0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Superb 2,5TDI , zvažování koupě

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.11.2015 17:57, Škoda Superb 2,5TDI , zvažování koupě
Dobrý den, chtěl bych si koupit Superba 2,5TDI 120kw, ročník 12/ 2006. Nájezd 350tis km se servisní knihou. Využití jako rodinné auto s nízkou spotřebou a s výkonným motorem. Auto jsem si oblíbil jak po stránce jízdy a spotřeby, ale také designem. Chtěl bych se zeptat, na co si při koupi dát pozor a co bych mohl očekávat při tomto nájezdu po servisní stránce. Také by mě zajímalo jestli trpí na rez. A hlavně by mě zajímal názor zkušených lidí, co se vyzná v těchto autech. Děkuji za rady a doporučení
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Úterý 17.11.2015 12:33, koupě
Nejhorší motor, který udělali !! Vyhnul bych se mu obloukem, raději bych volil benzín. Nebude mít tak drahé opravy. Nebo LPG. Napiš kolik km ročně najedeš, a případně cenu, manuál - automat. Ještě by mě zajímal servisní interval na motorový olej.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Úterý 17.11.2015 14:50, 2,5V6 120kW
s Tiptronicem jsem vlastnil v Superbu ročník 2005. Kupoval jsem ho s údajem na tachu asi 85.000km, takže realita byla jiná, dle mého tak 185.000km. Najel jsem na něm "svých" asi 60tkm a bez jediné závady na motoru. Praskla mi hadice serviořízení (značkový servis VW/AUDI/ŠKOda si za ni řeknul krásných 7500Kč!!!), jinak převodovka a motor nic. Na víku se pod madlem začaly po 5 letech dělat bubliny, ale to přičítám tomu, že auto bylo asi havarovaný na zadek, čemuž odpovídla tloušťka laku.

Co se týká spotřeby, tak ta nejnižší opravdu není, opří mé klidné jízdě a na trasách 250km (jezdilo jednu trasu téměř pravidelně jako služebák) jsem se dostával horkotěžko k 7,2, ale spíše 7,4/100 a t jsem musel jet velmi rozumně. To vyvážilo pohodlí - Superb II už zdaleka tak pohodlný a plavný není, sedačky u SI jsou také výrazně lepší, než u SII.

Problém jso světla, ta nesvítí, ani když tam dáš ty nejlepší xenony Xenarc se tvýšenou účinnost, , zkoušel jsem kdeco, ale zřejmě po těch 3 letech, kdy jsem ho kupoval, mel totálně zničenou optiku, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Něco ti řeknu k vačkám: mezi lidmi koluje hormad bájí a povětstí, které započaly u motorů 114kW. Tam byl skutečně problém s mazáním rolen, ale u motorů 120kW a zejména 132kW tento problém byl odstraněn. Co je ale travlý problém nikoliv těchto motorů, ale dementů v servisech, že tam lejí hnůj značky Castrol 5w30 LL, což je pro motor obvykle konečná. Všichno staří borci vědí, že kdo maže, ten jede a jen vocas mění olej déle, než po max. 15tkm. LL interval spolehlivě zabije nejen tento motor. Proto lidé, kteří o těchto motorech trošku něco ví, ti poradí, že jednak zapoměň na Castrol a hlavně měn po max. 15tkm! Obecné zásady jako nehonit za studena, nevypínat, když je turbo rudé atd. jstě znáš.

A jedna rada k podvozku - vydrží opravdu hodně moc. Ale - má to jedno ale - kupuj pokud možno originální díly ŠKoda a budeš mít klid. O tom jsem se přesvědčil, když jsem chětl autu po koupi "udělat dobře" a nechal vyměnit prakticky kdec na přední nápravě od tyček, čepů, silentblioků po kotouče a desky. Za rok jsem zaplakal a dal za vělký peníz díly originálnía po 55.000km bylo vše jako nové. Jinak slavné kotouče ATE, Brembo, Zimmerman a asi i jiné jsem měnil po 2-5tkm - pak jsem se naštval, zaplati o dost více za originály a hle - dva roky bylo po kmitání, kroucení a problémech.

Jinak pokdu bys sehnal model se solárním panelem a pokovenými skly (měl jsem já), budeš mít v létě o 15°C uvnitř méně - skla neskutečně dobře filtrují sluneční žár a solární panel je schopen dobře napáje větrák, i když je jen polojasno či prostě ne zcela jasno. Funguje to.

Poslední věc - chování na sněh - prostě nechápu, ale vynikající. Asi díky dlouhému rozvoru, ale takto jsté auto jsem měl málokdy a jízda na sněhu byla totálně v pohodě. Ale chce to dobrý gumy - kupoval jsem Michelin Alpin cosi XY a paráda.
reagovat
Golem958
počet příspěvků1
datum registrace17.11.2015
Úterý 17.11.2015 23:04, odepisuji na otázky
Právě jsem se zaregistroval, tak píši už z účtu. Vozidlo je v manuálu, nevyhledávám automaty (nepreferuji). Servis byl prováděn v Kopřivnici u Tatry. Olej měněn při 10tis km a bylo využíváno na dálkové cesty. Byl udělán i servis nové vačky s čerpadlem, také přední náprava, prý díky opotřebení jednalo se převážně o stabilizátory, čepy, brzdy. Vozidlo je ve výbavě L
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků410
datum registrace16.11.2012
Středa 18.11.2015 11:11, RE: 2,5V6 120kW
Zdeny60 napsal:
s Tiptronicem jsem vlastnil v Superbu ročník 2005. Kupoval jsem ho s údajem na tachu asi 85.000km, takže realita byla jiná, dle mého tak 185.000km. Najel jsem na něm "svých" asi 60tkm a bez jediné závady na motoru. Praskla mi hadice serviořízení (značkový servis VW/AUDI/ŠKOda si za ni řeknul krásných 7500Kč!!!), jinak převodovka a motor nic. Na víku se pod madlem začaly po 5 letech dělat bubliny, ale to přičítám tomu, že auto bylo asi havarovaný na zadek, čemuž odpovídla tloušťka laku.Co se týká spotřeby, tak ta nejnižší opravdu není, opří mé klidné jízdě a na trasách 250km (jezdilo jednu trasu téměř pravidelně jako služebák) jsem se dostával horkotěžko k 7,2, ale spíše 7,4/100 a t jsem musel jet velmi rozumně. To vyvážilo pohodlí - Superb II už zdaleka tak pohodlný a plavný není, sedačky u SI jsou také výrazně lepší, než u SII. Problém jso světla, ta nesvítí, ani když tam dáš ty nejlepší xenony Xenarc se tvýšenou účinnost, , zkoušel jsem kdeco, ale zřejmě po těch 3 letech, kdy jsem ho kupoval, mel totálně zničenou optiku, jinak si to nedovedu vysvětlit. Něco ti řeknu k vačkám: mezi lidmi koluje hormad bájí a povětstí, které započaly u motorů 114kW. Tam byl skutečně problém s mazáním rolen, ale u motorů 120kW a zejména 132kW tento problém byl odstraněn. Co je ale travlý problém nikoliv těchto motorů, ale dementů v servisech, že tam lejí hnůj značky Castrol 5w30 LL, což je pro motor obvykle konečná. Všichno staří borci vědí, že kdo maže, ten jede a jen vocas mění olej déle, než po max. 15tkm. LL interval spolehlivě zabije nejen tento motor. Proto lidé, kteří o těchto motorech trošku něco ví, ti poradí, že jednak zapoměň na Castrol a hlavně měn po max. 15tkm! Obecné zásady jako nehonit za studena, nevypínat, když je turbo rudé atd. jstě znáš.A jedna rada k podvozku - vydrží opravdu hodně moc. Ale - má to jedno ale - kupuj pokud možno originální díly ŠKoda a budeš mít klid. O tom jsem se přesvědčil, když jsem chětl autu po koupi "udělat dobře" a nechal vyměnit prakticky kdec na přední nápravě od tyček, čepů, silentblioků po kotouče a desky. Za rok jsem zaplakal a dal za vělký peníz díly originálnía po 55.000km bylo vše jako nové. Jinak slavné kotouče ATE, Brembo, Zimmerman a asi i jiné jsem měnil po 2-5tkm - pak jsem se naštval, zaplati o dost více za originály a hle - dva roky bylo po kmitání, kroucení a problémech. Jinak pokdu bys sehnal model se solárním panelem a pokovenými skly (měl jsem já), budeš mít v létě o 15°C uvnitř méně - skla neskutečně dobře filtrují sluneční žár a solární panel je schopen dobře napáje větrák, i když je jen polojasno či prostě ne zcela jasno. Funguje to.Poslední věc - chování na sněh - prostě nechápu, ale vynikající. Asi díky dlouhému rozvoru, ale takto jsté auto jsem měl málokdy a jízda na sněhu byla totálně v pohodě. Ale chce to dobrý gumy - kupoval jsem Michelin Alpin cosi XY a paráda.


Hezký den, vložte prosím Vaše zkušenosti se Superbem do recenze zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Dostanou se tak k mnohem většímu počtu čtenářů. Děkujeme!
reagovat
Marek - TipCars.com
počet příspěvků52
datum registrace03.11.2015
Pátek 04.12.2015 09:54, re:
Dobrý den. Škoda Superb s tímto motorem a nájezdem okolo 350 tis. představuje poměrně rizikovou koupi, obzvláště pokud předchozí majitel využíval prodloužených servisních intervalů a měnil olej třeba až po dlouhých 30 tis. km. Pokud důkladně neznáte historii vozu, raději bych se mu vyhnul.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků651
datum registrace23.11.2007
Pátek 04.12.2015 10:14, RE: Škoda Superb 2,5TDI , zvažování koupě
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, chtěl bych si koupit Superba 2,5TDI 120kw, ročník 12/ 2006. Nájezd 350tis km se servisní knihou. Využití jako rodinné auto s nízkou spotřebou a s výkonným motorem. Auto jsem si oblíbil jak po stránce jízdy a spotřeby, ale také designem. Chtěl bych se zeptat, na co si při koupi dát pozor a co bych mohl očekávat při tomto nájezdu po servisní stránce. Také by mě zajímalo jestli trpí na rez. A hlavně by mě zajímal názor zkušených lidí, co se vyzná v těchto autech. Děkuji za rady a doporučení


10 let staré naftové auto,nájezd 350 000km,nejasný původ...hmmm...

máte odkaz na ten inzerát nebo to kupujete od známého?
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.