zpět
 

diskuze k tématu: nové auto do 350 tis. benzín

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
subrtovae
počet příspěvků3
datum registrace12.04.2017
Středa 12.04.2017 11:52, nové auto do 350 tis. benzín
Ahoj chlapi, potřebuju od vás radu.
Chci nové auto, měla jsem starou jedničkovou fabii, která mě stála už třikrát tolik a už se bojím jít do ojetého auta.
Takže chtěla bych poradit s výběrem nového auta. Jezdím převážně po městě, o víkendu jezdím vzdálenost 50 km tam, 50 km zpátky. Maximálně třikrát za týden, někdy ani to ne. Občas bych s tím chtěla vyjet i přes celou čr nebo do jinýho státu a nebát se, že mi to někde klekne. Musím si vzít úvěr, chtěla bych auto, maximálně do 350 tisíc. Nějaký, na který budou levný náhradní díly. Ráda byhc ho pak po splacení úvěru prodala.
Rozhoduju se nad tím, zda si vzít funglovku nebo předváděcí vůz. Nevím, co to jsou roční vozy. Zda je to ještě nějaká speciální kategorie?
Od automechaniků, kteří nějak jsou kolem mě, mi byl doporučen benzín, a abych nevybírala korejce či japonce, že mají dražší servisy a náhradní díly. Uvažovala jsem o škoda rapid 1,2 tse, o octavii (tam bych si musela připlatit), a pak o nové Dacii Sandero (tam ale nehcápu ty obsahy motorů- 0,9 a pak 1,0 či co? to mi přijde málo...nebo co byste o tom řekli, ), pak mě napadl ještě nějaký renault (nevím jaký), fiat tipo a nebo peugeot 301 (peugeoti mají prý taky dražší náhradní díly...tak nevím). Co byste mi doporučili? Po čem bych se měla dívat... Díky Eliška
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků881
datum registrace19.08.2015
Středa 12.04.2017 15:34, Výběr je veliký :-)
Ahoj Eliško, pokud ti stačí auto s kufrem jako má cca Fábie, tak výběr máš veliký. Pravdou je, že nejspolehlivěší auta jsou vesměs japonci v benzínu, ale pár evropských se také najde.
Zkusím uvést pár takových tipů, ale určitě se v autech projeď at si vybereš, co sedí tobě a ne někomu jinému

JAPONCI:
- Honda Jazz 1.3 - cena cca 330tis.kč, auto je prostorné, spolehlivé, motor klasický bez turba s pozvolným gradováním výkonu. Cena je vyšší, ale výbava tomu odpovídá, navíc auto vždy dobře prodáš, protože češi ví, že jde o "držák"
- Toyota Yaris 1.3 - cena kolem 300tis.kč. Je to klasická Toyota, nemusí ti sednout dizajn, ale spolehlivá bude stejně jako Jazz
- Mazda 2 1.5 - cena cca jako Jazz, velikost ccca jako Fábie 3, auto s dobrým motorem, opět musíš vyzkoušet

EVROPANÉ
- Ford Fiesta 1.25 - cena od těch 280tis.kč, s tvým rozpočtem si můžeš dovolit hodně dobrou výbavu a stále budeš pod 350tis.kč. Auto je čiperné i na tak malý motor, je spolehlivé, opět vyzkoušej.
- Ford Focus 1.6 - dospělé auto velikosti Golfu, momentálně probíhá akce cca kolem 300tis.kč, nevím jaká výbava je pro tebe dostatečná, tak chce to zajít k Fordu a více se poptat a vyzkoušet
- VW Polo 1.2 TSI 66kw Maraton Edtion - opět auto velikosti Fábie 3, ale více komfortní, seženeš skladovku kolem 330tis.kč
- Možná bych vzadl i Škodu Rapid Spaceback Fresh 1.2 TSI skladovku, má většinou jako bonus 5 letou záruku, motor už se nekazí, zatím
- Renault Clio 1.2, možná 0,9 Tce, ale zatím neznám nikoho, kdo s tímto motorem najel více jak 100tis.km

Motory Dacie a Renaultu
Dacie 1.0 - je malý atmosférický motor(bez turba), je to tříválec, konkurent koncernového 1.0 MPI 44kw a 55kw. Tento motor je opravdu na ježdění kolem komína, navíc je docela nový, takže se ještě patrně budou vychytávat nějaké ty mouchy.
Dacie/Renault 0,9 TCE - je malý 3-válcový turbo motor, který bohatě vystačuje na město i dálnici pro pohodové řidiče. Bohužel nevím spolehlivost.
Renault 1.2 TCE - opět motor s turbem, jen o dost silnější než 0,9 Tce. Opět neznám spolehlivost.
Renault 1.2 - menší 4-válcový motor bez turba, pro město a okresky v pohodě, na dálnici holt trochu už ztrácí, ale jinak spolehlivý motor.

Motory koncernu
1.0 MPI 44kw a 55kw - malý atmosférický motor, 3-válec bez turba. Kupodivu není dobrý jen do města ale i na okresky stačí, zatím to vypadá, že je spolehlivý, rozhodně více než starý HTP motor
1.0 TSI - turbomotor, 3-válec, nový motor, takže není známa spolehlivost
1.2 TSI - klasický 4-válec turbomotor, poslední typ už se nekazí, zatím to vypadá dobře se spolehlivostí. Bohužel tento motor končí a nahradí jej 1.0 TSI

Dacia SANDERO - nebral bych ji z důvodu špatných výsledků crash testů. Teď nemyslím zavádějící počet *, ale mapu poškození těla. Tam Dacie jsou na tom prostě špatně a zdraví máš jen jedno
reagovat
Humusus
počet příspěvků419
datum registrace16.10.2016
Středa 12.04.2017 18:59, vyhnul bych se turbomotorum
Jestli je focus 1.6 za 300tis jak rika boban, tak neni co resit. A pokud nejste firma tak je blbost to po doplaceni prodavat.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Středa 12.04.2017 20:36, RE: vyhnul bych se turbomotorum
Humusus napsal:
Jestli je focus 1.6 za 300tis jak rika boban, tak neni co resit. A pokud nejste firma tak je blbost to po doplaceni prodavat.


Je za 320, a to jak hatchback, tak kombi. K tomu ještě příplatek 5 tisíc za prodlouženou záruku 5 let/120 tisíc km.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků651
datum registrace23.11.2007
Středa 12.04.2017 21:06, e
chybí mi tam Tipo v kombi 5 let záruka 100 00km projezd - s 1,4 benzínem za 330 000.-kč v základu s 6 bagy....
reagovat
subrtovae
počet příspěvků3
datum registrace12.04.2017
Středa 12.04.2017 23:45, Diky:)) a proc?
Co jsou turbomotory? Jak je poznám... To jsou ty TSE? A jaké dalsi? A proc se vyhnout? Slyšela jsem, ze se nicí ve městě ci co... Jde tomu nejak předejít?
reagovat
subrtovae
počet příspěvků3
datum registrace12.04.2017
Středa 12.04.2017 23:47, Diky za radu Bobane
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 13.04.2017 05:21, RE: Diky za radu Bobane
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.


Spíše než náhradní díly je co do ceny nutné řešit případný příplatek na 5letou záruku (u Fordu pořád za příplatek, u Fiatu standard) a havarijní pojištění (tzn. mj. vybrat něco ze značek, co se méně kradou). Cena spotřebních dílů jako oleje, brzdové destičky a kotouče apod. se mezi značkami výrazně neliší.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků881
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 13.04.2017 09:55, RE: Diky za radu Bobane
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.


Honda má drahé náhradní díly, ale tím se nemyslí spotřebák jak píše Giorgio. Jenže Honda se prostě nekazí, takže Tě to vyjde levněji, než Fábie(nic proti ní, není špatná) nakonec.
Ford má levnější díly než Honda, ale dražší než Škoda, ale opět, moc se toho na Fordu v benzínu nekazí, dokonce výfuk má docela nadprůměrnou životnost.
ALE: pokud bys pro auto neměla havarijní pojištění a nedejbože něco "bouchla", tak Škoda má opravdu ceny nejnižší. Já mám hav. pojištění i na starším Focusu 2009, ročně cca 4500kč, což beru jako ok a nejsem vystresovaný

Jinak to TURBO si můžeš představit jako obyčejný fén co vhání do motoru vzduch aby ho tam bylo více, to způsobí že benzín lépe hoří, jako když foukneš do ohně




reagovat
wumpy
počet příspěvků19
datum registrace26.02.2010
Pátek 14.04.2017 10:10, Opel Astra
A co třeba Opel Astra, jednoduchá 1,4 bez turba 74 KW. Momentálně akční edice Opel Astra smile docela slušně vybavená. Auto roku 2016 taky o něm něco vypovídá, že není až tak zlé. Turbomotory u Astry prý zlobí, ale klasická atmosféra je v pohodě. A co se týče úvěru, nech si nabídnout kalkulaci od dealera, někdy mají dost zajímavé podmínky. Mohou nabídnout lepší úrok než tvoje vlastní banka v rámci podpory prodeje.
reagovat
Vagos
počet příspěvků3
datum registrace23.01.2017
Sobota 15.04.2017 21:48, Clio Grandtour 1.2
Ahoj Elisko,
pred dvema mesici jsem vybiral prakticky na zaklade stejneho predpokladaneho vyuziti auta. Vysledek byl clio kombi s lety proverenym spolehlivym motorem 1.2. Velmi prijemna vybava, u ktere bych s trivalcovou fabii priplacel oproti cliu asi 60tis. Na auta o tridu vys si clovek priplati a pak vozi zbytecnych 300kg.
Muzes mrknout na muj inzerat:
https://auto.bazos.cz/inzerat/73752454/NOVY-Renault-Clio-Grandtour-12-16V.php
602565420
reagovat
Pavlik
počet příspěvků924
datum registrace09.10.2008
Sobota 15.04.2017 22:21, RE: Diky za radu Bobane
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.


a) Nechápu, proč řešíte cenu náhradních dílů u nového auta v záruce. Nové auto ujede minimálně 200 tisíc bez vážnějších problémů (pokud tedy není od koncernu VW ) a případné problémy se vychytají zdarma v rámci záruky.
b) mnohem víc by vás měly zajímat ceny za garanční (intervalové) servisní prohlídky (výměna oleje a filtrů) v autorizovaném servise = dodržení podmínek prodloužené záruky. A také rozdíly v ceně havarijního pojištění - liší se podle značky a typu auta dosti výrazně. Rozdíly v cenách jsou klidně v tisících korun.
c) pro vaše potřeby je nevhodný jakýkoli turbomotor = od koncernu VW všechno s názvem TSI, Renault/Dacia TCe, Peugeot/Citroen THP, atd. Zda jde o turbomotor se dočtete v letáku/prospektu výrobce. Proč je nebrat na poskoky po městě je na delší vysvětlování technickému laikovi, takže to berte jako fakt.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Neděle 16.04.2017 10:10, RE: Diky za radu Bobane
Pavlik napsal:
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.
a) Nechápu, proč řešíte cenu náhradních dílů u nového auta v záruce. Nové auto ujede minimálně 200 tisíc bez vážnějších problémů (pokud tedy není od koncernu VW ) a případné problémy se vychytají zdarma v rámci záruky.b) mnohem víc by vás měly zajímat ceny za garanční (intervalové) servisní prohlídky (výměna oleje a filtrů) v autorizovaném servise = dodržení podmínek prodloužené záruky. A také rozdíly v ceně havarijního pojištění - liší se podle značky a typu auta dosti výrazně. Rozdíly v cenách jsou klidně v tisících korun.c) pro vaše potřeby je nevhodný jakýkoli turbomotor = od koncernu VW všechno s názvem TSI, Renault/Dacia TCe, Peugeot/Citroen THP, atd. Zda jde o turbomotor se dočtete v letáku/prospektu výrobce. Proč je nebrat na poskoky po městě je na delší vysvětlování technickému laikovi, takže to berte jako fakt.


Byl bych opatrnější,stačí si pročíst dlouhodobé testy AutoBildu na 100 000 km.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků924
datum registrace09.10.2008
Neděle 16.04.2017 11:32, RE: Diky za radu Bobane
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.
a) Nechápu, proč řešíte cenu náhradních dílů u nového auta v záruce. Nové auto ujede minimálně 200 tisíc bez vážnějších problémů (pokud tedy není od koncernu VW ) a případné problémy se vychytají zdarma v rámci záruky.b) mnohem víc by vás měly zajímat ceny za garanční (intervalové) servisní prohlídky (výměna oleje a filtrů) v autorizovaném servise = dodržení podmínek prodloužené záruky. A také rozdíly v ceně havarijního pojištění - liší se podle značky a typu auta dosti výrazně. Rozdíly v cenách jsou klidně v tisících korun.c) pro vaše potřeby je nevhodný jakýkoli turbomotor = od koncernu VW všechno s názvem TSI, Renault/Dacia TCe, Peugeot/Citroen THP, atd. Zda jde o turbomotor se dočtete v letáku/prospektu výrobce. Proč je nebrat na poskoky po městě je na delší vysvětlování technickému laikovi, takže to berte jako fakt.
Byl bych opatrnější,stačí si pročíst dlouhodobé testy AutoBildu na 100 000 km.


Jsem opatrný. Z šesti největších propadáků v uvedeném testu pochází čtyři od koncernu VW = proto jej v úvodní větě zmiňuji.
Za dané peníze bych osobně koupil Renault Clio Grantour (kombi) s benzínovým motorem 1,2. A ještě vám minimálně 50 tisíc zbyde. Spolehlivý atmosférický motor (pro tazatelku = bez turba), bez přímého vstřikování a dalších zbytečností. Reálná spotřeba nejde ani ve městě přes 6 litrů. Jedinou nevýhodu představuje krátká převodovka pro jízdu na dálnici. Mám tento motor v Modusu pěkných pár let a naprosto bez problémů. Běžný servis za pár korun, pojistka také.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Neděle 16.04.2017 19:51, RE: Diky za radu Bobane
Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
subrtovae napsal:
Diky Bobane za několik tipů. :)) ja jen řeším prave u Hond a Fordu ty drahé náhradní dily... Aspon, co jsem slysela.
a) Nechápu, proč řešíte cenu náhradních dílů u nového auta v záruce. Nové auto ujede minimálně 200 tisíc bez vážnějších problémů (pokud tedy není od koncernu VW ) a případné problémy se vychytají zdarma v rámci záruky.b) mnohem víc by vás měly zajímat ceny za garanční (intervalové) servisní prohlídky (výměna oleje a filtrů) v autorizovaném servise = dodržení podmínek prodloužené záruky. A také rozdíly v ceně havarijního pojištění - liší se podle značky a typu auta dosti výrazně. Rozdíly v cenách jsou klidně v tisících korun.c) pro vaše potřeby je nevhodný jakýkoli turbomotor = od koncernu VW všechno s názvem TSI, Renault/Dacia TCe, Peugeot/Citroen THP, atd. Zda jde o turbomotor se dočtete v letáku/prospektu výrobce. Proč je nebrat na poskoky po městě je na delší vysvětlování technickému laikovi, takže to berte jako fakt.
Byl bych opatrnější,stačí si pročíst dlouhodobé testy AutoBildu na 100 000 km.
Jsem opatrný. Z šesti největších propadáků v uvedeném testu pochází čtyři od koncernu VW = proto jej v úvodní větě zmiňuji.Za dané peníze bych osobně koupil Renault Clio Grantour (kombi) s benzínovým motorem 1,2. A ještě vám minimálně 50 tisíc zbyde. Spolehlivý atmosférický motor (pro tazatelku = bez turba), bez přímého vstřikování a dalších zbytečností. Reálná spotřeba nejde ani ve městě přes 6 litrů. Jedinou nevýhodu představuje krátká převodovka pro jízdu na dálnici. Mám tento motor v Modusu pěkných pár let a naprosto bez problémů. Běžný servis za pár korun, pojistka také.


To ano,ale zároveň mají vozy se známkou 1 na předních příčkách tabulky,dokonce i ty strašné TSI se do jednoho umístily lépe než francouzské vozy.Mimochodem Renault CLIO Grantour 0.9 Tce má nelichotivou známku 3- a 29 trestných bodů.Ale to beru s nadhledem,to auto se mi líbí a s motorem 1.2 jistě dobrá volba,ale po Evropě bych s tím cestovat nechtěl.S tou opatrností jsem měl namysli to,že i nové vozy umí pozlobit,Stačí si jednotlivé vozy pročíst podrobně a zdaleka to neplatí jen pro vozy VW .
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.