0
zpět
 

diskuze k tématu: koupit 4x4 nebo 4x2

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.10.2015 13:50, koupit 4x4 nebo 4x2
Dobrý Den,
chtěl bych se Vás zeptat zda má význam si kupovat auto s náhone 4x4? Bydlím kousek od města a většinou tedy jezdím po normálních cestách. Začal jsem lyžovat a tím i častěji jezdit na hory. Během lyžařské sezony jezdím tak 2x do týdne. Nejezdím někde po nezpevněných cestách. Má smysl investovat do náhonu 4x4 nebo se můžu spokojit s náhonem 4x2. Momentálně mám hondu CRV r.v.2007 s náhonem 4x4 a s benzínovým motorem 2,0. Kvůli spotřebě jsem uvažoval o přechodu na diesel a uvažuji o koupi Škody Yeti. Najezdím zhruba okolo 15 tis. ročně. Takže mám dilema zda koupit 4x4 nebo 4x2 a zda diesel nebo benzín, Děkuji předem za radu. S pozdravem Roman Blahut
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Neděle 11.10.2015 14:46, RE: koupit 4x4 nebo 4x2
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý Den, chtěl bych se Vás zeptat zda má význam si kupovat auto s náhone 4x4? Bydlím kousek od města a většinou tedy jezdím po normálních cestách. Začal jsem lyžovat a tím i častěji jezdit na hory. Během lyžařské sezony jezdím tak 2x do týdne. Nejezdím někde po nezpevněných cestách. Má smysl investovat do náhonu 4x4 nebo se můžu spokojit s náhonem 4x2. Momentálně mám hondu CRV r.v.2007 s náhonem 4x4 a s benzínovým motorem 2,0. Kvůli spotřebě jsem uvažoval o přechodu na diesel a uvažuji o koupi Škody Yeti. Najezdím zhruba okolo 15 tis. ročně. Takže mám dilema zda koupit 4x4 nebo 4x2 a zda diesel nebo benzín, Děkuji předem za radu. S pozdravem Roman Blahut


a co si nechat Hondu a předělat jí na LPG?
reagovat
romablah1
počet příspěvků2
datum registrace11.10.2015
Neděle 11.10.2015 15:08, re
tak taky by se to asi dalo.Je otázkou kolik by to vyšlo a návratnost je běh na dlouhou dobu...
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Neděle 11.10.2015 15:57, RE: koupit 4x4 nebo 4x2
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý Den, chtěl bych se Vás zeptat zda má význam si kupovat auto s náhone 4x4? Bydlím kousek od města a většinou tedy jezdím po normálních cestách. Začal jsem lyžovat a tím i častěji jezdit na hory. Během lyžařské sezony jezdím tak 2x do týdne. Nejezdím někde po nezpevněných cestách. Má smysl investovat do náhonu 4x4 nebo se můžu spokojit s náhonem 4x2. Momentálně mám hondu CRV r.v.2007 s náhonem 4x4 a s benzínovým motorem 2,0. Kvůli spotřebě jsem uvažoval o přechodu na diesel a uvažuji o koupi Škody Yeti. Najezdím zhruba okolo 15 tis. ročně. Takže mám dilema zda koupit 4x4 nebo 4x2 a zda diesel nebo benzín, Děkuji předem za radu. S pozdravem Roman Blahut


Ve skutečnosti se ti odpovědělo samo: žiješ v domění, že máš 4x4 a přitom máš věhlasný hondí 4x2. A vyjel jis? Vyjel. Tak to neřeš.

A k věci? pochybuji, že děláš nějaký skialpový treky v krajích, kde dávají lišky dobrou noc. A pokud mi moje zkušenost napovídá dobře, tak v současné době už jsou na všechna parkoviště v sezoně cesty nasolené tak, že až k vleku jdeš a jedeš po asfaltce.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Neděle 11.10.2015 16:02, yeti
Při vašem nájezdu bych si Hondu nechal, tedy pokud uvažujete o nákupu ojetého Yetiho. Jako nový ok, ale jako ojetina bude lepší Honda. tedy jestli už nehnije.
Yeti 2,0TDI jezdí za cca 6-7l a ta Honda tak za 9l. To je rozdíl kolem 10t za rok a to by mě za nervy s ojetým dieslem rozhodně nestálo. Jinak je Yeti dobré auto, menší než Honda ale zase daleko lepší čtyřkolka.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Neděle 11.10.2015 18:28, RE: re
romablah1 napsal:
tak taky by se to asi dalo.Je otázkou kolik by to vyšlo a návratnost je běh na dlouhou dobu...


nevím jestli je dlouhá doba cca rok a půl při vaše nájezdu, to je na vás. ale zůstane vám vaše auto které znáte.
reagovat
Reno
počet příspěvků1345
datum registrace30.03.2010
Pondělí 12.10.2015 09:06, ,,,
při takovém nájezdu na diesel ani nemyslet. A 4x4 nepotřebujete, ale když ho máte, tak už to nechte tak...
reagovat
mupet
počet příspěvků24
datum registrace01.02.2011
Pondělí 12.10.2015 12:09, honda
mám CRV z roku 2003 s benzínem 2,0 jako druhé auto v rodině, před 1,5 rokem jsem ho nechal předělat na plyn ze 2 důvodů.

1. spolehlivost dvoulitrového benzínu...bez turba...nikdy se nestalo , že by se na něm cokoli pokazilo, nebo že by nenastartoval. spotřeba cca 10-11 l po městě (90% jízd), nyní 10,6 plynu...aktuální cena 13Kč/plyn = 1,38 Kč/km ...přestavba již zaplacena

2. pohon 4x4 je v této generaci CRV řekněme nedokonalý , ale na lyžování, jízdu ve sněhu apod...vždy stačil a nikdy se nestalo, že bychom na cestách někde zapadli nebo nevyjeli (vše v rámci běžného provozu, žádný extrém).

auto je tiché, topí po pár metrech i v zimě, prostorné a spolehlivé...za mě nechat CRV a max předělat na plyn.
reagovat
Poly
počet příspěvků1
datum registrace12.10.2015
Pondělí 12.10.2015 16:49, 4x4 ano ale
Osobně jsem velkým zastánce 4x4, ale bydlím na horách. Pokud jezdíte na sjezdovky, tak si myslím, že jste se setkal zatím s dobře upravenou vozovku. Pokud ne a je to vždycky zapráskané sněhem/ledem, tak bych 4x4 zvažoval hodně. Ona předokolka bude mít ale nižší spotřebu, bude zábavnější, teoreticky komfortnější, a taky obsahuje méně částí, které se mohou zmrvit. Jo a rozhodně bych se vybodnul na diesel. Modernizovaná 1,8 TSI je lepší než 2,0 TDI. Novou ji v Yetim nekoupíte, tak už se nabízí jen ta hračka 1,4 TSI, takže něco lehce jetýho.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 13.10.2015 08:49, Zbytečná panika - RE: koupit 4x4 nebo 4x2
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý Den, chtěl bych se Vás zeptat zda má význam si kupovat auto s náhone 4x4? Bydlím kousek od města a většinou tedy jezdím po normálních cestách. Začal jsem lyžovat a tím i častěji jezdit na hory. Během lyžařské sezony jezdím tak 2x do týdne. Nejezdím někde po nezpevněných cestách. Má smysl investovat do náhonu 4x4 nebo se můžu spokojit s náhonem 4x2. Momentálně mám hondu CRV r.v.2007 s náhonem 4x4 a s benzínovým motorem 2,0. Kvůli spotřebě jsem uvažoval o přechodu na diesel a uvažuji o koupi Škody Yeti. Najezdím zhruba okolo 15 tis. ročně. Takže mám dilema zda koupit 4x4 nebo 4x2 a zda diesel nebo benzín, Děkuji předem za radu. S pozdravem Roman Blahut


Na hory a lyže jezdím cca od 2 let (tehdy byly u nás dostupné 4x4 jen Lada Niva a gazík - samozřejmě ten jsme neměli, jen obyč škodárnu), zimní pneu prakticky nebyly a v CHKO se jen odhrabovalo (a to pokud se místní cestář úplně neožral nebo úplně nerozkradl benzín ze ZILu v socialistickém vlastnictví...) a šlo to, dodnes jezdím na hory obyč sedanem s poháněnou jednou nápravou, občas dokonce s BMW se zadním náhodem, to když si chci třeba večer zařádit na ujetých cestách ;) Jen jsem chtěl říct, že v dnešní už poměrně civilizované době, kdy se cesty odhazují ne podle nálady řidiče pluhu a jsou k dispozici kvalitní zimní pneu, tak pro občasné jízdy do lyžařského střediska netřeba mít 4x4 vůbec. Protože pokud nejste myslivec, lesák, extrémní rybář či sportovník, nebo nevlastníte chatu ke které se pomalu jinak než LKT nedostanete, jen za sebou po zbytek roku taháte železo navíc se značnými odpory. Co se týká výběru vozu - Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 je při kvalitním servisu držák, ale cenu si drží a pokud máte CR-V s 2,0 benzínem a jezdí, pěkně si ji považujte a zkousněte radši vyšší spotřebu. Při nájezdu 15 000 km to zase takovou pálku neudělá a víte co máte.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků409
datum registrace16.11.2012
Úterý 13.10.2015 09:42, RE: honda
mupet napsal:
mám CRV z roku 2003 s benzínem 2,0 jako druhé auto v rodině, před 1,5 rokem jsem ho nechal předělat na plyn ze 2 důvodů.1. spolehlivost dvoulitrového benzínu...bez turba...nikdy se nestalo , že by se na něm cokoli pokazilo, nebo že by nenastartoval. spotřeba cca 10-11 l po městě (90% jízd), nyní 10,6 plynu...aktuální cena 13Kč/plyn = 1,38 Kč/km ...přestavba již zaplacena 2. pohon 4x4 je v této generaci CRV řekněme nedokonalý , ale na lyžování, jízdu ve sněhu apod...vždy stačil a nikdy se nestalo, že bychom na cestách někde zapadli nebo nevyjeli (vše v rámci běžného provozu, žádný extrém). auto je tiché, topí po pár metrech i v zimě, prostorné a spolehlivé...za mě nechat CRV a max předělat na plyn.



Dobrý den, budeme potěšeni, když napíšete o svém voze recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovat
mupet
počet příspěvků24
datum registrace01.02.2011
Úterý 13.10.2015 10:04, RE: honda
danet napsal:
mupet napsal:
mám CRV z roku 2003 s benzínem 2,0 jako druhé auto v rodině, před 1,5 rokem jsem ho nechal předělat na plyn ze 2 důvodů.1. spolehlivost dvoulitrového benzínu...bez turba...nikdy se nestalo , že by se na něm cokoli pokazilo, nebo že by nenastartoval. spotřeba cca 10-11 l po městě (90% jízd), nyní 10,6 plynu...aktuální cena 13Kč/plyn = 1,38 Kč/km ...přestavba již zaplacena 2. pohon 4x4 je v této generaci CRV řekněme nedokonalý , ale na lyžování, jízdu ve sněhu apod...vždy stačil a nikdy se nestalo, že bychom na cestách někde zapadli nebo nevyjeli (vše v rámci běžného provozu, žádný extrém). auto je tiché, topí po pár metrech i v zimě, prostorné a spolehlivé...za mě nechat CRV a max předělat na plyn.
Dobrý den, budeme potěšeni, když napíšete o svém voze recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost


napsal jsem již dojmy zde http://www.tipcars.com/magazin-honda-cr-v-20-i-vtec-5450.html ale ještě bez plynu

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Úterý 13.10.2015 20:00, RE: honda
mupet napsal:
danet napsal:
mupet napsal:
mám CRV z roku 2003 s benzínem 2,0 jako druhé auto v rodině, před 1,5 rokem jsem ho nechal předělat na plyn ze 2 důvodů.1. spolehlivost dvoulitrového benzínu...bez turba...nikdy se nestalo , že by se na něm cokoli pokazilo, nebo že by nenastartoval. spotřeba cca 10-11 l po městě (90% jízd), nyní 10,6 plynu...aktuální cena 13Kč/plyn = 1,38 Kč/km ...přestavba již zaplacena 2. pohon 4x4 je v této generaci CRV řekněme nedokonalý , ale na lyžování, jízdu ve sněhu apod...vždy stačil a nikdy se nestalo, že bychom na cestách někde zapadli nebo nevyjeli (vše v rámci běžného provozu, žádný extrém). auto je tiché, topí po pár metrech i v zimě, prostorné a spolehlivé...za mě nechat CRV a max předělat na plyn.
Dobrý den, budeme potěšeni, když napíšete o svém voze recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
napsal jsem již dojmy zde http://www.tipcars.com/magazin-honda-cr-v-20-i-vtec-5450.html ale ještě bez plynu


Měl bych dotaz:kolik má auto najeto dnes? Jaký servis děláte díky instalovanému LPG systému? Mám na mysli kontrola ventilových vůlí a jejich stavu. Má tento motor mechanické nastavování v. vůlí, nebo má hydroštely? Snáší dlouhodobě LPG a kolik jste na něj již najel?
Jak je na tom CRV s korozí, zejména prahů, lemů a spodku?

Jinak s recenzí celkem souhlasím, měl jsem možnost si několikrát zkusit novější model CR-V (2011, tedy předposlední verzi) a byl jsem celkem nadšený- nepodívat s eovšem na spodek. Odradila mě nulová ochrana spodku proti korozi, podlahová platforma je nastříkaná jen obyčejnou základovkou. Prahy jakbysmet. Jinak motor, pohodlí, ticho, velebnost při jízdě po tankodormu-se vším souhlasím. Výborné auto, až na výše uvedené a poněkud kontroverzní design.

reagovat
romablah1
počet příspěvků2
datum registrace11.10.2015
Úterý 13.10.2015 22:05, re
tak auto má najeto 104000 tis. což není moc. Koroze povrchu není žádná. Spodek vypadal o něco hůř. Auto koupil taťka v roce 2007 nové tady v ČR a je to pravidelně servisované. První tři roky to nejezdilo ani v zimě..., protože otec měl služební auto. Řekl bych, že stav by měl být velmi dobrý. Mě spíš Honda připadá jako trošku těžkopádnější auto. Spolehlivé určitě je. Já v tom jezdím prakticky sám. Spíš jsem chtěl hlavně tady si vyslechnout názory ostatních lidí zda má význam dnes si držet náhon 4x4, když v terénu vůbec nejezdím.. Myslím si, že dnes auta, které mají ASR, ESP a ABS tak už vůbec nepotřebují tento náhon. Je jasné pokud bych bydlel na horách, kde mi nepřijede pluh odhrnout cestu tak je to něco jiného...
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 13.10.2015 22:27, RE: re
romablah1 napsal:
tak auto má najeto 104000 tis. což není moc. Koroze povrchu není žádná. Spodek vypadal o něco hůř. Auto koupil taťka v roce 2007 nové tady v ČR a je to pravidelně servisované. První tři roky to nejezdilo ani v zimě..., protože otec měl služební auto. Řekl bych, že stav by měl být velmi dobrý. Mě spíš Honda připadá jako trošku těžkopádnější auto. Spolehlivé určitě je. Já v tom jezdím prakticky sám. Spíš jsem chtěl hlavně tady si vyslechnout názory ostatních lidí zda má význam dnes si držet náhon 4x4, když v terénu vůbec nejezdím.. Myslím si, že dnes auta, které mají ASR, ESP a ABS tak už vůbec nepotřebují tento náhon. Je jasné pokud bych bydlel na horách, kde mi nepřijede pluh odhrnout cestu tak je to něco jiného...


U Yeti 4x4 a 4x2 2,0 TDI je ještě jeden důležitý rozdíl - čtyřkolka má šestikvalt, předokolka pětikvalt. Možná to vypadá jako blbost, ale v realu je to fakt znát. Ta šestka na dálnici auto opravdu znatelně ztiší.
Hodně dvoukolek 85kW je jednoduše navýšeno na 103kw, motoru to nevadí je totiž mechanicky naprosto identický. Ale spojka a pětikvaltová převodovka už s tím problém mít může a často taky má.

Každopádně bych si nechal Hondu.
reagovat
mupet
počet příspěvků24
datum registrace01.02.2011
Středa 14.10.2015 11:44, RE: honda
Zdeny60 napsal:
mupet napsal:
danet napsal:
mupet napsal:
mám CRV z roku 2003 s benzínem 2,0 jako druhé auto v rodině, před 1,5 rokem jsem ho nechal předělat na plyn ze 2 důvodů.1. spolehlivost dvoulitrového benzínu...bez turba...nikdy se nestalo , že by se na něm cokoli pokazilo, nebo že by nenastartoval. spotřeba cca 10-11 l po městě (90% jízd), nyní 10,6 plynu...aktuální cena 13Kč/plyn = 1,38 Kč/km ...přestavba již zaplacena 2. pohon 4x4 je v této generaci CRV řekněme nedokonalý , ale na lyžování, jízdu ve sněhu apod...vždy stačil a nikdy se nestalo, že bychom na cestách někde zapadli nebo nevyjeli (vše v rámci běžného provozu, žádný extrém). auto je tiché, topí po pár metrech i v zimě, prostorné a spolehlivé...za mě nechat CRV a max předělat na plyn.
Dobrý den, budeme potěšeni, když napíšete o svém voze recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
napsal jsem již dojmy zde http://www.tipcars.com/magazin-honda-cr-v-20-i-vtec-5450.html ale ještě bez plynu
Měl bych dotaz:kolik má auto najeto dnes? Jaký servis děláte díky instalovanému LPG systému? Mám na mysli kontrola ventilových vůlí a jejich stavu. Má tento motor mechanické nastavování v. vůlí, nebo má hydroštely? Snáší dlouhodobě LPG a kolik jste na něj již najel?Jak je na tom CRV s korozí, zejména prahů, lemů a spodku?Jinak s recenzí celkem souhlasím, měl jsem možnost si několikrát zkusit novější model CR-V (2011, tedy předposlední verzi) a byl jsem celkem nadšený- nepodívat s eovšem na spodek. Odradila mě nulová ochrana spodku proti korozi, podlahová platforma je nastříkaná jen obyčejnou základovkou. Prahy jakbysmet. Jinak motor, pohodlí, ticho, velebnost při jízdě po tankodormu-se vším souhlasím. Výborné auto, až na výše uvedené a poněkud kontroverzní design.


najeto na lpg cca 25 tis. km
servis stejný jako bez lpg, jen kontrola lpg 1x ročně
spotřeba 10,6 lpg při jízdě po městě a okolí, při tahání plného vozíku 13-15 l LPG
koroze není žádná, ale je to mr 2003...nevím jak je to u novějších
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.