...

Nejvíc peněz dostanete z přímého prodeje, pak přes bazar a nakonec za protiúčet.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Středa 26.10.2016 11:39, RE
Oboje je zkouska ohnem. Zkouska nervu ohnem spis

V bazaru jsem prodaval jednou (nebudu jmenovat, to posledni co chci je jim delat reklamu), po projizdce me byl sdelen rozsah ceny. Pak nejaky papirovani, a nakonec prisli s cenou snad polovicni proti puvodnimu rozsahu. Dalsi hodinu jsem se o tom dohadoval, nakonec se nasel nejakej kompromis...

Na inzerat taky sranda. V inzeratu napsany, ze cena je pevna a nehodlam na ni nic menit. Nic jsem nezatajoval, ukazal skrabance apod, presto se naslo par mamlasu, co dojeli, vyplytvali muj cas, a pak neco jako "no ja bych to vzal, ale o 10k levneji"... to je fakt na presdrzku...

Nebo se domluvite, ze rano vyridite papiry, a typek uz se od toho dalsiho dne neozve. Napsat treba sms "rozmyslel jsem si to" je asi problem....
reagovat
eCORE
počet příspěvků86
datum registrace12.03.2014
Středa 26.10.2016 12:00, Inzerát
Je rozhodně výhodnější přes inzerát, jen sežere víc času. Na druhou stranu jen o málo více než při prodeji v AAA, kde strávíte celý den a za auto dostanete nejlépe 40% ceny.

Také záleží, kde se inzeruje, mně se vyplácí inzerovat na klubových webech dané značky. Lidi tam mívají realističtější představu kolik co stojí.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Středa 26.10.2016 12:20, RE: Inzerát
eCORE napsal:
J... mně se vyplácí inzerovat na klubových webech dané značky. Lidi tam mívají realističtější představu kolik co stojí...



Naprosto souhlas, casto i oceni investice do servisu apod...
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Středa 26.10.2016 12:28, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?


Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
reagovat
Smna
počet příspěvků7
datum registrace26.10.2016
Středa 26.10.2016 12:33, konfigurace
Konfigurace je Yeti 4x4, benzín, teď momentálně najeto 113 tis km, rv 2010, mám k tomu i zimní kola komplet a držák kol, nic jsem nemaskoval, tudíž auto má škrábance z parkovišť atp, všechno lze doložit jak servisem škoda tak i podle stk(auto má technickou půl roku starou), pořizovací cena byla 600 tisíc a nabízím ho za 240. Do aut nedělám, tak cenu jsem odhadnul, jelikož tam kde kupuju nové auto mi za něj nabízí 210 tis.

A zážitky se zájemci jsou zajímavé, dvakrát už jsem si s někým plácnul a jelikož mám rád vše v pořádku, nechtěl jsem zálohu na místě co mi nabízeli, ale převodem, dvakrát si to rozmysleli, že prý asi auto bude potřebovat nějakou investici a že dostali lepší nabídku a bla bla, takže vše znova, obnovit inzeráty a tak, prostě pohoda...

reagovat
Smna
počet příspěvků7
datum registrace26.10.2016
Středa 26.10.2016 12:38, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).


Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy...

A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Středa 26.10.2016 13:19, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy... A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.


Tak s tímhle přístupem soukromníkovi nic neprodáš. Dál bys asi měl vědět, že nosič ani druhá sada kol nezvedají cenu - to je buď bezplatný bonus, nebo se to prodává odděleně (někomu jinému). Cenu si můžeš vyfiltrovat i tady a uvidíš, že yeti 1.8 TSI se 108 tis. km z roku 2010 se dá koupit i za 233 tisíc Kč. Pokud na výkupu u dealera nabídli 210, počítali s prodejem maximálně za tvých 240, s tím, že by byli připraveni slevit, protože mají marži i z nového auta.

Věc použitá s sebou ze zákona nese záruky (mj. právního stavu) a rozhodně je větší jistota koupit "čisté" auto z velkého bazaru než od soukromníka. Neřeším technický stav a záruku vůči němu, protože ojetina prostě je ojetina a cokoliv staršího 5 let a jetějšího 100 tis. km vyžaduje investice. Soukromník ale může auto zatížit zástavou v občanské půjčce od jiného soukromníka, taková půjčka ani zástava není v žádném registru, a přesto s autem nelze nakládat; prodejce pouze poskytne prohlášení, že na autě zástava nevázne, ale pokud se ukáže opak, kupující musí zástavu vydat a nahánět prodávajícího o náhradu škody. Což už lidé nechtějí tolik riskovat, protože čtvrt mega není tak málo peněz.

Jinak jsem auto do bazaru prodal jen jednou, všechna ostatní napřímo. Standardní doba prodeje, pokud vím, co prodávám a kolik za to chci, je tak 3 týdny - zásadně si nastavuju reálnou cenu a s ní už nehýbám. Auta neprodávám do okolí, protože to jednak tlačí cenu z dobré vůle níže, jednak by mi vadilo, že se o auto nikdo nebude starat tak nadstandardně, jak se starám já (ano, mám k autům vztah a nejsou to pro mě obyčejné spotřební věci).
reagovat
Smna
počet příspěvků7
datum registrace26.10.2016
Středa 26.10.2016 14:09, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy... A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.
Tak s tímhle přístupem soukromníkovi nic neprodáš. Dál bys asi měl vědět, že nosič ani druhá sada kol nezvedají cenu - to je buď bezplatný bonus, nebo se to prodává odděleně (někomu jinému). Cenu si můžeš vyfiltrovat i tady a uvidíš, že yeti 1.8 TSI se 108 tis. km z roku 2010 se dá koupit i za 233 tisíc Kč. Pokud na výkupu u dealera nabídli 210, počítali s prodejem maximálně za tvých 240, s tím, že by byli připraveni slevit, protože mají marži i z nového auta.Věc použitá s sebou ze zákona nese záruky (mj. právního stavu) a rozhodně je větší jistota koupit "čisté" auto z velkého bazaru než od soukromníka. Neřeším technický stav a záruku vůči němu, protože ojetina prostě je ojetina a cokoliv staršího 5 let a jetějšího 100 tis. km vyžaduje investice. Soukromník ale může auto zatížit zástavou v občanské půjčce od jiného soukromníka, taková půjčka ani zástava není v žádném registru, a přesto s autem nelze nakládat; prodejce pouze poskytne prohlášení, že na autě zástava nevázne, ale pokud se ukáže opak, kupující musí zástavu vydat a nahánět prodávajícího o náhradu škody. Což už lidé nechtějí tolik riskovat, protože čtvrt mega není tak málo peněz.Jinak jsem auto do bazaru prodal jen jednou, všechna ostatní napřímo. Standardní doba prodeje, pokud vím, co prodávám a kolik za to chci, je tak 3 týdny - zásadně si nastavuju reálnou cenu a s ní už nehýbám. Auta neprodávám do okolí, protože to jednak tlačí cenu z dobré vůle níže, jednak by mi vadilo, že se o auto nikdo nebude starat tak nadstandardně, jak se starám já (ano, mám k autům vztah a nejsou to pro mě obyčejné spotřební věci).


Neberte to osobně, v podstatě jste mi i dost pomohl v pohledu na danou věc, dobrá sonda do uvažování lidí. Záruku nemáte nikde u ojetiny, asi se každý pohybujeme v jiném světě, jelikož nepředpokládám, že někdo prodává auto z důvodu toho, že je v exekuci a chystá na vás past, vy tak zřejmě uvažujete.

Navíc nesouhlasím, že druhá sada kol a držák na kola nezvedá cenu, ono jsou to věci co stejně musíte koupit a je úplně jedno, jestli tomu budete říkat, bonus, akce či jen pozornost

A k té ceně, to že se dá koupit tady za 233 tis v základní výbavě ( mám vyšší) je krásné, ale to je to o čem mluvím, naleštěné auto v bazaru dotažené údajně z německa u kterého nelze ověřit ani km ani cokoliv dalšího, ale to asi lidi chtějí
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Středa 26.10.2016 15:27, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy... A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.
Tak s tímhle přístupem soukromníkovi nic neprodáš. Dál bys asi měl vědět, že nosič ani druhá sada kol nezvedají cenu - to je buď bezplatný bonus, nebo se to prodává odděleně (někomu jinému). Cenu si můžeš vyfiltrovat i tady a uvidíš, že yeti 1.8 TSI se 108 tis. km z roku 2010 se dá koupit i za 233 tisíc Kč. Pokud na výkupu u dealera nabídli 210, počítali s prodejem maximálně za tvých 240, s tím, že by byli připraveni slevit, protože mají marži i z nového auta.Věc použitá s sebou ze zákona nese záruky (mj. právního stavu) a rozhodně je větší jistota koupit "čisté" auto z velkého bazaru než od soukromníka. Neřeším technický stav a záruku vůči němu, protože ojetina prostě je ojetina a cokoliv staršího 5 let a jetějšího 100 tis. km vyžaduje investice. Soukromník ale může auto zatížit zástavou v občanské půjčce od jiného soukromníka, taková půjčka ani zástava není v žádném registru, a přesto s autem nelze nakládat; prodejce pouze poskytne prohlášení, že na autě zástava nevázne, ale pokud se ukáže opak, kupující musí zástavu vydat a nahánět prodávajícího o náhradu škody. Což už lidé nechtějí tolik riskovat, protože čtvrt mega není tak málo peněz.Jinak jsem auto do bazaru prodal jen jednou, všechna ostatní napřímo. Standardní doba prodeje, pokud vím, co prodávám a kolik za to chci, je tak 3 týdny - zásadně si nastavuju reálnou cenu a s ní už nehýbám. Auta neprodávám do okolí, protože to jednak tlačí cenu z dobré vůle níže, jednak by mi vadilo, že se o auto nikdo nebude starat tak nadstandardně, jak se starám já (ano, mám k autům vztah a nejsou to pro mě obyčejné spotřební věci).
Neberte to osobně, v podstatě jste mi i dost pomohl v pohledu na danou věc, dobrá sonda do uvažování lidí. Záruku nemáte nikde u ojetiny, asi se každý pohybujeme v jiném světě, jelikož nepředpokládám, že někdo prodává auto z důvodu toho, že je v exekuci a chystá na vás past, vy tak zřejmě uvažujete. Navíc nesouhlasím, že druhá sada kol a držák na kola nezvedá cenu, ono jsou to věci co stejně musíte koupit a je úplně jedno, jestli tomu budete říkat, bonus, akce či jen pozornost A k té ceně, to že se dá koupit tady za 233 tis v základní výbavě ( mám vyšší) je krásné, ale to je to o čem mluvím, naleštěné auto v bazaru dotažené údajně z německa u kterého nelze ověřit ani km ani cokoliv dalšího, ale to asi lidi chtějí


Před 5 roky jsem si koupil skútr, funglovku. Po roce a půl jsem ho prodával s najetými 970 km, protože jsem ho prostě nepoužíval, tak jsem ho chtěl prodat ještě v tovární záruce. Neměl jediný ani vlasový škrábanec. Kupující si ho odvezl přes celou republiku, ale než ho koupil, musel jsem mu ho nejen nafotit, ale zapřísáhnout se, že to, že žádný škrábanec nevidí, není zkreslení foťáku, ale realita. A lidé chtějí, aby to, co si kupují, vypadalo pěkně. To je u ojetiny určující více než výbava - to je další věc, na kterou si prodávající musejí zvyknout - často je méně více a dražší holátko než plná. Výbava nevstupuje ani do tabulkových cen. A původ ČR vs. D taky není jasnou výhodou pro ČR, protože u nás je zvykem šetřit na olejích a jiném spotřebním servisním materiálu, zatímco u těch mladších aut za hranicemi to až tak obvyklé není, k tomu jsou zde horší silnice.

Nevím, jak je nastavena prodejní cena v inzerci, ale zatím tu nebyl jediný argument, který by jakkoliv podpořil nějakou vyšší. Ta nabídka dealera byla velmi slušná. Podle mě je reálná inzertní cena 230 tisíc, maximálně 240 s tím, že to si už počkáš. A to jen za předpokladu, že estetické chyby nejsou výraznější. V takovém případě doporučuji důkladně nafotit a na vlastní náklady přelakovat. Až přijde někdo z měřákem tloušťky laku, tak doložit původní stav. Pokud to není tak špatné, tak nechat lakýrníka nebo detailera rozleštit celé auto.

Důvod, proč prodej vázne, kromě estetických vad, může být v motorizaci - jednak u nás benzin v SUV nefrčí, jednak pověst TSI motorů je už tak špatná, že bez ohledu na verzi je nikdo s pudem sebezáchovy nechce.

To, že nákup z bazaru je méně rizikový než od soukromníka, je dnes už fakt. Článků s tímto názorem vyšlo za poslední dobu dost. Je to tím, že soukromníci se naučili fixlovat a zneužívat své postavení, zatímco trh a legislativa tlačí v podstatě jen na podnikatele. Od soukromníků se tak dnes kupují hlavně auta levná a nebo specifická (ta, která vyžadují péči, proto kupující chce vidět, jestli se prodávající staral).
reagovat
Smna
počet příspěvků7
datum registrace26.10.2016
Středa 26.10.2016 15:39, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Giorgio napsal:
Smna napsal:
Dobrý den, měl bych dotaz na lidi, co si tím již prošli. Čekám na objednaný nový vůz a během té doby jsem chtěl prodat svůj současný vůz přes inzerát, koncern, 6 let staré, lehce přes 100 tis km, 1. majitel, servisováno ve Škodovce, nebourané. Bylo mi líto ho dát bazaru, tak nějak jsem doufal, že to bude výhodné pro obě strany, ale přijde mi, že lidi kupující na inzerát jsou tak mimo z toho, jak se všude píše, že vše je podvod, že se s nima nedá rozumně mluvit.Má cenu to zkoušet dále nebo je lepší se na všechny vykašlat a dát to protiúčtem?
Výhodné pro obě strany bylo myšleno co? Nasazená cena 10-20 tisíc nad ceny aut z bazaru, že tohle je přece kvalita a jasný původ? Jenže bazar obvykle vykupuje auta 30-50 tisíc pod tabulkovou prodejní cenou (tedy klidně i 70 tisíc pod prodejní u zachovalejšího auta). Chápu, že prodávající se přesně takové ztrátě chce vyhnout, ale je nutné mít realistická očekávání. A za "pevnou" cenu na hranici bazarových prodejních cen může prodej trvat klidně několik měsíců, protože on ten velký bazar opravdu nakonec subjektivně působí hodnověrněji (jednak kupující ví, že i ten bazar něco musí vydělat, jednak se s reklamací má kam obrátit, zatímco soukromníka bude po měsíci kdo ví kde nahánět).
Tak výhodné v tom, že vydělají oba, ale chápu, že spoustě lidí připadá lepší koupit si leštěnou parádu z bazaru po důchodci, co s tím jezdil jen na nákupy... A záruka v autobazaru, dobrý vtip, tu bych chtěl vidět jak budete někde vymáhat. Když kupuju jeté auto, tak musím počítat, že vyžaduje investice do budoucna, myslet si, že mi někdo něco zaplatí v rámci záruky, ať už soukromník či bazar, je hodně naivní.
Tak s tímhle přístupem soukromníkovi nic neprodáš. Dál bys asi měl vědět, že nosič ani druhá sada kol nezvedají cenu - to je buď bezplatný bonus, nebo se to prodává odděleně (někomu jinému). Cenu si můžeš vyfiltrovat i tady a uvidíš, že yeti 1.8 TSI se 108 tis. km z roku 2010 se dá koupit i za 233 tisíc Kč. Pokud na výkupu u dealera nabídli 210, počítali s prodejem maximálně za tvých 240, s tím, že by byli připraveni slevit, protože mají marži i z nového auta.Věc použitá s sebou ze zákona nese záruky (mj. právního stavu) a rozhodně je větší jistota koupit "čisté" auto z velkého bazaru než od soukromníka. Neřeším technický stav a záruku vůči němu, protože ojetina prostě je ojetina a cokoliv staršího 5 let a jetějšího 100 tis. km vyžaduje investice. Soukromník ale může auto zatížit zástavou v občanské půjčce od jiného soukromníka, taková půjčka ani zástava není v žádném registru, a přesto s autem nelze nakládat; prodejce pouze poskytne prohlášení, že na autě zástava nevázne, ale pokud se ukáže opak, kupující musí zástavu vydat a nahánět prodávajícího o náhradu škody. Což už lidé nechtějí tolik riskovat, protože čtvrt mega není tak málo peněz.Jinak jsem auto do bazaru prodal jen jednou, všechna ostatní napřímo. Standardní doba prodeje, pokud vím, co prodávám a kolik za to chci, je tak 3 týdny - zásadně si nastavuju reálnou cenu a s ní už nehýbám. Auta neprodávám do okolí, protože to jednak tlačí cenu z dobré vůle níže, jednak by mi vadilo, že se o auto nikdo nebude starat tak nadstandardně, jak se starám já (ano, mám k autům vztah a nejsou to pro mě obyčejné spotřební věci).
Neberte to osobně, v podstatě jste mi i dost pomohl v pohledu na danou věc, dobrá sonda do uvažování lidí. Záruku nemáte nikde u ojetiny, asi se každý pohybujeme v jiném světě, jelikož nepředpokládám, že někdo prodává auto z důvodu toho, že je v exekuci a chystá na vás past, vy tak zřejmě uvažujete. Navíc nesouhlasím, že druhá sada kol a držák na kola nezvedá cenu, ono jsou to věci co stejně musíte koupit a je úplně jedno, jestli tomu budete říkat, bonus, akce či jen pozornost A k té ceně, to že se dá koupit tady za 233 tis v základní výbavě ( mám vyšší) je krásné, ale to je to o čem mluvím, naleštěné auto v bazaru dotažené údajně z německa u kterého nelze ověřit ani km ani cokoliv dalšího, ale to asi lidi chtějí
Před 5 roky jsem si koupil skútr, funglovku. Po roce a půl jsem ho prodával s najetými 970 km, protože jsem ho prostě nepoužíval, tak jsem ho chtěl prodat ještě v tovární záruce. Neměl jediný ani vlasový škrábanec. Kupující si ho odvezl přes celou republiku, ale než ho koupil, musel jsem mu ho nejen nafotit, ale zapřísáhnout se, že to, že žádný škrábanec nevidí, není zkreslení foťáku, ale realita. A lidé chtějí, aby to, co si kupují, vypadalo pěkně. To je u ojetiny určující více než výbava - to je další věc, na kterou si prodávající musejí zvyknout - často je méně více a dražší holátko než plná. Výbava nevstupuje ani do tabulkových cen. A původ ČR vs. D taky není jasnou výhodou pro ČR, protože u nás je zvykem šetřit na olejích a jiném spotřebním servisním materiálu, zatímco u těch mladších aut za hranicemi to až tak obvyklé není, k tomu jsou zde horší silnice.Nevím, jak je nastavena prodejní cena v inzerci, ale zatím tu nebyl jediný argument, který by jakkoliv podpořil nějakou vyšší. Ta nabídka dealera byla velmi slušná. Podle mě je reálná inzertní cena 230 tisíc, maximálně 240 s tím, že to si už počkáš. A to jen za předpokladu, že estetické chyby nejsou výraznější. V takovém případě doporučuji důkladně nafotit a na vlastní náklady přelakovat. Až přijde někdo z měřákem tloušťky laku, tak doložit původní stav. Pokud to není tak špatné, tak nechat lakýrníka nebo detailera rozleštit celé auto.Důvod, proč prodej vázne, kromě estetických vad, může být v motorizaci - jednak u nás benzin v SUV nefrčí, jednak pověst TSI motorů je už tak špatná, že bez ohledu na verzi je nikdo s pudem sebezáchovy nechce.To, že nákup z bazaru je méně rizikový než od soukromníka, je dnes už fakt. Článků s tímto názorem vyšlo za poslední dobu dost. Je to tím, že soukromníci se naučili fixlovat a zneužívat své postavení, zatímco trh a legislativa tlačí v podstatě jen na podnikatele. Od soukromníků se tak dnes kupují hlavně auta levná a nebo specifická (ta, která vyžadují péči, proto kupující chce vidět, jestli se prodávající staral).


Dobrá, díky za váš pohled. Předpokládám, že vy budete z bazaru, že ano?

To že nákup z bazaru je bezpečnější považuju za dobrý vtip, pokud se tedy bavíme o soukromém prodeji a ne "převlečených" podnikatelích, co vozí auta třeba právě z toho DE - jediný důvod je ten, že se u toho nedá nic zkontrolovat, auto se omladí a hurá sem s ním, "voňavka" po důchodci je na světě

Ale nechtěl jsem se tu dohadovat, jen mě zajímají zkušenosti lidí, co do aut nedělají, toť vše.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Středa 26.10.2016 18:08, RE: Prodej auta přes inzerát - má to smysl?
Smna napsal:
Předpokládám, že vy budete z bazaru, že ano? To že nákup z bazaru je bezpečnější považuju za dobrý vtip, pokud se tedy bavíme o soukromém prodeji a ne "převlečených" podnikatelích, co vozí auta třeba právě z toho DE - jediný důvod je ten, že se u toho nedá nic zkontrolovat, auto se omladí a hurá sem s ním, "voňavka" po důchodci je na světě Ale nechtěl jsem se tu dohadovat, jen mě zajímají zkušenosti lidí, co do aut nedělají, toť vše.


Já se taky nehodlám hádat, a už vůbec ne s někým, kdo má svůj názor a čeká, až mu ho někdo potvrdí, přičemž jiný názor je neakceptovatelný. S bazarem nemám a nikdy jsem neměl nic společného. Stejně tak auta nedovážím, neservisuji, nekšeftuji s nimi ani nic podobného. Jsou mi akorát celoživotním koníčkem, což mě pasovalo do role "fleet managera" přátel a rodiny, to je asi tak vše. Jinak doporučuji přečíst např.: http://autobible.euro.cz/nejvetsi-omyly-myty-o-ojetinach-ktere-davno-neplati/
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 27.10.2016 01:00, RE: Dobré se prodá samo
David V napsal:
No, pokud je to jak píšete, tak jste buď napálil nereálnou cenu nebo to víno, co jim naléváte není tak čisté a něco v něm plave.To by mě vážně zajímala konfigurace vozu po prvním majiteli od koncernu 6 let staré se 100 tkm, že se lidi ošívají...Nejvíc peněz dostanete z přímého prodeje, pak přes bazar a nakonec za protiúčet.


U mě pořadí bazar/protiúčet/přímý prodej bylo jiné. Za 12 roků starou Mazdu 6 s poctivě vyplněnou serviskou, s rok starými zimními pneu na alu diskách. V AAA mi nabídli 35 tis. Toyota Dolák na protiúčet 50 tis. Soukromě jsem auto nabízel za 80 tis.

Do 4 dnů se mi ozvali asi 4 lidi (většina ale byla zdaleka). 4. den v sobotu přijel člověk, auto si prohlédnul, projel. Nechtěl abych auto vozil někam do servisu jako jiný zájemce a nabídl mi 70 tisíc že víc nemá. Protože neprudil s prohlídkou v servisu a jednal rychle, tak jsem mu těch 10 tisíc slevil. Pořád jsem měl o 20 tisíc víc než na protiúčet v Toyotě a o 35 tisíc víc než co mi nabídly Ačka.
reagovat
eCORE
počet příspěvků86
datum registrace12.03.2014
Čtvrtek 27.10.2016 10:07, Inzerát
Pokud člověk chce ušetřit čas strávený prodejem na inzerát, je asi lepší nastavit cenu na dolní hranici obdobných nabídek, moc se nepouštět do smlouvání a vybírat si, komu to prodám.

Před lety jsem kupoval Mondeo Mk.III v benzínu, které bylo už tehdy profláklé jako slušná ojetina. Původní majitel preferoval prioritně rychlý a bezproblémový prodej, tak nastavil cenu na dolní hranici, za co se prodávaly plečky v bazarech, kde ale obdobně zachovalá auta stála o 30 - 50tis. víc. Spokojenost byla oboustranná - on měl peníze v ruce druhý den a včetně převodu to netrvalo víc než týden a já měl auto za pěkné peníze. Přiznával, že to nabízel za víc, ale trávil tím příliš času, protože se mu ozývali podobní "typoni", jako zmiňuje autor vlákna....
reagovat
tipl
počet příspěvků36
datum registrace25.04.2016
Pátek 28.10.2016 09:13, Inzerát
Za mě ano, vyplatí se to, ale musíte počítat s tím že s tím strávíte více času.

Trvejte hlavně na tom, ať si to kupující důkladně prohlídne a pokud to má nějaké vady, tak ho s tím seznamte, at vás pak nikdo neotravuje.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.