0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Superb 3,6 FSI - koupit ojetinu za 350 tisíc korun?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 21.10.2021 00:27, Přímý vstřik + DSG
Před pár lety jsem měl přesně takového Superba v hledáčku. Parametry motoru jsou výborné, stejně jako fakt, že je to atmosféra. Jenže o karbonování a z toho pramenící postupné ztrátě výkonu se dost psalo a riskovat auto po někom, kdo jezdil na 95-ku a přetahoval olej se mi nechtělo, a DSG taky není synonymum pro spolehlivost. Navíc mě odrazovala opravdu hodně skromná nádrž. Dnes možná super pro pocit, že nevezmu benzín za víc jak 2000, ale ten dojezd...
Nakonec jsem zvolil konkurenční Insignii, která v některých ohledech, jako je prostor nebude lepší než Superb, stejně jako systém řešení středové kapličky je hodně diskutabilní, ale já šel po jiných věcech.
Předně motor s vícebodovým nepřímým vstřikem, rozvodovým řetězem a hydraulickými zdvihátky. Parametrově je naladěn stejně jako v Superbu, čili 260 koní a 350 Nm od 1900 do 4500 rpm, přičemž ale v ostré verzi OPC umí skoro 330 koní (teď je v inzerci i OPC s tuningem na 400, ale to bych si nechal ujít). Dále pak hydroměnič o Aisinu a zcela špičkový permanentní pohon 4x4 s vektorováním momentu a neustálým vyhodnocováním jízdního režimu pro maximální trakci, který může koncern jen závidět. Se 70 ltr nádrží umím ujet i 800 km a za 3,5 roku jsem řešil jen spotřebák (skutečně jen oleje, filtry, zadní brzdy a vzpěru motorové haubny). Auto má aktuálně 180 tkm a já s ním najel 45 tkm.
Koupil bych ho znovu a nad Superbem bych ani nepřemýšlel...možná bych si vzal OPC, i když ta civilní verze neprovokuje k porovnání pindíků a na autě zvenku není poznat, co skrývá pod kapotou, narozdíl od Superba se 4-ma laufama.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.