0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit Superb I nebo Octavii II?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, česká vozidla
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 11.08.2021 17:20, u takhle starych vozů záleží na stavu konkrétního kusu, nelze paušalizovat
Nicméně dvojkovou octavii v naftě bych bral pouze s 1.9 TDI 77 kW, to bylo asi nejspolehlivější PD. Dvoulitry PD záleží na kodu motoru, ale každý měl nějaký problém.
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 13.08.2021 14:44, SUP I vs OII
Za stejné peníze možná jsou, ale vybrat Sup I , který nebude už za zenitem bude na dlouho. Jestli to má být auto velikosti Superbu tak se podívejte po Passatu B5.5 který má u 1.9TDI 96kW 6st převodovku, kterou Superb mít nemohl. Oproti OII je ten Passat mnohem pohodlnější i když díky koncepci lehce nedotáčivý a to jen za předpokladu že je přední náprava OK.

Když to má být OII, tak si něco přidejte a dívejte se po motorech 2.0TDI se vstřikováním common rail (rok cca 2010 a mladší). Ty staré PD motory jsou téměř ve všem horší.
Všude se doporučuje 1.9TDI 77kW, ale časem se ukázalo že těm motorům odcházejí šály na klice což okolo 200tis znamená že se podívá ojnice z bloku, řešením je vyměnit šály na ojnicích, ty hlavní jsou většinou v pořádku. Pak klasika u PD jsou opotřebené vačky.
Jediná výhoda PD motorů je že jsou jednoduché a i díly včetně repase vstřikovačů nestojí nějaké velké peníze což se o CR motorech říct nedá.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 04.09.2021 04:12, RE: SUP I vs OII
citace:
reakce na: ctverak, 13.08.2021 14:44 (Za stejné peníze možná jsou, a ...)


Pokud ma ta 1.9 tdi bls nebo bxe to je už jedno najeto k 300k, šály budou s dobrym kompozitem a v pořádku. Nejčastěji to litalo kolem 170k najeto a to už žádná nafta dneska nema:) ani vacky u 77kw neodchází pokud se používá správný olej. U PD motorů je horší jen spotřeba a náchylnost vstřiku. Vydrží méně než u comonrailu. A taky chod PD motoru neni nic krásného. Ja mam na stare bxe Octavii koupené kvůli stavbě domu 280k. Turbo už druhé. Spojka druha se setrvakem z fabie ( ale asi bude muset třetí ), vstriky zatím původní, spotřeba kolem 6.3l/100km, a zadni naprava KO, kola do A odklon přes 3°. Excentry bohužel zarezlé. Po zime budu muset vyřešit. BMW to sice dělá schválně, ale žere to gumy?jo a o korozi u o2 raději mlčím. Ja bych nekoupil ani jedno z těch dvou:) pokud 100k, tak mondeo mk4 s 1.8 tdci.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.