zpět
 

diskuze k tématu: Rapid tsi ponechat či prodat a koupit jiné?

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky, česká vozidla
xondysx
počet příspěvků1
datum registrace11.04.2017
Úterý 11.04.2017 11:33, Rapid tsi ponechat či prodat a koupit jiné?
Dobrý den,
chtěl bych znát Vaše názory na mou situaci........Pracovně využívám Škodu rapid liftback 1.2 TSI 63 kw, vůz je dva roky starej a za další dva roky bude možný odkup od firmy.........ročně se najezdí cca max 15 tis km, což znamená, že jeho nájezd bude cca max kolem 60-70 tis, vůz využívám pouze já nikdo jiný, čili veškeré servisy a ostatní vím přesně. Firma po doplacení prodává veškeré vozy a tak to bude i s tímto, chtěl bych se zeptat jestli bude vhodné odkoupit tento vůz s tímto motorem který je zde hodně diskutovaný...........nebo jestli je lepší za jeho cenu koupit jiný méně náročný motor a jiné vozítko. Teď klady - vůz mi velikostí a jízdou postačuje, znám veškerou jeho servisní historii a jezdím v něm jen já, dočetl jsem se i na netu, že rapid má i celkem levné díly oproti jiným vozům........zápory- vůz jezdí z 90% jen krátké trasy kolem 2-5 km, jednou za 14 dnů cca 100km jinak kolem komína........vůz nebude prodáván pod cenou, čili cena bude odpovídat staří a najetým km, a hlavně ten motor to mě zajímá nejvíce...............Já vím, že je na to brzy, ale řeší se tu spousta témat dokola tak proč nezadat něco jiného.............Všem předem děkuji za jakékoli názory k danému tématu........
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků947
datum registrace19.08.2015
Úterý 11.04.2017 14:34, Rapid už má motor celkem ok
Ahoj, máš ještě motor s rozvodovým řetězem, naštěstí už je to ten širší, takže to hlavní je, že ti nepřeskočí(řetěz ). Tobě hrozí ale zakarbonování motoru, takže bych dával do nádrže pravidelně aditivum např. Super VIF (Benzina, AutoKelly ho mají za cca 200kč), nejlepší by bylo jezdit na 100oct. benzín, kde většinou(OMV apod.) není biosložka, ale nevím co na to zaměstnavatel
Kamarádovi ve stejném Rapidu jako máš ty odešlo turbo ve 150tis.km, nevím jestli je to málo nebo moc, nové stojí kolem 20tis.kč Počítej, že Rapid má docela poddimenzovaný podvozek, takže časem budeš měnit docela dost dílů podvozku, dokonce silenblok převodovky lidé mění už kolem 120tis.km, inu lowcost je lowcost , ale tady máš pravdu, díly nejsou drahé a to ani originál.
Podle mě, když si pohlídáš to zakarbonování motoru, možná tě Rapid uspokojí, jen si ověř při odkupu cenu, ono je docela dost takových Rapidů na prodej přímo u dealerů a tak trochu bych tlačil na zaměstnavatele ať ti dá slevu.
Než Rapid koupíš, raději si ještě projeď jiné značky ať nejsi zklamaný. Obávám se, že např. Golf VI 1.6 MPI nebo F. Focus III 1.6 Duratec tě dostanou do vyšší dimenze radosti z řízení a na Rapid docela rád zapomeneš Ale je to jen můj názor a tak jako se každému líbí jiná barva je to i s auty. Tož držím palec!

reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Úterý 11.04.2017 15:02, RE: Rapid tsi ponechat či prodat a koupit jiné?
xondysx napsal:
Dobrý den, chtěl bych znát Vaše názory na mou situaci........Pracovně využívám Škodu rapid liftback 1.2 TSI 63 kw, vůz je dva roky starej a za další dva roky bude možný odkup od firmy.........ročně se najezdí cca max 15 tis km, což znamená, že jeho nájezd bude cca max kolem 60-70 tis, vůz využívám pouze já nikdo jiný, čili veškeré servisy a ostatní vím přesně. Firma po doplacení prodává veškeré vozy a tak to bude i s tímto, chtěl bych se zeptat jestli bude vhodné odkoupit tento vůz s tímto motorem který je zde hodně diskutovaný...........nebo jestli je lepší za jeho cenu koupit jiný méně náročný motor a jiné vozítko. Teď klady - vůz mi velikostí a jízdou postačuje, znám veškerou jeho servisní historii a jezdím v něm jen já, dočetl jsem se i na netu, že rapid má i celkem levné díly oproti jiným vozům........zápory- vůz jezdí z 90% jen krátké trasy kolem 2-5 km, jednou za 14 dnů cca 100km jinak kolem komína........vůz nebude prodáván pod cenou, čili cena bude odpovídat staří a najetým km, a hlavně ten motor to mě zajímá nejvíce...............Já vím, že je na to brzy, ale řeší se tu spousta témat dokola tak proč nezadat něco jiného.............Všem předem děkuji za jakékoli názory k danému tématu........


Boban tady má zase plané řeči o "vyšší dimenzi radosti z řízení", což i kdyby byla pravda, nehledá každý. A samozřejmě neopomene zmínit focus, který by doporučil i zájemci o velblouda. Ale tam někde v dáli má jeho dnešní text mimořádně i nějakou pravdu - odpověz si na otázku, jestli rapida chceš, jestli si ochotný za něj dát své peníze, jestli za ty utracené peníze stojí. Podle mě za to rapid (za tržní cenu) nestojí (vlastně žádná škodovka za posledních 10 let, nová i ojetá, není auto, za které bych dal částku, za kterou se prodává). Bez ohledu na motor, který je oproti jiným 1.2 TSI asi té nejspolehlivější specifikace.

Pokud nemáš na rapida pozitivní nebo pragmatický náhled - líbí se ti, je pohodlný, dobře jede, je to výhodná koupě, tak argument, že je to ojetina s jasným původem, nestačí. V obecné rovině je nákup auta z firmy, které člověk používá sám a chová se k němu dobře, výborný - ale jen tehdy, pokud to auto člověk chce.

Řekněme, že se 4letý rapid bude prodávat za 200 tisíc. To není málo peněz, aby sis nemohl vybrat auto, které se ti opravdu líbí nebo má nějaké jiné, pro tebe důležité, vlastnosti na lepší úrovni. Kdybych vybíral auto za 200 tisíc, tak mě rapid nenapadne v žádné situaci. Není to ani rodinné auto, ani auto pro radost, ani auto do města (spaceback možná, ale ty řešíš liftback), za stejné peníze se dá koupit i trojková octavia (byť teda ojetější).
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Úterý 11.04.2017 20:45, RE: Rapid už má motor celkem ok
BobanHTP napsal:
Ahoj, máš ještě motor s rozvodovým řetězem, naštěstí už je to ten širší, takže to hlavní je, že ti nepřeskočí(řetěz ). Tobě hrozí ale zakarbonování motoru, takže bych dával do nádrže pravidelně aditivum např. Super VIF (Benzina, AutoKelly ho mají za cca 200kč), nejlepší by bylo jezdit na 100oct. benzín, kde většinou(OMV apod.) není biosložka, ale nevím co na to zaměstnavatel Kamarádovi ve stejném Rapidu jako máš ty odešlo turbo ve 150tis.km, nevím jestli je to málo nebo moc, nové stojí kolem 20tis.kč Počítej, že Rapid má docela poddimenzovaný podvozek, takže časem budeš měnit docela dost dílů podvozku, dokonce silenblok převodovky lidé mění už kolem 120tis.km, inu lowcost je lowcost , ale tady máš pravdu, díly nejsou drahé a to ani originál.Podle mě, když si pohlídáš to zakarbonování motoru, možná tě Rapid uspokojí, jen si ověř při odkupu cenu, ono je docela dost takových Rapidů na prodej přímo u dealerů a tak trochu bych tlačil na zaměstnavatele ať ti dá slevu. Než Rapid koupíš, raději si ještě projeď jiné značky ať nejsi zklamaný. Obávám se, že např. Golf VI 1.6 MPI nebo F. Focus III 1.6 Duratec tě dostanou do vyšší dimenze radosti z řízení a na Rapid docela rád zapomeneš Ale je to jen můj názor a tak jako se každému líbí jiná barva je to i s auty. Tož držím palec!


Tak konkrétně motor 1.2 Tsi je jízdně úplně jinde než 1.6MPi plnící euro 5.To se prostě nedá srovnávat.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.