0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2012 17:45, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Chtěl bych se zeptat, jestli už je u tohoto motoru vyřešen problém s řetězem a napínákem. Také mne zajímá, jestli už do Octavie II vyrobené v 2012 dávají jiné řetezy či řemeny a případně jak se tento problém řesil.
reagovat
gottak
počet příspěvků145
datum registrace10.06.2010
Středa 21.11.2012 19:54, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Ano, uz se to potichoucku vyresilo nahradou retezu remenem
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 21.11.2012 22:04, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1046
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 22.11.2012 08:11, rozvody 1,8 TSI
Paul napsal:
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.


Asi tě zklamu, ale 1,8 TSI rozhodně "čistý štít" nemá. Má také problematické rozvody, které navíc nedávají žádné varování. U Superbu ve firmě se měnil potkaný motor na záruku (celý) v cca 60 tisících km. Naštěstí je to jediný 1,8 TSI který ve firmě máme a je dokoupená prodloužená záruka.
reagovat
KLR
počet příspěvků58
datum registrace13.07.2012
Čtvrtek 22.11.2012 10:20, odkaz na clanek
nedavno jsem na toto tema videl clanek....tak jsem ho po chvilce hledani objevil - myslel jsem, ze byl psany u nas, ale bylo to tady

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 22.11.2012 11:09, Technický dotaz řemen vs. řetěz
Docela by mě zajímalo jak je možné, že řetěz může přeskočit o zub a tím pádem se změní vzájemné nastavení pístů a vaček. Proč nehrozí totéž u řemenu? Resp. proč má být řemen v TSi spolehlivější
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 22.11.2012 11:53, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
Petr S napsal:
Docela by mě zajímalo jak je možné, že řetěz může přeskočit o zub a tím pádem se změní vzájemné nastavení pístů a vaček. Proč nehrozí totéž u řemenu? Resp. proč má být řemen v TSi spolehlivější


Tam bude podstatný rozdíl v napínáku řetězu/řemenu. Řemen má vždy napínací klapku permanentě pod napětím pružiny, takže i když motor stojí, řemen je stále napnut na provozní hodnotu. Zatímco řetěz může mít alespoň 2 způsoby napínání. Buď má opět pružinový napínák, který naustále udržuje řetěz v provozním stavu (Duratoquy a domnívám se, že mnoho naftových vozů s pohonem vstřikovacího čerpadla od rozvodů má tento systém) nebo hydraulický napínák, který se natlakuje a došponuje řetěz až několik vteřin po otočení klíčku, respektive dosažení provozního tlaku oleje. Tam hrozí riziko přeskočení právě při startu. Pokud je vůle povoleného řetězu větší než je výška prvního zubu hnaného kola na ochablé větvi a olej není dostatečně "rychlý" popřípadě tomu majitel dopomáhá parkováním na kvalt, což mi nikdo nevymluví, že to má vliv, když se motor na kompresi nepatrně pootočí, ale vůle v řetězu způsob, že vačky ne, může při startování dojít k přeskočení řetězu o zub a to tím spíše, čím se řetěz vytáhne a v nezatíženém stavu je volnější.
Oba systémy mají své pro a proti. U permanentního napětí pomocí pružiny slábne s prodlužováním řetězu napínací síla (dáno charakteristikou pružiny F=k.x), zatímco hydraulický napínák dosáhne stejné napínací síly vždy, i s prodloženým řetězem, ale zase hrozí riziko při spouštění motoru. Je to o správné konstrukci.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 22.11.2012 14:08, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
David V napsal:
... Je to o správné konstrukci.


Díky za odpověď.

Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz.

Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 22.11.2012 14:31, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
Petr S napsal:
David V napsal:
... Je to o správné konstrukci.
Díky za odpověď.Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz. Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.


Možná. Výhodou řemenu je, že je tišší, má menší setrvačné hmoty a možná díky tomu (a díky elasticitě) lépe zvládá torzní kmity způsobené nerovnoměrností zátěže.
Řešením u řetězu by mohlo být použítí premanentního napínáku podporovaného tlakem oleje. Jakási dvojčinná komora s pružinou, která by se po nastartování ještě naplnila olejem a vyvinula tak provozní tlak (brainstorming ).
reagovat
gottak
počet příspěvků145
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 22.11.2012 19:12, RE: rozvody 1,8 TSI
Pavlik napsal:
Paul napsal:
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.
Asi tě zklamu, ale 1,8 TSI rozhodně "čistý štít" nemá. Má také problematické rozvody, které navíc nedávají žádné varování. U Superbu ve firmě se měnil potkaný motor na záruku (celý) v cca 60 tisících km. Naštěstí je to jediný 1,8 TSI který ve firmě máme a je dokoupená prodloužená záruka.


Asi bylo mysleno 1.8T kdyz autor zminuje i starou 1.6. Ta byla opravdu spolehliva, ale spotreba o litr az dva jinde nez 1.4...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Pátek 23.11.2012 00:03, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
David V napsal:
Petr S napsal:
David V napsal:
... Je to o správné konstrukci.
Díky za odpověď.Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz. Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.
Možná. Výhodou řemenu je, že je tišší, má menší setrvačné hmoty a možná díky tomu (a díky elasticitě) lépe zvládá torzní kmity způsobené nerovnoměrností zátěže. Řešením u řetězu by mohlo být použítí premanentního napínáku podporovaného tlakem oleje. Jakási dvojčinná komora s pružinou, která by se po nastartování ještě naplnila olejem a vyvinula tak provozní tlak (brainstorming ).


Nejsem si jist jestli hlavní motivací VW byl tichý chod a nízké torzní kmity, jelikož jsou autoři TDi. Spíš se asi rozhodli držet "při zdi" u léty osvědčené konstrukce.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1046
datum registrace09.10.2008
Pátek 23.11.2012 06:44, RE: rozvody 1,8 TSI
[ Asi bylo mysleno 1.8T kdyz autor zminuje i starou 1.6. Ta byla opravdu spolehliva, ale spotreba o litr az dva jinde nez 1.4...

To bych neřekl, je tady řeč o 1,4 TSI tedy jasně o Octavii 2. Motor 1,6 se montuje do O II, ale 1,8 T (20V turbo) se tam nikdy nedával, ten motor skončil kvůli emisím již v O1 .
reagovat
ctverak
počet příspěvků183
datum registrace01.08.2007
Sobota 24.11.2012 22:10, Rozvody koncernu
S rozvody řetězem v moderních motorech má problém víc automobilek (např. PSA u motorů se společné spolupráce s BMW) a dle zkušeností po 200tis km má problémy s rozvody kde kdo i Hondu a BMW nevyjímaje. Dneska už nejsou v motorech masivní dvouřadé řetězy se životností milion km.
U VW se ukazuje, že větší problémy mají motory 1,2TSI a 1,4TSI v těžkých autech (YETI nebo Tiguan) a např. u verze motoru 1,4TSI, kde je k přeplňování použitý kompresor+turbo se problémy s řetězem skoro nevyskytují což může být způsobeno dodatečným momentem setrvačnosti kopresoru, který vyrovnává acyklický běh motoru. Pak u 1,8TSI a 2,0TSI je těch problémů výrazně méně.
Jinak VW u těch rozvodů sice používá hydraulický napínák, ale napínák má zářezy které nedovolí aby se zasunul.

V AutoTipu byl o rozvodech VW před nedávnem článek a u 1,2TSI už existuje jinak uspořádaný řetěz který je prý OK.

reagovat
hudla
počet příspěvků1
datum registrace26.02.2013
Úterý 26.02.2013 15:41, Potkany motor, podvod autorizovaneho servisu
Rad bych apeloval na ridice, kteri prijeli s vicemene funkcnim autem (pravdepodobne pouze preskoceny vytahany rozv. retez) do autorizovaneho servisu VW, Skoda apod. a nakonec jim bylo sdeleno, ze se jejich motor "potkal", i kdyz ve skutecnosti se jednalo a zavadu pouze vymeny rozvodu, retezu a napinaku rozv. retezu? Ja jsem v podobne situaci, kdy mam duvodne podezreni, ze autorizovany autoservis zamerne poskodil (rozumej potkali ho oni) motor tak, aby navysil cenu opravy z cca 30 000 Kc na 150 000 Kc. Na opravu se vztahuje kulance, nicmene se spoluucasti, 30 procent. Chci se pokusit zastavit tyto nekale praktiky a chystam se podat trestni oznameni. Urcite by pomohlo, pokud by takovych lidi s podezrenim bylo vice. Ozvete se pripadne na email michal.hudecek@seznam.cz.
reagovat
autodoservisu.cz
počet příspěvků1
datum registrace13.03.2015
Pátek 13.03.2015 18:11, Hodnocení autoservisů
Dobrý den, pokud máte takto špatnou zkušenost s konkrétním ]autoservisem, ohodnoťte ho na AutoDoServisu.cz, webu který jsme založili právě s účelem hodnocení autoservisů a předávání ať už dobrých nebo špatných referencí. Věříme, že ČR si zaslouží lepší služby...
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Sobota 14.03.2015 12:15, :-)
Jen tak mě napadá:
PR škodovky (potažno VW) může tvrdit, že ty řetězy u TSI mají doživotní životnost.
(Samotný řetěz vydrží víc než zbytek motoru - 60 tisíc :D )
reagovat
marwell
počet příspěvků1
datum registrace02.12.2012
Úterý 02.04.2019 11:07, RE: Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
citace:
reakce na: Paul, 21.11.2012 22:04 (Nedávno jsem četl vyjádření ně ...)


Spotreba 1.8 je o litr na 100 km vyssi nez u 1,4 TSI. Mel jsem oktavky s obema motory. 1,4 nam dlouhodobe jezdila za 5,5l/100km a u 1,8 jsme se pod 6,5 nedostali.
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.